Autor Wątek: Wypadek MiGa-29  (Przeczytany 21649 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #15 dnia: Grudnia 19, 2017, 09:01:14 »
Czas najwyższy... do zakupu "Efów" zabierało się kilka rządów na przestrzeni ponad dekady. Zobaczymy czy teraz uda się to sprawnie załatwić. Przy okazji, Grecja, kraj mający PKB 2,5 raza mniejsze od naszego modernizuje wszystkie 123 F-16 do standardu V czyli block 70... ponoć pali ich do dużego zakupu F-35.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #16 dnia: Grudnia 19, 2017, 09:37:18 »
Czas najwyższy... do zakupu "Efów" zabierało się kilka rządów na przestrzeni ponad dekady. Zobaczymy czy teraz uda się to sprawnie załatwić. Przy okazji, Grecja, kraj mający PKB 2,5 raza mniejsze od naszego modernizuje wszystkie 123 F-16 do standardu V czyli block 70... ponoć pali ich do dużego zakupu F-35.

Grecja ma też względnie świeże zatargi z Turcją i całkiem realną perspektywę konfliktu na Cyprze.
A Szwecja ma PKB jak my a budują swoje myśliwce wielozadaniowe. Tylko co ma jedno do drugiego? ;)

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #17 dnia: Grudnia 19, 2017, 11:02:51 »
Panowie uspokójmy emocje, nie kupujmy nowych "efów" (choć czas nagli) bo się rozbił jeden z migów.
Przyczyna może być techniczna ale równie dobrze samolot mógł złapać ptaka do wlotu co się przełożyło na nagłą utratę ciągu przez silnik (to jedna z moich sugestii)
Najważniejsze że pilot żyje.
Choć pojawia się wiele pytań dotyczących akcji poszukiwawczo-ratowniczej.
Rozumiem ze ciemno, ale nisko przelatujący dymiący samolot widziało kilkoro świadków, huk upadku samolotu też był słyszalny. Trudno zacieśnić rejon poszukiwań? Trzy godziny w czasie pokoju? Kłania się kwestia braku nowoczesnych śmigłowców poszukiwawczo ratowniczych.
Dezinformacja z MON już też się zaczyna, wszystkie procedury zachowane, czy aby na pewno?

Odp: Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #18 dnia: Grudnia 19, 2017, 11:13:26 »
Dla mnie ważne są trzy rzeczy.

1. Pilot żyje.
2. Nie ma sensu obwiniać samolotu. Równie dobrze mógł to być F-16, albo F-35 jakiegoś kraju NATO. Bez sensu.
3. Akcja poszukiwawcza w czasie pokoju. Dramat. Gdyby pilot był w ciężkim stanie, ciężko by powiedzieć ile by pociągnął do czasu otrzymania pomocy. Brak śmigłowców SAR jest bardzo odczuwalny. Każda baza powinna mieć taką maszynę. Z odpowiednimi i nowoczesnymi czujnikami/sensorami znalezienie maszyny/pilota trwało by "trochę" krócej. Ciągłe odkładanie zakupu tych śmigłowców prawie kosztowało kogoś życie. Oczywiście zakładam wersję mocno negatywną, ale raz się uda, a drugi raz już nie.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 19, 2017, 11:19:42 wysłana przez Colt »

John Cool

  • Gość
Odp: Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #19 dnia: Grudnia 19, 2017, 11:50:16 »
Nieoficjalnie - podobno rozbity MiG-29 to n/b 67 (n/s 2960526367).

Odp: Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #20 dnia: Grudnia 19, 2017, 12:07:43 »
Do tego nie wiadomo czy w ogóle się "strzelał"

Odp: Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #21 dnia: Grudnia 19, 2017, 17:41:41 »
Takie zdjęcie pojawiło się na FB. Podobno opublikowane przez tvn24.pl



Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #22 dnia: Grudnia 19, 2017, 18:49:02 »
Nieoficjalnie - podobno rozbity MiG-29 to n/b 67 (n/s 2960526367).

A to już było stronę wcześniej.
Natomiast są jakieś przebąkiwania czy w ogóle doszło do katapultowania się, może ktoś wie coś więcej.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #23 dnia: Grudnia 19, 2017, 19:10:14 »
Owszem, delikwent nawet nie wysiadł na "piekielnym fotelu", fotel był w kabinie. To by też wyjaśniało tyle czasu od momentu zniknięcia do odnalezienia pilota. Przy katapultowaniu radiostacja włącza się automatycznie i nadaje sygnał ratunkowy.

Odp: Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #24 dnia: Grudnia 19, 2017, 20:37:47 »
Pytanie tylko czy aby na pewno. Nie jestem przekonany, że te fotele są w tej specyfikacji.
i5 6600K @ 4.4GHz, AsRock Z170 Gaming K4, CM Fortis 3, 2x8GB DDR 4 Corsair Vengeance LPX 3200MHz, Gainward Phoenix 1080 GS 8GB, XFX TS Core 550W, Crucial BX200 SSD 240GB, Crucial MX300 SSD 275GB, Seagate Barracuda 1TB, Win 10 x64 Pro

Odp: Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #25 dnia: Grudnia 19, 2017, 20:43:35 »
Zbyt dużo pytań się pojawia, na które odpowiedzi zapewne nie uraczymy :|

Odp: Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #26 dnia: Grudnia 20, 2017, 00:21:34 »
Z ciekawości śledziłem kilka stron portali informacyjnych... Gazeta.pl, PAP, Wyborcza itp. Pomijając mój stosunek do powyższych... w temacie MiGa jest dużo bicia piany. Wypowiedzi ekspertów, cuda i czary, a komentarze jeszcze lepsze. A na dobrą sprawę ...ledwo co to się stało. Chyba było by warto poczekać jakiś czas. Osobiście poczekam jak "Lotnictwo", "Lotnictwo AW", "Raport" coś napiszą. Naprawdę jestem tego ciekaw. Pożyjemy, zobaczymy. Niemniej, na tych portalach wielu twierdzi, że pilot był zbyt późno uratowany. Pomijając to, że my nic taka naprawdę nie wiemy, a pilot jest zdrów... chyba Panowie przyznacie mi rację, nawet jeżeli chłopak rozbił się w okolicach lotniska, to warunki pogodowe, las, noc... raczej utrudniały skuteczne znalezienie go. A to czy  działał radionadajnik, czy zadzwonił prze komórkę (co to da? Polot powie, że jest gdzieś w lesie?) to nie ma chyba znaczenia. Pożyjemy, zobaczymy. Trzeba będzie poczekać na jakiś oficjalny komunikat. Jak temperatura ochłonie, będziemy mieli szansę poczytać o tym więcej.

Odp: Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #27 dnia: Grudnia 20, 2017, 11:55:30 »
Kownacki też potwierdza, że się nie strzelał z fotela... Grubo

Źródło: Kownacki u Stankiewicza

Poko

  • Gość
Odp: Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #28 dnia: Grudnia 20, 2017, 12:27:16 »
Nie potwierdza, tylko mówi "prawie na pewno"... :D No to czekamy na oficjalne wieści.

Offline JacD

  • *
  • 7WEDS
Odp: Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #29 dnia: Grudnia 20, 2017, 16:52:03 »
Dlaczego nie nawiązał łączności przez radio ratunkowe na "21"? oO

Sorry ale chyba nie wiesz o czym piszesz...
Do łączności w sytuacjach niebezpiecznych w lotnictwie służy kanał 20 częstotliwość: 121,500/343 MHz.
http://www.ulc.gov.pl/pl/zegluga-powietrzna/poszukiwanie-i-ratownictwo/cospas-sarsat

Jeśli miałeś na myśli "kanał 21" wykorzystywany w naszym lotnictwie wojskowym to:
- służy on do nawiązania jednostronnej łączności radiowej przez kontrolerów lub pilotów operacyjnych lotów na kanale danego lotniska, w przypadku EPMM TWR 135,425MHz lub EPMM APP 136,250MHz poprzez retranslacje korespondencji za pomocą NDB na pokład statku powietrznego a konkretnie do automatycznego radiokompasu, bodajże ARK-19 na Mig-29;
- "kanał 21" przeznaczony jest do łączności jednostronnej w przypadku awarii na pokładzie statku powietrznego radiostacji pokładowych.

To chyba tyle w temacie nawiązywania cyt.:"...łączności przez radio ratunkowe na "21"?". I już nie będę się czepiał tego radia ratunkowego...
Gravity is a cruel mistress!
7WEDS