Autor Wątek: Pimax 5k+  (Przeczytany 9457 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pimax 5k+
« Odpowiedź #105 dnia: Kwietnia 11, 2019, 13:53:11 »
VR w Sturmoviku działa całkiem dobrze i nie ma aż tak kosmicznych wymagań.

Mam całkiem inne doświadczenia z BoXem. Na moim kompie 6700k@4.5GHz plus 2080Ti osiągnięcie 90 klatek graniczy z cudem, chyba że jestem sam na mapie. W multi 45 klatek to standard a wszyscy wiemy jakie wizualne efekty dostajemy kiedy włącza się ASW. Ja latam bez tego bo nie mogę znieść ghostingu i mrugającego celownika. Niestety przy 45 klatkach bez ASW animacja jest płynna jak na C64.

Nie widziałem na forum IL2 żeby komukolwiek udało się osiągnąć 90 klatek nawet na 9900k podkręconym do 5GHz plus 2080ti.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pimax 5k+
« Odpowiedź #106 dnia: Kwietnia 11, 2019, 14:11:09 »
Ja jakoś nigdy nie miałem problemu, żeby utrzymać w Iłku przez większość czasu 90 fps, zarówno na 2080ti jak i wcześniej na 1080. Fakt, nie odpalam zbyt skomplikowanych misji, PD 1.0, ustawienia MED/HIGH.

Z 1060 na pokładzie to już jednak trzeba celować w 45 (40 w przypadku Rift S) i liczyć na poprawę działania ASW.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Pimax 5k+
« Odpowiedź #107 dnia: Kwietnia 11, 2019, 14:30:56 »
Ja mam wszystko co się da na low w Ił2. Cienie są włączone. SS 1.0. Odleglosci renderowania na minimum. Z i5 8600k @4,7 i 1080ti mam często 90fps w MP. Czasem spada do 45, ale to jak ktoś uderzy w ziemię i dosłownie na kilka sekund. O dziwo da się na to patrzeć i jest całkiem ok. Ja też wolę płynność niż dać wszystko na high i latać z ASW. Jak zaimplementują ASW 2.0 to trzeba będzie zobaczyć jak to działa i może coś się podciągnie.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Pimax 5k+
« Odpowiedź #108 dnia: Kwietnia 11, 2019, 15:14:58 »
Ja mam wszystko co się da na low w Ił2.

No właśnie, ale słabo to pasuje do

VR w Sturmoviku działa całkiem dobrze i nie ma aż tak kosmicznych wymagań.

Wszystko na minimum, dwa samoloty plus najmniej klatkożerna mapa (Stalingrad w zimie) to warunki które rzadko spotyka się w MP albo w kampanii.

Odp: Pimax 5k+
« Odpowiedź #109 dnia: Kwietnia 11, 2019, 15:53:29 »
i jeszcze pytanie, miałem kiedyś taki sprzęt na głowie, kilka lat temu na jakiś targach, ale pamiętam że coś nie grało z okularami które noszę, jakie są dziś doświadczenia okularników?

Z tymi okularami to zalezy jaka jest wada wzroku, w goglach VR oczy są "wyostrzone" na nieskończoność i czasem okulary nie mają znaczenia. Trzeba się też do tego przyzwyczaić, że nie działa tutaj operowanie "biologicznymi przysłonami" dla zmiany ostrości.
Najlepiej sprawdzić doświadczalnie.

Czy warto to trzeba pobawić się z minimum 2 tyg i zdecydować.

Odnośnie spadków FPS to kosmiczne karty w wielu przypadkach tutaj nie pomogą, bo często
do tak zwanego "bottleneck" dochodzi na poziomie cyklów CPU. Pamiętam jak devsi IL mordowali się z liczbą AI i przytkaniem kiedy pojawiały się bombowce. (zasięgi, i pola widzenia AI).

Jeżeli chodzi o ASW 2.0 to też raczej cudów nie zdziała, tutaj mamy złożony przypadek nakładających się na siebie wielu warst przezroczystości z szybko poruszającymi się obiektami i szybko zmieniającym się polem widzenia (obroty kamery). Zdaję się trzeba to specjalnie implementować, zapewne jest to wskazywanie newralgicznych obiektów czy tekstur, do generowania masek na których może pojawić się artefakt. z tego co wiem ASW jest liczone "postowo" przez GPU. Podobny efekt szarpania ASW daje zrampowanie (sztuczne slow motion) materiału video. Czyli jest to zapewne leprzy algorytm interpolacji lub różne wersje tego dla różnych przypadków szkła z blikami, szybkie obiekty, szybkie obroty kamery itd.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pimax 5k+
« Odpowiedź #110 dnia: Kwietnia 11, 2019, 16:18:25 »
Wszystko na minimum, dwa samoloty plus najmniej klatkożerna mapa (Stalingrad w zimie) to warunki które rzadko spotyka się w MP albo w kampanii.

Pierwsza misja w kampanii Sea Dragons, stoję na lotnisku, jakiś ruch wokół, coś tam lata w powietrzu, mapa Krym, fps 80-90. Ustawienia podałem wcześniej i nie jest to "wszystko na minimum". Podtrzymuję to co powiedziałem, o takim fps w DCSie mogę tylko pomarzyć.
https://imgur.com/lS8HNkc.jpg
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Pimax 5k+
« Odpowiedź #111 dnia: Kwietnia 11, 2019, 16:34:30 »
Jaki CPU?

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pimax 5k+
« Odpowiedź #112 dnia: Kwietnia 11, 2019, 16:39:37 »
8700k
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Pimax 5k+
« Odpowiedź #113 dnia: Kwietnia 11, 2019, 16:48:59 »
Wags zachwala Rift S.
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=238589

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk



Dobrze że napisał że artykuł nie jest sponsorowany he he ale tak na poważnie brzmi to obiecująco natomiast pytanie czy tylko i wyłącznie miał wcześniej do czynienia z Rift czy coś więcej na oczkach.  Tak czy siak ja na pewno przed zakupem przetestuje co najmniej ze dwa zestawy które wyjdą w tym roku, może wtedy zdecyduje.

@Rutkov. Najlepiej pozycz gdzies cos i sam potestuj. To daje najwiecej. Rifta mozna znalezc za 150zl / dzien do testow. Teraz to lepiej jednak czekac na tegoroczne premiery.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Pimax 5k+
« Odpowiedź #114 dnia: Kwietnia 11, 2019, 17:04:22 »
Kręcony?

Nie wiem jak inni na to parzą, ale wg mnie 8700k plus 2080Ti to już są kosmiczne wymagania żeby pograć na średnich ustawieniach i w mało skomplikowane misje. Fakt, kartę RTX można sobie darować bo CPU i tak nie wyrobi w tej grze żeby 2080 Ti miała co robić. U mnie jest wykorzystana na poziomie 30% a klatki są w granicach 45-60.

Dla porównania gdy odpalę BoXa na monitorze w 4K z wszystkimi ustawieniami na max to mam ponad 100 klatek. Niestety nie potrafię już latać na monitorze, wolę już gównianą wydajność w VR.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pimax 5k+
« Odpowiedź #115 dnia: Kwietnia 11, 2019, 17:34:28 »
Na 6700k i 1080 też działało dobrze. W każdym razie Iłek działa w VR najlepiej ze wszystkich symulatorów jakie testowałem. A że i tak jest gorzej niż w 4k na monitorze, to już matematyka.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Pimax 5k+
« Odpowiedź #116 dnia: Kwietnia 11, 2019, 17:44:34 »
Dla porównania gdy odpalę BoXa na monitorze w 4K z wszystkimi ustawieniami na max to mam ponad 100 klatek. Niestety nie potrafię już latać na monitorze, wolę już gównianą wydajność w VR.

Dokładnie jakość spada na dalszy plan, mam to samo - nie polecę już na monitorze, zero przyjemności :) Jednak odczucia w VR są nie do zastąpienia.
F-16C Block50 driver...

Odp: Pimax 5k+
« Odpowiedź #117 dnia: Kwietnia 11, 2019, 20:13:55 »
Czy ktoś z posiadających Pimaxa 5/8k mógłby napisać coś o opcji zmiany 60/75/90 Hz Pitool? Jakie to daje efekty itp.?
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Pimax 5k+
« Odpowiedź #118 dnia: Kwietnia 11, 2019, 20:29:17 »
Czy ktoś z posiadających Pimaxa 5/8k mógłby napisać coś o opcji zmiany 60/75/90 Hz Pitool? Jakie to daje efekty itp.?

Takie, że podziel sobie na pół i wychodzi max FPS ;D. Masakra była ;>. Jedynie 90Hz było dobrą opcją.

Ps. Pimax 5k+ OLED https://youtu.be/w5Clnp1afIU .
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 11, 2019, 21:21:13 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Pimax 5k+
« Odpowiedź #119 dnia: Kwietnia 12, 2019, 00:26:52 »
Ja żadnej masakry nie zaobserwowałem, co więcej nie zauważyłem prawie żadnej różnicy. Między 90Hz a 72Hz - kompletnie zero różnicy, a 64Hz ostatnio próbowałem pod kątem jasności i też wydało mi się ok. Wcześniej widziałem różnicę w działaniu smart smoothing - i najlepiej działało na 90Hz, teraz po update różnica zmalała. Ale póki co SM najlepiej działa na wersji x.112. Ostatnia wersja .121 wprowadziła regulacje kolorów i kontrastu i można powiedzieć że kolorystyka zbliżyła się "prawie" do paneli OLED - nawet czerń stała się czarna :D 

https://forum.pimaxvr.com/t/brightness-adjustment-with-pitool-121-5k-vs-5k-xr-oled-comparison/18349

Do tego dodano regulację offsetu IPD więc ucieszyli się ludzie z małym IPD (poniżej 60mm). Bardzo dobrze działa funkcja FFR na kartach RTX, przy FOV ustawionym na Large i FFR na conservative - nie widać rozmycia, a wydajność jest taka jak przy FOV Normal bez FFR. Oczywiście latanie na Large FOV daje największą radochę - zdajesz sobie z tego sprawę najbardziej kiedy zakładasz starsze gogle. Niebawem ma wyjść kolejna wersja PiToola z poprawioną funkcją smart smoothing. Wersja OLED ma super kolory ale nie ma już ponoć takiej wyrazistości i ma mocniej widoczne SDE, ale nie miałem okazji porównać więc info tylko z recenzji. 
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 12, 2019, 00:41:05 wysłana przez JankeS »
F-16C Block50 driver...