Autor Wątek: Oculus Rift S  (Przeczytany 8021 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #45 dnia: Maja 27, 2019, 07:29:10 »
Czyli jeśli komuś pójdzie na CV1 z PD 2 w 45fps DCS to znaczy, że na Pimax 5k+ będzie nawet lepiej?

Przeciwnie, będzie gorzej. Pisałem o wydajności Reverba.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #46 dnia: Maja 27, 2019, 09:59:27 »
Tak, wiem, ale zastanawiam się czemu gorzej jeśli trzeba wysterować więcej pixeli w Reverbie?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #47 dnia: Maja 27, 2019, 10:36:47 »
Po prostu dodatkowy FOV w Pimaxie jest kosztowny do napędzenia, a może i jego oprogramowanie ma większy narzut. Przynajmniej tak nam wyszło z testów Pimaxa u Yoya.
« Ostatnia zmiana: Maja 27, 2019, 10:42:31 wysłana przez some1 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #48 dnia: Maja 27, 2019, 10:49:51 »
Może to wynikać z większej ilości obiektów wyświetlanych przy większym FOV. Myślę, że wydajność będzie na podobnym poziomie - ilość pikseli vs ilość obiektów. Całość przy założeniu, że korzystamy z FOV 170 stopni, zawsze można zmniejszyć FOV na 150 i wtedy wydajność trochę wzrośnie - ale kiedy zacznie się korzystać ze 170 stopni FOV to ciężko jest wrócić nawet do 150 ;) Chociaż niektórzy twierdzą, że to bardzo mała różnica.
F-16C Block50 driver...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #49 dnia: Maja 27, 2019, 11:54:00 »
Może to wynikać z większej ilości obiektów wyświetlanych przy większym FOV....

170 nawet nie odpalałem, 150 jest bardzo ok, a brzegi i tak lekko się wyciągają.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #50 dnia: Maja 27, 2019, 13:06:23 »
Od którejś wersji PiToola zlikwidowali te zniekształcenia na brzegach. Przy 150 jest ok, a na 170 to już praktycznie ledwo można oko skierować :)
F-16C Block50 driver...

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #51 dnia: Maja 27, 2019, 13:51:02 »
Dobrze wiedzieć. Oglądałem na YT kilka testów z DCS i IL2 przy 1080ti i było w miarę spoko, choć mówili, że zdarzały się mocniejsze przycinki na poziomie 30 fps. Wszystkie mają już jednak co  najmnjej kilka  miesięcy i PiTool zmieniał wersję wiele razy. Jankes jak to na ta chwilę wygląda? Jest sens żeby z taka grafiką pograć? Dużą nadzieję wiążę z wolniejszymi trybami Hz. Na 2080ti w tej chwili nie wydam kasy, bo dla mnie jest to zbyt przeceniona karta.

Spece w Pimax juz chyba doszli do jakiejś wprawy z softem, a ostatnio nawet coś, gdzieś mi się obiło o uszy, że przechodzą z jakimś tam softem na opensource???

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #52 dnia: Maja 27, 2019, 14:10:46 »
Tak przeszli na OpenSource więc sporo się może dziać. Ja najpierw latałem na 1080Ti i dawało radę nawet bez smart smoothing’u. W tym tygodniu ma wyjść wersja Beata DCS 2.5.5 już zawierająca poprawki wydajnościowe dla VR, jeśli będzie tak jak pisali to 1080Ti będzie śmigać bez problemu z Pimax 5K+. Ił2 ma dużo mniejsze wymagania wiec tam 1080Ti powinna bez problemu obsłużyć Pimaxa.
F-16C Block50 driver...

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #53 dnia: Maja 27, 2019, 14:27:56 »
Super. Dzięki bardzo. Czyli jak za miesiąc czy półtora wrócę z urlopu to 5k poluję.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #54 dnia: Maja 28, 2019, 16:23:04 »
Miałem wczoraj możliwość zabawy z Rift S u powyższego kolegi ;D.
1,5h, więc też niezbyt wiele ale już jakieś zdanie można sobie wyrobić. Ogólnie jestem pozytywnie nastawiony do nowego "0". Naprawdę różnic między Pimax 5k+, a Rift S w zakresie odbioru obrazu to trudno tutaj się doszukać, a Rift S przecież dużo tańszy. Jeśli ktoś myśli o Pimaxie to jak bym się mocno zastanowił. W Oculus nawet mam wrażenie, że kolorki były żywsze i bardziej kontrastowe. FOV oczywiście to inna bajka i tutaj wygrywa Pimax ale też za tym idą wymagania sprzętowe i przyzwyczajenie się do czkawki. Na rzecz też Rift S przemawiają - IL-2 BoX: stałe 80 klatek, brak smużenia od śmigła, celownik się nie rozjeżdża, podwójnych samolotów nie widać. W DCS było 40 klatek i co ciekawe dodam, że to jednak styka. Różnic między 45, a 40 faktycznie nie ma. W kabinie idzie wszystko odczytać nie gorzej niż w Pimax. Porównując do Oculus CV1 jest duża zmiana na plus. Mniej też problemowy sprzęt. Testowałem też w Prepar 3D i tutaj też całkiem dobrze to chodziło (40 fps). Owszem FOV jest mniejszy, ale idzie się przyzwyczaić, ale co ważne artefaktów tutaj nie doświadczysz (coś tam było w DCS ale to drobnostki, które pewnie softowo się z czasem rozwiąże). Bardzo dobrze czytelny HUD w DCS, tu też bez artefaktów. Co do śledzenia nie zauważyłem żadnych problemów, działa to jak z latarniami nawet w półmroku. Obrazu sprzęt nie gubił. Mocowanie na głowie jest stabilne, głośniczki do niczego, ale to już wszyscy wiedzą. Mam wrażenie, że sprzęt bardziej się grzał i jest za to w nim cieplej niż w Pimax 5k+. Jakoś Pimax był dla mnie bardzo wygodny.  Wracając do IPD, mam jakieś 66-67, tu było ok dla mnie, soczewki są dużo większe. Z minusów jest obraz na brzegach, który sie rozmazuje (albo to kwestia soczewek), trzeba po prostu obracać głową, a nie źrenicami i o tym pamiętać. Pewnie to kwestia wprawy i przyzwyczajenia. Szczerze to w tej cenie (około 2k) to na teraz na pewno jest to sprzęcior wart tej ceny i wcale nie ustępuję temu co miałem na głowie (albo i jest lepiej: Vive, Oculus DK1, CV1, Pimax 5k+).  Jakby był FOV na poziomie 130 to byłoby super w tej cenie i jak na tę chwilę. Oczywiście to dalej nie to, co bym chciał finalnie kiedyś ujrzeć, to dalej nie obraz "żyleta" jak na monitorze i wciąż bolączki całego segmentu VR w zakresie symulacji lotniczej, ale sądzę, że warto brać nowe "0" pod uwagę jak ktoś szukać czegoś w rozsądnej cenie i jest w stanie zaakceptować aktualny FOV, no i nie dysponuje PC prosto z NASA ;>. Teraz czekam by zobaczyć kiedyś tam Reverba :].
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #55 dnia: Maja 28, 2019, 20:04:03 »
Może nie o goglach, ale w temacie vr i symulatorów: https://www.facebook.com/1974145716149487/posts/2388059501424771/?sfnsn=mo

Pojawiła się też na YT pierwsza recenzja Valave Index... i jakoś mnie nie rusza. Chyba największą zaletą będzie dla niektórych 144Hz, ale to znów śpiew przyszlości.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Maja 28, 2019, 20:09:29 wysłana przez gorzasty »
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #56 dnia: Maja 30, 2019, 16:47:58 »
Hmmm... była okazja to zakupiłem 5k+ ;) damy mu szansę pomimo średniej prasy.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #57 dnia: Maja 30, 2019, 16:52:50 »
Hmmm... była okazja to zakupiłem 5k+ ;) damy mu szansę pomimo średniej prasy.

Gratulacje :).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #58 dnia: Maja 30, 2019, 17:00:31 »
Hmmm... była okazja to zakupiłem 5k+ ;) damy mu szansę pomimo średniej prasy.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka



Z czego korzystałeś do tej pory?
F-16C Block50 driver...

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #59 dnia: Maja 30, 2019, 17:01:56 »
Spokojnie YoYo zobaczymy czy jest czego ;) Najwyżej pójdzie dalej w świat. Jeszcze nie wiem na pewno, ale to będzie wersja P1 chyba. Gość dostał ją jako fundator i odpalił tylko raz podobno. Jeszcze muszę czujnik skołować. Testy jednak dopiero w drugiej połowie lipca.

@Jankes - aktualnie CV1.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2