Autor Wątek: Kokpit do M4  (Przeczytany 25737 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #90 dnia: Lutego 09, 2016, 18:09:27 »
Pracy ciąg dalszy...

Poniżej panel TWA. Brakuje jeszcze zamontowanych LED. Zamówiłem mocniejsze 3mm LED'y bo te co mam są za słabe pod SimOutXL.


Kolejnym etapem będzie ten panel przy podwoziu. Nie wiem jak on się nazywa...
Pewnie też go trochę zmodyfikuję, usunę może kilka przełączników, może coś dodam. I chcę też zbudować dźwignię podwozia z blokadą i może też z podświetleniem dźwigni ale tego jeszcze nie jestem pewien. Czy zrobię podświetlenie będzie zależeć od pomysłu z jakiego materiału będę robił dźwignię. Na początku chciałem ją zrobić z płyty MDF ale teraz skłaniam się do tworzyw sztucznych. MDF strasznie mi kurzy i przez pył miałem sporo problemów z moim CNC.

Tu mam do Was pytanie. Do czego służy ten duży przycisk "DN Lock REL"?
Domyślam się, że jest to ręczne zwolnienie blokady dźwigni podwozia z położenia dolnego (GearUp).
Czy jest to w realu używane standardowo przy awaryjnie? Bo przycisk zwolnienia blokady dźwigni podwozia jest przecież na samej dźwigni...

Jak to jest awaryjne to chyba zrezygnuję z modelowanie tego elementu.

W chwili obecnej opracowuję projekt moje dźwigni.
W pozycji GearDn:


W pozycji GearUp:


W obu pozycjach dźwignia będzie blokowana elektromagnesem bezpośrednio sterowanym przyciskiem z dźwigni podwozia. Kurcze jak elektromagnes się spali to może ten żółty przycisk by się przydał...  :evil:

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #91 dnia: Lutego 09, 2016, 20:52:08 »
Nie chcę wprowadzać w błąd, ponieważ nie mam tej blokady u siebie. Są 2 callbacks odpowiedzialne za działanie tej dźwigni. Myślę, że jest to przycisk zwalniający blokadę dźwigni (uruchamia elektromagnes).
Jest druga dźwignia awaryjna Alt Gear też z 2 callbacks, tę mam u siebie i czasem korzystam. Może ktoś bardziej obeznany wyjaśni dokładniej. Po zastanowieniu dochodzę do wniosku, że może masz rację. Ten przycisk w dźwigni powinien załączać elektromagnes a ten żółty zwalniać mechaniczne.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #92 dnia: Lutego 09, 2016, 21:54:56 »
Tu mam do Was pytanie. Do czego służy ten duży przycisk "DN Lock REL"?
Domyślam się, że jest to ręczne zwolnienie blokady dźwigni podwozia z położenia dolnego (GearUp).
Czy jest to w realu używane standardowo przy awaryjnie? Bo przycisk zwolnienia blokady dźwigni podwozia jest przecież na samej dźwigni...

Tu padła odpowiedź:
http://il2forum.pl/index.php/topic,9985.msg188326.html#msg188326

https://books.google.pl/books?id=LHk-AAAAYAAJ&pg=SA2-PA9&lpg=SA2-PA9&dq=%22DN+Lock+REL%22&source=bl&ots=_ev-ITcZoi&sig=RpEXqHJaEuhVWwl9fbePLPzLO4w&hl=pl&sa=X&ved=0ahUKEwiyssG-x-vKAhXlB5oKHW8QA9gQ6AEINzAD#v=onepage&q=%22DN%20Lock%20REL%22&f=false

Cytuj
To the right we have the landing gear lever. Normally the landing gear cannot be raised while on the ground (for good reason), but you can override this feature by holding down the DN LOCK REL button. (By the way, this still won't raise the gear on the ground because of the weight-on-wheels switch.)

https://www.quora.com/What-do-all-of-the-controls-in-an-F16-fighter-jets-cockpit-do
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #93 dnia: Lutego 09, 2016, 21:57:27 »
Vito tak jak piszesz dźwignia ALT GEAR odpowiada za zwolnienie blokad i opadnięcie podwozia pod własnym ciężarem.
A żółta zwalnia elektromagnes z tego co widać tutaj:
http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=7674.msg148366%3Btopicseen#new
« Ostatnia zmiana: Lutego 10, 2016, 08:14:07 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #94 dnia: Lutego 09, 2016, 23:53:27 »
Sorry za offtop, ale kokpit tego użytkownika "AlbertJ" z viperpits.org (podlinkowany przez Macieja) to jest jakiś kosmos :o Obserwuję ten jego worklog od jakiegoś czasu i wymiękam. Czasami można odnieść wrażenie że koleś trzyma gdzieś w garażu F-16 jako dawcę organów i co jakiś czas (dla niepoznaki) wyciąga coś nowego dawkując wszystkim emocje... Skąd on ma te wszystkie wymiary, części, narzędzia i umiejętności...? Przecież to jest niesprawiedliwe :D

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #95 dnia: Lutego 10, 2016, 09:55:06 »
Bardzo dziękuję za podpowiedzi i ciekawe linki. Projekt dźwigni Alberta jest niesamowity. Aluminium, precyzja wykonania. Na pewno coś tam skorzystam z jego doświadczeń od strony projektowania mechaniki. Pomysł z krzywkami jest bardzo dobry (pewnie jak w oryginale). Jedna krzywka do krańcówek, druga do blokady położenia, a trzecia do sprężyny.
Tylko nie będę tego robił z aluminium.  :-[


Tak jak przypuszczałem "DN Lock REL" to jest zwolnienie mechaniczne. W sumie nie jest to trudne do wykonania.
Hmmm... może warto to jednak zrobić, bo jak padnie mi elektromagnes to będę uziemiony.  :evil:

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #96 dnia: Lutego 11, 2016, 19:37:38 »
cd...

Panel TWA skończony. Jasne LED'y dotarły, świecą bardzo mocno. Wszystko już zlutowane i przetestowane.

Zacząłem prace nad projektem panelu podwozia głównego.


Mam pytanie do konstruktorów i może nie tylko. Chciałbym zrobić dźwignie przełącznika "LIGHTS LANDING" tak jak w oryginale, czyli taką szeroką.

Czy ktoś z Was może się spotkał na rynku z taką nakładką?  Jak Wy to rozwiązaliście?
Ja od biedy zrobię wydruk 3D i skleję to jakimś klejem epoksydowym ale wolałbym coś z metalu...

W międzyczasie przeprojektowałem mechanizm dźwigni podwozia bazując na projekcie Alberta. Oto rezultaty:




Planuję to zrobić albo z plexi albo z płyty MDF (10mm). Do dopracowania została obudowa dźwigni. Ale samo wykonanie dźwigni zostawię na koniec, teraz tylko muszę ją opracować i zweryfikować późniejszy montaż.

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #97 dnia: Lutego 11, 2016, 20:41:51 »
Cytuj
Jak Wy to rozwiązaliście?
Robiłem to ręcznie z pleksi i wyszło dosyć dobrze. Podoba mi się Twój projekt mechanizmu dźwigni.

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #98 dnia: Lutego 23, 2016, 18:08:58 »
Kolejna aktualizacja.

Panele LG i Audio wycięte. W kolejce do lutowania i montażu przełączników i enkoderów. Kolega już wydrukował pokrętła ale muszę je trochę obrobić.



Do końca jeszcze 4 panele i budowa nowych szafek pod panele. Na tym etapie będę chciał wszystko połączyć w całość i uruchomić.

Kolejny etap to budowa przełącznika podwozia i na koniec zamierzam przebudować przednią konsolę.


Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #99 dnia: Lutego 23, 2016, 20:38:10 »
Bardzo optymalne rozwiązanie, mam coś podobnego u siebie UHF oraz  HMCS.

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #100 dnia: Marca 16, 2016, 18:24:20 »
Trochę czasu minęło, więc wypada zrobić małą aktualizację.

Prace powoli idą do przodu ale tempo trochę wstrzymało złe planowanie zakupów i marnowanie materiału.  :cry:
Zabrakło mi mlecznej pleksi, przełączników obrotowych (jakoś zapomniałem o dwóch...), LED i rezystorów SMD.

Ale coś tam zrobiłem. Mam już wycięte laminaty z grawerką dla pozostałych paneli, oraz warstwy PCB z przylutowanymi LED'ami i rezystorami.
Zamontowałem też przełączniki. Oto stan aktualny:

Brakuje jeszcze wspomnianej mlecznej pleksi, dwóch przełączników podświetlanych oraz kontrolek.

Prawą strona kokpitu ma tylko 3 panele z F-16. Jest tam sporo wolnego miejsca i postanowiłem wzbogacić ją o dwa panele Saitek'a (Radio i Autopilot), które teraz mam położone luzem pod monitorem.


Powoli zbliżam się do końca 1-go etapu.




Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #101 dnia: Marca 16, 2016, 20:18:44 »
Wygląda kozacko.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #102 dnia: Marca 16, 2016, 21:01:04 »
Gratulacje ciekawe rozwiązanie blokad przełączników.

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #103 dnia: Marca 16, 2016, 21:33:45 »
Gratulacje ciekawe rozwiązanie blokad przełączników.

Faktycznie, o ile blokada na panelu FUEL jest standardowa i dostępna w większości sklepów z elektroniką/elektryką, to blokada przy EPU wymagała trochę pracy z ręczną obrabiarką.

Z innej beczki... Siedząc dzisiaj w warsztacie myślałem o izolacji światła z podświetlania paneli wychodzącego przez ich boki. Boki paneli do tej pory malowałem na czarno. Dzisiaj zrobiłem eksperyment z czarną taśmą elektryczną. Okleiłem nią boki panelu i przyciąłem od góry i od dołu skalpelem. Powiem, że efekt jest bardzo fajny. Taśma elektryczna jest lekko elastyczna i ma dobry klej. Grunt to nie dotykać palcami kleju na taśmie.
Jedynym minusem może być efekt starzenia, wpływ kurzu, itp. Chyba pójdę tym tropem.  :)
Jutro postaram się zrobić zdjęcie jak to wygląda i wrzucę na forum.


Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Odp: Kokpit do M4
« Odpowiedź #104 dnia: Marca 17, 2016, 08:28:05 »
Świetna robota! Fajny patent z zabezpieczeniem przełączników. :)