Autor Wątek: SweetFX/ReShade w DCS 1.5/2  (Przeczytany 17007 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

SweetFX/ReShade w DCS 1.5/2
« dnia: Grudnia 30, 2015, 10:48:27 »
Co do czarnego screena, to był Sweet FX. Ale i pociągnę nową pełną wersję. Tak na wszelki wypadek.

YoYo którego Sweet FX używasz do DCS 1.5 ?
« Ostatnia zmiana: Grudnia 10, 2017, 15:10:07 wysłana przez YoYo »
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: SweetFX w DCS 1.5/2
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 30, 2015, 11:23:04 »
YoYo którego Sweet FX używasz do DCS 1.5 ?

SweetFX nie dziala z DCS 1.5 z tego co sie orientuje.
Wlasnie dlatego wywalal mi czarny ekran i sim nie startowal.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Poko

  • Gość
Odp: SweetFX w DCS 1.5/2
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 30, 2015, 11:36:13 »
Chyba jednak działa, ale widziałem gościa gdzieś na Fejsbuku, który miał problem po instalacji pewnej wersji SweetFX (mógł coś przekombinować) – wyświetlało się nocne niebo, mimo że teren był pięknie oświetlony dziennym światłem.

http://www.2shared.com/file/KrxNMq6i/DCS_15_ReShade__FlyMaker_Prese.html

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: SweetFX w DCS 1.5/2
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 30, 2015, 11:38:36 »
Działa też to, i to całkiem dobrze.
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=148064

Odp: SweetFX w DCS 1.5/2
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 30, 2015, 11:39:53 »
Ja tak miałem  i z 1.2.16 , jak włączałem z JSGME to działało, jak tylko wyłączałem z poziomu JSGME to miałem czarny ekran. Trzeba było wywalić jakieś pliki i zrobić reperację, by znowu działało bez Sweet FX. Nie pamiętam już który ale z katalogu "bin".
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: SweetFX w DCS 1.5/2
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 30, 2015, 11:47:01 »
Działa też to, i to całkiem dobrze.
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=148064
Dodam, że działa także pod 2.0 i znacząco poprawia sferę wizualną, wg mnie, nie mając wpływu na fps. Oczywiście dużo zależy od ustawień. Jeśli ktoś byłby zainteresowany to mogę podesłać własne.

Odp: SweetFX w DCS 1.5/2
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 30, 2015, 11:49:41 »
Tutaj coś piszą o SweetFX 2.0 ale to chyba jeszcze beta:  http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=140824
« Ostatnia zmiana: Grudnia 30, 2015, 12:31:11 wysłana przez KosiMazaki »
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: SweetFX w DCS 1.5/2
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 30, 2015, 13:34:51 »
Dodam, że działa także pod 2.0 i znacząco poprawia sferę wizualną, wg mnie, nie mając wpływu na fps. Oczywiście dużo zależy od ustawień. Jeśli ktoś byłby zainteresowany to mogę podesłać własne.
Jakie masz ustawienia?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: SweetFX w DCS 1.5/2
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 30, 2015, 14:02:45 »
O, to dobry news, jedyne co w 1.5 to brak mi właśnie troche agresywności kolorków jakie dawał Sweet.
Trzeba będzie potestować.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: SweetFX w DCS 1.5/2
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 30, 2015, 14:39:20 »
Spróbuję wrzucić na dropboxa.

Poko

  • Gość
Odp: SweetFX w DCS 1.5/2
« Odpowiedź #10 dnia: Grudnia 30, 2015, 15:34:31 »
Dla użytkowników nVidii jest pewien trick – zamiast bawić się SweetFX mam dla Was alernatywę, która poprawi przestrzeń kolorów we wszystkich grach. Instrukcję znalazłem jakiś czas temu na zamkniętym forum dla członków iRacing – wyścigowego symulatora MMO.

Cytuj
Step 1:Fix NVIDIA HDMI Color Space problem

For several years, the NVIDIA drivers, when connected via a digital-only HDMI connection, have had a problem where the color space used is often set incorrectly. Blacks look dark grey instead of black, greys look washed out, and whites don't appear to be white. I have found the problem - it's an NVIDIA driver issue where it uses a limited-range "16-235" color space by default, instead of a full-range "0-255" color space which most HDMI panels support. Worse yet, there's no way in the NVIDIA Control Panel to fix it... but a solution exists. Read on!

It is most noticeable on your desktop (where blacks are washed out), on the iRacing loading screen (where it shows the track image being loaded, on the right where the image fades to black, it's very washed out, and fades to dark grey instead of black), and in the sim (the dashboard, the steering wheel, and even colors of objects, are all washed out, or look like a sheen of dark grey has been placed on top).

The fix is to use a program called NV_RGBFullRangeToggle
http://blog.metaclassofnil.com/wp-content/uploads/2012/08/NV_RGBFullRangeToggle.zip

This will allow you to use the Full Range of RGB everywhere, including in-game and on-desktop.

- Extract it
- Run the NV_RGBFullRangeToggle.exe file
- Click "Set Full Range (0-255)"
- Restart when prompted
- (IMPORTANT!) After installing any updated drivers, you'll need to run this utility again and restart, to re-enable the full range.


Step 1 Pic 1: NVIDIA RGB Full/Limited Range Toggler - Opening Screen


Step 1 Pic 2: NVIDIA RGB Full/Limited Range Toggler - Full Range Set

Once you reboot, you may notice that things look better; blacks are truly black, there is no longer a "dark grey sheen", and contrasts appear clearer.

For reference, I found this program (and details about it) at a Guru3D post, titled "Tip for NVIDIA users using HDMI and getting accurate color format", located here:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=371214

The post said:
Cytuj
This is only for NVIDIA users who are using HDMI on their display.
If you're display supports Full RGB, which most do, you may notice you aren't getting the right colors and the blacks don't seem so black and the whites don't seem so white. This is because despite under Display->Adjust Desktop Color Settings your digital color format being set at RGB, its actually by default set at Limited RGB, not Full. And you will see there is no option for Full RGB. Don't use ycbcr444 as it will oversaturate reds and magentas.
Full RGB is available only under Video->Adjust Video Color Settings, but this doesn't affect your games, applications, etc. Only videos.
The trick to enable Full RGB for everything is a reg hack, and luckily you can use a tool to do instead. Find it here (link)

You must use this tool every time you install a new driver.
Next, complain to NVIDIA to let this be a option in future drivers here: (link)
The two links within that post, are below.
Cytuj
http://blog.metaclassofnil.com/wp-content/uploads/2012/08/NV_RGBFullRangeToggle.zip
http://surveys.nvidia.com/index.jsp?pi=6e7ea6bb4a02641fa8f07694a40f8ac6
Also, I found the original blog post from the person who created this program (including source code):
http://blog.metaclassofnil.com/?p=83



Step 2: Adjust desktop color settings

Use NVIDIA settings:
The color settings specified in the NVIDIA Control Panel will be used. These settings are applied whenever applications and games with built-in color settings are not running. ..... Turn this On to set custom color settings, including Gamma, which I recommend adjusting.
Gamma:
The brightness of mid-tones without affecting shadows and highlights. ..... Adjusting the Gamma can also help to achieve a richer experience in the dark-tone areas (blacks, deep greys, etc.), especially on LCD screens which have an inherent disadvantage displaying blacks. But everybody's monitor setup is unique; i.e.: some use LCDs, some use plasma, some use projectors. For LCD screens especially, I recommend lowering it a bit to a value lower than 1.00, but I've heard some people using projectors claim that a value higher than 1.00 was better for them. I use 0.80 as the perfect amount from my experience, across various LCD monitors. Try various values to determine what looks best to you. I would imagine most LCD users would benefit most using a setting between 0.80 and 0.92.
Digital vibrance:
Color separation and intensity; helps to compensate for lighting conditions in the workspace. Also, can reduce chance of eyestrain. ..... This has been my savior for years, capable of saturating the colors so that colored objects POP on the screen! I use 72%, which may admittedly feel a bit too saturated/cartoony for some users, but to me, it makes iRacing look beautiful by making the atmosphere and cars really pop. Try various values to determine what looks best to you. Make sure to look at applications or photos on the desktop while doing your testing, since changing this setting will globally affect how your monitor displays colors.


Step 2 Pic 1: NVIDIA Control Panel - Adjust Desktop Color Settings

dufay

  • Gość
Odp: SweetFX w DCS 1.5/2
« Odpowiedź #11 dnia: Grudnia 30, 2015, 16:00:33 »
Wiecie może czy Wags w swoich filmikach też używał SweetFX lub innych modów?

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: SweetFX w DCS 1.5/2
« Odpowiedź #12 dnia: Grudnia 30, 2015, 16:31:42 »
Spróbuję wrzucić na dropboxa.
Proszę:
https://www.dropbox.com/s/wshegnup0npqcmb/MasterEffect.h?dl=0&preview=MasterEffect.h
Reszta informacji co i gdzie przekopiować w poprzednim linku.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: SweetFX w DCS 1.5/2
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 24, 2016, 21:00:24 »
Wrzuciłem nową wersję RedShade wraz z Mediatorem. Tak to wygląda:







Link: http://reshade.me/

Video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=QRhCd6gavSo

Olbrzymi plus tutaj to konfigurator, którym można sobie wszystko ustawiać w "locie".



W DCS 1.5 ustawiłem tylko te opcje (zresztą tak jak w SweetFX z 1.2.6), oczywiście każda wg. swoich preferencji dalej (robi się w zakładce SweetFX).
Na plus w 1.5 jest to, że nie trzeba tak kombinować jak ze słitem w 1.2.6. Ogólnie polecam. Sharpen textures warto zrobić z tym: http://il2forum.pl/index.php/topic,17441.0.html , inaczej będzie niefajny efekt.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: SweetFX w DCS 1.5/2
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 24, 2016, 21:27:36 »
Jedna uwaga. Kampanie np. Red Flag F-15 nie dają się aktywować z działającym SweetFx czy podobnymi "modami". Trzeba je permanentnie usunąć, wyłączenie nie wystarczy. Właśnie to przerabiałem przy aktywnej pomocy ED Support.
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=158723