Autor Wątek: Aktualizacje pod VR, sterowniki itp.  (Przeczytany 20666 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poko

  • Gość
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #45 dnia: Maja 15, 2020, 12:42:15 »
Poszła jakaś aktualizacja dla Windowsa 10 (przynajmniej mi dziś to pociągnęło):

Microsoft - Holographic 10.0.19041.1009 .

Ktoś wie co to zmienia dla WMR?

Mi to ściągnęło kilka dni temu, ale nie mogę znaleźć żadnego info. Wczoraj za to na Steamie był update SteamVR.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #46 dnia: Maja 26, 2020, 11:18:07 »
Dzisiaj puszczą 20H1?
F-16C Block50 driver...

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #47 dnia: Maja 26, 2020, 11:37:04 »
Coś mi się obiło o uszy, że 28 maja. Też czekam.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #48 dnia: Maja 26, 2020, 12:01:32 »
Coś mi się obiło o uszy, że 28 maja. Też czekam.

Zapowiedzi były na 26V więc dziś, pewnie czasu US i to jeszcze pytanie czy west czy east ;) i no o której.
Z wypowiedzi jakie widziałem o Insider jeszcze w tym tygodniu, tak 60hz w WMR działa poprawnie o ile nic nie sknocą w finalnej wersji dla szerokiej publiki ;).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #49 dnia: Maja 26, 2020, 13:03:13 »
Działa bardzo dobrze od kilku miesięcy i nic się nie zmienia. Będziecie zadowoleni.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #50 dnia: Maja 27, 2020, 07:57:02 »
I coś łatki nie widać, przynajmniej w Windows Update.

Edit.
znalazłem, niby dziś ma wyjść: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/13853/windows-lifecycle-fact-sheet .
« Ostatnia zmiana: Maja 27, 2020, 08:02:05 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
« Ostatnia zmiana: Maja 28, 2020, 08:07:02 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

kwadrat

  • Gość
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #52 dnia: Maja 27, 2020, 21:36:53 »
Ryzykowny krok już to instalować.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #53 dnia: Maja 27, 2020, 23:02:56 »
Ryzykowny krok już to instalować.

To nie DCS Open Beta ;)
F-16C Block50 driver...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #54 dnia: Maja 27, 2020, 23:32:57 »
Ryzykowny krok już to instalować.

Bo?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #55 dnia: Maja 28, 2020, 15:32:37 »
Dobra, chwila dziś. W10 2004 poszedł - wszystko OK :).

Tak na szybko - 60Hz, działa należycie, zniekształcenia brak w IL-2, DCS, czy P3D. Przy Motionvector auto jednak bywa, że ścina do 30 więc to nie fajne, 30 fps to już cieńka kupa ;D. Natomiast na  IL-2 widzę, że reprojekcję można śmiało wyłączyć całkowicie. Trzyma stabilne 60 klatek wtedy - zero ghostingu, działa wyśmienicie tu. W DCS czy P3D już przy ruchach na boki czasem coś się zadławi, chociaż w obu simach trzyma te 60 klatek (ale tu już bywa, że na chwilę coś drgnie do np. 57 klatek i wtedy widać lag na obrazie). Można zatem w zasadzie latać bez reprojekcji, przy włączonej zejście do 30 jest niefajne. Mam tylko wrażenie, że przy tych 60Hz odświeżanie obrazu jest bardziej widoczne niż przy 90Hz, czyli jest bardziej zauważalne migotanie po prostu obrazu (ja mam tak, że wszystko widzę ;) ) i może to bardziej męczyć wzrok. Więc nie wiem, czy jednak nie zostanę z 90Hz i reprojekcją włączona, do tego już się przyzwyczaiłem, a 45 klatek też jest ok. 60Hz i wył. MR kusi za to brakiem ghostingu i to wygląda super (na pewno w IL-2). To na szybko, bo miałem tylko 15 minut na testy w 3 simach. Jestem w pracy, znaczy w domu ale w pracy :evil:.

Trzeba też na pewno przyjrzeć się tym nowym ustawieniom WMR bo tu też mamy klika zmian.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #56 dnia: Maja 28, 2020, 15:43:07 »
Mam tylko wrażenie, że przy tych 60Hz odświeżanie obrazu jest bardziej widoczne niż przy 90Hz, czyli jest bardziej zauważalne migotanie po prostu obrazu (ja mam tak, że wszystko widzę ;) ) i może to bardziej męczyć wzrok.
To nie jest żadne wrażenie. Nie bez powodu uznano, że 90Hz to sensowne minimum, 80Hz jeszcze większości nie boli, a 60Hz w VR jest już tylko dla symulotników, bo ich mózg jest przyzwyczajony do oglądania animacji poklatkowej na ekranie :-)

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #57 dnia: Maja 28, 2020, 17:46:16 »
Oj tak 60Hz widać od razu - ale fakt brak ghostingu kusi bardzo ;)
F-16C Block50 driver...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #58 dnia: Maja 30, 2020, 23:20:36 »
Tak polatałem dziś na tych 60Hz w Iłka - i tutaj to jest świetna opcja. W sumie do tego bardziej zauważalnego migotania przy tym odświeżaniu idzie przywyknąć (a w walce już się o tym całkowicie zapomina) ale 60Hz i reprojekcja wył. wygląda rewelacje. Stałe 60 klatek, nie ma żadnych lagów, świetnie wygląda lot tuż nad drzewami, gdzie zawsze widać pewne opóźnienie, tu w ogóle. Cele są lepiej widoczne - po prostu MR nic nie rozmazuje i obraz jest ostry (idealne rozwiązanie do multi w VR). Jak atakujesz krzyż to go widzisz, jak gwiazdę też. Ostrą. To jest bomba. Przy szmatolotach nie widać w Dr1. 6ciu skrzydeł przy szybkim mijaniu się. Ideał to pewnie jakieś odświeżanie 80,90 Hz i trzymanie tu klatek. Pewnie już z 3080Ti będzie to możliwe. W iłka to pewnie będę tak właśnie latał, chociaż to dodatkowe przełączanie się.
« Ostatnia zmiana: Maja 31, 2020, 00:47:51 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #59 dnia: Maja 30, 2020, 23:54:08 »
... Ideał to pewnie jakieś odświeżanie 80,90 Hz i trzymanie tu klatek. Pewnie już z 3080Ti będzie to możliwe. W iłka to pewnie będą tak właśnie latał, chociaż to dodatkowe przełączanie się.

Redaktorze, tak z ciekawości zapytam, jaką wartość obciążenia karty graficznej pokazuje Wam fpsVR? Pytam, bo u mnie nie dochodzi nawet do 90%, a jest na średnim poziomie jakiś 60% (DCS). Dlaczego zatem wnosicie, że karta następnej generacji poprawi sprawę, jak te obecnej nie wydają się być wykorzystywane w pełni? Chyba, że ja znowu czegoś nie zrozumiałem :-).