Autor Wątek: Anti-Aliasing w 1.5  (Przeczytany 10666 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Anti-Aliasing w 1.5
« dnia: Stycznia 24, 2016, 11:57:52 »
Tak na marginesie, bo ostatnio jakoś mi się zebrało i więcej polatałem w 1.5:

o ile wydajność jest faktycznie mega extra, to coś obecnie jest naknocone z Anti-Aliasingiem. Jakoś w 1.2.6 to wszystko ładniej wyglądało nawet przy niższych ustawieniach. W 1.2.6 miałem x4 MSAA i narzekać na wygląd nie mogłem, to tutaj x16, a dalej wygląda to słabo. Zwłaszcza widać na obiektach oddalonych, jak linie napięciowe, czy drogi gdzie wyraźnie linie schodkują (jak się lata na śmigle). Coś próbowałem tutaj dać to MSAA na OFF i ustawić wszystko w NVidia Inspector (dcs.exe) ale chyba to nie działa.
Jakieś sugestie?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Anti-Aliasing w 1.5
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 24, 2016, 20:49:55 »
Dobra po testach, najlepiej działa to:

Należy dać Sparse Grid Supersampling x2 (lepszy efekt jest x 4 ale pojawia się u mnie stutter przy lotnisku i w okolicy mocno zalesionych gór chociaż klatki w przedziale 50-60 fps).
Edit: robimy to w NVidia Inspector.



Praktycznie pozbyło się schodków na liniach energetycznych oraz drogach. Dużo lepiej wyglądają też drzewka oraz obraz w obrazie.
W simie dałem MSAA x2 i filtrowanie 16. Jest obecnie prawie jak w 1.2.6.



Rozmiar oryginalny: http://s25.postimg.org/h50zqhxpp/DCS_2016_01_24_18_57_45.jpg .

« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2016, 10:09:44 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Anti-Aliasing w 1.5
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 25, 2016, 13:44:13 »
Dobra testów ciąg dalszy i nowe rady dla ortodoksów ładnej wody ; >.

MSAAx2 jednak słabo wyglada wraz z Sparse Grid Supersampling (na niektórych elementach AA mógłby być po prostu lepszy) ale danie już na MSAA x4+ powoduje stutter.
Odkryłem natomiast, że stutter jest powodowany cieniem na drzewach (który zresztą wg. mnie jest zabugowany, skacze to, mieni się dziwnie i po co to komu).
Za cienie odpowiada opcja Flat Tree Shadows oraz oczywiście Shadows. Nie ma wyodrębnionych cieni na drzewach, które mają jak się okazuje wpływ na stutter i fps.
Wywaliłem je zatem tym modem Mustanga: http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2495081&postcount=7 (teraz dajemy je tu

:\DCS World\Mods\terrains\CaucasusBase\Structures\High\EDM
).

Wygląda to tak, nie ma po prostu mieniących się ciemnych placków na drzewach:





Idąc dalej, nieco na fps wpływa opcja Flat Tree Shadows ale mam tutaj wrażenie, że niewielkie, dlatego zostawiłem to na On. Dużo lepiej wygląda grunt, zwłaszcza jak się lata na śmiglakach, ale jak komuś to nie uciągnie, może dać na OFF.



Przy takim ustawieniu można lecieć na Sparse Grid Supersampling x2 oraz MSAAx4(w zasadzie wszystko powyżej x4 jest ok ale każde in plus bardziej obciąża GPU i pojawia się stuttering w DCS) zatem wygląd mamy nie gorszy niż w DCS 1.2.6 jeśli chodzi o AA.



Moje ustawienia i stałe 60 klateczek na 1h testów, nie wiem jeszcze jak w kampaniach ale wyglada na to, że pozbycie się cieni z drzew znacząco wpływa na płynność jeśli podrasowuje się wygładzanie.
Temat na ED: http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=159434 .
« Ostatnia zmiana: Maja 29, 2016, 19:04:15 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Anti-Aliasing w 1.5
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 25, 2016, 18:17:28 »
Czy mod Mustanga likwiduje tylko cienie drzew, a zostawia cienie budynków samolotu i pojazdów ?
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Anti-Aliasing w 1.5
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 25, 2016, 18:23:56 »

Za cienie odpowiada opcja Flat Tree Shadows oraz oczywiście Shadows. Nie ma wyodrębnionych cieni na drzewach, które mają jak się okazuje wpływ na stutter i fps.
Wywaliłem je zatem tym modem Mustanga: http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2495081&postcount=7 . Wygląda to tak, nie ma po prostu mieniących się ciemnych placków na drzewach:

http://images72.fotosik.pl/198/4c9dfb67c1609102.jpg

http://images72.fotosik.pl/198/4b1125c679300a2a.jpg

Idąc dalej, nieco na fps wpływa opcja Flat Tree Shadows ale mam tutaj wrażenie, że niewielkie, dlatego zostawiłem to na On. Dużo lepiej wygląda grunt, zwłaszcza jak się lata na śmiglakach, ale jak komuś to nie uciągnie, może dać na OFF.
Raczej Flat TERRAIN Shadows. ON generuje również cienie rzucane na pobliskie obiekty. Przy OFF tylko na podłoże.

Nie cytujemy obrazków. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 25, 2016, 19:31:26 wysłana przez KosiMazaki »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Anti-Aliasing w 1.5
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 25, 2016, 20:51:17 »
Raczej Flat TERRAIN Shadows. ON generuje również cienie rzucane na pobliskie obiekty. Przy OFF tylko na podłoże.

Nie cytujemy obrazków. Mazak.

No nie. Przy OFF znikają z podłoża, zerknij tu: http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2515860&postcount=19 .

Czy mod Mustanga likwiduje tylko cienie drzew, a zostawia cienie budynków samolotu i pojazdów ?

Tak, tylko te z drzew. Pozostałe cienie masz pod Shadows = OFF.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Anti-Aliasing w 1.5
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 26, 2016, 09:53:28 »
YoYo co to za opcja Sparse Grid Supersampling x2 ?  W opcjach graficznych jakoś jej nie widzę, jest MSAA, jest filtrowanie anizotropowe ale tego nie widzę.
 No i jaka jest różnica między MSAAx8 a MSAAx8Q ?
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Anti-Aliasing w 1.5
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 26, 2016, 10:06:41 »
A na screenie masz te opcję w DCS? :P. Ustawisz w NVidia Inspector http://www.guru3d.com/files-details/nvidia-inspector-download.html .
Tutaj są opisy róznic: http://naturalviolence.webs.com/nvidia.htm . 8Q bardziej rozmywa tekstury, wygląda ładniej, ale też jest trochę bardziej zasobożerne. W DCS 1.5 ma  teraz MSAA x4 z Sparse Grid Supersampling on.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Anti-Aliasing w 1.5
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 26, 2016, 10:27:09 »
No w DCS-e jest MSAA i filtrowanie anizotropowe, Sparse Grid Supersampling brak. Tylko ja mam kartę ATI i to wyjaśnia sprawę.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Anti-Aliasing w 1.5
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 26, 2016, 11:36:49 »
No w DCS-e jest MSAA i filtrowanie anizotropowe, Sparse Grid Supersampling brak. Tylko ja mam kartę ATI i to wyjaśnia sprawę.

Możesz sprawdzić czy w Radeon Pro nie ma podobnej opcji. Miałem długo Radki i z niego korzystałem w takich sytuacjach.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Anti-Aliasing w 1.5
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 26, 2016, 17:09:31 »
Możesz sprawdzić czy w Radeon Pro nie ma podobnej opcji. Miałem długo Radki i z niego korzystałem w takich sytuacjach.

Ja mam Radka R7 260X i mam coś takiego, nie wiem czy o to chodzi, ja się tym nie bawiłem (jeszcze).

http://pl.tinypic.com/r/16krjh3/9

Odp: Anti-Aliasing w 1.5
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 26, 2016, 17:20:03 »
No właśnie załadowałem nowe sterowniki do grafiki i też to mam. Teraz instaluje DCS-a na nowo, czystą wersję.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Anti-Aliasing w 1.5
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 26, 2016, 17:28:08 »
Ja mam Radka R7 260X i mam coś takiego, nie wiem czy o to chodzi, ja się tym nie bawiłem (jeszcze).

http://pl.tinypic.com/r/16krjh3/9

Musisz rozwinąć te opcje, nic nie widać co jest do wyboru.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Anti-Aliasing w 1.5
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 26, 2016, 17:37:17 »
Hmmm, no to będzie trochę screenów, bo nie można wszystkiego na raz rozwinąć.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Anti-Aliasing w 1.5
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 26, 2016, 19:19:10 »
Wystarczą dwa pierwsze Tryb i Metoda.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl