Autor Wątek: Cyberpunk 2077  (Przeczytany 62256 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #420 dnia: Grudnia 20, 2020, 02:12:20 »
Z całym szacunkiem, ale znowu wracamy do tego, że zupełnie ignorujecie sedno tego problemu.

Wersja na konsole poprzedniej generacji nigdy nie powinna powstać, czy też może inaczej - powinna zostać porzucona w momencie gdy okazało się, że te konsole są za słabe, a już na pewno w momencie gdy stało się jasne, że gra będzie miała swoją premierę i tak po premierze nowej generacji konsol. A jeśli już miała zostać wypuszczona - to trzeba było zagrać w otwarte karty. "Słuchajcie kanapowcy, te wasze tostery z 2013 roku generalnie szału dzisiaj nie robią, gra będzie wyglądała deczko inaczej niż w materiałach na PC. Dlatego będziemy oferować wam tą wersję za 50% ceny. Za drugie 50% można dokupić później update do wersji na next-gen". Albo coś w ten deseń. Bo nic nie usprawiedliwia CDPR w tym zakresie, że (jak się wydaje) z premedytacją wprowadzili część swoich klientów w błąd. I być może również wprowadzili w błąd Sony i Microsoft, bo nie jest dla mnie nadal do końca jasne w jaki sposób przebiega proces certyfikacji gry przez te firmy i na ile były one świadome tych problemów. Trzeba było w takim razie pokazać gameplay z konsol również. A nie pier..lić na spotkaniach poświęconych omówieniu wyników finansowych za Q3/2020, że gra sprawuje się "świetnie na każdej platformie", a na starych konsolach działa "zaskakująco dobrze".  Zaskakująco - w sensie, "jesteśmy zaskoczeni, że w ogóle się uruchamia... normalnie łał". Tak tą wypowiedź chyba teraz można rozumieć.

Tak w ogóle, to moim zdaniem trzeba było skupić się najpierw na wersji PC, a wersje konsolowe wypuścić później. Tak przecież robi chociażby Rockstar (tylko odwrotnie, bo konsole mają priorytet). Generalnie jak się porówna gigantów z branży (Ubisoft, EA, Activision) to CDP jest relatywnie "małą" firmą jak na tak ambitny projekt. Czasem lepiej jeść małą łyżeczką spokojnie, a nie dławić się chochlą...

Piszesz o części 1, bo 3 miała dwa płatne DLC.

Masz na myśli Krew i Wino oraz Serce z Kamienia? To te rozszerzenia, o których pisałem (oficjalnie nazywają się chyba"expansion pack"). Określenie "DLC" w tym przypadku do tego mi jakoś nie pasuje. Typowe DLC od W3 to były nowe animacje ciosów, jakieś bonusowe misje itp. Z tego co pamiętam, były darmowe.

PS. A tak w ogóle Panowie, to niezłe z Was miękiszony, jak przez cały ten smród medialny przechodzi Wam ochota na granie. Trzeba nabrać powietrza, zatkać nos i wio. ;D

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #421 dnia: Grudnia 20, 2020, 02:24:22 »

PS. A tak w ogóle Panowie, to niezłe z Was miękiszony, jak przez cały ten smród medialny przechodzi Wam ochota na granie. Trzeba nabrać powietrza, zatkać nos i wio. ;D

Nie przeczę, że jestem wrażliwy i nie Ty pierwszy to zauważasz, a Tobie to pewnie i w parku, i przy -10C by nie przeszkadzało ;-).

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #422 dnia: Grudnia 20, 2020, 08:19:09 »
Wersja na konsole poprzedniej generacji nigdy nie powinna powstać, czy też może inaczej - powinna zostać porzucona w momencie gdy okazało się, że te konsole są za słabe...

O tym już pisałem, powinni to olać, a przynajmniej teraz na premierę. Skupić się na wersji PC tylko i ew. na PS5 i Xbox X i tyle. Ew. z czasem zająć się wersją na konsole z 2013 rok. Na te konsole to jest tylko port, a nie cały kod źródłowy, więc dodatkowo jest tu problem, który wcale nie tak łatwo naprawić w krótkim czasie. Na dzień dobry poszli za szeroko i zbyt ambitnie. Od tych konsol nie ma już czego zbyt wiele oczekiwać, dla gry powstającej na 5 lat do przodu, a nie na 8 lat wstecz. Natomiast też posiadacz powinien zdawać sobie sprawę co posiada i trochę przykrócić swoje oczekiwania. Od 2013 ile razy już zmieniliście telefon albo coś w blaszaku. Błąd zrobili, że od od razu dali wersję konsolową, a przynajmniej w takim stanie, w sumie wystarczyło przesunąć premierę na konsole (pewnie przy wk...e gawiedzi), a 10 grudnia wydać wersję PC bez opowiadania bajek. Ponad połowa i tak byłaby kontent ;) (ponoć ok. 70% to sprzedaż na PC, SteamSpy daje średnio 15mln posiadaczy na samym Steam https://steamspy.com/app/1091500) i to by jeszcze bardziej nakręciło tych co nie mają. Luty, marzec puścili by wersję na konsole starszej generacji z jakimś DLC gratis dla nich i byłoby git.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 20, 2020, 08:40:16 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #423 dnia: Grudnia 20, 2020, 09:44:34 »
Dlatego coś mi tu nie gra z tymi konsolami. Pisałem już, że obaj dużo gracze zawalili wypuszczenie swoich konsol a CDP chyba nie mógł już tyle czekać na nie, to może próbowali jakoś grę dostosować na te stare. Nie śledziłem procesu wydawniczego ale czy na pewno miała gra wyjść na stare konsole? Takie gry to idą wraz z nowym sprzętem bo to napędza sprzedaż jednym i drugim. A tu ze względu na pandemię się nie udało.

Jeszcze nie gram ale syn głównie narzeka na jakieś zatrzymywanie się samochodów i motocykli.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #424 dnia: Grudnia 20, 2020, 09:55:23 »
Wersja na konsole poprzedniej generacji nigdy nie powinna powstać, czy też może inaczej - powinna zostać porzucona w momencie gdy okazało się, że te konsole są za słabe, a już na pewno w momencie gdy stało się jasne, że gra będzie miała swoją premierę i tak po premierze nowej generacji konsol. A jeśli już miała zostać wypuszczona - to trzeba było zagrać w otwarte karty. "Słuchajcie kanapowcy, te wasze tostery z 2013 roku generalnie szału dzisiaj nie robią, gra będzie wyglądała deczko inaczej niż w materiałach na PC. Dlatego będziemy oferować wam tą wersję za 50% ceny. Za drugie 50% można dokupić później update do wersji na next-gen". Albo coś w ten deseń. Bo nic nie usprawiedliwia CDPR w tym zakresie, że (jak się wydaje) z premedytacją wprowadzili część swoich klientów w błąd. I być może również wprowadzili w błąd Sony i Microsoft, bo nie jest dla mnie nadal do końca jasne w jaki sposób przebiega proces certyfikacji gry przez te firmy i na ile były one świadome tych problemów. Trzeba było w takim razie pokazać gameplay z konsol również. A nie pier..lić na spotkaniach poświęconych omówieniu wyników finansowych za Q3/2020, że gra sprawuje się "świetnie na każdej platformie", a na starych konsolach działa "zaskakująco dobrze".  Zaskakująco - w sensie, "jesteśmy zaskoczeni, że w ogóle się uruchamia... normalnie łał". Tak tą wypowiedź chyba teraz można rozumieć.

I to jest całe podsumowanie, dlatego też pisałem o oszustwie, którego usprawiedliwić się nie da.
Dobra Święta się zbliżają, trzeba ochłonąć i poświętować. Składam wszystkim uczestnikom dyskusji najlepsze życzenia, obyśmy więcej nie mieli powodów do takich dyskusji :)

sunrrrise

  • Gość
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #425 dnia: Grudnia 20, 2020, 11:36:50 »
@Jascha
100% racji, z miękkiszonami też;-)

I zgadzam się, że wersja na last-geny nie powinna powstać, problem w tym, że Redzi tym samym ograniczyliby się tylko do (wąskiej, dodatkowo determinowanej mocą sprzętu) grupy graczy PCtowych. A to im się po prostu nie kalkulowało więc mają co chcieli. O next-genach nie mogli myśleć bo tworzyli C2077 przez praktycznie całą poprzednią generację.

@Rutkov
Zarówno XSS/XSX jak i PS5 ukazały się planowo, to Cyberpunk powstając w czasach narodzin PS4 i XBO zaliczył kilka opóźnień.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #426 dnia: Grudnia 20, 2020, 11:51:26 »
...do (wąskiej,

Jakiej wąskiej? :icon_lol:
Połowa sprzedaży dla przykładu Wiedźmina 3 w 2017 to osoby, które kupiły to na PC, reszta na różne platformy konsolowe, zarówno Sony jak i Microsoftu. Z tych trzech opcji to PC wypada historycznie najlepiej.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #427 dnia: Grudnia 20, 2020, 11:55:48 »
ponoć ok. 70% to sprzedaż na PC

Dlatego coś mi tu nie gra z tymi konsolami.

Żeby mieć pełny ogląd sytuacji, musielibyśmy wiedzieć jaką sprzedaż na konsolach zakładali. Dla mnie aż tak wysoki udział w PC w jakimś zakresie wynika z tego, że pewnie spora liczba graczy konsolowych zrezygnowała z zakupu słysząc o problemach na PS4/X1 (te doniesienia pojawiły się praktycznie od razu).  Ciekawe też czy te dane są po uwzględnieniu wniosków o refund na konsolach czy przed. O fakcie zawieszenia sprzedaży gry w PS Store nie wspomnę (chyba, że to dane dotyczące tylko weekendu otwarcia).

Na Steam pobrała mi się już nowa łatka 1.05. Niestety mam wrażenie, że majstrują z downgrade'em gry. U mnie stała się nagle jakaś taka bardziej ziarnista. Porównanie:

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2325690555 PRZED
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2327399637 PO

Czy tylko ja mam wrażenie, że wersja PC nagle zaczęła przypominać wersję na konsole? 😭

Pierwszy screen w warunkach nocnych, te zawsze wyglądają optycznie lepiej, ale na tym drugim wyraźnie widać ziarnistość tektur. Wyłączenie filtru "film grain" nic w tym zakresie nie zmienia.

PS. Dobrze, że gra daje wolną rękę w jakiej porze dnia chcemy grać ponieważ zawiera prosty i szybki mechanizm ustawienia czasu w grze. CP w wersji za dnia podoba mi się zdecydowanie mniej. Miasto mocno traci klimat w świetle słonecznym.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #428 dnia: Grudnia 20, 2020, 12:10:55 »
Zgrajnik. Po 10 minucie o "wielkim" problemie AI przechodniów i ruchu ulicznym, które ktoś tu poruszał.
https://www.youtube.com/watch?v=k_xOHPZ2iog

Jachsa, mam problemy ze wzrokiem, nie widzę jakiejś różnicy na tych obrazkach...
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #429 dnia: Grudnia 20, 2020, 12:43:10 »
A nie ma tam a propo tej ziarnistości opcji Grain Film czy jakoś tak? Polecano to wyłączyć w opcjach. Może po patchu zresetowały się jakieś ustawienia.
A jak z tą policją? Już się nie respownują 3 metry od bohatera po łatce? ;>
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

sunrrrise

  • Gość
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #430 dnia: Grudnia 20, 2020, 14:16:34 »
Jakiej wąskiej? :icon_lol:
Połowa sprzedaży dla przykładu Wiedźmina 3 w 2017 to osoby, które kupiły to na PC, reszta na różne platformy konsolowe, zarówno Sony jak i Microsoftu. Z tych trzech opcji to PC wypada historycznie najlepiej.

W 2017? Dwa lata po premierze to przeceny na GoGu i Steam latały aż miło. Jak wyglądał podział przez pierwszy rok od premiery?

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #431 dnia: Grudnia 20, 2020, 14:31:16 »
Liczę na Glicze, czyli kopanie leżącego.
 https://www.youtube.com/watch?v=gjMr3xM6gkQ
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #432 dnia: Grudnia 20, 2020, 15:52:22 »
A nie ma tam a propo tej ziarnistości opcji Grain Film czy jakoś tak? Polecano to wyłączyć w opcjach. Może po patchu zresetowały się jakieś ustawienia.
A jak z tą policją? Już się nie respownują 3 metry od bohatera po łatce? ;>

To nie jest filtr Film Grain, o czym już pisałem wyżej. To jakiś "bajer" związany z wczytywaniem / streamowaniem tekstur. W nocy nie jest aż tak widoczny. Więc rozwiązanie jest proste - grać zawsze w warunkach nocnych. Zresztą i tak gra znacznie lepiej wtedy wygląda (jak w przypadku większości produkcji).

Reakcje na tą ostatnią łatkę są bardzo podzielone, z tego co przeglądałem sobie forum gry na Steam. U jednych zmiany na plus, inni narzekają, że gra stała się praktycznie niegrywalna u nich. Bądź tu mądry... 

Co do policji - rozwiązanie: nie denerwować policjantów. Jak już przypadkiem zrobię coś, że się aktywują (z mojej winy lub z powodu jakiegoś buga), to po prostu wczytuję ostatni save. Gra robi co chwilę automatyczne zapisy, plus ja też nauczyłem się klikać co chwilą quick save (zapis trwa ułamek sekundy). Da się? Da się. ;)

Mam już nabite ponad 20h i gra mi się dobrze. To znaczy chce mi się nadal grać dalej. Wszystkie elementy, które mi łamią imersję lub denerwują, po prostu blokuję swoją psychiką. A dodam, że psychikę silną. Jak na człowieka z miasta przystało.

Aha, zmieniłem sobie poziom trudności na normalny - i zdecydowanie gra się lepiej. Tzn. mniej przeciwników z efektem gąbki na kule.

Zgrajnik. Po 10 minucie o "wielkim" problemie AI przechodniów i ruchu ulicznym, które ktoś tu poruszał.

O matku, ale po co Ty mi tu wrzucasz jakiegoś kolejnego polskiego sepleniącego jutubera, który stara się (nieudolnie) naśladować styl innych? Jeśli do mnie pijesz, bo to ja o NPC wspominałem, to po pierwsze nie chodziło mi o to, co on tam poruszył (czyli zarzuty na ubogie kwestie dialogowe czy bardzo uproszczone "rutyny"), ale o to jak zachowuje się świat / AI w momencie gdy gracz robi coś wykraczającego poza ściśle ustalone ramy.

Masz, wrzuciłem filmidło, specjalnie dla Ciebie:

https://streamable.com/ssi98u

Nawet widać jeszcze przy okazji ten problem z chowaniem się na środku ulicy i chyba tego buga z samochodem, o którym wspominał Rutkov.

A po drugie, nie przypominam sobie, żebym pisał, że ten problem jest "wielki". Po prostu jest zauważalny i irytujący. Zaburza mi feng szuj w grze.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #433 dnia: Grudnia 20, 2020, 18:06:09 »
Przykro mi z powodu twojego zaburzonego feng shui. Mogę tylko napisać to, co mi kiedyś tu Kosi napisał (ale się nie posłuchałem), że jak się męczę, to może przestać grać, po co się męczyć...

A co to znaczy, że gra się stała praktycznie niegrywalna u niektórych po nowym patchu? W sensie wydajności?
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #434 dnia: Grudnia 20, 2020, 18:17:38 »



@Rutkov
Zarówno XSS/XSX jak i PS5 ukazały się planowo, to Cyberpunk powstając w czasach narodzin PS4 i XBO zaliczył kilka opóźnień.

Ale w jakiej ilości, już na wiosnę wiedzieli, że nie sprostają nawet w 10% popytowi że względu na problemy wytwórców z powodu pandemii, zwiększonemu jeszcze przez lockdowny. Jeżeli Sony i MS przeprowadził QA i zaakceptował grę na starsze konsole to o co chodzi?
Podobno pucz 1.05 na PS4 sprawia, że gra jest ok.
Dlaczego nie ma hejty na AC Valhalla - drzewo jakieś takie nie bardzo:


miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM