Autor Wątek: Cyberpunk 2077  (Przeczytany 62114 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #240 dnia: Grudnia 11, 2020, 22:36:10 »
Na GOG jest update do wersji 1.04 - 586MB

Steam - 1.4 GB

Poniżej lista zmian:

Zadania

Naprawiono błąd, uniemożliwiający ukończenie ostatniego celu w Kontrakcie: Czwarta bezwładza.
Naprawiono błąd, uniemożliwiający rozpoczęcie rozmowy z Johnnym w zadaniu Pasażer.
Naprawiono rzadki błąd, wskutek którego NPC nie dzwonili do V jeśli zadanie A Like Supreme zostało porzucone w trakcie wykonywania go.
Naprawiono błąd, wskutek którego Nix nie powracał na swoje miejsce w zadaniach Księga Zaklęć i Odwilż.
Naprawiono błąd uniemożliwiający postęp zadania Stróże bezprawia, jeśli opuszczono teren zadania.
Naprawiono błąd, wskutek którego nie można było odnaleźć Delamaina w ramach zadania Delamain: Readmisja.
Naprawiono błąd, wskutek którego gracz pozostawał w drugiej fazie zadania po zakończeniu walki z Ozobem w Pacifice, jeśli było ono wykonywane po ukończeniu zadania Finałowa walka.
Naprawiono błąd, wskutek którego Nomadzi znikali jeśli opuszczono teren zadania w trakcie trwania walki w zadaniach Nie mów Saulowi / Właściwy moment.
Umożliwiono śledzenie na minimapie zadań Witaj w Pacifice / Rozpoznanie wzorca / Czynnik ludzki.
Naprawiono błąd, uniemożliwiający V ruch, jeśli żaden z warunków niebieskich linii dialogowych nie mógł zostać spełniony w zadaniu Na czarną godzinę.
Naprawiono błąd wstrzymujący upływ czasu jeśli opuszczono teren zadania Chłopiec z pistoletem lub porzucono je.
Naprawiono błąd, wskutek którego rozmowa z Johnnym nie rozpoczynała się po opuszczeniu hotelu w zadaniu Metamorfozy.
Naprawiono błąd, wskutek którego postęp zadania Chłopiec z pistoletem był blokowany po opuszczeniu terenu zadania (przed wspinaczką na górę).
Naprawiono błąd, wskutek którego cel "Udaj się do kabiny nr. 9" w zadaniu Dom lalek nie był zaliczany, jeśli gracz zbyt szybko wszedł do wskazanego pokoju.
Naprawiono błąd, wskutek którego Jackie nie mógł usiedzieć w miejscu w zadaniu Miasto snów.
Inne poprawki zadań.

Rozgrywka

Poprawiono podgląd broni w menu Wytwarzania.

Poprawki graficzne


Zmniejszono czas ładowania wyglądu pojazdów.
Przyspieszono zmianę widoku z pierwszoosobowego na trzecioosobowy w pojazdach.
Naprawiono brakujące animacje u ważnych fabularnie NPCów podczas przerywników filmowych.

Wydajność i stabilność

Poprawiono stabilność gry, w tym zawieszanie się gry.
 

Różne

Zmieniono efekt migoczących świateł w segmentach z braindansem aby zmniejszyć ryzyka wywołania symptomów epileptycznych. Efekt został wygładzony, a migotanie jest teraz delikatniejsze i występuje w większych odstępach czasowych.
Usunięto utwory chronione prawem autorskim z gry gdy opcja "Wyłącz muzykę chronioną prawem autorskim" jest włączona.

PC

Zmiana języka na domyślny w ustawieniach gry poprawnie ustawia język zgodny z językiem klienta Steam.
 

Konsole

Poprawiono jakość odbić na konsolach Xbox One i PlayStation 4 aby wyeliminować efekt rozmycia.
Naprawiono błąd, wskutek którego osiągnięcie "Ziemia Jałowa" zatrzymywało się na 97% postępu po ukończeniu wszystkich istotnych zadań w Badlandach na Xboxie

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #241 dnia: Grudnia 11, 2020, 22:49:53 »
Na obecnej też tyłka nie urywa, choć trzeba pamiętać, że sprzęt jest miesiąc na rynku

To jest wersja na PS4 / XOne ogrywana po prostu na najnowszych konsolach. Właściwa wersja next-gen na konsole (w formie aktualizacji) będzie dopiero w 2021 roku.

Jak kosolowiec ma problem z jakością gry, to niech sobie kupi blaszaka. Widziały gały co brały.

No nie do końca widziały. Bo wszyscy karmieni byli tymi samymi materiałami, z wymaksowanej wersji PC, a na dodatek CDPR stwierdził tylko, że gra działa zaskakująco dobrze na starszej generacji konsol. Tymczasem CP2077 ma problemy z wydajnością na PS4 Pro - spadki poniżej 20 fps, a na PS4 działa w trybie 720p (co jasne, na zupełnie innym poziomie detali). Wydaje mi się, że ta gra w ogóle nie powinna zostać  wypuszczona na starą generację. Z jednej strony mając wersję PS4 ma się w cenie darmową aktualizację do wersji PS5, ale niesmak pozostanie.

https://www.videogameschronicle.com/news/cyberpunk-2077s-performance-on-base-ps4-called-not-acceptable-by-digital-foundry-analysis/
« Ostatnia zmiana: Grudnia 11, 2020, 22:55:54 wysłana przez Jascha »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #242 dnia: Grudnia 11, 2020, 23:18:29 »
A to daje coś więcej niż ReShade, który jest częścią filtrów w GeForce Experience? Bo CP2077 ma oczywiście pełne wsparcie od tej nakładki.

Ten G.Experience korzysta może raptem z 10% co ma Reshade ze swoimi wszystkimi pluginami, a już na pewno nie ma tego fake RTX. Zresztą ja instalując sterowniki wywalam to i wszystko inne, same stery bez zaśmiecania.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #243 dnia: Grudnia 11, 2020, 23:20:42 »
Na GOG jest update do wersji 1.04 - 586MB

O dzięki, faktycznie. Jak zacznę grać to będzie już połatana i większy wymiar fujar do wyboru, więc będę lepszy niż Boski. :evil:
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #244 dnia: Grudnia 12, 2020, 00:03:08 »
Jeszcze muszą połatać w trybie natychmiastowym wersję na PS4, bo podobno woła o pomstę do nieba... 
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #245 dnia: Grudnia 12, 2020, 01:43:05 »

No nie do końca widziały. Bo wszyscy karmieni byli tymi samymi materiałami, z wymaksowanej wersji PC, a na dodatek CDPR stwierdził tylko, że gra działa zaskakująco dobrze na starszej generacji konsol. Tymczasem CP2077 ma problemy z wydajnością na PS4 Pro - spadki poniżej 20 fps, a na PS4 działa w trybie 720p (co jasne, na zupełnie innym poziomie detali). Wydaje mi się, że ta gra w ogóle nie powinna zostać  wypuszczona na starą generację. Z jednej strony mając wersję PS4 ma się w cenie darmową aktualizację do wersji PS5, ale niesmak pozostanie.


Moim zdaniem konsolowcy się nieco pogubili w swoich roszczeniach przez pachnące pierdy, które im serwują materiały komercyjne jaki to hiper sprzęcior mają. Dotyczy to też starych generacji. W ogóle to niech się cieszą, że na takim archaicznym złomie coś nowoczesnego i zawansowanego w ogóle chce się odpalić. Zgodzę się z tym, że CDPR padł ofiarą swojej polityki. Mogli nie wydawać na badziew i nie byłoby problemu. A tak jest pierdolamento, którego inni słuchają i potem się zastanowią czy warto wydać dopieszczoną graficznie grę dla PC, czy shit z rozmazem dla jakiegoś PS4 (cokolwiek to jest).

Qbeesh

  • Gość
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #246 dnia: Grudnia 12, 2020, 10:24:49 »
Panowie. Po pierwsze - RKS Chuwdu to najlepszy klub, po drugie-moja żona jest żydówką.

Po trzecie to opiszę swoje wrażenia na gorąco i chaotycznie. Bo są w sumie przedziwne i bardzo mieszane.
CP2077 ryje banię i zwyczajnie zamiata.

Cisnę na combo ryzena 7 i RTX 2070, 16 Gb i takie tam. Początki były... trudne (no, ultra, i dlss balanced). Nowe stery poprawiły sytuację, ale i tak FPSy nie zachwycały. Do tego po jakimś czasie grania, jakby się bufor zapychał, bo klatki leciały bez widocznego powodu na łeb na szyję (po restarcie gry wracało do normalności). A od tego rozmycia wszechobecnego oczy mnie bolały (pomogło wyłączenie ziarna i aberraji chromatycznej). Ja nie wiem, na czym ten dlss polega, ale obiło mi się o uszy, że m.in. o machine learning. No i faktycznie to tak wygląda jakby gra się dostrajała w miarę grania. Bez przynudzania, po kilku sesjach, na ultra w 2K gra chodzi płynnie, bez zająknięcia i obłędnie wygląda.

Jest to w 100% project CDRed (jak Wiesiek)- powalająca i genialnie zrealizowana wizja artystyczna, wiarygodny, tętniący życiem spójny świat napchany detalami i smaczkami, które tylko to wrażenie potęgują. Co najśmieszniejsze to uniwersum liczy sobie kilka dekad, a nic się nie zestarzało i nadal jest prawdopodobne. Tu jestem zaorany.

Gra jest też uroczo i oldschoolowo... drewniana. Widać sporo sztuczek graficznych jak doczytywanie cieni i szczegółów blisko gracza. Poszczególne mechaniki są proste, a nawet prostackie, takie wrzucone, z sensem i działające jak najbardziej, ale są takie jakby nieociosane. Inne gry, większość z tych mechanik, robią znacznie lepiej.

Jest trochę gliczy, ale Jackie podający mi przed śmiercią zamiast chipa pistolet, który trzymał sobie w głowie jakoś mnie strasznie nie boli, bo za oknem pojazdu, jest, qra jego mać, Kraina Średniej Hawajskiej Za Darmo i Ciepłego, Wygazowanego Piwa! Przenieście mnie tam.

Edytor jest fajny. Nie tak skomplikowany jak wyobraźnia podpowiadała. Bliżej mu do MS Andromeda niż do F4. Taki akurat. Miłe zaskoczenie. "Duży No.2" robi robotę. Marketingowe doniesienia/bełkot kompletnie wypaczają wyobrażenia. CP mi jakoś to uświadomił. Finalnie okazuje się, że to pie....lenie nie ma pokrycia w rzeczywistości i to wokół czego miało się wszystko obracać, okazuje się po prostu pasującym do reszty detalem.

Co by tu jeszcze?
Fajna gra. Druga najlepsza na świecie ex equo z Wieśkiem. Jest poruszająco pięknie. Jest feeling. Widać, że twórcy to kochają i rozumieją. I to wynagradza mi wszystko. Jedyny zarzut jaki mam to, że jest to taki "looter shooter", co mi imersję trochę psuje. To można było inaczej zaprojektować. No i wynikający z tego bullet-sponging. Tego nie lubię akurat.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #247 dnia: Grudnia 12, 2020, 12:08:10 »
Kusicie, kusiecie. Fajnie, że recenzje zaczynają być dobre, bo tu o klimat chodzi. Bugi się wyeliminuje (a jakby była gra bez polotu i fabuły to już by była na skreślonej pozycji), chociaż nie będzie to na już, skoro do tej pory są i jakoś tego nie wyłapano / naprawiono poprzez 3 przesunięcia premiery. Poczekam jeszcze chwilę, jak wyjdzie 1.05 albo 1.06 wtedy zacznę, na razie dłubię skórkę do Dakoty więc Samuraj śpi dalej.

A konsole - jak ja nie cierpię konsol.

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #248 dnia: Grudnia 12, 2020, 13:10:51 »
A to widzieliście? Do oficjalnego przewodnika dodają kod do wersji premium mapy interaktywnej https://maps.piggyback.com/cyberpunk-2077/maps/night-city
Tak sobie myślę, szkoda, że nie ma tyle kasy na różne wydawnictwa niegrowe, bo te, które są do CP 2077 są po prostu świetne, szczególnie pod względem wydawniczym.

Redaktorze, Wasz Samuraj śpi pewnie od lat, może go nie budźcie  :evil:.

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #249 dnia: Grudnia 12, 2020, 13:51:14 »
Żeby zakończyć już ten temat konsolowy - bo nawet posiadaczem konsoli nie jestem  ;D - zwrócę tylko uwagę, że za tą g*wnianą wersję na PS4 / XOne ci ludzie płacą takie same, a nawet większe pieniądze co my. I zgadza się, że ta stara generacja ma już sporo lat na karku i niby nikt rozumny nie powinien oczekiwać tam tego co było pokazywane w materiałach marketingowych, ale miałem okazję grać na konsoli PS4 Pro w takie gry jak Days Gone czy God of War chociażby i graficznie stoją one na naprawdę niezłym poziomie. Więc to, że teraz CDPR zaserwował konsolowcom - mówiąc wprost - kupę, nie jest wg mnie w porządku. Przypomnę, że średnie wpływy ze sprzedaży gier w wersji konsolowej, zawsze przebijają wydania PC (choć ostatnio ten trend się zmienia i z pewnością nie wszystkich tytułów dotyczy). W każdym razie, jeśli Redzi i tak zakładali, że każdy kto kupi wydanie na starą generację będzie potem grał na nowej (upgrade w cenie), to po kiego grzyba wydawali w ogóle tę grę na starą generację konsol? Ale rozumiem, że w tym jesteśmy akurat zgodni.

Odnośnie samej gry - wczoraj miałem okazję pograć dłużej. Gra też już z patchem 1.04, choć nie zauważyłem większego wpływu na wydajność. Natomiast napiszę tak.. Im dłużej gram, tym mam większy opad szczęki - po względem technologicznym, poziomu detali, obłędnego klimatu Night City. Nie chcę tutaj używać górnolotnych słów w stylu "arcydzieło", bo jednak te wszechobecne bugi i glitche na to (jeszcze) nie pozwalają, ale na pewno Cyberpunk ma taki potencjał. Jeśli miałbym jednym zwrotem określić tę grę w jej obecnym stanie, to najbardziej pasuje wg mnie określenie "nieoszlifowany diament". Jestem raczej spokojny o to, że  Redzi go doszlifują. Szkoda tylko niepotrzebnych tak naprawdę problemów na premierę, złej prasy i w jakiś tam zakresie trochę nadszarpniętej reputacji. Jednak potwierdzają się poniekąd plotki, że ta premiera z 10 grudnia miała być kolejny raz przesunięta na 2021 rok. Nie wiem już sam czy ludzie mieliby większy wkurw jakby kolejny raz tę datę zmienili czy jednak z powodu wypuszczenia gry w stanie takim jakim mamy. W każdym razie co istotne, ja żadnych problemów z crashami nie mam. Może chciałbym, żeby gra była lepiej zoptymalizowana, ale jednak nie kosztem odgórnie nałożonego downgrade'u (Watch Dogs się kłania). Z drugiej strony, teoretycznie można również bronić tezy, że dobrze zrobiona gra, w maksymalny sposób wykorzystująca potencjał aktualnych systemów, to gra która pozwala na granie z wszystkim na ultra na 4K tylko na najlepszej karcie na rynku, prawda? ;) Mam nadzieję, że aktualizacje sterowników od NV też trochę poprawią wydajność.

Odnośnie wspomnianego glitcha z pistoletem, to też na to natrafiłem, ale u NPCa. Aż sobie fotkę strzeliłem: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2317701459

W temacie RTX i ReShade, to zwrócę tylko uwagę, że wątpię aby ReShade był w stanie imitować RTX w zakresie odbić. To jest właśnie jedyny aspekt, który sprawia, że wg mnie naprawdę warto grać z włączonym RTX za cenę sporej liczby utraconych fps. Na szczęście w ustawieniach już rozkminiłem, że można zostawić tylko RTX w zakresie odbić, a wyłączyć w zakresie cieni oraz oświetlenia (na mnie te aspekty aż takiego wrażenia nie robią). To daje przyrost klatek, choć nadal nijak ma się do płynności przy zupełnie wyłączonym RTX. Przykład tych odbić:

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2317701412 RTX OFF
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2317701339 RTX ON

Można na zrzucie ekranu nie wygląda to jakoś powalająco, ale te odbicia w czasie rzeczywistym wyglądają niesamowicie realistycznie. Refleksy neonów w kałużach, odbicia otoczenia na szklanych powierzchniach.... Szkoda tylko, że w tej technologii nie ma odbicia naszego bohatera. Nie wiem z czego to wynika. Można przejrzeć się co prawda w lustrze, ale to działa na zasadzie standardowego duplikowania modelu postaci, a nie RTX.

PS. Qrdl, rozumiem, że poradnik w wersji drukowanej polecasz? Pudełko już ropzpakowane?

PS2. Na Spotify jest cały sountrack do odsłuchania. Na YouTube zresztą też. Polecam. Muzyka naprawdę świetnie dobrana do gry. Taki mix ogólnie pojętej muzyki elektronicznej z klimatami industrial, rave, rockowymi czy nawet elementami orientalnymi. Czuć mocno klimat soundtracka Deus Ex wg mnie. Muzyczka w sam raz na wieczorny spacerek. :D

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #250 dnia: Grudnia 12, 2020, 14:01:55 »


PS. Qrdl, rozumiem, że poradnik w wersji drukowanej polecasz? Pudełko już ropzpakowane?


Polecam oba oficjalne wydawnictwa. Oczywiście dla osób, które chcą się delektować CP2077 i mają parę groszy na zbyciu. Ja ogólnie lubię papier (jakkolwiek to brzmi) i dla mnie owe poradniki są elementem budującym nastrój całości. Na pewno jeśli ktoś się zastanawia czy warto w sensie jakości wydawniczej, to nie ma nawet dyskusji, I liga. Mnie się też podoba merytorycznie, na zasadzie wprowadzania w realia, podbijania klimatu. To jak z grą wstępną, dla niektórych jest to umycie zębów (Redaktor?), dla innych wykwitnie spędzony wieczór (moja skromna osoba).
Odnośnie kolekcjonerki to sprawa jest skomplikowana.... tzn. jakoś tak odpadła banderola z pudła.... niby nic, ale chyba już nie sprzedam  :020:. Na razie wystarcza mi patrzenie na nią :-).

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #251 dnia: Grudnia 12, 2020, 14:14:56 »
Ok, dzięki. Tak, chodzi o jakość wydania. Ja tego generalnie czytać od deski do deski nie zamierzam. Wystarczy mi się tym delektować. Dotyk ekskluzywnego papieru, zapach wysokiej jakości druku i od razu człowiek ma lepszy humor. ;)

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #252 dnia: Grudnia 12, 2020, 14:15:36 »
Szkoda tylko, że w tej technologii nie ma odbicia naszego bohatera. Nie wiem z czego to wynika. Można przejrzeć się co prawda w lustrze, ale to działa na zasadzie standardowego duplikowania modelu postaci, a nie RTX.
Zauważyłem, że nie ma prezentacji postaci w świecie. W innych grach RTX śledzi odbicia postaci. W jednej z gier, gdzie dodano RTX (nie pamiętam, w której) odbijają się tylko ręce postaci, bo taki jest model postaci.
W CP zacząłem jako korpo. W budynku korporacji są światła i częściowo odbijające światło ściany. Na tych ścianach widać inne postacie, ale nie głównego bohatera.
Jeżeli stanę pomiędzy lampą a ścianą, to nie zasłaniam źródła światła.
NPC przechodzą przez postać.
Chodzący duch. ;)

Wydajnościowo jest chyba nieźle. i5 9600 @ 4,7 GHz, 2080Ti, 32 GB RAM, SSD i przy 1440p ustawiło mi z automatu profil RTX Ultra. Bez DLSS kiepsko, koło 20 FPS. Z DLSS na jakość jest płynnie (nie wiem ile, ale na pewno więcej niż 30 FPS). Jakość obrazu jest OK.

Glitch na razie jeden. Zwłoki dziwnie się zachowywały, ragdoll delikatnie ruszał postacią. Wyglądało jakby padł i dogorywał. Przy czym to był model tęższej postaci. Może to dlatego.
A drugi bug - dość ciekawy. Mam teraz dwie myszki podpięte do kompa. Po kablu Logitech MX518 a bezprzewodowo MX Master 3. Na Masterze nie wykrywa mi naciśnięcia rolki, na MX518 tak. :D Ile się nagłowiłem nad tym podczas szkolenia z oznaczania przeciwników w wirtualnej rzeczywistości... :)

Za to fajne jest wyłapywanie zadań pobocznych. Nie ma "pytajnika" czy "wykrzyknika" nad postacią, ale się do niej podchodzi, inicjuje się rozmowę i dopiero w jej wyniku dostaje się misję.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Qbeesh

  • Gość
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #253 dnia: Grudnia 12, 2020, 14:47:01 »

Szkoda tylko, że w tej technologii nie ma odbicia naszego bohatera. Nie wiem z czego to wynika. Można przejrzeć się co prawda w lustrze, ale to działa na zasadzie standardowego duplikowania modelu postaci, a nie RTX.


O to to. Też jestem zdziwiony. Szczerze mówiąc to oczekiwałem odbić bohatera na różnych powierzchniach. No i coś tej dynamicznej pogody nie widzę. Deszcz tylko w oskryptowanych misjach.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #254 dnia: Grudnia 12, 2020, 18:34:28 »
A produkt już się zwrócił! Można na spokojnie bugfixować...

https://www.gry-online.pl/newsroom/cyberpunk-2077-juz-sie-zwrocil/za1ef77
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.