Autor Wątek: DCS w VR  (Przeczytany 27152 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #60 dnia: Stycznia 18, 2021, 19:42:51 »
A niby niektórzy tu zachwalali, że taki fajny ;D. Ja dziękuję za takie kwiatki, do tego powoduje glicze na mapach, jak płaty wody.

Chyba ja zachwalałem, ale muszę "odszczekać". Przyrost fps'ów zaciemnił mi mózg. Po kilku lotach z tą opcją dostrzegłem znikające po bokach chmury i inne cuda po bokach pola widzenia, które to zdyskwalifikowały tą opcję w jej obecnej formie.

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #61 dnia: Stycznia 18, 2021, 21:49:28 »
U mnie przez to cudo światła w kokpicie (flood) pokazywały się tylko w jednym oku. Też oczywiście zapomniałem o tym tweaku i dopiero some1 mnie oświecił.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #62 dnia: Lutego 06, 2021, 10:00:12 »
Podczas wczorajszej transmisji video z nowymi chmurami zadałem pytanie o działanie ich w VR. Odezwał się BigNewy, który odpowiedział mi na czacie, że nie mają one wpływu na DCS.... no ciekawie. Jeszcze ktoś cos takiego napisał:

Cytuj
Arcording to some teamembers like Bignewy and Nineline, the new clouds will hit the fps just a little bit but its dependend one the system.

Oby :).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #63 dnia: Lutego 06, 2021, 11:37:43 »
Wiesz o co chodzi... jak miałeś 45fps to tak będzie ;)

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #64 dnia: Lutego 06, 2021, 23:08:50 »
Wiesz o co chodzi... jak miałeś 45fps to tak będzie ;)

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


https://forums.eagle.ru/topic/260927-new-clouds-performance-in-vr-mode/?tab=comments#comment-4563352 .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

kwadrat

  • Gość
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #65 dnia: Marca 09, 2021, 16:26:02 »

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #66 dnia: Marca 09, 2021, 16:31:09 »
Nie jest tak różowo, bo te ramki są do F-16. W F-18 są większe. Potem ciężko palcem trafić tam gdzie trzeba...

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #67 dnia: Marca 09, 2021, 21:10:26 »
Nie jest tak różowo, bo te ramki są do F-16. W F-18 są większe. Potem ciężko palcem trafić tam gdzie trzeba...

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka



E tam ciężko, na pamięć. Ja dodatkowo zrobiłem naklejone takie "wypustki" z każdego boku (bo tam łatwiej trafić), więc najpierw je wyczuwam, a potem paluch kieruje na przycisk.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #68 dnia: Marca 09, 2021, 21:17:51 »
No tak, tylko jest ten dysonans między oczami a dotykiem...

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #69 dnia: Marca 17, 2021, 11:53:03 »
Ciekawa opcja:

https://www.youtube.com/watch?v=hJ8RoXKL94M

Ustawiamy PD w DCS'ie na minimum 0.5, a w SteamVR Super Sampling (SS) np. na 200% aby uzyskać docelowe PD 1.0. Tym sposobem można uzyskać więcej fps-ów przy zachowaniu jakości grafiki. Choć to zapewne jest subiektywne.
Nie wiem czy to ma zastosowanie w WMR.

Na moim sprzęcie mam osiągnięte max fps na moich goglach, które mają 75Hz, czyli 75 fps lub 37 fps z reprojekcją. Aktualnie latam z reprojekcją bo redukuje mikro zacięcia w widoku bocznym (skaczące drzewka  :) ) ale na obszarach mocno zalesionych w locie na niskiej wysokości te mikro zacięcia jednak czasami występują. Po zastosowaniu powyższej metody mikro zacięcia zniknęły, jakość obrazu wydaje się być niezmieniona, ale to może być moje subiektywne wrażenie. Teoretycznie ustawienie PD w DCS na 1.0 i SS na 100% powinno dawać to samo co PD = 0.5 i SS = 200%.

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #70 dnia: Marca 17, 2021, 12:02:41 »
Sprawdzałem to wczoraj na G2. Jakość obrazu jest tragiczna przy PD 0.5. Dopiero przy 0.7 obraz przypominał ten ze standardowych ustawień ale wydajność nie była wcale lepsza.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #71 dnia: Marca 17, 2021, 12:11:50 »
To tak nie działa. Obniżanie PD zmniejsza rozdzielczość grafiki generowanej przez DCS, następnie zwiększenie SS zrobi upscaling, ale nie przywróci wszystkich szczegółów.
Stąd bierze się wzrost wydajności, ale kosztem utraty pewnych detali i bardziej widocznego aliasingu na krawędziach obiektów.

Sam mam ustawione PD na 0.8. Poprawia to nieco wydajność w HP Reverb bez dużej utraty jakości. Przy PD 0.5 różnica jest już spora.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #72 dnia: Marca 17, 2021, 12:57:36 »
Dzięki za wyjaśnienia.

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #73 dnia: Marca 19, 2021, 10:22:35 »
Właściwie to nawet nie upscaling, tylko liczyć nie umiemy ;)

Pixel Density w DCS to zmiana rodzielczości poziomej i pionowej, a procenty w Steam oznaczają liczbę pikseli. Czyli wynikowa liczba pikseli to PD * PD * SS, a nie PD * SS. Więc 0.5 PD + 500% SS odpowiada 1.0 PD + 125% SS, a nie 1.0 PD + 250% SS.
Mniej więcej. Takie wytłumaczenie gdzieś znalazłem.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #74 dnia: Kwietnia 12, 2021, 22:49:00 »
Mam pytanie czy jest sposób aby klikając myszką w kokpicie w VR pozbyć się irytującego zachowania kursora. Dopóki ruszam myszką ruchy głowy są ignorowane ale w momencie kiedy najadę na klawisz i zatrzymuję myszkę aby kliknąć widać że kursor drga sterowany minimalnymi ruchami głowy?