Autor Wątek: HP Reverb druga generacja  (Przeczytany 49933 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #345 dnia: Stycznia 04, 2021, 00:25:44 »
Cytuj
5. Podczas wczytywania DCSa i IL2 w tle odchodzi jakieś szalone strobo, migotania
To wina WMR, dzieje się to w każdym, nie tylko G2.

Bardzo dziwi mnie to ogólne wrażenie, jakościowo G2 jest bardzo dobrze wykonany, porównywalnie do Index, może z minimalną przewagą tego drugiego.
Faktycznie, gogle są małe i okulary się w nich raczej nie zmieszczą sensownie. Tutaj porównujesz do Vive pro, które zostało przegięte w drugą stroną i jest niezbyt wygodne dla tych, co nie noszą okularów. Czepiać się do tej gąbki to już lekkie przegięcie. To materiał zerżnięty z Index, chyba najlepszy materiał jaki kiedykolwiek został wpakowany do jakichkolwiek gogli. Nie uwiera, nie odparza nawet przy długich sesjach.
Mam Index i G2, więc mogę je bezpośrednio porównać. Większość rozwiązań w G2 to kopia Index.
Nie ma sensu porównywać trackingu WMR  z Vive, czy Index. Przy dobrym oświetleniu nie ma z nim problemów, ale nawet nie jest bliski precyzji rozwiązania z latarniami.

qrdl_logos

  • Gość
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #346 dnia: Stycznia 04, 2021, 00:40:11 »
Nie wiem co jest winą czego, ale u mnie tak obłędnie nie miga podczas wczytywania gier przy VIVE PRO, jak to ma miejsce przy G2. Pisałem z punktu widzenia użytkownika, a nie geeka co to grzebie w systemie, żeby uzyskać 1 fpsa. Może się niezbyt precyzyjnie wyraziłem z gąbką, o całej masce raczej należy pisać, która zresztą jest tandetnie wpasowana w okulary - ogólnie uwiera jeśli nie masz twarzy absolutnie standardowej. Poza tym maska nie dość, że ciśnie, to pozostawia szczeliny, czyli nie przylega zbyt dobrze. Ponowię to co pisałem - nie wiem, może G2 to mistrzostwo na tle jakiś tam innych podobnych badziewi, ale do VIVE PRO nie ma startu. To jest moja opinia na podstawie wrażeń, na które nic nie poradzę. No sorki, jeśli kogoś uraziłem. A to, że HP zerżnęło z innych rozwiązań, to mnie akurat nie dziwi, tylko szkoda, że przy okazji postanowili przyoszczędzić i zrobić w skali 0.8.

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #347 dnia: Stycznia 04, 2021, 00:45:10 »
Tak jak piszesz - niestety HP nie ma tej jakości co Oculus czy Vive. Dla mnie nie śmierdzi to jednak aż taką chińszczyzną, ale mogłoby być lepiej. Co do FoV to zastosowałem tą gębkę  którą polecał wyżej Atylla. Jest znacznie lepiej. Widać co prawda nieco kwadratowe obramowanie - brzegi ekranów, ale bez tego widać i tak czarne obramowanie tylko w kształcie koła za to ogólnie widać sporo mniej obrazu ;)  Niestety mod nie jest dla okularników. Ja rzęsami dotykam prawie szkła. Poprawa jednak jest dla mnie całkiem znaczna - coś jak mały foV w Pimax - kto sprawdzał ten wie ile był lepszy od standardowych "masek". Sweetspot jednak jest mały wg mnie, choć przy tym modzie się nieco powiększa. A co do trackingu to ja mam ok, ale słyszałem, że sporo modeli cierpi. Ludzie odsyłają i HP wymienia, bo coś ewidentnie w niektórych goglach chyba źle "skręcone". Ja swoje na pewno zostawiam, bo w moje potrzeby trafia anic lepszego bym nie dobrał. Trzeba czekać aż wyjdzie III, może IV generacja i wtedy powinno być już obiektywnie lepiej ;) 
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #348 dnia: Stycznia 04, 2021, 09:26:03 »
a G2 wystawiam za 1200 pln. Serio.

Biorę.
F-16C Block50 driver...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #349 dnia: Stycznia 04, 2021, 09:33:25 »
Qrdl, musisz się pogodzić z faktem, Tobie nie jest pisany żaden fijar ;D.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #350 dnia: Stycznia 04, 2021, 09:46:27 »
Cytuj
Tak jak piszesz - niestety HP nie ma tej jakości co Oculus czy Vive.

Nie wiem o jakiej wyższej jakości piszesz. Miałem kilka par różnych gogli, drugie tyle przymierzałem i G2 nie wyróżnia się materiałami ani na plus, ani na minus. Właściwie to oryginalny Rift po roku używania wyglądał dużo gorzej niż HP G1.

Natomiast jakby G2 kosztował 5-6 tysięcy tak jak Vive PRO, to też bym chciał lepszej regulacji. Qrdl chyba zapomniał, że porównuje zabawki z różnych półek cenowych :) Swoją drogą HP też ma w planach odpowiednika Vive Pro, z inną konstrukcją bez rzepów i chyba też z innych materiałów. Ale obawiam się, że ze względu na doładowanie zbędnymi dla graczy czujnikami, tanio nie będzie. W każdym razie też czekam na qrdlowe G2 za 1200 PLN :D

https://www8.hp.com/us/en/vr/reverb-g2-vr-headset-omnicept-edition.html


O tym, że nie są to gogle zbyt przyjazne okularnikom już pisałem wcześniej. Podobnie jak Valve Index, z którego akurat ta część została skopiowana 1:1. Co ciekawe G1 był jeszcze bardziej kompaktowy, a w środku było dużo więcej miejsca.

« Ostatnia zmiana: Stycznia 04, 2021, 10:03:11 wysłana przez some1 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

qrdl_logos

  • Gość
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #351 dnia: Stycznia 04, 2021, 10:18:58 »
Tyle było wszędzie ochów i achów na temat Reverbów, że moje oczekiwania może zbyt urosły, albo komponent subiektywnych wrażeń w ocenie zestawów VR jest na razie na poziomie przekraczającym rzetelne oceny. Szkoda, że nie miałem styczności z G1, bo bym sobie odpuścił, a tak G2 prawdopodobnie będą leżeć i łapać kurz, bo nie są w moim przekonaniu warte doinwestowywania w jakieś specjalne soczewki korekcyjne etc.
Tak czy siak spodziewałem się w najgorszym razie dużego fiata a dostałem maluszka, którym oczywiście da się nawet dojechać do Bułgarii z całą rodziną, o ile się nie ma zbyt wielkich wymagań.

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #352 dnia: Stycznia 04, 2021, 10:28:36 »
O tym, że nie są to gogle zbyt przyjazne okularnikom już pisałem wcześniej.
To przy wadzie wzroku dalej trzeba nosić okulary w tych goglach? Myślałem, że są tam soczewki, które można regulować i dopasować do swojej wady :|

qrdl_logos

  • Gość
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #353 dnia: Stycznia 04, 2021, 10:30:59 »
To przy wadzie wzroku dalej trzeba nosić okulary w tych goglach? Myślałem, że są tam soczewki, które można regulować i dopasować do swojej wady :|

Hahahah, to żeś walnął jak łysy grzywką o parapet.

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #354 dnia: Stycznia 04, 2021, 10:35:54 »
To przy wadzie wzroku dalej trzeba nosić okulary w tych goglach? Myślałem, że są tam soczewki, które można regulować i dopasować do swojej wady :|
Ale regulacja rozstawu (IPD) to kwestia czysto fizyczna (dopasowująca gogle do rozstawu naszych źrenic) i w żaden sposób nie pomaga w korekcji wad wzroku:
https://vrpolska.eu/ipd-jak-wazny-w-vr-jest-rozstaw-twoich-zrenic/
Nadal należy stosować soczewki kontaktowe lub okulary.
PS
Oczywiście można zakupić sobie adaptery (widmovr i inne) zakładane na soczewki w goglach które wyeliminują ten problem.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #355 dnia: Stycznia 04, 2021, 10:40:02 »

Regulacja IPD pozwala na dopasowanie rozstawu soczewek do swojej głowy, ale żadne gogle VR nie mają funkcji dopasowania do wady wzroku. Krótkowidze muszą dalej nosić okulary/szkła kontaktowe lub dokupić specjalne soczewki "korekcyjne" do gogli, jest kilka firm, które takie sprzedaje. Natomiast dalekowidze przeważnie okularów do VR nie potrzebują. Wynika to z tego, że ostrość w goglach jest ustawiona na stałe na około 2 metry.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #356 dnia: Stycznia 04, 2021, 11:15:52 »
No cóż, człowiek uczy się całe życie ;D W takim razie poczekam jeszcze dobre 5 generacji zanim gogle będą bardziej dostępne dla ślepców zarówno pod względem widzenia jak i ceny :p

Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #357 dnia: Stycznia 04, 2021, 11:24:08 »
Imho nie ma co czekać. ;)
Wada wzroku to nie problem a wrażenia (szczególnie w symulatorach) warte są pewnych kompromisów.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #358 dnia: Stycznia 04, 2021, 11:31:51 »
No cóż, człowiek uczy się całe życie ;D W takim razie poczekam jeszcze dobre 5 generacji zanim gogle będą bardziej dostępne dla ślepców zarówno pod względem widzenia jak i ceny :p

To byś musiał mieć tyle zestawów co wad wzroku albo jakieś mega mechanizmy XD. Natomiast jest dużo w sieci sklepów, które oferują wymienne soczewki pod konkretną wadę wzroku i typ HMD, np. https://vr-lens-lab.com/ .

Ps. daję 1201PLN. :evil:
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

qrdl_logos

  • Gość
Odp: HP Reverb druga generacja
« Odpowiedź #359 dnia: Stycznia 04, 2021, 12:27:09 »

Ps. daję 1201PLN. :evil:

Ja wyraźnie napisałem, że sprzedam, gdy pojawi się baniak (HMD) o jakości VIVE PRO i rozdziałce G2. Latarnie mam od HTC, manipulatory też. Poza tym Redaktorze, nie mogę Wam sprzedać, bo chcę Was uchronić przed wiecznym użytkowaniem tandety. To tak jak z gościem co cały czas jeździ matizem, to potem myśli, że punto jest cudem techniki :-). Zbierajcie na mercedesa.