Autor Wątek: MJoy16 i enkoder na Win7 64bit  (Przeczytany 2206 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MJoy16 i enkoder na Win7 64bit
« dnia: Stycznia 17, 2018, 11:30:37 »
Witam. Mam pytanie co do podłączenia enkodera do MJoya. Z tego co zauważyłem Windows widzi tylko 32 pozycje. Na płytce jest 5 kolumn po 40 połączeń każda. Enkoder można podłączyć tylko w pierwszej kolumnie przy pozycjach K1-K8 (str. 11 usera do MJoya w pdf). Znajomy co ma MJoya mówił mi że Windows z pierwszej kolumny widzi tylko pozycje A5-A8. Czy 4 enkodery będą działać przy FSX-e? Może trzeba podłączyć je w innych kolumnach jako zwykłe przełączniki i wykorzystać do tego jakiś oddzielny program, np. Hid Macros? Dodam jeszcze że na FSX korzystam tylko z dodatku FSUIPC oraz Hid Macros. Proszę o pomoc i pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2018, 11:39:50 wysłana przez tomrach »

Odp: MJoy16 i enkoder na Win7 64bit
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 17, 2018, 16:13:23 »
Na początek uwaga dotycząca MJoya. Ten kontroler stosowaliśmy kilka lat temu, prawdopodobnie nikt na tym forum już go nie używa, ale mogę się mylić. Spóźniłeś się z tymi pytaniami o kilka lat. Mogę ciebie tylko naprowadzić dając kilka rad.
1. MJoy konfiguruje się w programie SVMapper, gdzie go szukać nie mam pojęcia. Windows oczywiście widzi tylko 32 pozycje, ty będziesz stosował wspomniany program SV gdzie jest pełne mapowanie 112 pozycji. Analogi możesz sprawdzać w Win.
2. Mamy 8 kolumn oraz 11 wierszy (nie liczę row L dla hat).  Odpowiada to pinom na ATmega16
pin22-kolumna1....pin29-kolumna8 i odpowiednio pin1 rowA......pin20 rowK.
3. Matryca ma 112 pozycji : przyciski od 1-64 (row A-H), przełączniki od 65-98 (row I, J) enkodery 4 sztuki od 97-112 (row K).
Nie można zmieniać pozycji enkoderów w mapowaniu dotyczy to także przełączników.
MJoy ma więcej wad, ale na ten temat pisano na tym forum. Większość z nas przeszła na inne kontrolery np. DMKeys lub MMJoy czy inne. Na tym kończę moje wyjaśnienia, może ktoś inny tobie pomoże.

Odp: MJoy16 i enkoder na Win7 64bit
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 18, 2018, 08:15:42 »
Przypomniałem sobie o jeszcze jednej ważnej sprawie dotyczącej MJoya.  Jest możliwość konfigurowania MJoya przy pomocy HSC pisząc skrypt. W modułach wejścia jest moduł GameControllersInput w którym jest widziany MJoy. W tym przypadku nie potrzeba SVMappera tylko HSC. Daje to duże korzyści. Nie ma ograniczeń z ilością przycisków oraz enkoderów, ponieważ załatwia to skrypt napisany pod HSC dla MJoy.
Nie pytaj mnie jak to się robi ponieważ już nie pamiętam. Może ktoś młodszy pomoże np. kolega Maciej z WAT. Na pewno MJoy można kontrolować za pomocą HSC.

Odp: MJoy16 i enkoder na Win7 64bit
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 18, 2018, 09:02:54 »
Ok dzięki będę kombinował. Ale najpierw wypróbuję HID Macros (nie wiem czy słyszałeś o tym programie). Ma mnóstwo możliwości, gotowe offsety do FSX i można też pisać swoje skrypty. W sumie on jest napisany pod FSX-a. Pozdrawiam.

Odp: MJoy16 i enkoder na Win7 64bit
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 18, 2018, 21:34:28 »
Korzystałem kiedyś kiedyś z Mjoya w domowym projekcie. Tak jak pisze vito_zm chcąc obsługiwać wszystkie przyciski musimy wykorzystać SVmapper. W HSC pisałem skrypty do odbierania danych z OpenCockpits a następnie do emulowania klawiatury i osi joysticka.

Odp: MJoy16 i enkoder na Win7 64bit
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 15, 2018, 22:47:55 »
Dostałem zapytanie na pw od Grooz na temat MJoy. Ponieważ kiedyś zajmowałem się tym tematem i widzę, że jeszcze MJoy jest stosowany to postanowiłem napisać w tym wątku to co jeszcze pamiętam.
To jest fragment pytania.
Cytuj
U mnie SV Mapper widzi max 4 urządzenia. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi jak zrobić żeby nie " tasowało" mi urządzeń pod SV mapperem.

Jedną z wad MJoy16 jest to, że potrafi sam zmieniać swoją nazwę. Druga wada polega na tym, że gdy stosujemy kilka kontrolerów i kilka MJoy to w nie ma go w SVMapper.
Ja miałem np. Cougara, 2 ramki MFD i 2 MJoye i SVMapper widział tylko jednego MJoya. Można sobie z tym poradzić zmieniając ID w MJoy. Pisałem o tym pod linkiem
http://il2forum.pl/index.php/topic,8603.840.html  #862, 866, 870.
Gorzej z niestabilnością nazwy. MJoy potrafił nie zmienić nazwy np. przez okres 6 miesięcy i nagle zmienił nazwę i musiałem programować kość od nowa. Teraz mam inne kontrolery, zrezygnowałem z MJoy.
Można zrezygnować z SVMapper i zastosować HSC Codeking. Tutaj nie ma problemów z ID, ale trzeba napisać skrypt. Dodatkowa zaleta to zwiększenie liczby enkoderów oraz przełączników.  Tyle pamiętam ale resztę musisz rozwiązać sam. Dodam tylko, że u mnie MJoy pracował tylko z XP, ponieważ w tamtym czasie nie miałem innych systemów. W wspomnianym wątku możesz znaleźć dużo więcej informacji na temat Mjoya, ale tak jak napisałem to już jest historia.

Odp: MJoy16 i enkoder na Win7 64bit
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 17, 2018, 13:42:38 »
Chciałem sprawdzić jak to jest z kolejnością kontrolerów w moim zestawie w Win7. W moim magazynie starej elektroniki znalazłem MJoy oraz zaprogramowane uP z różnymi ID. Sprawdziłem programem USBDeview ID vendor oraz ID product moich kontrolerów. Następnie sprawdziłem w panelu sterowania Win7 jaka jest kolejność wspomnianych kontrolerów. Wybrałem z moich uP dla MJoya moim zdaniem optymalnie zaprogramowany uP pod kątem SVMapper z Vendor ID 0A00 oraz Product ID 0002.
Kontrolery są widziane w panelu sterowania wg następującej kolejności:
nazwa          vendor ID         product ID
Cougar             044F             0400
F16 MDF1         044F              B351
F16 MDF2         044F              B352
MJ 16                0A00            0002
MMJoy2             8888            8888
Następnie poszukałem w Internecie SVMapper i go zainstalowałem. Sprawdziłem w SV kolejność kontrolerów, jest taka sama jak w Win7.
Wniosek jest prosty trzeba zmienić w programie MJoy16 ID dla vendor oraz product. Można to zrobić w bardzo prosty sposób w PonyProg.

Odp: MJoy16 i enkoder na Win7 64bit
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 31, 2018, 14:36:08 »
Kolega Grooz zrobił nam niespodziankę świąteczną. Przy pomocy kolegi stworzyli program o nazwie RSMapper, który zastąpi SVMapper. Nowy program eliminuje jedną z głównych wad SVMappera polegającą na tym, że widzi tylko 4 kontrolery gier. W praktyce mamy ich więcej. U mnie jest ich kilka i MJoy jest na końcu kolejki co może oznaczać, że nie będzie widziany w SVMapper. O kolejności decyduje ID, które można oczywiście zmieniać, ale to wymaga ingerencji w kod hex programu MJoy.
W nowym programie ten problem nie istnieje. Można wybrać dowolny kontroler i przypisać do niego klawiaturę. Sprawdziłem jak działa z MJoy korzystając z przycisków, przełącznika oraz enkodera. Program działa prawidłowo zgodnie z mapą kontrolną MJoya. Można zrobić profil dla danej gry oraz potrzebnych kontrolerów. Może kolega Grooz rozwinie ten temat, ponieważ już RS u niego działa. Wspomnę tylko, że są opcje wyboru : Trigger on sinle press, on long press oraz on release. Można także wybrać modyfikator. Jest też funkcja repeat oraz continuous.