Autor Wątek: Prepar3D v4, v5 i VR  (Przeczytany 3239 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Prepar3D v4, v5 i VR
« dnia: Listopada 23, 2019, 14:55:26 »
Odpaliłem wreszcie Prepara3D v.4.5 w VR i daje to radę (Reverb WMR), chmury klatkują czasem (full overcast z Active Sky i REX chmurki) i reprojekcja ma z tym problem za śmigłem na horyzoncie, ale w sumie nie schodziłem z ustawień i pewnie da się wyciągnąć dobre klatki i to poprawić innymi ustawienia niż max i dense ;). Denerwujące jest wchodzenie, czyli, że od razu nie da rady być w VR i nie widać żadnych opcji (jak IL-2 czy DCS), ale też nie mam najnowszej wersji P3D 4.5. Może zainstaluję ją jutro bo coś tam zmieniali w VR dość sporo ostatnio. Najważniejsze, że od razu zadziałał, musiałem tylko wycentrować widok. Dla przykładu w Pimax 5K+ w ogóle nie działał Prepar3D. Sens do latania w VR cywilnymi jakiejś VFR'ki jest spory.
« Ostatnia zmiana: Maja 02, 2020, 11:41:41 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D v4 i VR
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 05, 2020, 10:50:14 »
Dobra, trochę więcej czasu na testy i ustawienia. Zainstalowałem P3Dv4.5 cały, z HT2.

Jest całkiem nieźle i VR ma tutaj sens jak najbardziej. Polatałem po Australii, pożarów nie zauważyłem ;) ale widoczki bardzo fajne, zwłaszcza z elementami fototekstur (FTX Australia v2). Ogólnie wrażenia pozytywne.
Klatki trzyma około 45 z reprojekcją, ustawienia mam na zasadzie miksu Hight/Medium/Dense. Przy pełnym zachmurzeniu jest gorzej (reprojekcja) ale nie ma dramatu.

1/ Ciężko mi było dojść czym się centruje widok - tutaj to "recalibrate origin", można dojść z paska menu lub ustawić sobie skrót na joyu.

2/ parę słów od strony LM na temat ustawień: klik 1klik 2 i klik 3.

3/ koniecznie należy ustawić sobie widok z pozycji pilota, tu instrukcja dla Oculusa, ale tak samo mi działa na HP Reverb. Chodzi o to, że w P3D obraz jest jakiś taki wyciągnięty, że wszystko jest takie malutkie, nie jak w IL-2 czy DCS i IPD na to wiele nie pomaga. Po dodaniu tego wpisu jest o wiele lepiej ze skalą tego co przed nami, tweek obowiązkowy dla P3D i VR.

4/ Sim ma ciekawe ustawienia, między innymi Stereo i Single Pass. Ten drugi faktycznie wpływa na wydajność nieco i sim chodzi lepiej pod VR. Jak rozumiem obraz jest randerowany nie osobno (x2 więc i więcej zasobów) a na jeden ciąg i potem dzielony na dwa. Jak ktoś może to niech to wyjaśni lepiej :). Widzę, że użytkownicy DCS też to chcą ale im nie dają. Rzekomo klatek przybywa więcej o średnio +10. Z minusów single pass to jak się przełącza widoki to jest taki rozbłysk, bardziej denerwujący więc zostaję przy obrazie w trybie Stereo (na razie).



5/ Jak chcesz przenosić okna 2D na obrazie 3D > "shift + kliknięcie na oknie" i przenosisz w obrazie VR. Np. ATC.

6/ testowałem z reprojekcją, bez, z odświeżaniem 90 i 60 i co ciekawe przy 60 Hz to jest bardzo ok i nie widać bug'a w obrazie. Teraz używam 90Hz, ale może przejdę na 60Hz docelowo (wtedy sim trzyma okolice 60fps ze spadkiem do 50 i jest obraz bardziej płynny). Reprojekcja musi być włączona, bez tego obraz rwie bardziej i nie wygląda przyjemnie.

7/ działa PTA bez problemu (shader tweek), więc można pod siebie ustawić kolory itp. Ja dodatkowo zwiększyłem opcję LumaSharpen, czyli ostrość, więc wygląda to całkiem ok. Tu jak ktoś by chciał mój Preset dla wersji 2.67 PTA.

8/ obecnie kursor muszki znika i HT2 dodał parę opcji więcej co się chwali, kursor mógłby być jednak jak kursor, a nie takie kółko, może ew ktoś wie jak je zmniejszyć? Tak to działa dość dobrze, klika się wszystko w kabinie, problemów nie zauważyłem, no i znika po chwili jak w DCS.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 05, 2020, 14:34:52 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D v4 i VR
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 05, 2020, 14:36:56 »
9/ Fajną opcją jest OnScreenDisplayMode=Single, wtedy nie dubluje nam się ekran widziany z VR (obraz podzielony na dwa) ale jeden, więc może ktoś patrzeć normalnie z boku i nie zastanawiać się co tam widać.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D v4 i VR
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 06, 2020, 14:52:21 »
10/ Punkt 9 jest obowiązkowy ale mam też good news - działa Chase Plane (program do widoków) z VR i działa ... rewelacyjnie. Jestem tym oczarowany w P3Dv4. Customowe widoki + przełączanie między nimi + ustalanie odległości (bo defaultowe widoki w P3Dv4 to samolociki są jakieś takie malutkie na externalu, jak zabaweczki nad Google Earth, a CP całkowicie eliminuje ten efekt. Super jest P3Dv4 w VR! ;D
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D v4 i VR
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 06, 2020, 19:00:28 »
11/ Fajna sprawa, panele 2D są edytowalne pod względem położenia (zatem i łatwiej coś kliknąć, mogą być nawet pod kątem blisko nosa). Muszę to rozgryźć ale pierwsze testy za mną.
Wygląda to o niebo lepiej:



Konfigurując warto zapoznać się z tymi tematami:

https://www.avsim.com/forums/topic/549431-how-to-permanently-custom-place-pop-up-windows-in-vr/
http://www.fstipsandaddons.com/understanding-cameras-fsx/
http://gabor.hrasko.com/fsx-camera-views-v09.pdf
http://il2forum.pl/index.php?topic=18586.0

Przykład do dodania:

3DP_CAMERA_TRANSFORM_REFERENCE=Virtual Cockpit       
// Nazwa formatu kamery

3DP_SIZE=0.5,0.5     
// Rozmiar okna: szerokość, wysokość                         
                                           
3DP_WORLDSPACE_POS_OFFSET=-0.2,-0.25,0.28 
//X > lewo prawo ,Y < góra dół, Z > do przodu do tyłu



                 
3DP_PBH_OFFSET=5,0,-45     
//pochylenie, przechylenie, kierunek                                                 


Tutaj moja modyfikacja dla przykładu dla okna ATC oraz Simconect: https://www.avsim.com/forums/topic/569080-positions-of-2d-panels-in-vr-p3dv4/?tab=comments#comment-4166914
Dodam, że w ten sposób można modyfikować np. okna 2D w każdym samolocie z osobna.
« Ostatnia zmiana: Maja 05, 2021, 09:48:54 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D v4 i VR
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 06, 2020, 22:02:14 »
12/ Porada numer 12, dotyczy nie tylko P3D - jak siorbać to z butelki. Sprawdzone w boju, nie żadne kufle czy szklanki. Szyjka jest obowiązkowym dodatkiem ;).
« Ostatnia zmiana: Stycznia 06, 2020, 22:38:30 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D v4 i VR
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 13, 2020, 23:43:31 »
13/ Jeśli chcesz latać z TacPack w P3D, wyłącz opcję w TP "Experimental features". Niestety pozostawienie tego powoduje crasha i CTD całego P3D już na etapie ładowania obrazu. Mowa o TacPack v1.5.1.1 P3D (x64) i P3D 4.5 Hotfix 2 (4.5.13.32097). VRS zna problem, może kiedyś to naprawią, na dziś trzeba to dodatkowe randerowanie wyłączyć.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D v4, v5 i VR
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 02, 2020, 11:42:35 »
W Prepar3Dv5 po HT1 działa wszystko należycie w VR (przynajmniej WMR).
Jakby ktoś chciał tu są moje ustawienia https://www.prepar3d.com/forum/viewtopic.php?f=6312&t=137590&p=216322#p216320, działa bardzo dobrze, jestem kontent. ;D
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Prepar3D v4, v5 i VR
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 24, 2020, 15:50:38 »
A jak to jest z tym kursorem myszki w VR? Na filmach wygląda to tragicznie i  ludzie narzekają na to rozwiązanie. Ogromna biała kropka, która zakrywa to co własnie wskazujesz, ponoć w dodatku ma problemy z reagowaniem. Co z tymi devsami jest nie tak, żeby wpaść na taki pomysł? Już w x-plane jest z tym źle, bo kursor jest jakieś 4x za duży (na szczęście używając kontrolera omija się ten problem), ale ta kropka przebija wszystko :-)
Widziałem, że w ostatnim hotfix pojawiło się:
Cytuj
Added VR cursor settings.
- może to pozwala zmianę tej kropy?
Dla mnie to kluczowe, bo ta kropka jest nie do zaakceptowania i właściwie przekreśla VR w takiej formie.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D v4, v5 i VR
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 24, 2020, 17:34:06 »
Wbrew pozorom nie jest źle, faktycznie to taka kropa, ale zaraz znika jak się nie używa, poza tym łatwo nią przycelować (zaraz pojawi się tooltip więc wiesz, że dobrze najechałeś). Na pierwszy rzut mnie raziła w oczy ale szczerze po chwili używania nie przeszkadza zupełnie, bo jak pisałem - zaraz znika. Tą opcją się nie bawiłem jeszcze, zobaczę co to w wolnej chwili.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Prepar3D v4, v5 i VR
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 24, 2020, 17:58:28 »
Miałem na myśli nie tyle estetykę, a problem z trafianiem w przełączniki. Przed chwilą widziałem na jakimś filmiku, że może ona być dużo mniejsza, więc gdzieś chyba  można ustawić jej wielkość, lub jakiś parametr w symulatorze ma na to wpływ. Chyba zaryzykuję, teraz ta nowa  licencja "szkolna" nie jest aż tak bolesna ;-)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D v4, v5 i VR
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 25, 2020, 20:47:13 »
Miałem na myśli nie tyle estetykę, a problem z trafianiem w przełączniki. Przed chwilą widziałem na jakimś filmiku, że może ona być dużo mniejsza, więc gdzieś chyba  można ustawić jej wielkość, lub jakiś parametr w symulatorze ma na to wpływ. Chyba zaryzykuję, teraz ta nowa  licencja "szkolna" nie jest aż tak bolesna ;-)

Podaj linka do tego filmu.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Prepar3D v4, v5 i VR
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 25, 2020, 21:15:48 »
Podaj linka do tego filmu.
Nie trzeba, da się to ustawić:
VR Settings > Virtual Reality > MouseCursorRadius

Jest tam jeszcze kilka innych opcji związanych z kursorem, jak przeźroczystość, kolor.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D v4, v5 i VR
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 01, 2020, 20:29:28 »
Nie trzeba, da się to ustawić:
VR Settings > Virtual Reality > MouseCursorRadius

Default to 0,0125000001862645, dałem teraz MouseCursorRadius 0,005 i jest całkiem ok.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D v4, v5 i VR
« Odpowiedź #14 dnia: Grudnia 12, 2020, 11:02:29 »
Bingo.
Ostatnio poszło parę updejtów dla SteamVR i Steam WMR beta, ale to idą z automatu. Natomiast wczoraj wrzuciłem stery 460.79 i .... w P3Dv5 zaczęła działać opcja Pre Render dla WMR (w panelu NVidia mam dodatkowo ustawione na 3). Wow. Zrobiło się w Preparku zarąbiecie płynnie ze świetnymi czasami. Okazuje się, że to nie był problem LM, oni zrobili to dobrze, to NVidia chyba coś pokaszaniła i teraz pewnie przy okazji rozwiązania czegoś tam opcja ta zaczęła działać i tu. Wrażenie jest bardzo dobre. Myślałem, że coś u mnie, ale już i inne osoby to potwierdzają.



https://www.avsim.com/forums/topic/588163-p3dv51-and-vr/page/11/?tab=comments#comment-4429104
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl