Autor Wątek: Szmajser Słodowy zaprasza  (Przeczytany 259097 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

303_Shpacoo

  • Gość
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #705 dnia: Lutego 27, 2007, 22:48:18 »
Odlewy z plastiku wykonuje sie zwykle metodą wtryskową... co oznacza, że najpierw trzeba wydac kilka tysięcy złotych na formę, więc raczej nie nastawiałbym się na to rozwiązanie ;)

Jedyna możliwość to wykonanie na obrabiarkach: frezarkach i tokarkach, uniwersalnych albo sterowanych cyfrowo, ale to tez nie jest tanie, no i trzeba miec projekt, a praktycznie wszystkie kołyski w joy'ach są projektowane z myślą o wykonaniu z plastiku... tak, zgadliście - poprzez odlewanie w formach wtryskowych.

A czemu nie wykorzystujecie żywic epoxydowych wzmacnianych węglem? Do naszych zastosowań wystarczą odpady tkaniny, które spokojnie można wyżebrać w jakimś zakładziku robiącym obręcze do rowerowych kół. Pół litra w miarę dobrej żywicy (Epidian-53 albo podobna), to koszt 20-40 zł (w zależności od utwardzaca i producenta). Do tego gruby plastikowy worek, 2-3 żarówki na podczerwień (kilkanaście zł), jakaś pompa próżniowa (od biedy może być kompresoer od lodówki, ew. odkrurzacz na ssaniu). I można trzaskać sobie odlewy żywiczne - dobrze zrobiony odlew jest dużo mocniejszy od plastiku, i przy okazji wdzięczniejszy w obróbce (nie zapycha się pilnik, można wiercić i piłować mechanicznie bez obawy o nadtopienie materiału itd.).

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #706 dnia: Lutego 27, 2007, 23:25:32 »
Gdyby to było takie proste. Akurat z doświadczeń z żywicami, kompozytami aramidowymi i szklanymi ze szkutnictwa wiem, że na takie elementy one sie średnio nadają z powodu niskiej sztywności. Elementy kompozytowe zyskują sztywność dzięki swojemu kształtowi geometrycznemu, a na to jest za mało miejsca. Jeżeli chcielibyśmy skopiować taką drobna kołyskę jak jest w Saiteku, czy Logitechu to wyginałoby sie to na wszystkie strony.

Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #707 dnia: Lutego 28, 2007, 13:23:43 »
Dziękuję za informację.Już kupiłem gniazdo do druku pod drukarkę oraz sznur
pozdrawiam.

Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #708 dnia: Lutego 28, 2007, 15:19:13 »
   EEE.. Sun.. Chyba przesadzasz.W życiu troszkę się bawiłem w odlewy żywiczne.I nie do końca się z tobą zgodzę.Wystarczy zastosować żywice polimerową+paski maty polimerowej lub szklanej o masie powierzchniowej 20 do nawet 100 g/m2.Rękojeść nie ma prawa być wiotka.Z samej żywicy też konstrukcja powinna być sztywna.
Przecież i tak musisz wstawić kawałek gwintowanej rurki.Moim zdaniem to jest najlepszy sposób na wykonanie rękojeści.

PS.: Swego czasu kolekcjonowałem aluminiowe cylindry od silników, celem przetopu.Kuźnia swojej roboty,stary okurzacz (dmuchawa powietrza)i trochę koksu (mówię o paliwie stałym - nie domięśniowym ;)) Jednak proces technologiczny mnie na ówczas przerósł.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #709 dnia: Lutego 28, 2007, 15:37:32 »
Tylko my nie mówimy o rękojeści, a o kołysce  :121: Rękojeść w ten sposób można spokojnie zrobić.

Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #710 dnia: Lutego 28, 2007, 16:36:37 »
AAAAAA to zwracam honory!
Moja wina.. mogłem doczytać :)
Na zgode zapraszam na pół ela rudej nalewki na myszach ;).Adres znasz :)

 A jeśli chodzi o kołyske, to chyba było by ciężko.

Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #711 dnia: Marca 02, 2007, 07:53:26 »
Proszę o pomoc.Uruchamiam MJoy.Nie mam problemu z zapisem,odczytem czy wymazaniem kontrolera,ale nie widzę go w panelu sterowania jako kontrolera gier.Co trzeba zrobić?
W instrukcji uruchamiania MJoya jest mowa o name,vendor ID oraz product ID pod adresem 4000 w kodzie HEX,u mnie są FF-y.W wersji pobranej z internetu PonyProg nie ma możliwości edycji (chyba,że nie umiem uruchomić edytora).
W instrukcji jest też mowa o ustawianiu bitów w command->security and conf.Czy może mnie ktoś oświecić co powinienem zrobić?
pozdrawiam
vito_zm

Piotrek1981

  • Gość
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #712 dnia: Marca 02, 2007, 08:58:26 »

Mam identyczny problem co vito_zm .Może ktoś nam pomoże?
Myślę że można by zrobić osobny wątek MJoya ,gdzie zebrane by były wszystkie potrzebne materiały i cenne wskazówki potrzebne do budowy tego układu.

Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #713 dnia: Marca 02, 2007, 19:06:12 »
Zastanawiam się czy jest możliwe,że jest zamienione nadawanie z odbiorem w styku USB i dlatego Windows XP nie widzi tego kontrolera.W menager urządzeń,kontrolery uniwersalnej magistrali szeregowej jest informacja:nieznane urządzenie,brak zainstalowanych sterowników tego urządzenia a w szczegółach identyfikator wystąpienia urządzenia USB\VID_000&PID_000\.......
Swoją drogą nierozumiem informacji w instrukcji zapisywania programu do kości uwagi dotyczącej nazwy,vendor ID oraz product ID zapisywanej pod adresem 4000.ATMega16 ma pamięć 16384 bajt czyli ostatni adres w pamięci powinien być 3FFF.Może ktoś bardziej obeznany z programowaniem MJoya oświeci mnie o co tu chodzi?
pozdrawiam
vito_zm

Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #714 dnia: Marca 03, 2007, 07:46:57 »
Problem braku komunikacji pomiędzy PC a kontrolerem po styku USB okazał się jak zwykle trywialny.Winna była podstawka dip40.Podstawki sprzedawane komercyjnie są niestety gorszej jakości.Pin scalaka kontaktuje się z podstawką przez dwie "sprężynujące blaszki" i często ten kontakt jest niepewny.W profesjonalnych podstawkach nie ma "sprężynujących blaszek" tylko dosyć ciasne otwory,które lepiej kontaktują.Przy okazji uwaga dla tych,którzy mają podobne problemy.Należy nóżki scalaka umiejętnie "ustawić" tak aby pewnie kontaktowały z podstawką.Druga uwaga należy omomierzem sprawdzić czy jest przejście od wtyczki sznura do nóżek kontrolera.Numeracja wtyku od strony PC USB w sznurze jest następująca +5V(1),D-(2 przez rez.R7 na pin 14),D+(3 przez rez.R8 na pin 15 i 16) oraz 0V na masę płytki.
Uwagi dotyczące mojego poprzedniego post są aktualne
"Swoją drogą nierozumiem informacji w instrukcji zapisywania programu do kości uwagi dotyczącej nazwy,vendor ID oraz product ID zapisywanej pod adresem 4000.ATMega16 ma pamięć 16384 bajt czyli ostatni adres w pamięci powinien być 3FFF.Może ktoś bardziej obeznany z programowaniem MJoya oświeci mnie o co tu chodzi?"MJoy lokuje się na pierwszej pozycji w kontrolerach gier
pozdrawiam
vito_zm


Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #715 dnia: Marca 03, 2007, 14:22:38 »
Kontynuacja mojego ostatniego postu.Chcę zainstalować w przyszłości dwa MJoye i rozszerzyć funkcje jednego z nich powyżej 32.W związku z czym mam pytanie.Czy trzeba coś zrobić (np.dopisać w programie HEX) czy nic nie robić.Jeśli Windows ustawi sam kolejność MJoyów wg.np.kolejności podłączania do PC to zapamiętując,który był podłączony jako pierwszy należy przypisywać poszczególne przyciski,przełączniki itp. do określonego MJoya.Czy jest to jakiś problem czy tylko mnie się wydaje,że może być problem  przy podłączaniu większej liczby MJoyów?
Czy ktoś korzystał z MJoy Mappera?Na czym to polega?Bez mappera mogę np.w setup FalconaAF przyporządkować przycisk nr1 MJoya kombinacji klawiszy Shif+Ctrl+Alt+c zmieniając kolor HUD a jak to zrobić z mapperem?
pozdrawiam
vito_zm

Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #716 dnia: Marca 03, 2007, 19:27:59 »
Przepraszam,że jestem uparty,ale chcę zrozumieć instrukcję instalacji oprogramowania MJoya.Jedno się już wyjaśniło.Kontroler ma kilka rodzajów pamięci.Główny program jest zapisany w flashram(16KB).Jest także pamięć EPROM (512 bajt) oraz sram.Informacja o name,vendor ID oraz product ID jest w pamięci EPROM pod adresem 4000HEX i tworzy ją 8 bajtów :4D 4A 31 36 00 00 02 00.Można ja odczytać i zapisać.Dalej prawdopodobnie można edytować w np.notatniku i zapisać do EPROM.Czy ktoś z forum tym się bawił i wie co wpisać i czy rzeczywiście zmienia się nazwa MJoya 16 na MJ 62 w kontrolerach gier
pozdrawiam

Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #717 dnia: Marca 05, 2007, 14:47:04 »
Problem edycji nowej nazwy MJoya został rozwiązany.
Wczytać plik z kości komendą Read Data (EEPROM)
Zaznaczyć: Edit -> Edit buffer enabled
Klikać na odpowiednie bajty w oknie danych i wpisywać nową wartość
Na końcu wgrać do kości komendą Write Data (EEPROM).
Co należy zmienić.
pod adresem 4000 jest istotnych 8 bajtów: 4D 4A 31 36 00 00 02 00
4D w kodzie ASCII ozn.M
4A w kodzie ASCII ozn.J
31 w kodzie ASCII ozn.1
36 w kodzie ASCII ozn.6
Należy wpisać następujące wartości: 4D 4A 36 32 00 00 03 00
Po wpisaniu pliku z nowymi wartościami do EEPROM należy wyjąć wtyczkę USB i ponownie ją włożyć do PC.W kontrolerze gier będzie nowa nazwa MJ62.Czemu 62 nie wiem,zrobiłem tak jak sugerował autor tego projektu na swojej stronie.
Pozostał mi jeszcze jeden problem mapowania przycisków MJoya,ponieważ mam ich powyżej 32.
Jeśli ktoś umie zastosować program MJoyMapper to proszę o informację
pozdrawiam
vito_zm


guncam2002

  • Gość
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #718 dnia: Marca 07, 2007, 14:20:07 »
Mam proste pytanie do osob ktore maja dzialajacy mjoy. w jaki sposob czyta on przyciski? Tzn czy rozpoznaje nacisniecie kilku przyciskow jednoczesnie, czy moze nacisniecie jednego blokuje czytanie pozostalych?

BigMac

  • Gość
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #719 dnia: Marca 07, 2007, 15:26:58 »
Można naciskać wiele przycisków na raz, jeśli o to ci chodzi