Autor Wątek: DCS: F-4E  (Przeczytany 1932 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

DCS: F-4E
« dnia: Sierpnia 06, 2017, 09:32:19 »

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: DCS: F-4E
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 06, 2017, 12:18:00 »
No to elegancko! Kultowa maszyna :)
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: DCS: F-4E
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 06, 2017, 13:25:42 »
Wszystko pięknie i ładnie, tylko..... . Zaczyna mnie niepokoić ( a nawet irytować ) kompletny brak balansu w DCS. Nie mamy żadnego sensownego modułu z samolotem strony czerwonej ( MiG-21 to kadłubek w chwili obecnej i raczej już taki pozostanie ). Ponadto tendencja do wyolbrzymiania możliwości. Fantom w takim zestawie jaki chce zaserwować Belsimtek to może kilkadziesiąt maszyn ( 180 bylo z ARN-101, około 40 z AN/AVQ-26, ciekawe czy w ogóle były samoloty z pełnym zestawem modernizacji ) z pośród prawie 1400 wyprodukowanych, w dodatku z końcówki lat 80-tych czyli minuty przed naturalnym zejściem. Szanse na pełne moduły Su-27 i MiG-29 są praktycznie bliskie zeru, nikt nie mówi o MiG-23 czy Su-22, MiG-27, a nawet jakby się pojawiły to pewnie w jakiś eksportowych odmianach z końca lat 70. Coraz częściej zastanawiam się czy ED ma w ogóle jakąkolwiek koncepcję na rozwój tego symulatora, czy to już sprowadza się tylko do tzw" oczojebów" i "awesomów" robionych pod dzieciaki ( co w moim przekonaniu potwierdza moda na ładne widoczki i super słoneczko ). Fantom to piękna cegłówka ale całość zaczyna przypominać dom budowany od dachu i to w dodatku za pomocą taśmy McGaiwera.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: DCS: F-4E
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 06, 2017, 15:32:51 »
Robią to co się sprzeda na zachodzie. Trudno ich za to winić. Takie czasy :).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: DCS: F-4E
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 06, 2017, 16:12:23 »
Możesz to pytanie zadać na forum ED, ja już parę razy włożyłem tam kij w mrowisko.
Podejrzewam też, że jest jakiś inny problem z maszynami z czerwonej strony mocy, brak zezwolenia wojska lub też jak to często bywa "tajne przez poufne" itp. Sam nie wiem, jednak na bank byłby popyt na takie maszyny jak Su-22 czy Mig-27, czy też "klikalny Su-27 czy Mig-29".
Ciekawe jak by to wyjaśnili?
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: DCS: F-4E
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 06, 2017, 17:45:17 »
Takich pytań to ja już tam dawno nie zadaje, zresztą zbytnia krytyka i próba rozmowy z płaszczyzny klient-sprzedawca nie jest tam mile widziana. Samoloty FC są prawdopodobnie zablokowane przez umowy licencyjne z Ubikacją, natomiast odnośnie pozostałych typów to mówi się o nowym prawie dotyczącym tajemnicy państwowej w Rosji ( chociaż należałoby to nazywać obsesją państwową ). Ostatnio ktoś zauważył, że ED przenosi się do Szwajcarii, może to coś odblokuje w tej kwestii.
      Każda gra tego rodzaju opiera się na rywalizacji i choćby nie wiem jak się od tego odżegnywać to stare sentymenty ( Wschód - Zachód ) grają tu kolosalną rolę. W chwili obecnej wszystko jest bardzo jednostronne, wkrótce nie da się nawet stworzyć jakiejś sensownej kampanii. Szczerze mówiąc to myślałem, że po Hornecie Belsimtek zajmie się czymś w miarę nowoczesnym ze Wschodu, a wiadomość że odmówiono MiG-23 Razbamowi mogła dawać złudzenie iż Białorusini albo ED się tym tematem zajmą, co ze względu na jakość ma znaczenie, oraz i wersję bo firmy z poza byłego ZR raczej nie miały szans na dokumentację MLD i mogły zaoferować co najwyżej jakieś wczesne warianty.
      Ponadto sztuczne robienie naj, naj wariantów ( które często prawie nie występowały w naturze ) też dodatkowo ten balans zaburza: po co kilkanaście modułów skoro wszystkie samoloty mogą to samo. W realu każda konstrukcja miała swoje zalety i wady, i wokół tego budowano sposób ich użycia, w DCS wszyscy chcą mieć TGP i inne szmery-bajery bo po co się wysilać z planowaniem i doskonaleniem umiejętności. Jeżeli ED nie zmieni podejścia to niedługo będzie to nuda z modułami które prawie się od siebie nie różnią i totalny brak treści ( o czym zresztą wiele osób na forum DCS już mówi )
     F-4 to ikona lotnictwa i na pewno powinna się w DCS znależć. Chociaż sam wolę kierunek wschodni to na pewno ten moduł kupię, pytanie jednak brzmi czy teraz jest właściwy czas na niego i czy proponowana bajerologia właściwie reprezentuje ten typ. Osobiście uważam, że po Hornecie powinno pojawić się coś ze Wschodu i powinien być to jakiś "mud mover", i tu nasuwa mi się tylko jeden delikwent - Su-17/22M4.

Odp: DCS: F-4E
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 06, 2017, 17:58:58 »
To dla nas Su-22 czy MiG-23 są takie fajne. Dla Amerykanów to mało znane maszyny, bez wielkich historycznych osiągnięć, nie wnoszące wiele nowego do gry. W dodatku z krzaczkami w kokpicie ;). Wiem, że to przykre, ale business is business. Kiedyś PilotMi8 pożalił się w rosyjskiej części forum, że ich śmigłowce sprzedają się znacznie gorzej niż Sabre i MiG, mimo że kosztują dwa razy więcej pracy. Spodziewam się, że Hind to dla nich taki passion project i jeśli nie sprzeda się za dobrze, to śmigłowce od BST mogą się skończyć.

Mimo wszystko spodziewam się, że przynajmniej MiG-23 w końcu powstanie - jako przeciwwaga dla Phantoma właśnie. Gracze lubią duety, a lepszej pary dla Phantoma nie ma.

Odp: DCS: F-4E
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 06, 2017, 18:24:26 »
Zakładam, że wszystkie nowsze maszyny czerwonych są pewnie "ściśle tajne " i to jest problem. Jednak Su-22 i Mig-23 to raczej nie ikona nowoczesności i bardzo szkoda, że ich nie ma. Strzelanie z F-5 do Mig-21 i Su-25 już troszkę nudzi, brak różnorodności po stronie RED doskwiera chyba wszystkim. Nie wspominając już w pełni "klikalnej", nowocześniejszej maszynie z rodziny Su czy MIG-a. Jedynie informacje o Mi-24 troszkę mnie pocieszają, ale to śmiglak.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS: F-4E
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 06, 2017, 18:32:56 »
Też myślę, że dłubią teraz Phantoma i planują po cichu MiG'a. Tylko, że nawet jeśli się za niego zabiorą, to sobie poczekamy pewnie co najmniej dwa lata, skoro najpierw chcą wydać Horneta, Mi-24 i Phantoma.

Cytuj
Kiedyś PilotMi8 pożalił się w rosyjskiej części forum, że ich śmigłowce sprzedają się znacznie gorzej niż Sabre i MiG, mimo że kosztują dwa razy więcej pracy.

Przypominam, że zrobili UH-1, trudno o bardziej rozpoznawalny i hamerykański śmigłowiec. Po prostu śmigłowce, w dodatku transportowe, to nisza.

Cytuj
Ponadto sztuczne robienie naj, naj wariantów ( które często prawie nie występowały w naturze ) też dodatkowo ten balans zaburza: po co kilkanaście modułów skoro wszystkie samoloty mogą to samo. W realu każda konstrukcja miała swoje zalety i wady, i wokół tego budowano sposób ich użycia, w DCS wszyscy chcą mieć TGP i inne szmery-bajery bo po co się wysilać z planowaniem i doskonaleniem umiejętności. Jeżeli ED nie zmieni podejścia to niedługo będzie to nuda z modułami które prawie się od siebie nie różnią i totalny brak treści ( o czym zresztą wiele osób na forum DCS już mówi )

Porządnie zrobiony F-4E, nawet z późniejszymi bajerami, i tak będzie różnił się diametralnie od wszystkiego co mamy obecnie (albo jest planowane) w DCS. Mnie akurat cieszy, że robią późniejszy wariant, bo lepiej wpisuje się w środowisko lat '80 i '90, które obecnie dominuje w DCS. Na pewno jest to lepszy wybór niż wersja z czasów Wietnamu, skoro żaden moduł w DCS nie jest obecnie w wersji z tamtego okresu. Poza tym oznacza to więcej zabawek w tym GBU-15. Opis użycia można przeczytać na forum ED ze wspomnień byłego WSO, który latał na tej wersji:
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3208786&postcount=490
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3201063&postcount=371
https://forums.eagle.ru/showthread.php?p=3197501#post3197501
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: DCS: F-4E
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 06, 2017, 19:29:42 »
Mi generalnie też nie przeszkadza taki póżny późny Phantom, bardziej mi chodzi o to abyśmy dostali adekwatnego adwersarza z drugiej strony. Oczywiście Sowieci mieli inne podejście do lotnictwa i trudno spodziewać się analogii toczka w toczkę, natomiast jeżeli zmajstrują póżnego F-4E, to MiG-23 też powinien pojawić się w odmianie MLD ( R-73, BWP, itd. ). Generalnie w moim przekonaniu ED powinien się zdecydować w końcu na jakiś motyw przewodni ( np. końcówka II WŚ i przełom lat 70/80 ) bo inaczej wszystko się strasznie rozwadnia. Zamiast bawić się w dziwaczne mapki dla dziwnych lat powinna powstać jedna duża mapa centralnej Europy ( powiedzmy po 500 km od Łaby na Wschód i Zachód z wszystkimi lotniskami i instalacjami ) dla Zimnej Wojny z lat powiedzmy początku 80-tych ( co zresztą zawierałoby w sobie duże spektrum modeli samolotów zarówno starszych jak i młodszych pokoleniowo ). Wszystko to po to aby chociażby można było wykorzystać zasięgi samolotów, stworzyć jakąś treść. Europa była głównym teatrem działań dla tych wszystkich samolotów i śmigłowców ( i pod jej realia w większośći były budowane ) a my musimy latać nad pustynią w Stanach albo nad mało znaczącym w ogólnej rozgrywce Kaukazem.
To można porównać do dominujących na rynku gier shooterów. Jest ich wręcz niewyobrażalna ilość, ale tylko kilka ma szerokie pole zbytu. Dlaczego?. Bo oferują coś więcej niż tylko możliwość postrzelania z różnych broni - oferują story, klimat, jakiś motyw przewodni. Co z tego, że masz tryliony pukawek skoro reszta nijaka i trzyma się na taśmę.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 06, 2017, 19:41:58 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: DCS: F-4E
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 06, 2017, 21:42:45 »
Oczywiście Sowieci mieli inne podejście do lotnictwa i trudno spodziewać się analogii toczka w toczkę
Nawet jesli zrobia MiG-23 (dawalem kiedys link do wywiadu z Leathrneckiem ze niby mieli robic) to i tak strona czerwona bedzie bardzo oslabiona wlasnie z powodu braku istotnej rzeczy: sensownie dzialajacych systemow klasy Lazur, Wozduch, Sieniez. Nawet obecna wersja pseudo-GCI w DCS nie sprawdza sie (czesto zawiesza sie, nie podaje informacji, itp). Jedyne co mogloby lekko przechylic szale na strone czerwonych to S-75/SA-2 doslownie wszedzie (podobno robia nowy model 3D/AI), jak znalazl dla F-4E bo ten ma miec Shrike'i [ale nie ma AGM-78 Standard ARM -- jak F-4G], czyli bedzie musial sie napocic, zwlaszcza jak krecilyby sie MiG-21 z dobrym GCI.

Balans bedzie zalezal od tworcow misji, jesli zrobia to sensownie mimo asymetrii to bedzie dalo sie zyc, jesli nie pozostanie tryb multiplayer Blue vs AI... Sensownie to znaczy kilka SA-3 + duzo SA-2 (tak, nie ma) + SA-5 (tak, nie ma - rekomensata za F-14/Phoenixy)  + dobre GCI (tak, nie ma) + N*MiG-21/23 z Lazur (tak, nie ma)... i moglbym tak latac nawet przeciwko F-4/14/16/18. Fajnie byloby gdyby to nie byla losowa sieczka, tylko np scenariusz wspolnego ataku/startu wszystkich razem z restartem co 30-60minut i od nowa.

Odp: DCS: F-4E
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 07, 2017, 00:59:49 »
Linki naprowadzania to konieczność, jeśli chcieć Sowieckie myśliwce z prawdziwego zdarzenia ale to wydaje mi się marzenie ściętej głowy.
Gdyby mieli zrobić to co piszesz to chyba by trzeba było zrobić tą grę od nowa he, he.

Odp: DCS: F-4E
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 02, 2018, 22:06:40 »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS: F-4E
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 05, 2018, 10:07:26 »




Cytuj
Currently these systems were coded already and are ready to be tuned within whole complex of system for F-4E module:

Internal Lights;
External Lights;
Oxygen System;
Gear System;
Standby Attitude Indicator;
Attitude Director Indicator;
Horizontal Situation Indicator; (Attitude Indicator, Turn and Slip Indicator, Bearing Distance Heading Indicator) — Rear;
Radar Altimeter;
Fuel System;
Hydraulics;
Part of pneumatic system;
ARC-150 radio;
TACAN;

We also want to notice that F-4E will go in early access only with basic capabilities, it will have very basic multicrew and no advanced weaponry at the start (exact list of features for early access will depend on the work flow and we will determine it later.
Throughout early access we will bring more and more stuff inside module to finish it.

We've heard from community that Belsimtek has some kind of pattern.. e.g. if we are releasing news, then it means module is almost ready.
Sorry to "disappoint" you. But we are taking new effort and changing our ways. We will be going through module updates with the community, and you will know about milestones in our projects, while we are going through them together.

Ciekawe czy się wyrobią, 3 projekty na 2018 to sporo i każdy Early Access, no chyba, że to trzy różne ekipy i mają obecnie 3x więcej pracowników w związku z tym.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl