Autor Wątek: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?  (Przeczytany 71208 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #15 dnia: Września 13, 2018, 16:27:55 »
Mnie ciekawi czy jeśli nie korzysta się z technologii RT czy można wykorzystać tę moc obliczeniową do zwiększenia wydajności w VR? Ciekawe też czy ED włączy RT do DCS i jak to będzie wyglądać pod kątem fps :)

Akurat w DCSie, albo w BoXach, mogłoby to mieć sens, bo niewiele tam rzeczy się błyszczy i świeci (czysty metal, kołpaki... może szkiełka w kokpitach), więc i spadek wydajności mógłby nie być aż tak drastyczny, jak ten ponoć obserwowany w grach AAA przy włączonym RT.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #16 dnia: Września 13, 2018, 19:30:51 »
Tylko, że RT to nie tylko odbicia od metalu ale wszystkie odbicia... każdy promień światła jest na bieżąco generowany od cienia na ziemi, cieni w kokpicie przez tak jak mówisz błyszczący metal, więc patrząc na to jak DCS kulawo jest zoptymalizowany od lat i jak to wali po klatkach gry AAA sądzę, że byłby komiks jak ta lala.

Trochę Jankes nie rozumiem pytania. Będzie tak jak zawsze i przy okazji innych efektów. jak wyłączysz to klatek przybędzie, jak włączysz to spadnie, a czy to będzie 10 czy 100 tego nie wie nikt. Dużo zależy od twórców samej gry. Na chwile obecną będą to najwydajniejsze grafy, więc zaryzykuję, że da się to odczuć w DCS (grach).

Jest jeszcze jedna rzecz jaka może zatrzymać implementację tego w grach na szeroką skalę, a mianowicie dostępność tylko na kartach RTX. W przeszłości było kilka fajnych technologii któe pozostały ciekawostką VulkaAPI, Gsync, Freesync, PhysX, SLI, Crossfire, Hairworks itd. O ile teraz jest hype, tak za jakiś czas może się okazać, że będzie to zbyt drogie w implementacji i mało popularne żeby było masowe. Czas pokaże :).
« Ostatnia zmiana: Września 13, 2018, 19:38:47 wysłana przez KosiMazaki »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #17 dnia: Września 13, 2018, 20:37:13 »
Akurat Vulkan ma szansę i nawet ED chce przenieść DCS na niego.
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #18 dnia: Września 13, 2018, 20:40:36 »
Akurat Vulkan ma szansę i nawet ED chce przenieść DCS na niego.

Wszyscy chcą i nic z tego nie wynika. Karty AMD też nie mogą się przebić, więc nic już z tego nie będzie. Popularność po byku:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_Vulkan_support
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #19 dnia: Września 13, 2018, 20:56:14 »
Mnie ciekawi czy jeśli nie korzysta się z technologii RT czy można wykorzystać tę moc obliczeniową do zwiększenia wydajności w VR? Ciekawe też czy ED włączy RT do DCS i jak to będzie wyglądać pod kątem fps :)

RT to lepiej żeby nie włączał :D ale natomiast ten nowy rodzaj wygładzania DLSS mógłby jak najbardziej:



Akurat w DCSie, albo w BoXach, mogłoby to mieć sens, bo niewiele tam rzeczy się błyszczy i świeci (czysty metal, kołpaki... może szkiełka w kokpitach), więc i spadek wydajności mógłby nie być aż tak drastyczny, jak ten ponoć obserwowany w grach AAA przy włączonym RT.

Poza tym DCS obsługuje PBR, więc RT nie byłby tutaj jakimś milowym krokiem. To ładnie wszystko symuluje w zakresie tekstur. RT, to bardziej rozproszone i dynamiczne światło.

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #20 dnia: Września 17, 2018, 11:21:57 »
Drogi Qrdlu,
Musisz jeszcze chwile poczekac. Zieloni przesuneli premiere Ti na 27.09 :]. Nie wiem co ma dac im tydzien ale to zbyt dobrze nie wrozy.

Ps. Pierwsze testy (Final Fantasy, co ciekawe miedzy 2080 i 1080Ti jest niewielka roznica):

« Ostatnia zmiana: Września 17, 2018, 11:40:21 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #21 dnia: Września 17, 2018, 12:45:42 »
Dziękuję Redaktorze za troskę  :evil:. Tutaj https://forums.geforce.com/default/topic/1071605/geforce-rtx-20-series/geforce-rtx-2080-ti-availability-update/1/ jest oryginalny post nvidii na temat opóźnienia, z którego niestety jednoznacznie nie wynika czy opóźnienie dotyczy również zamówień w przedsprzedaży, czy tylko kart które mają trafić do regularnej sprzedaży na półki sklepowe. I druga sprawa, ja nawet nie wiem co to jest Final Fantasy (jeszcze do takowego nie dotarłem)  :P.

« Ostatnia zmiana: Września 17, 2018, 12:53:22 wysłana przez =OPS=boski qrdl logos »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #22 dnia: Września 17, 2018, 20:13:11 »
I druga sprawa, ja nawet nie wiem co to jest Final Fantasy (jeszcze do takowego nie dotarłem)  :P.

Taki benchmark do testów  :evil:.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #23 dnia: Września 17, 2018, 23:13:04 »
Redaktorze, mniemam, że to Was zainteresuje https://www.youtube.com/watch?v=dnq_AQZrqko 1080Ti vs 2080Ti (w UHD)  :evil:.

Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #24 dnia: Września 18, 2018, 12:31:15 »
Dziwne te porównanie. Inne sceny są po lewej i prawej stronie.

Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #25 dnia: Września 18, 2018, 12:31:25 »
Ciekawe. Trzeba widzę będzie zaczekać na konkretne testy z gry, która cię interesuje. Różnice ogromne... można się spodziewać, że DCS nie przyspieszy zanadto więc parę tysi zostanie na co innego. Dla mnie i tak najważniejsze będą testy w VR 2gen. np. Pimax 5k+. Na ta chwilę 1080ti radzi tam sobie średnio, więc może nie będzie wyjścia...

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #26 dnia: Września 18, 2018, 18:58:24 »
RTX 2080Ti i Pimax 5K+ to pewnie będzie absolutne minimun. Również czekam na testy. Nowe Pimaxy zapowiadają się rewelacyjnie :)
F-16C Block50 driver...

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #27 dnia: Września 18, 2018, 20:04:01 »
Bez offtopa z VR. Temat jest o RTX i niech tak zostanie.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #28 dnia: Września 19, 2018, 08:03:46 »
Nowy filmik z Metro Exodus z RT: https://youtu.be/Ms7d-3Dprio .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #29 dnia: Września 19, 2018, 08:56:09 »
Szkoda że nie pokazali różnicy w fpsach. Jak RT będzie zjadać kilkadziesiąt klatek to bez żalu wyłączę.