Autor Wątek: Porady dla początkujących z X-Plane  (Przeczytany 21578 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Porady dla początkujących z X-Plane
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 18, 2017, 18:42:32 »
Drzewiecki czasami dodaje scenerie/poprawki mesh oparte na scenerii default. Wystarczy usunąć ten layer, oraz jeden z layerów W2XP, który DD umieszcza również oddzielnie w danym pakiecie scenerii.

Odp: Porady dla początkujących z X-Plane
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 21, 2017, 23:15:06 »
Cześć. Kilka dni temu postanowiłem wypróbować demówkę X-Plane 11 i zastanawiam się nad zakupem. Ogólne wrażenia są dosyć pozytywne. W związku z tym, że nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z pełną jego wersją, mam kilka pytań.
W cywilnych symulatorach najbardziej interesują mnie maszyny akrobacyjne oraz rekreacyjnie GA (głównie Cessna 172), także jest to latanie na małej wysokości. Po zmroku XP wygląda bardzo ładnie, jednak mam pewne wątpliwości co do jego wyglądu za dnia.

1. Jak wygląda gęstość autogenu na terenie Polski, czy zdarzają się obszary zielonej "pustyni", na których nie ma żadnych obiektów 3D? Niestety spotkałem takie w wersji demonstracyjnej, i nie do końca mi się to podoba wizualnie.
2. Jeśli zdecydowałbym się na zakup tego tytułu, na początek dokupiłbym również do niego dodatek Polish Airports vol. 2 (http://www.drzewiecki-design.net/prodPAv2_XP.htm). W odniesieniu do wersji dla FSX, jak ta sceneria prezentuje się w XP (jest lepszej/gorszej jakości czy może wygląda identycznie)?
3. Jakie dodatki "must have" polecacie (głównie chodzi mi aby poprawić tekstury ziemi/wygląd ogólny)? Próbowałem reshade, jednak miałem z nim pewne problemy podczas zamykania symulatora.

Pomimo, że FSX ma już 11 lat, nadal może ładnie wyglądać dzięki dodatkom ORBX (np. Global Base Pack, OpenLC Europe). Może lepiej pójść w tę stronę? Poza tym, dostępnych jest do niego bardzo wiele darmowych addonów, jednak z kolei kuleje w nim fizyka lotu (szczególnie jest to uciążliwe podczas latania akrobacyjnego).

Patrząc tylko od strony wizualnej, wybralibyście X-Plane 11 (+ ewentualne dodatki) czy dokupili ORBX do FSX:SE?

Odp: Porady dla początkujących z X-Plane
« Odpowiedź #17 dnia: Maja 22, 2017, 14:13:12 »
W zasadzie odpowiedzi przynajmniej na część pytań masz już napisane na podforum dot. XP. Wrażenia wizualne są zawsze nieco subiektywne. Jak dla mnie XP bije MFS i miało to miejsce już w przypadku XP 10, a wersja XP 11 według mnie jest jeszcze ładniejsza. Co do dodatków Drzewieckiego nie wypowiem się, gdyż mam jedynie w wersji XP. Zresztą mój MFS wyfrunął z dysku już ładnych kilka lat temu i absolutnie przesiadki na XP nie żałuję. Z dodatków podnoszących wartości wizualne myślę że warto polecić ortho4xp, a w zasadzie warto pobawić się tym programem, by sobie zrobić realistyczne scenerie danego terenu. Przykłady jak to wygląda masz na tym forum, fajne fotki zamieszczali Koledzy Jaromaz i Poko. A tak w zasadzie to postaw sobie pytanie, po co Ci symulator, dla tylko ładnych widoczków, czy dobrego odwzorowania fizyki lotu. Oczywiście najlepiej gdy jedno współgra z drugim. Nie jestem zawodowo związany z lotnictwem, ale z informacji, które w wielu źródłach przeczytałem, fizyka lotu XP bije na głowę tę z MFS-a.

Odp: Porady dla początkujących z X-Plane
« Odpowiedź #18 dnia: Maja 22, 2017, 15:27:55 »
Ja mogę podpisać się pod tym obiema rękami, mam podobne doświadczenia z FSX i XP, z tym że ja przesiadłem się dopiero na wersję 11.
Grafika i fizyka na plus dla XP (grafika moim zdaniem zarówno w dzień jak i w nocy), ogromny plus to wspomniane scenerie ortho.
Pod XP masz też genialną Cessnę 172SP od AirfoilLabs, ktoś chyba wrzucał filmik na forum.
Kolejna rzecz, która przemawia za XP to płynność i szybkość działania, jak dla mnie FSX zostaje daleko w tyle.
Jedyny minus - mniej dodatków i chyba tylko tyle...

Odp: Porady dla początkujących z X-Plane
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 22, 2017, 15:52:43 »
Przepraszam za dwa posty ale już nie mogę edytować poprzedniego.

Tutaj przykładowy filmik​ z porównaniem grafiki FSX i XP (jeden z wielu na youtube):
https://youtu.be/jmHXuXK5LHA

Odp: Porady dla początkujących z X-Plane
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 23, 2017, 11:23:50 »
Dzięki za odpowiedzi.  :)
Na innym forum Jaromaz pisał, że tworzenie jednego kafelka w Ortho4XP zajmuje trochę ponad godzinę czasu i 9GB na dysku. Ile miejsca zajęłoby wykonanie całej Polski za pomocą tego programu? Czy fotoscenerie te wpływają negatywnie na wydajność X-Plane`a, powodują one duże spadki FPS? W jaki sposób mogę ustawić Apple Maps jako źródło?

Odp: Porady dla początkujących z X-Plane
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 23, 2017, 12:25:03 »
To ile zajmuje jeden Tile (1x1 stopień) zależy od wyboru zoom level'u, źródła zdjęć, szerokości i długości geograficznej, różnej ilości zdjęć dla konkretnego tile. Największe znaczenie ma ZL (zoom level).

Mogę podać przykład ile zajął mi jeden konkretny Tile (+49+20) w różnych ZL ze źródła Bing.
zoom | ilość zdjęć | rozmiar pobranych zdjęć | rozmiar tekstur

ZL16 | 216  | 843MB  | 2,4GB
ZL17 | 828  |  2,8GB | 8,8B
ZL18 | 3266 |  8,2GB | 36GB

Ogólnie można powiedzieć tak, że każdy wyższy ZL potrzebuje 4 razy więcej zdjęć a co za tym idzie 4 razy więcej zajmują tekstury. Każda wygenerowana tekstura ma około 11MB i stąd w powyższym przykładzie dla ZL18: 3266 x 11MB ~= 36GB.

Czy scenerie wpływają negatywnie na wydajność X-Plane? Jest 4 razy więcej tekstur dla tego samego obszaru - to musi wpływać. Oczywiście stopień w jakim ma wpływ na wydajność w dużej mierze zależy to od sprzętu i ZL. Przykładowo; różnica na danym sprzęcie pomiędzy ZL16 a ZL17 może nie być zauważalna, ale już przejście z ZL17 na ZL18 może być oczuwalne (ja taką zmianę zauważam).

Zakładając, że Polskę robimy z 60 Tile, to orientacyjny rozmiar wyliczyłbym tak:
ZL16 60x 2,5GB = 150GB
ZL17 60x   9GB = 540GB
ZL18 60x  36GB = 2.160GB (2,1TB)

Jak ustawić Apple Maps jako źródło? Też chętnie bym sie dowiedział ;-).

Poko

  • Gość
Odp: Porady dla początkujących z X-Plane
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 24, 2017, 06:15:44 »
Jak ustawić Apple Maps jako źródło? Też chętnie bym sie dowiedział ;-).
Napisz do kolegi Jaromaza. Na pewno pomoże z mapami Apple jak i z pewnym innym dodatkiem, który sprawi, że Polska stanie się ładniejsza i ciekawsza.

Moim zdaniem do latania GA, akrobacyjnego lub już nawet pasażerskimi odrzutowcami, a tym bardziej turbośmigłowymi XP nadaje się idealnie i bije FSX na łeb. Jest mniej dodatków, ale ich liczba szybko rośnie. Xenviro jest drogie i może nie wygląda jak REX, ale daje radę. Polskę w XP można przygotować tak, jak w FSX (dodatki Drzewieckiego są identyczne), a nawet lepiej, bo sim dobrze radzi sobie z fototeksturami (64-bit używa więcej RAMu). Nawiasem mówiąc przyda się instalacja XP na dysku SSD, bo przelot z jednego tile'a do drugiego powoduje chwilowy spadek FPSów, gdy sim wczytuje fototekstury terenu.

Odp: Porady dla początkujących z X-Plane
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 24, 2017, 15:20:19 »
@eoon - poprawne wyliczenia :)  to właśnie pokazuje jak bardzo okłamują twórcy dodatków do FSX/P3D - po prostu przy rozmiarach ich scenerii nie ma możliwości, aby na całej powierzchni był podawany przez nich przelicznik m/px :) albo go zawyżają, albo tylko nieliczna powierzchnia scenerii zawiera obiecywany ZOOM LEVEL, a reszta (np. zalesienie) jest na dużo gorszym.

Ja jednak lubię mieć dokładnie pełny ZL na całej powierzchni ... można odkryć ciekawe/intrygujące miejsca nawet wewnątrz lasów na szczytach wzgórz ;) ... np. wczoraj skończyła mi się generować (w Orhto4XP) sceneria Korsyki ZL18 - nie jest to duża powierzchnia, ale skomplikowany CC zajął aż 3 dni pracy serwera. Bez CC ta sceneria nie nadawałaby się do niczego - a po tej operacji prezentuje się następująco:

http://imgur.com/a/YqSvz

to cztery stopnie kwadratowe, ale zajmują powierzchnię około jednego stopnia kwadratowego i faktycznie około 40 GB miejsca na dysku.

Odp: Porady dla początkujących z X-Plane
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 24, 2017, 17:44:03 »
http://imgur.com/a/YqSvz

Sceneria wygląda naprawdę ZACNIE. Narobiłeś mi smaka na Korsykę ;-).

Jest szansa na zdradzenie szczegółów generowania tak pięknych widoków; źródła zdjęć, mesh'a, overlay'a czy też innych istotnych parametrów w Ortho4XP?

Odp: Porady dla początkujących z X-Plane
« Odpowiedź #25 dnia: Maja 27, 2017, 13:54:18 »
Dzięki chłopaki za rady, zdecydowałem się na zakup X-Plane`a 11 i nie żałuję.  :)

Mam jednak pewne problemy z mapą Polish Airports vol.2 od Drzewieckiego. Wszystkie screeny zostały zrobione na lotnisku w Łodzi (EPLL).
1. Jeden z pojazdów (przy HEMS) nie jest oteksturowany. Screen: http://i.imgur.com/NWRXvJ2.jpg
2. W edytorze lotu mogę zobaczyć jedynie pas startowy, brak w nim płyt postojowych. Ten sam problem występuje na mapie. Screeny: 1: http://i.imgur.com/QVeoP3M.png, 2: http://i.imgur.com/3US63KV.jpg. Z defaultowymi lotniskami w tej kwestii wszystko jest ok.
3. Płyty postojowe/drogi kołowania/pas startowy jest w dosyć niskiej jakości, tylko jeden fragment wygląda dobrze. Defaultowe lotniska z darmowym dodatkiem Airport Environment HD prezentują się w tej kwestii lepiej. ;D Do tego fotosceneria miasta również nie powala jakością, dopiero od około 5,000 stóp zaczyna być ok. Screeny: 1: http://i.imgur.com/gW1zotT.jpg, 2: http://i.imgur.com/xYyeOln.jpg. Jeśli dobrze mi się wydaje, to w FSX było z tym nieco fajniej.
4. Po załadowaniu na trawiastej rampie 15, przód samolotu zapadał się pod ziemię. Dzisiaj problem ustąpił, przynajmniej na razie.

Dodatek został zakupiony w sklepie X-Plane Store i zainstalowany na najnowszej, "gołej" wersji 11.01 tego symulatora. W pliku "scenery_packs.ini foldery lotnisk Drzewieckiego znajdują powyżej "Global Airports", jedynie folder z dopiskiem "Terrain" jest na samym dole. Opcja "Runway folow terrain" jest odhaczona, próbowałem również zmieniać "Numer of objects" na różne skale, jednak to nic nie dawało.


Odp: Porady dla początkujących z X-Plane
« Odpowiedź #26 dnia: Listopada 23, 2017, 00:14:07 »
Mam takie pytanie.

Czy jeśli kupię XP-11 na Steam ( teraz jest promocja) to czy dodatki muszę mieć też ze Steam-a ? Czy jest możliwość instalacji ich z innych źródeł?

Pozdr.

kwadrat

  • Gość
Odp: Porady dla początkujących z X-Plane
« Odpowiedź #27 dnia: Listopada 23, 2017, 04:29:18 »
Steam jest tylko platformą dystrybucyjną. Wszystkie dodatki działają tak samo i instalują się tak samo. Jedyna różnica w porównaniu do kupienia bezpośrednio od producenta to brak dostępu do wersji beta. Bezpośrednio LR dostaje też większy procent.

Odp: Porady dla początkujących z X-Plane
« Odpowiedź #28 dnia: Listopada 23, 2017, 09:22:41 »
@kwadrat

Dzięki za informację. :)

Odp: Porady dla początkujących z X-Plane
« Odpowiedź #29 dnia: Lutego 07, 2018, 22:33:30 »
Rozpocząłem na nowo zabawę z X-Plane 11, mam pytanie odnośnie 124thATC. Defaultowe ATC jest nagrane z głosem kobiety, natomiast pilot z głosem mężczyzny.
W 124thATC zarówno pilot jak i ATC komunikują się ze sobą tym samym głosem kobiety, jest to trochę denerwujące. Czy wie ktoś w jaki sposób spowodować żeby był to duet żeńsko-męski?
i5 6600K @ 4.4GHz, AsRock Z170 Gaming K4, CM Fortis 3, 2x8GB DDR 4 Corsair Vengeance LPX 3200MHz, Gainward Phoenix 1080 GS 8GB, XFX TS Core 550W, Crucial BX200 SSD 240GB, Crucial MX300 SSD 275GB, Seagate Barracuda 1TB, Win 10 x64 Pro