Autor Wątek: DCS World i Oculus Rift...  (Przeczytany 31223 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #195 dnia: Maja 31, 2018, 13:29:22 »
Człowiek nie jest ptakiem i nie kręci łepetyną w zakresie 270 stopni. W takich sytuacjach wspomaga się ruchomymi gałkami ocznymi. To nie trackirowcy są cziterami, tylko vr ma jeszcze daleką drogę do rzeczywistości :-)

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #196 dnia: Maja 31, 2018, 13:39:35 »
Nie zgodzę się. Vr Jest bardzo blisko. Oczy pracują jak w realu. TrackIr umożliwia mały ruch głowy który daje pole widzenia za Tobą. Twierdzisz, że to realne?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #197 dnia: Maja 31, 2018, 14:10:36 »
Na tym forum jest kilku prawdziwych lotników. Może napiszcie jak to jest z tym patrzeniem za plecy?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #198 dnia: Maja 31, 2018, 14:23:48 »
Ruch głowy w VR dobrze oddaje to, co robią prawdziwi piloci. Widać to np. tutaj:

https://youtu.be/wqgfFb8Vcsc
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #199 dnia: Maja 31, 2018, 14:30:03 »
Obecna generacja VR ma bardzo ograniczone pole widzenia, w rzeczywistości nie musisz tak mocno się odwracać, żeby zobaczyć co masz za sobą.
Z trackirem jest łatwiej niż w realu, za to VR jest przegięciem w drugą stronę.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #200 dnia: Maja 31, 2018, 15:02:22 »
Tu się zgodzę. W VR jest trudniej, ale z kolejną generacją dojdziemy do tego, z TrackIR jest za łatwo IMO. Na pewno też nienaturalnie. Moje pytanie do prawdziwych lotników dalej aktualne. Ile taki widzi z tylu jak się obróci na maxa?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #201 dnia: Maja 31, 2018, 16:37:38 »
Myślę, że niewiele można zobaczyć patrząc do tyłu "na maxa". Tutaj jest to fajnie przedstawione i wytłumaczone: https://youtu.be/u7ExznFJatg?t=5m53s.
« Ostatnia zmiana: Maja 31, 2018, 17:17:51 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #202 dnia: Maja 31, 2018, 18:02:58 »
Na pewno coś tam widać. Gdyby nie dało się spoglądać do tyłu, nikt nie projektowałby kokpitu mającego zapewnić taką widoczność, kosztem pogorszonego bezpieczeństwa pilota i aerodynamiki.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #203 dnia: Maja 31, 2018, 18:17:38 »
Ile taki widzi z tylu jak się obróci na maxa?

Niewiele, dlatego np. LuftWaffe latając parami robiła co jakiś czas zwrot, żeby sprawdzić co dzieje się na ogonie. Natomiast Wujek Toyo wspominał, że najszybciej cokolwiek dostrzec, zwłaszcza nad chmurami, jest odwrócić głowę w przeciwnym kierunku tak aby kątem oka widzieć co dzieje się w interesującym nas kierunku. Paradoksalnie nasze oko szybciej wychwyci ruch niż patrząc się bezpośrednio w tamtym kierunku. Poza tym patrząc na DWŚ to jak miałeś z tyłu płytę pancerną to niewiele do tyłu widziałeś. Stąd pomysł z lusterkami i potem kroplową owiewką.
« Ostatnia zmiana: Października 10, 2019, 20:57:14 wysłana przez KosiMazaki »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #204 dnia: Lipca 11, 2018, 19:13:40 »
Ciekawy mod się pojawił poprawiający wydajność VR w DCS:

https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=215373
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline maikel

  • Trolle
  • *
Ocullus Rift + DCS
« Odpowiedź #205 dnia: Lutego 12, 2020, 17:53:19 »
Witam,
po długim czasie przerwy powracam do symulatora.

Zastanawiam się nad zakupem Oculus Rift i chciałbym się kogoś zapytać czy warto?
Głównie chciałbym się dowiedzieć jak wygląda sterowanie samolotem skoro większość komend wykonuje się na klawiaturze.

Posiadam aktualnie tylko joystick z przepustnicą, wieć zastanawiam się czy sobie poradzę z obsługą samolotu w samych goglach.
Rozważam też kupno HOTAS.

Bardzo proszę o rady bo nie wiem jak to ogarnąć a koszt jest spory, nie chciałbym wywalić kasy w błoto. Więc bardzo proszę o rady doświadczonych pilotów :).

Pozdrawiam
Michał
« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2020, 17:59:31 wysłana przez KosiMazaki »

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #206 dnia: Lutego 12, 2020, 18:00:17 »
Minimum zaangażowania i wszystko jest na forum.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #207 dnia: Lutego 12, 2020, 18:04:32 »
To prawda. Ale tak na szybko. VR=mocny sprzęt=duuuża kasa. A bez HOTASa raczej się nie obejdzie. Od tego bym zaczął.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #208 dnia: Lutego 12, 2020, 18:12:44 »
E tam, wszystko do ogarnięcia. Na klawiaturę można zerkać przez szczelinę wokół nosa, komendy wydawać głosowo, resztę klikać myszką albo wygodniej trackballem w lewej ręce.

Wracając do pierwszego pytania, pierwszego Rift (CV1) nie warto. Jeśli już to Rift S albo coś innego z obecnej generacji (Index, Reverb itd.). Rift S ma najniższe wymagania sprzętowe.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #209 dnia: Lutego 12, 2020, 18:29:14 »
W kabinie obslugujesz myszka, a nie klawiatura w zasadzie, a myszke widzisz (kursor). Musisz podac jaki masz sprzet do grania w VR.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl