Autor Wątek: DCS World i Oculus Rift...  (Przeczytany 31248 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #120 dnia: Grudnia 02, 2016, 12:40:19 »
Powiedzmy że żenisz się z kobietą o niespecjalnej urodzie, ale po ślubie okazuje się że robi najlepsze lody w mieście  :021:.

Nie mam zamiaru reklamować Oculusa, nie płacą mi za to. Prawda jest jednak taka, że jak ktoś przyzwyczajony do obrazu HD i full detali spojrzy na świat DCS przez okulary VR to zachwycony nie będzie. Na dodatek jest duża szansa że będzie miał zawroty głowy, bo mózg nie jest przyzwyczajony do tego typu doznań. Ja przez pierwsze kilka dni nie mogłem jeździć w VR więcej niż 20min i nawet po ich zdjęciu błędnik wariował przez resztę dnia. Kiedyś ktoś porównał VR do pływania na statku po morzu. Przez pierwsze dni rzygasz na lewo i prawo, ale po dłuższym pływaniu nawet sztorm ciebie nie będzie ruszał.

Jeśli ktoś chce wspiąć się na wyższy szczebel symulacji to będzie musiał przeboleć jakość grafiki. Inaczej się nie da.

VR do latania bojowego się nie nadaje, ale to już przerabialiśmy wiele razy na tym forum. Do FSXa czy innych P3Dów jak najbardziej.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #121 dnia: Grudnia 02, 2016, 12:54:33 »
VR do latania bojowego się nie nadaje, ale to już przerabialiśmy wiele razy na tym forum. Do FSXa czy innych P3Dów jak najbardziej.
To chyba najlepsze podsumowanie tej dyskusji. Można by do niej wrócić za 5 lat zgodnie z przewidywaniami producenta, kiedy to produkt spełni ich wymagania i oczekiwania.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #122 dnia: Grudnia 06, 2016, 20:12:19 »
Oj tam fajnie jest. Jak kolega wcześniej wspomniał, trzeba się przyzwyczaić. Do tego nie ograniczajmy się do jednego tytułu. Baaaardzo mnie wciągnął Elite Dangerous i polecam z czystym sumieniem każdemu kto VR posiada. To tytuł MUST HAVE i świetnie konfigurowalny z X52. Kolejna dobra pozycja to Project Cars. Na początku sceptycznie do niego podchodziłem ale finalnie mnie przykuł i genialnie czuje się to otoczenie oraz maszyny podczas jazdy. VR obecnie nie jest idealny ale w tej formie jest jak na razie jedyny jaki możemy mieć. Co prawda z chęcią posłuchałbym opinii ludzi którzy zakupili pimax 4K, ale z uwagi na to iż jest to produkt czysto chiński obawiam się tych ekranów. 4K to może być ich jedyna zaleta, a 60Hz nie napawa optymizmem.
http://en.pimaxvr.com/
http://www.gearbest.com/pc-headset/pp_423476.html

https://www.youtube.com/watch?v=jRBFBTVlD8k

Może w którymś momencie nawet się na nie skuszę, ale ciekawe jak support. Do oculusa, vive i obecnie OSVR mamy Steama i Oculus Home a tam ?...

Wracając do Vive i oculusa (nie wiem jak OSVR) ale pierwsze co zresztą sam Palmer powiedział co muszą zrobić to pozbyć się tych soczewek Fresnela które powodują efekt god rays.
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #123 dnia: Grudnia 07, 2016, 09:36:59 »
Akurat ten wątek dotyczy VR w DCS World (sam go założyłeś), więc lepiej jakbyśmy się ograniczyli tylko do tej gry. Ogólny temat o VR jest tutaj http://il2forum.pl/index.php/topic,15569.0.html.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #124 dnia: Stycznia 04, 2017, 23:38:28 »
Oczywiście jak najbardziej. Sorki za lekki offtop, chciałem tylko nakreślić sytuację...

Osobiście szykuję się z wiosny na Pimax 4K i NoloVR. Może to zagrać.
https://www.youtube.com/watch?v=y90ZuLUrQ5o
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #125 dnia: Lutego 10, 2017, 23:41:32 »
Witam wszystkich na forum.
Nie publikowałem tutaj niczego wcześniej więc ten post będzie pierwszy.

Jeżeli ktoś z was zastanawia się nad zakupem Oculus Rifta z myślą o symulatorach to odradzam ten zakup :)))
Od dłuższego czasu składałem swojego "Rig-a" i kiedy przyszło do wyboru "wyświetlacza" rzuciłem się na gogle VR.
Ił-2 na razie ich nie obsługuje ale DCS tak, więc będą to wrażenia z DCS na FW 190.

Pierwszy kontakt jest niesamowity.
Można poczuć skalę kokpitu, każdego pokrętła i samego samolotu. Uczucie bycia "w środku" to główny plus VR.
Więc gdyby podniecało mnie latanie samolotem cywilnym obecne VR było by boskie.

Niestety, kiedy tylko przychodzi do jakiejkolwiek walki, niska rozdzielczość wyświetlaczy oraz właściwość soczewek wg której wszystko poza centrum jest nie ostre, sprawia że trudno wypatrzeć bombowiec a co dopiero myśliwiec kiedy ten nie znajduje się na tle nieba. I mówię tu o odległości z której samolot na normalnym monitorze ma już rozpoznawalne oznaczenia.
Drugim potężnym minusem jest ograniczenie widzenia na boki, tzw. efekt okienka w tunelu.
To nie przeszkadza kiedy lecimy przed siebie ale kiedy trzeba się obejrzeć za siebie nie pomaga żaden skręt karku,
trzeba podnieść się z fotela i skręcić tak żeby patrzeć centralnie do tyłu.
Kiedy czytałem o tym na jakimś forum, wcześniej nie zrobiło to na mnie wrażenia. Kiedy przyszło mi tak walczyć, nawet AI zrobiło ze mnie sito.

Kolejny minus to super-sampling który wszyscy polecają jako boską opcję która ma poprawiać rozdzielczość do stopnia w którym kontrolki w kokpicie są czytelne i wszystko jest wspaniałe (wg anglojęzycznych forum).
Mam Tytana Xp. Przy super samplingu 2.0 różnica w grafice jest marginalna, czcionki staja się trochę bardziej czytelne (na zasadzie: SS 0 - czcionki rozmyte, poszarpane, ze smugami. SS 2 - czcionki rozmyte, ze smugami) natomiast ilość FPS spada z 250 do 45 i mniej co już powoduje nudności.

Na zagranicznych forach o VR same zachwyty. Każdego kto mówi inaczej praktycznie krzyżują.
VR jest boskie...ale w obecnej generacji do wszystkiego od porno po zwiedzanie tylko nie do gier które wymagają detekcji małych obiektów.
Należy też dodać że niska rozdzielczość VR to nie to samo co niska rozdzielczość normalnego monitora...jest gorzej :)

Zanim nie pojawią się gogle 4k a nawet 8K (po 4k dla oka) i z kątami widzenia 180' można to sobie darować.

Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje że oszczędziłem komuś rozczarowania w cene dobrego monitora ultra-wide ;)

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #126 dnia: Lutego 11, 2017, 01:45:16 »
Sory za brzmienie mojego posta jak wyrwane z kontekstu. Nie śledziłem tego wątku wrzucając go na forum IŁa.
Nawiązując do tego co tu było pisane, faktycznie Elite Dangerus zyskuje bardzo mocno w VR. Niestety jak dla mnie walka w Elite nie dorasta do dupy walce w realiach drugiej wojny (taka moja opinia ;)). A co do samego VR to obecnie strzelanie za pomocą kontrolerów ruchowych w takim Onward czy SUPER HOT albo inne "doświadczenia" związane z "room scale" to jedyne co mnie powstrzymuje przed sprzedażą gogli....no dobra, pornosy w 3D też robią swoje ;)))

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #127 dnia: Lutego 11, 2017, 08:07:52 »
...no dobra, pornosy w 3D też robią swoje ;)))

O, to to!  :056:
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #128 dnia: Lutego 11, 2017, 15:00:34 »
Boryna, jak ci nie straszne arcade to spróbuj War Thunder w trybie sim. Ja latam od kilku tygodni w Oculusie i jest ... może nie idealnie ale nieźle. WT ma taki "sprytny" silnik graficzny że im mniejsza rozdzielczość to tym lepiej widać kropeczki.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #129 dnia: Lutego 11, 2017, 19:45:11 »
Wczoraj zwróciłem na to uwagę że ta cukierkowa grafika War Thundera faktycznie sprawia że jak by lepiej widać samoloty. Nadal jest to rozmyte ale przynajmniej da się coś zestrzelić. Niestety problem z War Thunderem mam taki że to właśnie ta gra mnie wkręciła w samoloty, dałem się na nią nabrać i nawet wydałem trochę kasy zanim dotarło do mnie czym jest. Kiedy miałem jej już stanowczo dość trafiłem na BOSa. I nie potrafię już wrócić. Na którymś forum ktoś ładnie napisał że War Thunder do BOSa (i symulacji) ma się jak sex analny z facetem do sexu analnego z kobietą, niby dziura podobna ale wrażenia estetyczne odmienne :) Nie mówię ze BOS jest idealny, każdy kto lata po stronie niemieckiej wie że to Russian Bias, foka jak zwykle jest okulawiona itp. itd....ale nie potrafię znaleźć niczego ładniejszego obecnie. Jak wszyscy liczę na Normandię w DCSie...ale to dopiero za "dwa tygodnie"

Co do Okulusa to poza Elite Dangerus nie używam go do latania. Elite rządzi się innymi prawami i immersja kokpitu robi mi lepiej niż samo strzelanie ;)

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #130 dnia: Lutego 13, 2017, 12:30:21 »
Witam wszystkich fanów latania_. Ja od  jakiegoś czasu latam w na OCULUS RIFT CV-2 w DCS na UH-1 Huey_,_ponieważ bardziej kręcą mnie helikoptery ale też lubię polatać samolotami_. Powiem tak. Nie jest Idealnie ale na chwilę obecną jestem za_,_ponieważ jak kolega o nicku Bahus wspomniał w wcześniejszych postach VR daje nam możliwość poczuć się prawie jak w prawdziwym helikopterze i jak dla mnie jest bardziej realnie niż patrząc w monitory. Ja noszę okulary i latam w okularach lecz po jakimś czasie muszę je zdjąć, bo cisną na nosie, więc opcja soczewek jest lepsza znaczy się wygodniejsza. Nie wiem czy w DCS można używać Leap Motion_, wiem że w FSX i X-plane to działa_, jeżeli się mylę proszę mnie poprawić. Ta technologia się rozwija i patrząc na na nowinki  to np Panasonic pracuje nad goglami z szerszym kontem widzenia niż są obecnie:

https://www.youtube.com/watch?v=81tdcLt708k

Jestem ciekaw waszych ustawień pod VR i opinii czy najnowsze karty GTX 1080 dają dużą poprawę fps._Wyłączenie cieni w ustawieniach dużo poprawiło fps . Ja osobiście wróciłem  do latania na symulatorach po dłuższej przerwie dzięki technologi VR.

Dla fanów helikopterów i symulatorów heli założyłem stronę na faceboku zapraszam do zaglądania:

https://www.facebook.com/Event-VR-Copter-1367568173306777/?ref=bookmarks

W Warszawie od niedawna można polatać na symulatorze DCS w salonie DiscoVR w którym stoi mój kontroler do lotów zrobiony dawno temu pod helikopter. Ciekaw jestem waszych kokpitów do latania_.

https://www.facebook.com/discovr360/?fref=ts

Pozdrawiam
Robert.

Pisownia. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Lutego 13, 2017, 12:44:18 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #131 dnia: Lutego 14, 2017, 03:40:35 »
Oculus Rift CV-2 ??? Nie wiedziałem że jest już konsumencka wersja 2 ?  :o

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #132 dnia: Lutego 14, 2017, 07:58:04 »
Oculus Rift CV-2 ??? Nie wiedziałem że jest już konsumencka wersja 2 ?  :o

Przepraszam wkradł się błąd w pisowni chodziło mi o Oculus CV-1

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #133 dnia: Lutego 15, 2017, 12:52:31 »
Ponowie _planuję spotkanie tych co mieszkają _w Warszawie i nie tylko_,oraz _tych latają na symulatorach_.
Miejsce spotkania DiscoVR: https://www.facebook.com/discovr360/?fref=ts
Na miejscu jest mały bar_,oraz pizza dla zgłodniałych_. Do dyspozycji mamy projektor, więc można wyświetlić film, oraz będzie możliwość polatania w UH-1 Huey,_P-51D Mustang (demo),_Su-25(demo) DCS na goglach VR _Oculus CV-1_. Termin i temat spotkania do ustalenia.
Czekam na wasze propozycje_.

Spacje, spacje i pisownia. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Lutego 15, 2017, 12:57:09 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #134 dnia: Lutego 15, 2017, 20:29:33 »
Ja w tym roku na zasadzam się na Pimax'y 4K. Cena nie zabija (1600 papiera) i odstają od CV1 zarówno jeśli chodzi o tracking jak i odświeżanie ale wyświetlacze mają wyższą rozdziałkę 2x 1920×2160 to już może być całkiem nieźle w porównaniu do 2x1080×1200. Rozdzielczość wzrasta prawie dwukrotnie na oko. Wielu ludzi na Youtubie chwali je za brak efektu moskitiery. Osobiście myślę że posłużą one bardziej mobilnie, na jakieś wyjazdy na wieś do gamingowego laptopa z GTX1070 na pokładzie.

https://www.youtube.com/watch?v=y90ZuLUrQ5o
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;