Autor Wątek: DCS World i Oculus Rift...  (Przeczytany 31301 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #150 dnia: Października 30, 2017, 20:19:47 »
Bardziej mi chodziło o oddalenie w kabinie i chrupanie samej gry.

Tym się też nie sugeruj bo FOV który widać na monitorze ma się ni jak to tego co widać w goglach. Tam jest 1:1, jak w realu. Chrupanie może być efektem tego że obraz na monitorze jest renderowany z mniejszą częstotliwością żeby nie obciążać karty niepotrzebnie. Oczywiście nie zmienia to faktu że DCS jest gównianie zoptymalizowany pod kątem VR.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #151 dnia: Października 30, 2017, 20:30:08 »
Pimaxa 4K w tej chwili można kupić za 1276.92zł na GearBest - cena atrakcyjna, ale ponoć przez nie zastosowanie w nim HDMI 2.0 nie nadaje się do dynamicznych gier takich jak DCS. Zbyt słabe odświeżanie. Szkoda bo cena dobra i jakość obrazu lepsza niż w Oculusie i Vive. Tyle zdążyłem wyczytać na różnych forach bo sam nie miałem najmniejszego kontaktu z VR, poza takimi goglami w które się smartfona instaluje.

Ten Pimax 8K może być na prawdę super - szkoda, że cena oscyluje w okolicach 3000zł :/
F-16C Block50 driver...

Poko

  • Gość
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #152 dnia: Października 30, 2017, 20:41:50 »
Ten Pimax 8K może być na prawdę super - szkoda, że cena oscyluje w okolicach 3000zł :/

A jeszcze dodaj do tego sumę za uber sprzęt z przyszłości... :roll:

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #153 dnia: Października 30, 2017, 20:50:12 »
Liczę na dobrą optymalizację w 2.5  :P
F-16C Block50 driver...

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #154 dnia: Października 30, 2017, 20:56:14 »
Dla mnie takie cuda i tak nie mają sensu, muszę widzieć swój kokpit i moje kochane guziczki i gałeczki :) . Ten sprzęt mi na to nie pozwala, jak dla mnie nadaje się raczej do maszyn z FC, no chyba, że ktoś ma opanowaną klawiaturę i skróty perfekt, no i na macanego. Myszką to też kiepska robota no ale już lepiej, do tego sprzętu to jeszcze jakiś rękawice do wirtualnego "macania" przełączniczków by się zdały :) .
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #155 dnia: Października 31, 2017, 16:26:55 »
Ale jeśli to ma dać odczucie przestrzeni, prędkości i wysokości. Do tego uczucie siedzenia w wirtualnym kokpicie w skali 1:1, a co najważniejsze co wyczytałem wczoraj na forums.eagle.ru, że odwzorowuje wizualizację HUD'a jak w prawdziwej maszynie "w przestrzeni skupiającego się daleko przed kokpitem" to ja nie mam pytań i grzecznie czekam na Pimaxa 8K, samochód sprzedam a postawię sprzęt na którym to zadziała  :P

Pozwolę się zacytować anglojęzyczny fragment recenzji jednego z posiadaczy Pimaxa zaledwie w wesji 4K:

"But when you sit back and just look at the view, it is the most immersive experience I have had since flying a real military jet. The HUD is focused at infinity - a visual effect I have only ever seen in a real jet before, the view over your shoulder in a bank gives the real impression of height, and the wings look awesome (I spent 10 minutes trying to describe what I mean by "awesome", but I don't have the words - know that it's nothing like looking at them on a 2D monitor..."

Czeka nas chyba w niedalekiej przyszłości mała rewolucja w świecie symulatorów  :evil:
F-16C Block50 driver...

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #156 dnia: Października 31, 2017, 16:53:32 »
Przecież tak już to działa od początku w Oculusie/Vive. To, co daje nowy Pimax, to "tylko" dużo wyższa rozdzielczość i pole widzenia. Stąd ten efekt "rybiego oka" na monitorze, który nijak ma się do tego, co widzi człowiek w okularach.

Jeszcze jedna rzecz w VR na którą mało kto zwraca uwagę: martwe pole tworzone przez owiewkę kabiny jest dużo mniejsze. Po prostu człowiek ma dwoje oczu i każde z nich widzi trochę inny fragment świata za szybą.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #157 dnia: Listopada 01, 2017, 09:09:12 »
Tak jak napisał some1 takie atrakcje to ja już mam od ponad roku. Jedyny minus to rozdzielczość i wydajność kompa. Pole widzenia, mimo że tylko 110 stopni, jakoś mi nie przeszkadza, ale wiadomo im więcej tym lepiej. Największą bolączką są jednak fpsy. i76700@4.5GHz + GTX980ti to za mało nawet na średnie ustawienia w DCS. Nic bardziej nie psuje wrażenia niż teren renderujący się kilkadziesiąt kilometrów od ciebie.

...czekam na Pimaxa 8K, samochód sprzedam a postawię sprzęt na którym to zadziała

Najpierw taki sprzęt musi powstać :).

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #158 dnia: Listopada 01, 2017, 19:37:55 »
No nie brzmi to zbytnio optymistycznie :) Pocieszające jest to, że ED współpracuje z Pimaxem i może znajdą jakiś sposób żeby trochę poprawić optymalizację DCS, a przynajmniej technologia VR to na nich wymusi z korzyścią dla wszystkich. Wiem, że to trochę brzmi jak "nadzieja matką głupich" ale każdą matkę trzeba kochać ;) W najgorszym wypadku będzie trzeba poczekać za GPU Volta, myślę że jest projektowany też z myślą o spełnieniu wymagań VR w dużej rozdzielczości.
F-16C Block50 driver...

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #159 dnia: Stycznia 03, 2018, 12:33:04 »
W wersji 2.5 będzie dodane "skalowanie" związane z indywidualnym IPD w ustawieniach VR - czyli jeśli kokpit będzie się wydawał zbyt mały będzie można poprawić skalę i odpowiednio go zwiększyć żeby wyglądał realnie 1:1 - świetna sprawa :)
F-16C Block50 driver...

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #160 dnia: Stycznia 03, 2018, 12:52:28 »
IPD to rozstaw soczewek. Nie zauważyłem żeby jego zmiana miała jakikolwiek wpływ na skalę wyświetlanego obrazu.
pCars ma podobne opcje do skalowania, ale wg mnie domyślne ustawienie 1.0 jest jak najbardziej realne. W obecnej wersji DCS też nie zauważyłem żadnych anomalii, wszystkie kokpity wydają się być w skali 1:1.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #161 dnia: Stycznia 03, 2018, 13:01:33 »
Niektóre gogle mają programową regulację IPD (np Pimax 4K) i wtedy wraz ze zmniejszeniem IPD maleje skala, czyniąc wirtualną rzeczywistość ciaśniejszą. Kilka osób zgłaszało takie problemy na zagranicznych forach (np że jednostki naziemne wydawały się mniejsze niż powinny być w rzeczywistości). Dlatego dodana będzie dodatkowa opcja w wersji 2.5
F-16C Block50 driver...

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #162 dnia: Stycznia 18, 2018, 13:25:59 »
Zgrałem wczoraj filmik z podglądu DCS 1.5.8 na goglach PIMAX 4K, ustawiłem je i DCS w końcu tak, że jakoś przyzwoicie widzę. Słabo szło mi celowanie i na końcu zaryłem w ziemię ale nie o to chodzi. Ostrość przyrządów w kokpicie jest na bardzo dobrym poziomie. Mogę odczytać czcionkę na monitorze w Mirage - więc jest chyba ok. Póki co cały czas mam wrażenie za ciasnego świata - więc po wyjściu wersji 2.5 będzie jeszcze lepiej bo będzię można zmienić skale i dopasować sobie do rzeczywistych wymiarów. Nie wiem jak to wygląda w Oculusie bo nie miałem okazji porównać. Gorzej jest z widzialnością w dal - na horyzoncie jest już obraz rozmyty. Zawsze mam problem z wypatrzeniem celów. Z fizyczną regulacją IPD pewnie byłoby dużo lepiej. Z tego co wiem soczewki również nie są z najwyższej półki. Filmik jest z podglądu na PC tego co się dzieje w goglach z lewego oka

https://www.youtube.com/watch?v=iKxWvyeqdcI

F-16C Block50 driver...

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #163 dnia: Stycznia 18, 2018, 16:40:33 »
Tutaj jest recenzja gościa który miał okazję wypróbować nadchodzący Vive Pro.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #164 dnia: Stycznia 18, 2018, 19:10:09 »
Szkoda tylko, że nie porównał z Pimax 8K, które również były na tych targach. Czytałem opinię, że Pimax 5K jest lepszy od Vive Pro, nie wspominając o 8K.
F-16C Block50 driver...