Autor Wątek: Aktualizacje pod VR, sterowniki itp.  (Przeczytany 20834 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #105 dnia: Listopada 12, 2020, 13:53:49 »
Kiedyś jak narzekałem na aberrację to wszyscy mówili że u nich wszystko jest ok :).

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #106 dnia: Listopada 13, 2020, 11:01:32 »
Kiedyś jak narzekałem na aberrację to wszyscy mówili że u nich wszystko jest ok :).

Mi to jakoś tam nie przeszkadzało zupełnie, ale to przecież moje pierwsze gogle, więc nie mam dużego odniesienia. W miarę jedzenia apetyt rośnie, to wiadomo ;D.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #107 dnia: Listopada 22, 2020, 13:47:43 »
Nie widziałem tego wcześniej ale jest obecnie jakaś reprojekcja w WMR. Ogólnie tego nie widać, tylko w środowisku WMR i grze. Należy wcisnąć grzybek na kontrolerze (np. od Reverba), przejść do opcji obrazu i mamy Reprojekcję. Są 4 opcje - pod kontrolą SteamVR (wtedy chyba czyta to z ustawień w Steam), Auto (auto), MotionVector (zawsze on) i Disable. Ponieważ nie używam w zasadzie kontrolera nie wiedziałem, że tam coś można ustawić poza tym co jest w SteamVR WMR z paska lub pliku vrsettings. Jakby ktoś miał może jakieś dane czym się te opcje różnią w stosunku do ustawień MR w SteamVR to niech się podzieli :) (teoretycznie tam też są auto, permanentne włączenie i wyłączenie, ale może są jakieś różnice w działaniu?). Potestowałem i widzę, że działa to w "locie". Jeśli też wybierzemy w samym WMR to SteamVR powinno być chyba Użyj ustawień Globalnych (by się nie dublowały?).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #108 dnia: Listopada 23, 2020, 16:01:01 »
Niczym się to nie różni, wszystkie te opcje włączają jeden i ten sam mechanizm reprojekcji. Nawet w pliku vrsettings jest adnotacja, żeby robić to z poziomu aplikacji bo plik się nadpisuje przy update. Aktualnie ustawiam to sobie w Steam, per application.

A swoją drogą mi opcja AUTO coś po którejś aktualizacji windowsa albo softu przestała działać jak należy. Teraz włącza się tylko w okolicy 45 klatek, a tak to mam np. 70 fps bez reprojekcji. :/
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #109 dnia: Listopada 23, 2020, 16:51:39 »
Mnie najbardziej zastanawia pewien magiczny tryb reprojekcji, który pojawił się w pewnym popularnym ostatnio symulatorze, który pozwala na płynne 30Hz z reprojekcją, bez migotania i przełączania w tryb 60Hz.
W steamvr aktywuje się tylko 45Hz, a szkoda.

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #110 dnia: Listopada 23, 2020, 19:15:15 »
No to jest to co ludzie od HP mówili. Ma być to fajne ulepszenie, które na razie jest chyba jeszcze oficjalnie sekretem.

To Ci działa tylko MFS 2020 czy innych tytułach też?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Listopada 23, 2020, 19:20:28 wysłana przez gorzasty »
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #111 dnia: Listopada 23, 2020, 21:25:24 »
No to jest to co ludzie od HP mówili. Ma być to fajne ulepszenie, które na razie jest chyba jeszcze oficjalnie sekretem.

To Ci działa tylko MFS 2020 czy innych tytułach też?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Pytanie jak to sprawdzić, poza pewnym symulatorem, to mam tylko "Super Hot" jako natywną grę pod WMR, ale to na luzie działa w 90fps bez reprojekcji.
Znacie jakieś apki, benchmarki pod natywny WMR?
W aplikacjach SteamVR na pewno nie działa, niestety.

ps. Patrząc na to jak to naprawdę dobrze działa,  w odróżnieniu od 30Hz w Valve Index, trochę się obawiam, że potrzebuje to wsparcia od strony aplikacji.
« Ostatnia zmiana: Listopada 23, 2020, 21:33:07 wysłana przez gcze »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #112 dnia: Listopada 25, 2020, 00:01:49 »
ps. Patrząc na to jak to naprawdę dobrze działa,  w odróżnieniu od 30Hz w Valve Index, trochę się obawiam, że potrzebuje to wsparcia od strony aplikacji.

Jak dadzą SDK dla autorów gier / simów to nie będzie problemu. Będzie można olać ten Steam VR, który dla WMR jest tak potrzebny jak rzep do psiego ogona.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #113 dnia: Stycznia 20, 2021, 19:33:06 »
Wyszły nowe sterowniki, ponoć mają poprawić działanie VR i SteamVR (te piki). Nie jest to wersja oficjalna, a komentarze są różne ale może przetestować.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/game-ready-drivers/13/428712/announcing-geforce-hotfix-driver-46133-released-11/ .

(Sprawdzone, nic nie pomaga w tej kwestii, ale już zostawie, co innego naprawili ;) ).
« Ostatnia zmiana: Stycznia 20, 2021, 21:19:12 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #114 dnia: Marca 04, 2021, 08:31:47 »
Nadchodzace zmiany dla WMR:
https://youtu.be/DIlO6VZhCU8 .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #115 dnia: Marca 04, 2021, 10:52:08 »
Nic ciekawego dla graczy.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #116 dnia: Kwietnia 30, 2021, 00:28:20 »
Ikonka od WMR zmieniła się na niebieską ;>.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #117 dnia: Maja 01, 2021, 10:10:50 »
Cześć wszystkim,
Ostatnia aktualizacja zmieniła nie tylko kolor ikonki WMR. Pojawiła się opcja ustawienia limitu czasu uśpienia gogli:

Wygląda na to, że można teraz pozbyć się z rejestru wpisu, który blokował przechodzenie w stan uśpienia po upływie domyślnego czasu.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #118 dnia: Maja 01, 2021, 10:15:31 »
Dzięki za znalezisko, w sumie obecny czas (default) akurat dla mnie jest ok, ale dobrze, że coś tam dłubią cały czas. Ja czekam na opcję autostartu.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #119 dnia: Maja 01, 2021, 12:44:06 »
Tak, automatyczne uruchomienie wmr wraz z Windowsem, to chyba najbardziej denerwująca rzecz aktualnie. Swoją drogą, to zupełnie nie rozumiem dlaczego tak długo trwa usunięcie tego problemu.
Wracając do tematu: ciekawe na jakiej dokładnie zasadzie działa ta opcja zawieszania działania funkcji WMR?
Pozostawiając w ustawieniach domyślny limit bezczynności (15min bodajże?) oraz włączoną tą funkcję: wyświetlacz się wyłącza, ale aplikacja działa nadal w tle i dzięki temu nie powoduje np. zamykania P3D?
Trzeba potestować chyba.