Autor Wątek: DCS w VR  (Przeczytany 27095 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin_B

  • *
  • MABO
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #105 dnia: Kwietnia 03, 2022, 16:39:34 »
DCS oczywiście :)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #106 dnia: Kwietnia 03, 2022, 17:41:19 »
DCS oczywiście :)

No to trzeba było tak pisać od razu. Ja parę dni temu wrzuciłem w końcu ten nowy ReShade stworzony do współpracy ze SteamVR, pobawiłem poustawiałem i ... wywaliłem tę starą betę. Nowe narzędzie radzi sobie faktycznie ze wszystkim całkiem dobrze. Zainstalowałem tylko VRKit. Zrobię potem screeny i tu wstawię. Z końcowego efektu jestem dość zadowolony, piszę dość, ponieważ w sumie na ReShade już latam w DCS od dawna więc jestem przyzwyczajony, ale jak przeinstalowując odpaliłem DCS bez ReShade to było jedno - a fuj, więc dla nowych osób różnica jest ogromna.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Marcin_B

  • *
  • MABO
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #107 dnia: Kwietnia 03, 2022, 18:07:49 »
No właśnie. Ja opcji pod VR w czystym 5.0.2 nie widzę Trzeba dodać jakiś dodatek jak rozumiem?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #108 dnia: Kwietnia 03, 2022, 18:24:55 »
Dobra to po kolei - jak zainstalować ReShade do DCS.

Ściągamy ReShade https://reshade.me/ (obecnie jest 5.0.2v, ale przy nowszych instalacja jest taka sama).
Rozpakowujemy, plik exe ReShade_Setup_5.0.2 odpalamy, wybieramy tę opcję DirectX10/11/12, ścieżka do DCS.exe instalujemy.



Jeśli ktoś chce użyć mojego presetu to proszę: https://www.sendspace.com/file/zzah5x . Wstawiamy go na dowolne miejsce, ale najlepiej w DCS i pokazujemy gdzie pliczek leży:



Po drodze spyta się jakie dodatki zainstalować. Wystarczy nam VRtoolkit.fx (plus defaultowe, pierwsza pozycja, której nie da się nie zainstalować), ponieważ on jest najbardziej zoptymalizowany pod VR i w zasadzie mamy tu wszystko potrzebne i jak wcześniej dajemy Next.



Po zakończeniu instalacji odpalamy DCS. Powinien nas poinformować, że DCS działa w trybie z ReShade (jak ktoś chce może sobie przejść tutorial lub dać skip). Potem będąc w DCS bierzemy działający prawy kontroler (na przykładzie Reverb G2), wciskamy przycisk na prawo od tego ze znaczkiem Windowsa. Wywoła nam się menu ustawień Steam VR i po lewej stronie, na dole mamy symbol ReShade (oczywiście mając gogle na głowie). Klikamy, odpalą nam się ustawienia. Zaznaczamy VRtoolkit.fx i resztę jak niżej lub ustawiamy po swojemu. Uwaga - ustawienia na monitorze i w menu 2D nie wpływa nam na obraz w VR, więc musimy to zrobić z pozycji VR.

Ogólnie jeśli użyło się mojego presetu powinno być tak od razu i w sumie nic nie powinno się już robić:





Różnica jest kolosalna (dla tych co latają bez).
Ja dodatkowo całość przerzuciłem do JSGME by jak wychodzi nowy patch to sobie ReShade usuwać na czas instalacji. Inaczej po każdym patchu należy to powtarzać z tego co widzę.

Poniżej też jakie mam ustawienia w DCS, pikseli mam 2600 x 2548 więc 68% i wygładzanie włączone.



« Ostatnia zmiana: Kwietnia 10, 2022, 14:17:17 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Marcin_B

  • *
  • MABO
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #109 dnia: Kwietnia 03, 2022, 18:57:44 »
OK mam. Czyli Reshade odpala się z automatu teraz z DCS?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #110 dnia: Kwietnia 03, 2022, 19:03:29 »
Tak. Jak zainstalujesz bedzie dzialac od razu.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Marcin_B

  • *
  • MABO
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #111 dnia: Kwietnia 03, 2022, 19:14:36 »
Ok, wielkie dzięki.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 03, 2022, 20:06:24 wysłana przez YoYo »

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #112 dnia: Kwietnia 03, 2022, 21:08:06 »
Yoyo czy możesz udostępnić nowe reshade w wersji JSGME?
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 03, 2022, 21:25:57 wysłana przez KosiMazaki »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #113 dnia: Kwietnia 04, 2022, 21:27:44 »
Yoyo czy możesz udostępnić nowe reshade w wersji JSGME?

Trzymaj, ale nie wiem czy zadziała na innym kompie.
https://www.sendspace.com/file/4es460 . Rozpakować, wrzucić do mod.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #114 dnia: Kwietnia 07, 2022, 16:36:27 »
Zaktualizowałem opis instalacji ReShade do DCS powyżej.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #115 dnia: Maja 13, 2022, 13:45:53 »
Jeżeli kogoś zainteresuje to pod linkiem testy z wczoraj Ryzen 5800X3D.
Misje singleplayer, po uruchomieniu misji włączony autostart samolotu, widok cały czas do przodu.

https://forum.dcs.world/topic/298808-amd-5800x3d-the-new-king-for-flight-simulators/?do=findComment&comment=4968389

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #116 dnia: Maja 13, 2022, 20:45:23 »
Dorzuciłem tam kilka swoich screenów przed i po. Niby różnica jest znaczna, ale czy to będzie miało przełożenie na płynność rozgrywki, to już zależy z jaką kartą to sparujemy i jakie misje latamy w DCSie.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #117 dnia: Czerwca 05, 2022, 09:46:26 »
Tak na ew. przyszłość ;) wrzucam dwa linki dot. instrukcji instalacji tego OpenXR tool dla DCS:
https://forum.dcs.world/topic/295123-update-155-final-openxr-guide-for-wmr-headsets/page/84/#comment-4981737
https://forum.dcs.world/topic/295123-update-155-final-openxr-guide-for-wmr-headsets/
co by nie uciekło. Sam nie wiem, niby opinie dobre, na Steam VR + Reshade VR nie narzekam, wręcz dziś mogę powiedzieć, że DCS wygląda najlepiej ze wszystkich simów w takim połączeniu (nawet lepiej niż iłek). Jak rozumiem jednak, przy tym OpenXR należałoby pozbyć się Reshade. Czy w tym oprogramowaniu mamy też opcję ostrości?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #118 dnia: Czerwca 05, 2022, 16:11:36 »
O ile pamiętam jest z użyciem opcjonalnego OpenXR Toolkit.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS w VR
« Odpowiedź #119 dnia: Czerwca 11, 2022, 08:11:10 »
Hej, dość dokładnie potestowałem (myślę, że łącznie z 12h) ten wymuszony OpenXR dla DCS wraz OpenXR Toolkit (koniecznie warto). VR HP Reverb G2, więc w zasadzie natywne gogle dla WMR. Ogólnie powiem tak – jak teoretycznie – ktoś lata na defaultowym DCS w VR bez jakiś modowanych szaderów VR (z OpenXR i tak będzie lepiej) i upiększeń to na pewno warto, a przynajmniej warto spróbować. OpenXR daje coś, co jest teoretycznie zarezerwowane dla MSFS – szerokie spektrum działania reprojekcji, co oznacza, że obraz będzie dużo płynniejszy nawet przy 30 klatkach (jeśli FPS nam spadną z 45). W zasadzie porównując do działania MSFS z OpenXR jest dużo lepiej na korzyść DCS oczywiście, nawet dziwię się, że nie jest to zaadoptowane do DCS przez zespół ED. Oczywiście jest prościej (nie trzeba odpalać SteamVR), wszystko też ustawiamy z pozycji już gry (chociaż czasem wymaga to restartu DCS by zobaczyć efekt). Zyskujemy boosta w postaci działania (FPS) jak i płynność rozgrywki (przy włączonym Motion Reprojection). OpenXR dużo lepiej sobie z tym radzi niż SteamVR i różnica jest dość spora. Można latać bez rozszerzenia OpenXR Toolkit ale jednak polecam ponieważ mamy dzięki temu wiele rzeczy konfigurowalnych (już z poziomu będąc w VR). Pod względem płynności i radzenia sobie w trudnym wydajnościowo terenie (np. testowałem na nowej mapce South Atlantic – te same obszary miejskie, które mają FPSowy problem - i w SteamVR MR=on jest widoczny stutter, OpenXR z MR=on obniża FPS do kolejnego progu ale wrażenie jest dalej płynnego lotu co się mega chwali) bije SteamVR na głowę. Co ciekawe wciąż przy nawet 3150 pxt (upscalling, 100%, czyli jakby 6K) obraz potrafi być dalej płynny (!), chociaż FPS nam blokują się z 45 na 30. Naprawdę przesiadkę oceniam pozytywnie. OpenXR Toolkit daje możliwość z kolei skalowania, post procesów, zarządzaniem menu, mip biasami (tekstury). Najciekawiej wygląda zabawa skalowaniem (FSR, niekoniecznie NIS), a także post procesy (kolorki, saturacja itp.). Jest też (w przypadku skalowania, można dać nawet 100%, też działa, a obraz będzie lepszy) opcja ostrości. Z testów dość dobrze wypada podbicie rozdzielczości znacznie powyżej natywnej rozdzielczości gogli, np. na 4K per eye, a potem obniżenie FSR na 3K dla przykładu (miałem wrażenie, że wtedy jest bardziej wyraźny obraz niż dać od razu wszystko na 3K per eye) ale to już każdy musi sobie posprawdzać indywidualne. Ogólnie całości wrażenie pozytywne i w sumie nie dziwie się, że ludzie są zadowoleni z przesiadki. Należy też dodać, że mamy też opcję skalowania rozdzielczości pod względem swojego sweet spotu w goglach (Foveated Rendering - FR), więc mamy też dodatkowe narzędzie do optymalizacji działania (można włączyć, wyłączyć, skorzystać z gotowych presetów lub ustawić sobie wszystko ręcznie, zawsze parę FPS na plus). No dobra, a z minusów? Reprojekcja działa ciut gorzej niż w SteamVR, zresztą o tym piszą (ale tylko na szybko obracających się obiektach, np. śmigła), że to jest w ciąż na warsztacie. W SteamVR lepiej to wygląda. Dla mnie największym minusem jest brak współpracy z ReShadeVR. OpenXR Toolkit ma co prawda opcję ostrości i post procesów ale w ograniczonym zakresie, Reshade VR z VRtoolkit (CAS) daje więcej możliwości bez porównania, praktycznie do bólu oczu ;). Tu tego nie ma. Osobiście mi zależy na opcji sharpness, która w SteamVR działa jednak dużo lepiej, co daje wrażenie mocnego podbicia obrazu, przy MSAA=x2 w DCS co z kolei przekłada się na wrażenie latania w 6-8K w DCS, a z OpenXR już tak nie jest i obraz nawet na 100% ostrości przy FSR wygląda oczywiście lepiej niż defaultowy DCS w VR ale nie tak dobrze jak z ReshadeVR. Oba softy niestety na te chwilę nie współpracują ze sobą (założę temat na Forum Reshade czy mogą coś z tym zrobić). Ponieważ osobiście nie mam większych problemów ze SteamVR i klatkami w DCS, zostaję przy tym + ReshadeVR ale tak jak piszę, jeśli ktoś ma wydajnościowy problem (i ma G2 najlepiej) albo lata na defaultowym DCS w VR i do tego jest przyzwyczajony to na pewno warto. Jakość działania i płynności jest widoczna. Link do tematu na DCS (jak zainstalować): https://forum.dcs.world/topic/295123-update-155-final-openxr-guide-for-wmr-headsets/.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl