Autor Wątek: Cyberpunk 2077  (Przeczytany 62060 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kwadrat

  • Gość
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #225 dnia: Grudnia 11, 2020, 08:52:29 »
W Forzy jest do odebrania cyberpankowy samochód.


Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #226 dnia: Grudnia 11, 2020, 14:02:25 »
Ok, pograłem trochę więcej - w sumie powinienem napisać, "potestowałem trochę więcej" i choć pierwsze wrażenie miałem średnie, to teraz widzę, że gra ma olbrzymi potencjał - np. jeśli chodzi o mechanikę walki i opcje hakowania, dające wiele możliwości kreatywnej rozgrywki. Również moje przeczucia co do kiepskiego systemu walki wręcz na podstawie materiałów promocyjnych się nie potwierdziły, bo wydaje się on przyjemny i prosty (choć na razie miałem możliwość przetestowania go tylko chwilę w samouczku). Odnośnie fabuły nie będę się wypowiadał, bo na to zdecydowanie za wcześnie, ale klimacik zdecydowanie jest na plus (jak tylko wyjedzie się z tej cholernej pustyni). Angielski dubbing głównych bohaterów oraz dialogi również wydają się na poziomie. Na plus też modele postaci. Na początku byłem trochę zawiedziony jak wyglądają, ale opierałem się na losowych NPCach. Główni bohaterowie są wykonani naprawdę świetnie:

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2316254806 (Jackie)
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2316320470 (mój hermano)

Grę rozpocząłem na hard (to nie jest żadne nawiązanie do wiadomych parametrów postaci 😉) i widać od razu, że nie będzie to bezmyślne bieganie i strzelanie do wszystkiego co się rusza, tylko trzeba będzie nieco pokombinować i wykorzystać dostępny arsenał oraz wspomagacze. Aha, jeszcze brawo za szybkie wczytywania gry (na SSD błyskawica w każdym razie). Kto pamięta jak to było w pierwszym Wieśku? 😉

To co mnie natomiast denerwuje (jak dotąd) to np. ogólnie typowo konsolowa obsługa interfejsu; to że nie mam opcji chodzenia jeśli gram na klawiaturze (jest domyślnie jogging albo opcjonalnie sprint) - dlatego poza walką gram czasami padem (chyba że nie znalazłem tego ustawienia); no i to, że jakościowo jeśli chodzi o bugi, czy też może głównie glitche - potwierdza się, że tego rzeczywiście sporo. Coś w stylu produkcji rodem od Bethesdy. W każdym razie są widoczne, bo jak nie zauważyć gościa spadającego z nieba przed mój rozpędzony samochód, którego potrącam nie mając szans na ominięcie i wszyscy wokół zaczynają do mnie strzelać. 😁 Nie natrafiłem na razie nic co by blokowało rozgrywkę. Bardziej po prostu są to takie graficzne babole. Postacie przechodzące przez obiekty, coś nagle zniknie i się pojawi itp. Na pewno będą to wszystko łatać, ale intrygujące jest w jakim stanie musiała być ta gra np. we wrześniu (o pierwotny termin premiery w kwietniu nawet nie pytam). Albo jakim cudem uzyskała status gold w październiku?

Natomiast jeszcze odnośnie wydajności (na PC, bo wydajność na konsolach minionej generacji to osobny temat). Jak wspomniałem, dla mnie granie z włączonym Ray Tracingiem raczej odpada. Klatki mam nawet często poniżej 40fps. Z wyłączonym RTX - miód, malina. Pewnie można się jeszcze pobawić ustawieniami - np. obniżyć jakieś opcje na średnie, żeby gra z włączonym RTX była płynna, tylko czy to ma sens? Bo powiem szczerze, jakoś za dużo tych gier z obsługą RTX nie mam i dopiero teraz zrozumiałem skąd te memy "RTX on/off" się wzięły. Przykładowe porównanie:

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2316254746 RTX OFF
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2316254780 RTX ON

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2316320505 RTX OFF
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2316320540 RTX ON

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2316320585 RTX OFF
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2316320616 RTX ON

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2316320645 RTX OFF
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2316320671 RTX ON

Dodam, że to jest RTX ustawiony na Ultra.

Czy to są różnice uzasadniające spadek fps o 50%??? Może jakieś konkretne lokalizacje (dużo luster lub szyb, neony czy odbicia w kałużach) zrobią na mnie faktycznie wrażenie z włączonym RTX, ale na razie to niezbyt istotną różnicę widzę (poza wydajnością rzecz jasna).
« Ostatnia zmiana: Grudnia 11, 2020, 14:09:56 wysłana przez Jascha »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #227 dnia: Grudnia 11, 2020, 15:07:34 »
Ładniej bez ;D. A instalowałeś te nowe stery pod C77? Coś to pomogło? Ja zacznę grać "z" ale jak nie będzie szło jak chcę, to mogę grać i bez. Mi tam wiśnia.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #228 dnia: Grudnia 11, 2020, 15:31:22 »
No powaga. Pierwsze screeny, które miałem zapisane na dysku, to musiałem analizować przed opisaniem, który był robiony z włączonym, a który z wyłączonym RTX, bo zapomniałem. Może jak Ty to odpalisz na tej swojej petardzie, to mi z wrażenia wszystkie kredki z piórnika wypadną, ale u siebie nie widzę za bardzo powodu by to włączać. Chyba, że coś źle ustawiam.

Sterowniki aktualizowałem wczoraj (460.79). Nie zauważyłem żadnego istotnego wpływu na wydajność w przypadku włączonego RTX. Gra niestety nie ma wbudowanego benchmarka by sobie to dokładnie przetestować.

« Ostatnia zmiana: Grudnia 11, 2020, 15:37:33 wysłana przez Jascha »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #229 dnia: Grudnia 11, 2020, 16:24:45 »
Tak na marginesie, działa tu Reshade, tam jest teraz opcja dodania modułu, który z normalnej gry robi taką z Ray Tracingiem, pisałem o tym w temacie o Grozie z monitora. Zabiera trochę klatek, ale nie aż tyle jak RT. Może to być alternatywa ;>.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #230 dnia: Grudnia 11, 2020, 16:59:51 »
Na necie jest trochę porównań z  RT on/off. Na 3080 mam wszystko na ultra plus RT i nigdy nie schodzi poniżej 60fps... jest ok.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #231 dnia: Grudnia 11, 2020, 18:20:24 »
Tak na marginesie, działa tu Reshade, tam jest teraz opcja dodania modułu, który z normalnej gry robi taką z Ray Tracingiem, pisałem o tym w temacie o Grozie z monitora. Zabiera trochę klatek, ale nie aż tyle jak RT. Może to być alternatywa ;>.

Masz na myśli nakładkę GeForce Experience? Sprawdzę z ciekawości, ale nie odczuwam generalnie potrzeby upiększania tej gry w wersji bez RTX.

Na necie jest trochę porównań z  RT on/off. Na 3080 mam wszystko na ultra plus RT i nigdy nie schodzi poniżej 60fps... jest ok.

W jakiej rozdzielczości napisz jeszcze następnym razem, bo nic to generalnie nie mówi. 4K? W 1080p też mam 60fps z RTX na Ultra na 2070S.

Który serwis robił takie porównania, że jest obrazek na stronie i można sobie porównywać detale w jednej klatce suwakiem?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #232 dnia: Grudnia 11, 2020, 18:31:29 »
Masz na myśli nakładkę GeForce Experience?

Nie > https://reshade.me/ .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #233 dnia: Grudnia 11, 2020, 18:40:29 »
A to daje coś więcej niż ReShade, który jest częścią filtrów w GeForce Experience? Bo CP2077 ma oczywiście pełne wsparcie od tej nakładki.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 11, 2020, 18:48:32 wysłana przez Jascha »

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #234 dnia: Grudnia 11, 2020, 18:46:36 »
Nie serwisy tylko na YT widziałem. Różnica nie raz jest duża a czasem żadna. Zależy od sceny. Tak, trzyma 60fps na 1080p. Ile tam dokładnie jest to nie wiem. Nie ma sensu sprawdzać. 4k nie mam, ale dsll 2.0 pewnie daje radę. RTXy sobie bardzo dobrze radzą widać z tym RT tutaj. Gorzej pewnie ze starszymi kartami. Szczerze jednak to ten cały RT nie jest dla mnie jakimś przełomem dla którego bym kartę zmienił.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #235 dnia: Grudnia 11, 2020, 18:59:16 »
Nie serwisy tylko na YT widziałem. Różnica nie raz jest duża a czasem żadna. Zależy od sceny. Tak, trzyma 60fps na 1080p. Ile tam dokładnie jest to nie wiem. Nie ma sensu sprawdzać. 4k nie mam, ale dsll 2.0 pewnie daje radę. RTXy sobie bardzo dobrze radzą widać z tym RT tutaj. Gorzej pewnie ze starszymi kartami. Szczerze jednak to ten cały RT nie jest dla mnie jakimś przełomem dla którego bym kartę zmienił.

No generalnie na tym cały myk polega, że do obsługi RTX przewidziane są karty RTX, a nie GTX. 😉

Te 60fps u Ciebie na 1080p na drugiej aktualnie najmocniejszej na rynku karcie Nvidii wrażenia wielkiego nie robi. W sensie, to chyba oczywiste, że powinna trzymać te 60 klatek w tej rozdzielczości.

DLSS mam ustawione na profil "quality". Daje dużo. Ma też jakieś bardziej zaawansowane ustawienia, których jeszcze nie rozkminiłem. Ciekawe jak karty AMD sobie z CP2077 poradzą.

Co do tego czy RTX daje dużo czy mało - na podstawie tego co na razie zobaczyłem w CP2077 to nie jestem na razie pod wrażeniem. Ale np. możliwości pokazane na PS5 w grze Spider-Man: Miles Morales są spore:

https://youtu.be/9Ms9oeddHpY?t=914

Co ciekawe, PS5 umożliwia grę w 60fps na 4K tylko z wyłączonym RTX (z włączonym jest 30fps).

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #236 dnia: Grudnia 11, 2020, 20:34:57 »
Niby wrażenia nie robi... ale co powiesz jak napiszę, że jednak nie trzyma? W sumie to co masz napisać. Poprostu kiepska optymalizacja.  Trochę się pospieszyłem. Miejscami mam 40fps.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #237 dnia: Grudnia 11, 2020, 20:37:11 »
Jeśli ktoś ma wolne pół godzinki to gorąco polecam prezentację możliwości graficznych autorstwa Digital Foundry (na RTX 3090):

https://www.youtube.com/watch?v=hZp8fXLXgqg

Generalnie mlaskają z zachwytu nad poziomem technologicznym jaki oferuje ta gra. Przyznam, że momentami faktycznie można zbierać szczękę z podłogi jak niesamowicie wygląda i jaki poziom detali oferuje. Na moje pierwsze mieszane odczucia, że szału nie ma, na pewno bardzo wpłynęła lokalizacja startowa oraz pora dnia (jak większość gier, CP2077 również zdecydowanie lepiej prezentuje się w wydaniu nocnym).

Poniżej link do fragmentu prezentacji dot. porównania gry z włączonym i wyłączonym RTX :

https://youtu.be/hZp8fXLXgqg?t=337

Potwierdza się, że nie ma jakiejś wielkiej przepaści między wyglądem gry w tym zakresie i jak podkreślono, duża w tym zasługa autorskiego silnika, który świetnie radzi sobie z oświetleniem, nawet bez RTX.

W każdym razie, po obejrzeniu tego filmu coraz bardziej mam wrażenie, że CDPR naprawdę stworzył nieprzeciętną grę. Należy pochwalić to, że jednak nie poszli na kompromisy, nie zdegradowali graficznie tej gry w wydaniu na PC. Oczywiście jest masa roboty do zrobienia jeśli chodzi o optymalizację i naprawienie bugów, ale to jest gra, będzie wyznaczać standardy na najbliższe lata. Niczym kiedyś Crysis od Cryteka, teraz CP2077 będzie tym ostatecznym benchmarkiem dla mocy zestawu PC.

Natomiast warto też zauważyć, że to czym CDPR sobie mocno nagrabił i zszargał nieco swoją markę, to to, jak ta gra wygląda na konsolach minionej generacji. Generalnie sporo graczy czuje się oszukanych, czy wręcz wprowadzonych w błąd (wystarczy poczytać Reddit). Ciekawe jaki udział będą miały kopie na konsole w sprzedaży. Oczywiście nijak ma się to do tego, jak gra prezentuje się na PC, ale jednak wpływa w istotny sposób na reputację CDPR. W przypadku PC też jest zresztą spore pole do popisu, by usprawnić optymalizację tej gry(zwłaszcza na zestawach, które nie należą do ścisłego topu), no i rzecz jasna - ogarnąć wszechobecne bugi. Już utarło się powiedzenie "pretty unpolished for a Polish game"...
« Ostatnia zmiana: Grudnia 11, 2020, 20:45:05 wysłana przez Jascha »

sunrrrise

  • Gość
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #238 dnia: Grudnia 11, 2020, 21:09:40 »
Na obecnej też tyłka nie urywa, choć trzeba pamiętać, że sprzęt jest miesiąc na rynku:

https://www.youtube.com/watch?v=B6E3QyDps_Y&ab_channel=ElAnalistaDeBits

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #239 dnia: Grudnia 11, 2020, 21:20:53 »
O tempora, o mores!
Jak kosolowiec ma problem z jakością gry, to niech sobie kupi blaszaka. Widziały gały co brały.