Dobra testów ciąg dalszy i nowe rady dla ortodoksów ładnej wody ; >.
MSAAx2 jednak słabo wyglada wraz z Sparse Grid Supersampling (na niektórych elementach AA mógłby być po prostu lepszy) ale danie już na MSAA x4+ powoduje stutter.
Odkryłem natomiast, że stutter jest powodowany cieniem na drzewach (który zresztą wg. mnie jest zabugowany, skacze to, mieni się dziwnie i po co to komu).
Za cienie odpowiada opcja Flat Tree Shadows oraz oczywiście Shadows. Nie ma wyodrębnionych cieni na drzewach, które mają jak się okazuje wpływ na stutter i fps.
Wywaliłem je zatem tym modem Mustanga:
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2495081&postcount=7 (teraz dajemy je tu
:\DCS World\Mods\terrains\CaucasusBase\Structures\High\EDM ).
Wygląda to tak, nie ma po prostu mieniących się ciemnych placków na drzewach:


Idąc dalej, nieco na fps wpływa opcja Flat Tree Shadows ale mam tutaj wrażenie, że niewielkie, dlatego zostawiłem to na On. Dużo lepiej wygląda grunt, zwłaszcza jak się lata na śmiglakach, ale jak komuś to nie uciągnie, może dać na OFF.

Przy takim ustawieniu można lecieć na
Sparse Grid Supersampling x2 oraz
MSAAx4(w zasadzie wszystko powyżej x4 jest ok ale każde in plus bardziej obciąża GPU i pojawia się stuttering w DCS) zatem wygląd mamy nie gorszy niż w DCS 1.2.6 jeśli chodzi o AA.

Moje ustawienia i stałe 60 klateczek na 1h testów, nie wiem jeszcze jak w kampaniach ale wyglada na to, że pozbycie się cieni z drzew znacząco wpływa na płynność jeśli podrasowuje się wygładzanie.
Temat na ED:
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=159434 .