Autor Wątek: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA  (Przeczytany 3600 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« dnia: Listopada 18, 2017, 16:50:48 »
Jak ktoś nie korzysta z Deferred Shading to może sobie darować ten temat. W nawiązaniu (z tematu o G-sync):

Nie rozwiązali i chyba nieszczególnie kwapią się do tego:
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3294152&postcount=168
(jeśli ktoś tu jest na tyle biegły w języku Puszkina, żeby kliknąć do źródłowych postów i przetłumaczyć je dokładniej, to zapraszamy).

Fakt, jakoś ostatnio DCS przez właśnie sposób działania wygładzania mnie zniechęcił (ale było to w czerwcu po wejściu Normandii i "usprawnień" w silniku). Od tego czasu mało tu latałem, na dniach wychodzi Night Atteck Harrier (dobra skłamałem ;>, miałem nie brać, a chyba wezmę :icon_eek:, ale drążka Horneta na pewno nie biorę!), dłużej coś polatałem i jakoś szczególnej poprawy w tym temacie nie widzę, do tego na Forum ED krąży takie coś:

https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3294152&postcount=168

Czyli tak naprawdę towarzystwo śmiało mówi, że zachęca nas do zmiany sprzętu na 4K, bo jakoś nie będą za specjalnie rozwiązywali tego problemu, a przy 4K plamka jest mniejsza i się temat rzekomo rozwiązuje. Słabe to...

Akurat ta opcja Deferred Shading  jest fajna i daje ciekawe oświetlenie, w miarę przypominające realne światło. Jak już się ją włączy to raczej nie chce się iść już w OFF tutaj:



Kwestia jest taka, że samo ED mówi, że przy  Deferred Shading=ON wygładzanie MSAA w DCS powinno być wyłączone. Potestowałem, no faktycznie, przy x4 pojawi się nam stutter, przy x2 dużo mniejszy (albo prawie wcale), ale najlepiej działa, zgadza się, przy całkowitym wyłączeniu MSAA. Niestety wtedy mamy shimmering, drogi się mienią jak psu jajca, a drzewka (zwłaszcza w Normandii) tańczą pod nami. Pewnym rozwiązaniem (co stosuję) jest ReShade i dodanie tam FXAA, ale to rozwiązuje tylko kwestię kabiny, tego co dalej nie za bardzo. Sprawdziłem też różne opcje, także ten nowy MFAA ( https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=168062&d=1503672021 ), ale szału nie ma żadnego, o ile w ogóle to coś daje. SGSS (o ile w 1.5 działa bardzo ok) tu chyba nic nie daje.

Potwierdzę natomiast, że faktycznie zmiana rozdzielczości (za pomocą DSR na 4K) i MSAA=off, Deferred Shading=on sporo daje. Tutaj przy tym off wielkość piksela załatwia wszystko. Oczywiście idzie za tym zjazd fps (mapa Nevady Groom Lake z 144 fps na 90-100), Normandia, okolice Saint-Lo ze 130 na 80-70), ale wartości są dalej dość spore i tak.

Przy 2K można mieć jeszcze MSAA=2, w sumie działa dobrze, ale nie ma na 100% tej samej płynności co przy =OFF co widać przy szybkim rozglądaniu się za pomocą Track IR po kabinie.

Natomiast dziwi mnie takie podejście, ej kupcie sobie 4K, tam będzie dobrze, LOL. Na tę chwilę zostawiam MSAA=2 + FXAA pod ReShade ale lipa z lekka, że przez pół roku w temacie prawie nic się nie zadziało.
Ew. jak ktoś ma jakieś pomysły jak poprawić sobie wygładzanie w dwójce z Deferred Shading=on to śmiało.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 18, 2017, 17:22:25 »
Niby coś tam tłumaczą, że ostatecznie jakaś technika AA zostanie zaimplementowana razem z Deferred Shading.
Ale osobiście jestem mocno sceptyczny. Wkurza także to, że 2.1 nie akceptuje żadnych ustawień w panelu NVidia, co teoretycznie mogłoby pomóc. Generalnie idzie to w b. złą stronę i takie tłumaczenia, że trzeba mieć monitor co najmniej 4K są żenujące (są wśród nas tacy co mają taki i bez AA to też słabo wygląda).
Widać, że chyba nie ogarniają tematu i ratują się takimi informacjami. Ich silnik graficzny to prawie trup, a ED próbuje go jeszcze cucić :).

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 19, 2017, 13:21:54 »
Control Panel NVidia nie współpracuje z DCS 2.1 nawet, gdy nie istnieje inny plik wykonywalny DCS.exe. Po prostu nie działa i już. Więc raczej jest to problem po stronie DCSa.

Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 19, 2017, 14:27:50 »
Chyba będę musiał w końcu spróbować tego całego DSR. Wprawdzie mam tylko 1070-tkę, ale do 24-calowego monitora może i ona wystarczy. Z dotychczasowych rozwiązań -  Reshade mnie nie zadowolił, 2x MSAA w grze z grubsza daje radę, ale trochę ten stuttering jednak działa na nerwy.

Jak sie robi takie przeskalowanie? W panelu nVidii zmieniam współczynnik i już, czy coś jeszcze trzeba grzebać?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 19, 2017, 15:21:55 »
Chyba będę musiał w końcu spróbować tego całego DSR. Wprawdzie mam tylko 1070-tkę, ale do 24-calowego monitora może i ona wystarczy. Z dotychczasowych rozwiązań -  Reshade mnie nie zadowolił, 2x MSAA w grze z grubsza daje radę, ale trochę ten stuttering jednak działa na nerwy.

Jak sie robi takie przeskalowanie? W panelu nVidii zmieniam współczynnik i już, czy coś jeszcze trzeba grzebać?

Zmień na x2 i tyle. Potem w simie dajesz maksymalną rozdzielczość (ale musi być FULL SCREEN).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 19, 2017, 15:22:21 »
Tylko w CP karty. Nie zapomnij włączyć Scale GUI w ustawieniach gry ! Ja próbowałem tej metody na karcie GTX1060 (ustawiając 2K - mam 24" fullHD) ale mocno mi klatki leciały.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 19, 2017, 20:44:50 »
Potestowałem nieco i stwierdzam, że przynajmniej w moim przypadku, zupełnie nie warta skórka za wyprawkę. Lepszy efekt mam ustawiając AAx4 (z włączonym deferred shading) niż sztucznie zwiększać rozdzielczość, przy tej samej wydajności. Dodatkowo przy zmianie rozdzielczości jakieś dziwne rzeczy zaczynają się dziać jak się włączy mapę i się manipuluje widokami. Mapa z lokalizacjami obiektów się zaczyna rozjeżdżać.

Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 22, 2017, 14:32:44 »
Nie ogarniają tej kuwety, za durzo piasku. Inni ograrniają swoje, a oni nie... Co do Deferred Shading - to się ED-ki rzuciły z motyką na słońce.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 22, 2017, 14:48:31 »
Nie do końca. Potencjał jest duży, choć teraz kuleje. Zobaczymy, co przyniesie 2.5. To moim zdaniem najważniejsza rzecz w DCS-ie.

Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 22, 2017, 15:01:55 »
Niezaprzeczalnie, bez tego nic nie ruszy na przód, 3 wersje gry to zdecydowanie za dużo.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 22, 2017, 18:59:01 »
DSR nawet na biednym x2 jednak trochę za mocno miętosi mi klatki, ponadto rozmywa czcionki tak że wzrok można stracić, a shimmeringiem tekstur na budynkach Nevady można niemalże kartofle skrobać.

No dobra, wracam do MSAA = off i w zamian Reshade'a (FXAA+SMAA). Shimmering mniejszy i w zasadzie drażni tylko na Vegas przy niskim słońcu, za to w locie i przy rozglądaniu nic nie chrupie, nawet Normandia zaskakująco płynna. Pozostaje mi cieszyć się tym zgniłym kompromisem i też czekać na to co ci cyrkowcy wyczarują w 2.5.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 22, 2017, 19:02:11 »
A jaką masz kartę graficzną ?

Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 22, 2017, 19:47:41 »
Jak dla mnie z  opcją  Deferred Shading nie da się latać, kokpit wygląda jak wyrzygany słońcem kawałek czegoś i to chyba we wszystkich maszynach. W A-10C wszystkie napisy, ekrany bojowe są nieczytelne. To jakiś koszmar, może pilotom myśliwców to pasuje ale mi całkowicie nie. Owszem z płynnością coś tam poprawili, było gorzej, ale ten badziew Deferred Shading to jakaś ślepa uliczka w tej grze.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 22, 2017, 20:09:55 »
Padi, nie podniecaj się tak. Deferred shading to droga w dobrą stronę. Muszą tylko to opanować. Poza faktycznym problemem z czytelnością huda i ekranów oraz oczywistymi problemami z AA reszta jest jak najbardziej ok.
Zresztą może przestańmy tu już wylewać żale. Skupmy się na doświadczeniach z ustawieniami gry.

Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 22, 2017, 20:30:27 »
Nie wylewam żali, tylko stwierdziłem fakt, po odpaleniu  DCS 2.1 po jakiś 3 miesiącach. Jednak czytelność huda, ekranów, całego kokpitu, problemów z AA to nie jest "tylko ", jak widać mają problemy z "opanowaniem" tego, więc czy to krok w dobrą stronę? Mam mieszane uczucia. No i ta reszta, hmmmmm   wyczucie odległości nad wodą nadal do bani, mgła nad lądem a dokładnie jej gęstość rośnie schodkowo, jak warstwy tortu, można wymienić jeszcze parę tej "reszty". I myślę, że ustawienia gry nie wiele tu pomogą.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)