Autor Wątek: DCS: World 2.0...oraz 1.5  (Przeczytany 212002 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1245 dnia: Maja 27, 2017, 19:25:25 »
Możliwości optymalizacyjne tego produktu prawdopodobnie mają swoje ograniczenia. Tutaj potrzebne jest chyba przepisanie części, a może nawet napisanie od nowa silnika graficznego.

Zakładam, że tu i tam powstaną jakieś poprawki optymalizujące i po jakimś update do 2.1.1 będzie lepiej ;-). Czy będą one wystarczające dla wszystkich? Pewnie nie...

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1246 dnia: Maja 27, 2017, 19:44:32 »
To po ch...było się srać, za przeproszeniem z całym tym Edge przez ponad 5 lat skoro wiadomo było, że nie wyrobi z bajerami, bo to przestarzały silnik. Teraz to nawet CloD wymiata w porównaniu do DCSa 2.1.
A ile zajęło TF podciągnięcie CloDa do obecnego poziomu. Chyba ze dwa lata. Perspektywy rysują się marne.

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1247 dnia: Maja 27, 2017, 20:14:21 »
Nie no, trochę dłużej, w '13-stym zaczęli grzebać w grafice. No i CloD jednak PBR-a nie ma i mieć nie będzie (na razie zapowidzieli dopiero przesiadkę na DX11 w nadchodzącej wersji 4.5). Sam PBR fajna rzecz, zdaje się że z innych simów tylko X-Plane go ma (i tam też zresztą morduje klatki, jeszcze gorzej niż w DCSie). Pytanie nie tyle czy warto wchodzić w tą technologię, bo zawsze warto, ale czy ED ogarnęło ją na tyle, żeby wydawać to już teraz. Coś strasznie drewniany ten wczorajszy update - abstrahując od patologii z wydajnością, to chyba większość samolotów nie ma tekstur poprawionych, żeby z nowym oświetleniem działać... W każdym jakieś przesmażone lub niedosmażone kawałki, jak nie w kokpicie, to na modelu zewnętrznym. To wszystko powinno jeszcze z pół roku w zamkniętej becie siedzieć moim zdaniem.

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1248 dnia: Maja 27, 2017, 20:23:29 »
Teraz to każdy inny sim i nie tylko (War Thunder) wypada lepiej pod względem optymalizacji niż DCS. War Thunder może i ma "cukierkową" grafikę, ale nawet ja na Radeonie R7 260X (2 GB) mogę sobie pozwolić na grafikę maksymalną albo coś bardzo blisko niej. Różnica w klatkach między 1.2.16 a 1.5 jest zauważalna, ale nadal nie daje to zadowalających rezultatów. A druga sprawa, to po co robić coś co jak napisał Lipas nie ma szans działania przyzwoicie. Szkoda czasu, wysiłku i pieniędzy.

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1249 dnia: Maja 27, 2017, 20:29:49 »
To po ch...było się srać, za przeproszeniem z całym tym Edge przez ponad 5 lat skoro wiadomo było, że nie wyrobi z bajerami, bo to przestarzały silnik. Teraz to nawet CloD wymiata w porównaniu do DCSa 2.1.
A ile zajęło TF podciągnięcie CloDa do obecnego poziomu. Chyba ze dwa lata. Perspektywy rysują się marne.
Nie do końca wiem o co Ci chodzi, zwłaszcza z tym "srana..m.". Z tego co widzę jesteś od wielu lat czynnym użytkownikiem DCS'a i skoro uważasz, że jest tak beznadziejny jak twierdzisz, to po co kupujesz kolejne produkty od ED lub moduły od innych producentów?

Jaki jest DCS wiadomo przecież nie od dziś, ani nie od roku. Po co Ci kolejne, jak rozumiem po Twoich wypowiedziach, wyrzucanie pieniędzy w błoto i kolejne rozczarowania?

Do wszystkiego w życiu staram się pochodzić wedle dewizy że "szklanka jest w połowie pełna, a nie pusta". Do DCS'a także. Widzę wiele braków, problemów, błędów w tym symulatorze, ale wiem także ile przyjemności z użytkowania dał mi każdy z modułów/map, a posiadam je prawie wszystkie (bez trzech ;-)). Wiem także, że to co na obecnym etapie dostaję od ED nie jest mi w stanie dać inny symulator.

Osobiście czekam na ruch ze strony Wags'a w rodzaju:
- Robimy wersję 3.0 która będzie przepisana od nowa. Zarówno od strony graficznej jak i skryptowej z uwzlędnieniem obecnego jak i aproksymowanych (w miarę możliwości) przyszłych procesorów jak grafik. Tak by 4, 8, czy też przyszłe 64 core'owe procesory były wykorzystane w pełni.
- To powyższe wiąże się jednak z tym, że każdą mapę, moduł kupujecie drodzy klienci od nowa (no może z 10% upustem dla obecnych posiadaczy)

Patrząc na BMS'a (Flanker), P3D (FSX) i DCS'a (LockOn), każde kolejne odsłony to w pewnym sensie "odgrzewany kotlet".
Ciekawi mnie, czy taki ruch jest możliwy. Ja byłby zadowolony. To w/g mnie byłaby duża szansa na rozwój w moim mniemaniu dobrej platformy jaką jest DCS.

Inną sprawą jest jaka silna wrzawa by się podniosła w rodzaju: "co mam za to samo płacić jeszcze raz?".

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1250 dnia: Maja 27, 2017, 20:38:18 »
Teraz to każdy inny sim i nie tylko (War Thunder) wypada lepiej pod względem optymalizacji niż DCS. War Thunder może i ma "cukierkową" grafikę, ale nawet ja na Radeonie R7 260X (2 GB) mogę sobie pozwolić na grafikę maksymalną albo coś bardzo blisko niej. Różnica w klatkach między 1.2.16 a 1.5 jest zauważalna, ale nadal nie daje to zadowalających rezultatów. A druga sprawa, to po co robić coś co jak napisał Lipas nie ma szans działania przyzwoicie. Szkoda czasu, wysiłku i pieniędzy.
Jakie to genialne. Że też o tym nie pomyślałem. Chyba muszę przesiąść się na War Thunder'a. Ty tak zrobiłeś/zrobisz?

A druga sprawa, to po co robić coś co jak napisał Lipas nie ma szans działania przyzwoicie. Szkoda czasu, wysiłku i pieniędzy.
Mi nie szkoda.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1251 dnia: Maja 27, 2017, 20:46:44 »
Nie kolejne rozczarowania, bo wcześniej ich nie było. A to co robią teraz przypomina równię pochyłą z jazdą w dół. Nie miałem nic do poprzedniej wersji Nevady (no może coś by się znalazło).
I proszę, nie pisz o wersji DCSa 3.0, bo nawet nie ma szans na obiecywane piorun wie kiedy 2.5 i połączenie gier. Na 3.0 przyjdzie czekać kolejne 10 lat. Śmiechu warte.
Dla Ciebie szklanka w połowie pełna to wystarczy, a dla mnie to samochód na trzech kołach. Jako tako pojedzie, ale jak daleko ?

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1252 dnia: Maja 27, 2017, 20:57:29 »
Pierwsza sprawa, jeśli chciałbym tylko i wyłącznie dobrej optymalizacji, to poszedł bym grać nawet w Paint'a i kalkulator, bardzo fajne, polecam. Ale ja chcę optymalizację i dobrą grafikę i całą resztę, a jeśli chodzi o maszyny wojskowe, to oferuje to tylko DCS (niestety). A druga sprawa, załóżmy że pracujesz nad swoim projektem życiowym, wywaliłeś kupę kasy, skończyłeś i nagle okazuje się że nie działa, zacząłbyś od nowa? Nie sądzę. A co do ciągłego kupowania nowych produktów od ED i innych. Nie mamy wielkiego wyboru FYI. BMS grafiką nie powala, a optymalizacja też leży i kwiczy, to już wolę dobrą grafę i brak optymy.

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1253 dnia: Maja 27, 2017, 21:04:40 »
Nie kolejne rozczarowania, bo wcześniej ich nie było. A to co robią teraz przypomina równię pochyłą z jazdą w dół. Nie miałem nic do poprzedniej wersji Nevady (no może coś by się znalazło).
I proszę, nie pisz o wersji DCSa 3.0, bo nawet nie ma szans na obiecywane piorun wie kiedy 2.5 i połączenie gier. Na 3.0 przyjdzie czekać kolejne 10 lat. Śmiechu warte.
Ja czasami żyję mglistymi marzeniami. Prośba, za prośbę; nie odbieraj mi marzeń ;-).

Dla Ciebie szklanka w połowie pełna to wystarczy, a dla mnie to samochód na trzech kołach. Jako tako pojedzie, ale jak daleko ?
W/g mnie nie jest to całkowicie nietrafione porównanie. Tak by było, gdybyś miał co najwyżej 5 klatek na Normandii - "nie jechałbyś".

qrdl_logos

  • Gość
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1254 dnia: Maja 27, 2017, 21:07:46 »
Nie wiem po co się tak pieklicie dziewczyny. Nie sądzę, żeby ktokolwiek, kto zna DCSa dłużej niż kilka lat, miał wątpliwości co w trawie piszczy. Natomiast niektórzy może trochę pofantazjowali, pooglądali filmiki, a wczoraj przyszło otrzeźwienie i trochę to wkurza.
Ja, tylko i wyłącznie, kupiłem Normandię jako ciekawostkę pod nową kartę graficzną, zobaczyć jak to będzie chodzić na najszybszych dzisiaj kartach, do których zalicza się 1080 Ti. I co? I wiaderko... zimnej wody. Normandia, z ustawieniami na max, w 4K zabija kartę, bo nie można latania nazwać w żaden sposób płynnym. Proste. Natomiast możemy dyskutować czy nowości graficzne są aż tak zasobożerne, że porównując latanie w BF-109 nad LV mam , w stosunku do 2.0 na maksa w 4K, spadek wydajności ok 50% z 60 fpsów, czyli limitu mojego monitora (proc i7-6700k, 16 GB ram). Z czystej ciekawości interesuje mnie jakby to wszystko szło na 2x1080 Ti.
Co z tego wynika? To samo co poprzednio. Jak słusznie stwierdził =OPS= Slider dalej będziemy latać do Błękitnej Ostrygi nad Kaukazem.


Tako rzecze,
Zaratustra

Martwi tylko, że Redaktorowi odcięli dostęp do Normandii...

qrdl_logos

  • Gość
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1255 dnia: Maja 27, 2017, 22:23:16 »
Oto kokpit do połowy pełny światła  :evil:


Offline Versor

  • 13 WELT
  • *
  • 6 WELT
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1256 dnia: Maja 27, 2017, 23:03:44 »
Przed chwilą zainstalowałem Normandię. Przyznam ,że trochę mnie zniechęciliście opisami dotyczącymi wydajności jakie przeczytałem. U mnie na ustawieniach grafiki na high ( tylko cienie na medium ) na serwerze gdzie lata około 30 maszyn mam cały czas stałe 60 fps ( ograniczone V-Sync ). Grafika też nie wygląda źle. Sprzęt nic specjalnego i5 6600k ale nie kręcony z GTX 1070.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1257 dnia: Maja 27, 2017, 23:49:03 »
A masz włączone Deferred Shading i MSAA ?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1258 dnia: Maja 28, 2017, 00:21:07 »
Ja mam tak + na profilu NVidia 2xSGSS.



Nevada przynajmniej chodzi jak chodziła. Tu nie narzekam.
Zobaczę jak z Normandią jak wreszcie będzie mi dane.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1259 dnia: Maja 28, 2017, 00:21:37 »
U mnie na ustawieniach grafiki na high ( tylko cienie na medium ) na serwerze gdzie lata około 30 maszyn mam cały czas stałe 60 fps ( ograniczone V-Sync ). Grafika też nie wygląda źle. Sprzęt nic specjalnego i5 6600k ale nie kręcony z GTX 1070.
Sprzęt u mnie identyczny (dodam tylko, że posiadam 16GB DDR4 2133 MHz) i mam odczucia podobne. Ciekawe... Ot, zagadka.