Autor Wątek: Valve Index  (Przeczytany 4981 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #30 dnia: Grudnia 21, 2019, 20:21:25 »
W każdym razie szału nie ma i tylko do symulatorów nie ma się co na nie napalać. Oczywiście tracking i knucklesy to już inna bajka, ale to w symulacji ma marginalne znaczenie.
Jako gogle ogólnego zastosowania są dobre, a byłyby bardzo dobre, gdyby nie zaoszczędzili na OLEDach.
Ale może to tylko ja mam narąbane na tym punkcie ;-)

Mimo że głównie potrzebuję VR symulatorów to Index wydaje się jedyną opcją dla mnie. Fizyczna regulacja IPD i latarnie to czego brakowało mi w Reverbie. Resztę bym jakoś przeżył, może nawet sweetspot byłby lepszy gdybym mógł ustawić IPD. Martwi mnie tylko ten glare. Najwyżej go oddam i będę czekał na coś nowego.

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #31 dnia: Grudnia 22, 2019, 00:35:53 »
Mimo że głównie potrzebuję VR symulatorów to Index wydaje się jedyną opcją dla mnie. Fizyczna regulacja IPD i latarnie to czego brakowało mi w Reverbie. Resztę bym jakoś przeżył, może nawet sweetspot byłby lepszy gdybym mógł ustawić IPD. Martwi mnie tylko ten glare. Najwyżej go oddam i będę czekał na coś nowego.
Pamiętaj, że Index to nie Reverb. Rozdzielczość jest bez porównania gorsza i wyłażą dodatkowe minusy, jak masakryczna pikseloza na dalekich planach i shimmering, a to bardzo skutecznie maskuje OLEDowy pentile.
Ja bym Tobie poradził przetestowanie zwykłego Samsunga O (bez plus), można go sprowadzić z USA za dosłownie kilkaset złotych, chyba też widziałem ostatnio nowego na alle. To też WMR, ale czułość kamer jest o wiele lepsza od tych w Reverbie i oczywiście ma regulację IPD. Wszystko jest lepsze od tego co jest w Reverbie, poza rozdzielczością. Model bez plusa nie ma rozmywającego dyfuzora i te same OLED co w Vive pro, za ułamek jego ceny (wbudowane też dobre i wygodne słuchawki AKG)
Dzisiaj poleciałem dłuższe misje Hueyem z Index i Samsung O. Zdecydowanie lepiej wypada Samsung. Dla pełnej wygody potrzebne są pewne modyfikacje jak wymiana gąbki i doważenie tyłu, ale np tego też wymaga Index ( mocno ciąży na przód, bardziej niż Samsung)
Jeśli to prawda, że Index będzie dostępny dopiero w lutym, to i tak masz sporo czasu. Jeszcze przetestuję go w innych grach, dla mnie w DCS jednak odpada. Jeśli mnie niczym innym nie oczaruje, to raczej zapowiada się na zwrot.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 22, 2019, 00:42:16 wysłana przez gcze »

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #32 dnia: Grudnia 22, 2019, 16:16:09 »
Wracając do tematu, w iłku właściwie nie odczuwa się minusów braku OLED w Indexach. Używany system oświetlenia chyba jest tutaj strasznie prymitywny. Nocy praktycznie nie ma, gdy wybieram pory dnia jak świt, czy zachód, nie ma efektu szału OLEDów. Właściwie wygląda to tak samo jak na LCD.

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 14, 2020, 09:10:17 »
Gcze używasz jeszcze Indexa czy oddałeś? Ostatnio gdzieś czytałem, że w nowym steamvr można ustawić brightness na 85-90% i tym samym znacząco zmniejszyć efekt glare.
Sam czekam cały czas na dostępność gogli w sklepie Steama.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2020, 09:15:20 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 14, 2020, 09:19:09 »
Też jestem ciekaw.
Tym bardziej, że w dzisiejszej aktualizacji podnieśli brightness dla Indexa do wartości 160.
https://steamcommunity.com/games/250820/announcements/detail/1699479856183140332

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 14, 2020, 11:59:32 »
Gcze używasz jeszcze Indexa czy oddałeś? Ostatnio gdzieś czytałem, że w nowym steamvr można ustawić brightness na 85-90% i tym samym znacząco zmniejszyć efekt glare.
Sam czekam cały czas na dostępność gogli w sklepie Steama.

Finalnie minimalnie plusy przeważyły i zostały, ale to ze względu na zabawę w "room scale". Tutaj mają jednak sporo zalet,  choćby to, że nie parują szkła i można je mocno zacisnąć na głowie i nie powoduje to dyskomfortu. Nie lubię jak mi świat łapie laga, bo gogle lecą bezwładnością przy gwałtownych ruchach.
Przeprosiłem się też z nimi częściowo w DCSie. Poprawa klarowności jest odczuwalna w F-14 i nim wolę latać na Indexach. Niestety to działa tylko przy dużym SS i to jest bolesne, bo obraz ma bez porównania gorszą rozdzielczość niż w Reverb, a wymagania sprzętowe są wtedy znacznie większe.
Bawiłem się jasnością, ale finalnie i tak zostałem na 100%, ta jasność jednak wydaje się optymalna, czasami można ją zmniejszyć, przy dużych kontrastach i ciemnych lokacjach. To faktycznie zmniejsza glare i brak czerni nie rzuca się wtedy tak mocno w oczy.

Tym bardziej, że w dzisiejszej aktualizacji podnieśli brightness dla Indexa do wartości 160.
To jest bardzo zła wiadomość dla kogoś, kto chciałby w przyszłości kupić używki ;-)  Moim zdaniem całkowicie bez sensu jest takie podbijanie jasności, nie wiem kto tak lubi sobie spawać oczy.
OLED z tego nie będzie, to tylko kombinowanie na siłę.  Regulacja jasności w StemVR jest od momentu jak je kupiłem, tylko podbijają maksymalną wartość.

Jak nic nowego w tym roku nie pojawi się na horyzoncie, to pozostanie mi pewnie zbieranie ma Pimax 8kx, Index i tak pewnie zostanie, ze względu na komfort.

Te gogle mają sporo wad ale i sporo zalet. Wszystko zależy od tego co jest dla kogo istotne.

duże pole klarownego widzenia -  za to bardzo mały sweet spot
bardziej ostry obraz od innych podobnych rozdzielczości -  niestety przez to dużo bardziej rzucający się w oczy shimmering
trochę większy FOV od konkurencji - ale masakryczny glare
mniejszy SDE  prze LCD i dyfuzor - niestety brak czerni i sprawne kolowy w porównaniu do OLED
świetny dźwięk, komfort braku ucisku na uszy - kosztem tego, że słychać je z zewnątrz i nie izolują od otoczenia tak jak AKG Samsungowe (to kłopot jak komputer nie jest zbyt cichy)
Świetna jakość wykonania, spasowania -  rekordowo ciężkie

Tak to wygląda, nie jest tak, że coś jest za darmo ;-)

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 15, 2020, 08:54:35 »