Jak ktoś nie korzysta z Deferred Shading to może sobie darować ten temat. W nawiązaniu (z tematu o G-sync):
Nie rozwiązali i chyba nieszczególnie kwapią się do tego:
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3294152&postcount=168
(jeśli ktoś tu jest na tyle biegły w języku Puszkina, żeby kliknąć do źródłowych postów i przetłumaczyć je dokładniej, to zapraszamy).
Fakt, jakoś ostatnio DCS przez właśnie sposób działania wygładzania mnie zniechęcił (ale było to w czerwcu po wejściu Normandii i "usprawnień" w silniku). Od tego czasu mało tu latałem, na dniach wychodzi Night Atteck Harrier (dobra skłamałem ;>, miałem nie brać, a chyba wezmę

, ale drążka Horneta na pewno nie biorę!), dłużej coś polatałem i jakoś szczególnej poprawy w tym temacie nie widzę, do tego na Forum ED krąży takie coś:
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3294152&postcount=168Czyli tak naprawdę towarzystwo śmiało mówi, że zachęca nas do zmiany sprzętu na 4K, bo jakoś nie będą za specjalnie rozwiązywali tego problemu, a przy 4K plamka jest mniejsza i się temat rzekomo rozwiązuje. Słabe to...
Akurat ta opcja Deferred Shading jest fajna i daje ciekawe oświetlenie, w miarę przypominające realne światło. Jak już się ją włączy to raczej nie chce się iść już w OFF tutaj:

Kwestia jest taka, że samo ED mówi, że przy Deferred Shading=ON wygładzanie MSAA w DCS powinno być wyłączone. Potestowałem, no faktycznie, przy x4 pojawi się nam stutter, przy x2 dużo mniejszy (albo prawie wcale), ale najlepiej działa, zgadza się, przy całkowitym wyłączeniu MSAA. Niestety wtedy mamy shimmering, drogi się mienią jak psu jajca, a drzewka (zwłaszcza w Normandii) tańczą pod nami. Pewnym rozwiązaniem (co stosuję) jest ReShade i dodanie tam FXAA, ale to rozwiązuje tylko kwestię kabiny, tego co dalej nie za bardzo. Sprawdziłem też różne opcje, także ten nowy MFAA (
https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=168062&d=1503672021 ), ale szału nie ma żadnego, o ile w ogóle to coś daje. SGSS (o ile w 1.5 działa bardzo ok) tu chyba nic nie daje.
Potwierdzę natomiast, że faktycznie zmiana rozdzielczości (za pomocą DSR na 4K) i MSAA=off, Deferred Shading=on sporo daje. Tutaj przy tym off wielkość piksela załatwia wszystko. Oczywiście idzie za tym zjazd fps (mapa Nevady Groom Lake z 144 fps na 90-100), Normandia, okolice Saint-Lo ze 130 na 80-70), ale wartości są dalej dość spore i tak.
Przy 2K można mieć jeszcze MSAA=2, w sumie działa dobrze, ale nie ma na 100% tej samej płynności co przy =OFF co widać przy szybkim rozglądaniu się za pomocą Track IR po kabinie.
Natomiast dziwi mnie takie podejście, ej kupcie sobie 4K, tam będzie dobrze, LOL. Na tę chwilę zostawiam MSAA=2 + FXAA pod ReShade ale lipa z lekka, że przez pół roku w temacie prawie nic się nie zadziało.
Ew. jak ktoś ma jakieś pomysły jak poprawić sobie wygładzanie w dwójce z Deferred Shading=on to śmiało.