Autor Wątek: DCS World i Oculus Rift...  (Przeczytany 31246 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpnia 20, 2016, 20:15:51 »
Leap Motion pewnie zaliczyło wpadkę bo niewielu wiedziało o nim ja dopiero co się
dowiedziałem. Marketing też ważna sprawa tym bardziej że LM jest w fajnych pieniądzach to i
ludzi mogło by trochę więcej w to wejść tylko mało kto wie o tym sprzęcie.
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpnia 20, 2016, 21:29:45 »
Dokładnie, problemem jest chyba marketing. Żeby było śmieszniej to leap motion jest wymysłem HP, które coraz częściej montuje go do swoich laptopów i klawiatur. Co do samego oprogramowania go, nie powinno być problemu, skoro jest sprzęt i SDK no to reszta jest formalnością... Dodatkowo leap motion ma 2 tryby pracy które sam wykrywa. Jeśli leży w pozycji horyzontalnej to oprogramowanie rozpoznaje to i odpowiednio dopasowuje skanowanie, jeśli jest położony na boku wtedy wchodzi w tryb VR, fajnie wygląda to na oculusie bo visualiser pozwala nam widzieć w podczerwieni ;) ... Jeśli ktoś ma Leap Motion to polecam jeszcze jeden test, skierować go bezpośrednio na Oculusa, wygląda wtedy jakbyśmy mieli skaner rentgenowski realtime i widzimy bebechy oculusa. Pewnie dzieje się tak dlatego że wewnątrz system constelation oświetla elektronikę rifta, ale płytka i ekrany są dobrze widoczne ;) jak na rentgenie... taka ciekawostka.
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpnia 21, 2016, 16:44:17 »
Zamówiłem Leap Motion :evil: przyjdzie we wtorek, zobaczymy....
Śmigłowce nie mogą latać - są po prostu tak brzydkie, że ziemia je odpycha.

qrdl_logos

  • Gość
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpnia 21, 2016, 17:32:21 »
Zamówiłem Leap Motion :evil: przyjdzie we wtorek, zobaczymy....

Lol, bahus, powinieneś pracować jako rep w LM, że takiego starego lisa jak Airman wkręciłeś. S!

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpnia 21, 2016, 19:23:39 »
Nie do końca... 15 funtów nie pieniądz, dość powiedzieć, że paczka dobrych fajek u mnie tyle kosztuje więc nawet jak wrzuce do kosza to nie będzie bólu.
Śmigłowce nie mogą latać - są po prostu tak brzydkie, że ziemia je odpycha.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpnia 21, 2016, 20:26:24 »
Jakie 15 funtów? Widzę 90 euro, to chyba nie 15 funtów?
http://store-eur.leapmotion.com/products/leap-motion-controller
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.


Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpnia 22, 2016, 09:27:41 »
To na allegro czy olx'ie można kupić po 100-200zł ... zależy od szczęścia, wielu kupuje po czym nie wiedzą co z tym zrobić i sprzedają nówki... warto kupić z drugiej ręki..
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpnia 23, 2016, 10:09:41 »
Co do LM ... to mam nadzieję że staremu lisowi się on przyda, bo na razie nie wielu ludzi wie jak z tego zrobić użytek... ale nowe oprogramowanie cały czas wychodzi na LM, a i w kilku grach jest chyba w planach użycia. Ja z uwagi posiadania VR dokupiłem do swojego Leapa VR Mounta http://store-eur.leapmotion.com/products/universal-vr-mount-pre-order ... najtańszy nie jest ale oprócz samego gniazda do montażu przysyłają w zestawie również całkiem długi kabel USB3.0 (chyba 3-5 m) do przedłużenia jakbyśmy spacerowali z LM.

Czas zdradzić Wam kolejną ciekawostkę związaną Leapem.
najpierw filmik prezentujący o czym mówię: https://www.youtube.com/watch?v=Qk2QlvKLWOA

Leap Motion pozwala zastąpić kontrolery Vive w Steam.... nasze dłonie wykrywane są jako kontrolery a gesty i ruchy palcami odpowiadają za poszczególne przyciski i funkcje. Dobry taki zamiennik.
Ściągamy apkę do Leapa : https://developer.leapmotion.com/orion
Zaciągamy program stąd: https://github.com/cbuchner1/driver_leap/releases
Wystarczy sam driver (w moim przypadku Alpha 8 nie działa właściwie, Alpha 3 działa bez problemu), no chyba że chcecie pliki źródłowe do kombinowania np. z DCS World ;) ...


Filmik pokazowy z innego ciekawego softu: https://www.youtube.com/watch?v=vhrO9gahBCk

Pozdrawiam B.
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpnia 25, 2016, 17:25:27 »
Pobawiłem się trochę DCSem przez weekend i niestety optymalizacja tej gry nie pozwala bawić się w VR w przypadku bardziej wymagających modułów. O ile siedząc w Bf-109 bez problemu wyciągam stałe 90 klatek/s to w MiGu 21 klatki lecą na łeb. Jedyne wyjście to granie na min detalach. Przy 60 klatkach obraz może nie szarpie, ale po kilku szybkich ruchach głową zawartość żołądka aż się prosi o wyjście.
Po zwiększeniu gęstości pikseli do 1.5 czytelność zegarów jest nawet znośna. Niestety widoczność celów jest tragiczna, nawet jak na standardy DCS'a. Identyfikacja swój/obcy bez ikonek lub radaru raczej nie możliwa.

i7 6700K@4.4
GTX 980ti OC
Wersja DCS 1.5xxx (może w 2.0xxx jest lepiej)

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpnia 25, 2016, 23:11:16 »
Hmmm ciekawe to co napisałeś. Ciekaw jestem jak ma się to do grafiki 980vs1080 bo procki mamy takie same ... Niestety nie mam Miga 21 ani Bf109. Co do ustawień to wejdź w menu i ustaw predefiniowane na VR inaczej robi się tragicznie a widok z F2 klatkuje jak diabli. U mnie szybkie ruchy głową bardzo ładnie przenosi na DCS'a ... ale dopiero po ustawieniu właśnie VR... na High miałem też nieciekawie z widoku zewnętrznego. Co do gęstości to też gram właśnie na co najmniej 1.5 choć i 2 próbowałem, na predefiniowanych jest znośnie... przynajmniej u mnie.
A jak podoba Ci się wirtualne siedzenie w maszynie :) ?? Jak masz oculusa i trochę drobnych to sprawdź sobie jeszcze Elite Commander jeśli lubisz oczywiście klimat X3 czyli kosmos...
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpnia 26, 2016, 07:39:07 »
Największy skok FPS daje wyłączenie wszystkich cieni - wracają czasy pierwszych symulatorów. 8) Wygląda to dość znośnie w VR i ma jeden plus - wszystko staje się bardziej czytelne. Zresztą tutaj pewien jegomość, jeszcze czegoś dogrzebuje się w ustawieniach, to jest dla VIVE ale w CV1 jest podobnie.  https://www.youtube.com/watch?v=yEwSPwfjvJ0  dla porównania DCS VR na Titan X Pascal https://www.youtube.com/watch?v=jNf5q8dWrIQ

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpnia 26, 2016, 09:12:01 »
Cytuj
Ciekaw jestem jak ma się to do grafiki 980ti vs 1080 bo procki mamy takie same
W przypadku DCS obie te karty są bardzo podobne w wydajności. Ta gra nie potrafi wyciągnąć 100% z tych kart.

Zapomniałem dodać że ustawienia mam VR.
W A-10C wyłączenie lusterek też daje ładny skok klatek, z 60 do 90. Oczywiście wiele zależy od tego co się dzieje za oknem. Przejeżdżający AI przed nosem, gdy stoję na parkingu, potrafi zeżreć kilkadziesiąt klatek.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpnia 26, 2016, 10:30:11 »
W sumie to są początki porządnego VR na PC i wiele z tych gier pewnie nie miało nawet w planach nic poza TrackIR em, może wzorem innych (zapowiedziano VR dla Fallout 4 na jesień tego roku) i ED zoptymalizują kod pod VR i będzie dobrze, skoro już zaimplementowali funkcję ustawień predefiniowanych w VR (w maju jeszcze tego przycisku tam nie było, chociaż powiem że high przed aktualizacją chodziło lepiej niż po aktualizacji) to chyba wiedzą że dla tego gatunku jest to przyszłość. Eve Valkyrie było pomyślane od początku na VR i świetnie się z nim sprawdza, tak samo jak Elite Dangerous, w tym ostatnim space-simie świetnie wykorzystano funkcję śledzenia głowy i boczne ekrany holograficzne w naszej maszynie normalnie nie są widoczne. W momencie kiedy w stronę któregoś skierujemy głowę pojawia się i możemy swobodnie go używać dokąd na niego patrzymy, wystarczy odwrócić od niego głowę i znika.
Dla zainteresowanych https://www.youtube.com/watch?v=sLdjCfglca4 ... a to tylko jedna z wielu maszyn... na początku latamy czymś małym podobnym do A-Wing'a ... gorąco polecam... stacje kosmiczne są przeogromne i samo przelatywanie przez śluzy i dokowanie jest żywcem wzięte ze Star Wars... Miodzio... do tego można lądować na planetach i wchodzić w ich atmosferę a sam wszechświat gry jest przeogromny.. Polecam...

Ale wracając do meritum bo się rozmarzyłem ;) ... to ciekaw jestem jak temat VR ma się w DCS 2.0
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpnia 26, 2016, 10:36:20 »
Cytuj
ED zoptymalizują kod pod VR i będzie dobrze
Znając ich tempo prac celuje w 2025 rok.