i jeszcze pytanie, miałem kiedyś taki sprzęt na głowie, kilka lat temu na jakiś targach, ale pamiętam że coś nie grało z okularami które noszę, jakie są dziś doświadczenia okularników?
Z tymi okularami to zalezy jaka jest wada wzroku, w goglach VR oczy są "wyostrzone" na nieskończoność i czasem okulary nie mają znaczenia. Trzeba się też do tego przyzwyczaić, że nie działa tutaj operowanie "biologicznymi przysłonami" dla zmiany ostrości.
Najlepiej sprawdzić doświadczalnie.
Czy warto to trzeba pobawić się z minimum 2 tyg i zdecydować.
Odnośnie spadków FPS to kosmiczne karty w wielu przypadkach tutaj nie pomogą, bo często
do tak zwanego "bottleneck" dochodzi na poziomie cyklów CPU. Pamiętam jak devsi IL mordowali się z liczbą AI i przytkaniem kiedy pojawiały się bombowce. (zasięgi, i pola widzenia AI).
Jeżeli chodzi o ASW 2.0 to też raczej cudów nie zdziała, tutaj mamy złożony przypadek nakładających się na siebie wielu warst przezroczystości z szybko poruszającymi się obiektami i szybko zmieniającym się polem widzenia (obroty kamery). Zdaję się trzeba to specjalnie implementować, zapewne jest to wskazywanie newralgicznych obiektów czy tekstur, do generowania masek na których może pojawić się artefakt. z tego co wiem ASW jest liczone "postowo" przez GPU. Podobny efekt szarpania ASW daje zrampowanie (sztuczne slow motion) materiału video. Czyli jest to zapewne leprzy algorytm interpolacji lub różne wersje tego dla różnych przypadków szkła z blikami, szybkie obiekty, szybkie obroty kamery itd.