Autor Wątek: Falcon BMS 4.33  (Przeczytany 49570 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Falcon BMS 4.33
« Odpowiedź #60 dnia: Listopada 06, 2015, 22:57:13 »
Yup, nieroby wykorzystują pody ALQ-187, u nas wszystkie obronne cacka są zintegrowane w ALQ-211(V4). I niech mnie ktoś poprawi, ale coś mi się obiło o uszy, że HTS nie jest potrzebny bo AIDEWS robi robotę za niego.

AIDEWS nie jest w stanie dokonać geolokacji radaru. Na chwilę obecną potrafi to jedynie HTS pod. Żeby zloklaizować precyzyjnie źródło emisji bez zasobnika, naszym F-16 potrzeby by był radar AESA i odpowiednio zmodernizowany RWR, który będzie z nim współpracował . W taki sposób radzi sobie np. Super Hornet.

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Falcon BMS 4.33
« Odpowiedź #61 dnia: Listopada 07, 2015, 15:23:48 »
Poważnie? Radar współpracujący z RWR? I co ma do tego rodzaj radaru? Przecież AESA to tylko rodzaj kierowania wiązki bez ruchomych elementów.

Poko

  • Gość
Odp: Falcon BMS 4.33
« Odpowiedź #62 dnia: Listopada 07, 2015, 19:40:41 »
Bartek może mieć rację. Poszukaj na necie fotki z kokpitu Super Falcona (np. F-16V z AESA) - RWR jest zintegrowany na stronie HSD ekranu MFD. Nie ma oddzielnego ekranu RWR do jakiego się przyzwyczailiśmy.

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Falcon BMS 4.33
« Odpowiedź #63 dnia: Listopada 07, 2015, 19:59:41 »
Ale jak ta integracja wygląda od strony technicznej? Czy radar jest wykorzystywany jako odbiornik fal radiowych tak jak to robi HTS?
No i chyba F-16E oraz F block 60 też mają radar AESA.

Cytuj
RWR jest zintegrowany na stronie HSD ekranu MFD. Nie ma oddzielnego ekranu RWR do jakiego się przyzwyczailiśmy.
To źle. Dzięki temu jeden MFD zmienia się z MFD na wyświetlacz HSD, bo zmiana strony i stracenie z oka HSD może skończyć się czapą. Mam nadzieję że jest opcja która automatycznie otwiera HSD jak coś się dzieje.

Poko

  • Gość
Odp: Falcon BMS 4.33
« Odpowiedź #64 dnia: Listopada 07, 2015, 20:14:36 »
Ale jak ta integracja wygląda od strony technicznej? Czy radar jest wykorzystywany jako odbiornik fal radiowych tak jak to robi HTS?
No i chyba F-16E oraz F block 60 też mają radar AESA.
To źle. Dzięki temu jeden MFD zmienia się z MFD na wyświetlacz HSD, bo zmiana strony i stracenie z oka HSD może skończyć się czapą. Mam nadzieję że jest opcja która automatycznie otwiera HSD jak coś się dzieje.
Jak to wygląda od strony technicznej to nie wiadomo, bo to na pewno poufne info. I tak - F-16E/F Blk 60, F-16IN, F-16V posiadają radary AESA.

W Super Viperach są 3 MFD:

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Falcon BMS 4.33
« Odpowiedź #65 dnia: Listopada 07, 2015, 20:30:12 »
Po prostu zintegrowano wszystko w jednym, żeby nie latać oczami po kopicie. Ja tam nie wiem czemu akurat AESA miałaby być akurat lekiem na bolączki misji SEAD. Fakt potrafi stawiać muzykę i odbierać co tam przeciwnikowi w duszy gra, ale coś mi się wydaje, że akurat geolokacji to można dokonać i przy użyciu niemodnej szczelinówki. >:D  Poza tym APG-80 w SH jest tak super, że do określania w co HARM ma(zwykle nie >:D ) trafić w Growlerze służą AN/ALQ-218(te pody na końcówkach skrzydeł), Chociaż faktycznie bodajże od blck2 radar też może stawiać zakłócenia i robić za odbiornik. Także ten, podejrzewam, że w Hornetach celność ma się tak: C/D<E/F<G. 8)
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Odp: Falcon BMS 4.33
« Odpowiedź #66 dnia: Listopada 08, 2015, 00:36:38 »
APG-79 (a nie APG-80 :P) w tym przypadku nie odbiera fal radiowych emitowanych przez źródło emisji, tą robotę wykonuje RWR. Radar ma za zadanie wykonać bardzo precyzyjną mapę 3D terenu i łącząc informacje z tych urządzeń, można precyzyjnie określić położenie radaru. Czy F-16 to potrafi, nie sądzę bo tą możliwość SH ma od niedawna i tylko w najnowszych wersjach softa, bodajże H13E. Poza tym F-16 nie ma komputera który by to wszystko wyliczał (zwykły komputer misji nie dał by rady), w SH za to jest Distributed Targeting System czyli dodatkowy procesor (AN/AYK-29(V)), który łączy informacje ze wszystkich sensorów i data linku.

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Falcon BMS 4.33
« Odpowiedź #67 dnia: Listopada 08, 2015, 09:14:40 »
Czeski błąd, no i w sumie też AESA. >:D AN/APG-68(v)9 też wykonuje dokładną mapę terenu(niektórzy twierdzą, że ma rozdzielczość dwóch stóp). MMC zastąpiło w F-16 pojedyncze kompy już dawno. Nie to, żebym się upierał, że akurat nasze Vipery nie muszą zakładać HTSa, bo zwyczajnie wiem tyle co z neta, ale w sumie to jak się ma dokładny radar, dokładne RWR, snipera XR, to ciekawi mnie co też ta dodatkowa antenka za cuda może zdziałać. 8)
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Odp: Falcon BMS 4.33
« Odpowiedź #68 dnia: Listopada 08, 2015, 10:19:15 »
Czeski błąd, no i w sumie też AESA. >:D AN/APG-68(v)9 też wykonuje dokładną mapę terenu(niektórzy twierdzą, że ma rozdzielczość dwóch stóp). MMC zastąpiło w F-16 pojedyncze kompy już dawno. Nie to, żebym się upierał, że akurat nasze Vipery nie muszą zakładać HTSa, bo zwyczajnie wiem tyle co z neta, ale w sumie to jak się ma dokładny radar, dokładne RWR, snipera XR, to ciekawi mnie co też ta dodatkowa antenka za cuda może zdziałać. 8)

Może i dokładność APG-68v9 wystarczyła by ale co do możliwość RWR na naszych viperach nie wiadomo, ALR-63V3, który jest na Super Hornetach  to podobno liga wyżej niż nasze ALR-56M. Co do komputera to włąśnie MMC miałem na myśli.

Tak btw. To może lepiej przenieść się z tą dyskusją do innego tematu bo offtop się robi ;)

Odp: Falcon BMS 4.33
« Odpowiedź #69 dnia: Listopada 08, 2015, 19:22:10 »
Nie potrafię opanować bomb SPICE2000 w teatrze izraelskim. Ustawiam sobie przed lotem 4 cele na steerpointach 15,16,17,18. I w czasie lotu po kolei ustawiam master ARM, AG, pwrON, wklepuje te 4 cele w zakładce SPIC i... nic się nie dzieje, nie mogę zrzucić uzbrojenia. Kiedy natomiast cele przypiszę do steerpointów 1,2,3,4 to później na MFD wyświetlają się np informacja "Range 602 ammo dump", mimo, że leciałem bombardować jakąś fabrykę w zupełnie innym miejscu i to na tej fabryce był steerpoint. Co robię nie tak? Korzystałem z tego filmu: https://www.youtube.com/watch?v=KSO3HKUS6uw&list=PLN4LvDouAUv08qHrGdR5_pw9JXqN7MtRP&index=4   i z manuala.

Odp: Falcon BMS 4.33
« Odpowiedź #70 dnia: Listopada 08, 2015, 20:11:31 »
Ustaw cele w zakładce "WPN TGTs". Nie na steerpointach. Przed lotem w Recon.

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Falcon BMS 4.33
« Odpowiedź #71 dnia: Listopada 12, 2015, 18:02:43 »
Czy wy też macie problem ze słabością wingmena AI do dopalaczy?

Po tym jak ten cymbał katapultował się nad terytorium wroga non stop muszę go pytać o stan paliwa. Często zdarza się że pod koniec lotu mam nawet 1500 lbs paliwa więcej niż on. Mimo tego samego uzbrojenia.

Nie pamiętam aby w 4.32 były podobne problemy. A jeśli już to nie było to nagminne. Do tego wingmen jest bardzo głupi. Zauważa wrogie maszyny dopiero wtedy gdy strzelają do niego rakietami i wtedy wrzeszczy "engage defensive", nawet jak jest ustawiony na ACE albo veteran. Jakby tego było mało ma słabość do pakowania się w kłopoty. Podczas ataku na kolumnę pancerną czasem robi low pass'a nad wrogiem (bo lot 1000ft nad wrogiem można tak nazwać) i dostaje manpadsa w kuper.

Czy wy też macie podobne problemy? Takie dziwne wrażenie mam jakby AI zgłupiało. Pewnie to wina tych dopalaczy, ponoć wypalają nie tylko paliwo, ale i mózg  :evil:

Poko

  • Gość
Odp: Falcon BMS 4.33
« Odpowiedź #72 dnia: Listopada 12, 2015, 20:01:57 »
Moi skrzydłowi nie mają tego problemu. Czasem tylko zdarzy się im przeklnąć ostrzej niż "foxtrot uniform". ;)

Odp: Falcon BMS 4.33
« Odpowiedź #73 dnia: Listopada 13, 2015, 02:00:02 »
Czy mogę prosić o jakiś szybki tutorial jak połączyć się i latać online? Bo z kumplem próbujemy już od dwóch godzin to rozgryźć i nic. To jakoś przez hamachi trzeba czy jak?