Autor Wątek: IL-2 Sturmovik: Blitz / Desert Wings: Tobruk w VR  (Przeczytany 7870 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
IL-2 Sturmovik: Blitz / Desert Wings: Tobruk w VR
« dnia: Lipca 25, 2020, 22:12:56 »
Fajne, ale dopóki nie ma VR nie ma fun'u dla mnie :(. Widać, że faktycznie poprawili wygładzanie.

Temat przesunięty z Klik
« Ostatnia zmiana: Lipca 27, 2020, 10:13:04 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Odp: IL-2 Sturmovik: Desert Wings - Tobruk
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 26, 2020, 16:18:07 »
Heh, pamiętam jak dawno temu się dziwiłem dlaczego nie ma tutaj tematu o VR, chciałem stworzyć, ale zostałem pojechany przez Admina, że jak bedzie pora to się stworzy. Tertaz jeden Admin się nieźle uzasleżnił i nie ma komentarza bez wtrącenia o VR prawie ;) Tematy powstały. Fajnie Yoyo, że nakręcasz temat.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

« Ostatnia zmiana: Lipca 26, 2020, 20:07:32 wysłana przez YoYo »
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Odp: IL-2 Sturmovik: Desert Wings - Tobruk
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 26, 2020, 17:06:04 »
Dajcie na luz z tym VR. Świat nie kręci się tylko wokół VR (już to kilka razy mówiłem). Jest osobny dział o tym, więc tam dyskutujcie :).

Nie będę spisywał na straty gry, z mało spotykanym teatrem wojennym, tylko dlatego, bo nie ma VR lub ma smutną cenę na starcie. Kiedyś, przy takiej okazji, dało się porozmawiać o innych aspektach rozgrywki, wyłapać mniejsze lub większe smaczki/babole, a dzisiaj...
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Odp: IL-2 Sturmovik: Desert Wings - Tobruk
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 26, 2020, 17:53:01 »
Dajcie na luz z tym VR. Świat nie kręci się tylko wokół VR (już to kilka razy mówiłem). Jest osobny dział o tym, więc tam dyskutujcie :).

Nie będę spisywał na straty gry, z mało spotykanym teatrem wojennym, tylko dlatego, bo nie ma VR lub ma smutną cenę na starcie. Kiedyś, przy takiej okazji, dało się porozmawiać o innych aspektach rozgrywki, wyłapać mniejsze lub większe smaczki/babole, a dzisiaj...

Andrzeju nie denerwuj się ;-).... VR to stan umysłu, bo technologicznie to na razie jakość dobrego ekranu w bankomacie, łącznie z jego FOV. Masz rację, goń ich do swojego działu, bo zaraz wszędzie będzie burdel.  :evil:

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Odp: IL-2 Sturmovik: Desert Wings - Tobruk
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 26, 2020, 18:17:25 »
Nie denerwuje się, ale takiego błotnika już nie dostanę! ;). Wolałbym pogadać o wielkości ramki wiatrochronu i innych niuansach, a nie ciągle o tym samym. Zwłaszcza, że od tylu lat czekaliśmy na ten tytuł. Jak już coś się ruszyło to cisza.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Odp: IL-2 Sturmovik: Desert Wings - Tobruk
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 26, 2020, 19:57:43 »
Obawiam się, że oczekujący jakiejś nowej jakości w kłodzie srogo się zawiodą. Owszem - coś tam pewnie poprawili, ale głównie dodali nowe samoloty i mapę. Jak kogoś Blitz odrzuca, to Tobruk tego nie zmieni.
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Odp: IL-2 Sturmovik: Desert Wings - Tobruk
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 26, 2020, 20:08:31 »
Heh, pamiętam jak dawno temu się dziwiłem dlaczego nie ma tutaj tematu o VR, chciałem stworzyć, ale zostałem pojechany przez Admina, że jak bedzie pora to się stworzy. Tertaz jeden Admin się nieźle uzasleżnił i nie ma komentarza bez wtrącenia o VR prawie ;) Tematy powstały. Fajnie Yoyo, że nakręcasz temat.

Tu nie ma tematu o VR, bo mamy cały dział o tym. Tak to każdy corner musiałby mieć dział o VR.
Obawiam się, że oczekujący jakiejś nowej jakości w kłodzie srogo się zawiodą. Owszem - coś tam pewnie poprawili, ale głównie dodali nowe samoloty i mapę. Jak kogoś Blitz odrzuca, to Tobruk tego nie zmieni.
Masz już?  8)
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

sunrrrise

  • Gość
Odp: Odp: IL-2 Sturmovik: Desert Wings - Tobruk
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 26, 2020, 22:38:21 »
Kosi,
dokładnie, ten VR-owy neofityzm jest koszmarny. To samo jest na reddicie przy okazji BMS.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Odp: IL-2 Sturmovik: Desert Wings - Tobruk
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 27, 2020, 07:10:47 »
Kosi,
dokładnie, ten VR-owy neofityzm jest koszmarny. To samo jest na reddicie przy okazji BMS.

A dziwisz się? To jak dawny skok jakościowy w simach z lataniem z Track IR i bez. Kiedyś też tak było jak TiR wchodził to wiele simów go nie obsługiwało. Community spowodowało, że TiR tak szybko stał się tak popularny i niejako wymusiło na producentach implementacje tego, a jak już się do tej "wody" weszło, to latanie bez TiR było "a fuj".
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Odp: IL-2 Sturmovik: Desert Wings - Tobruk
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 27, 2020, 08:06:36 »
Tym optymistycznym akcentem... posprzątałem.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Odp: IL-2 Sturmovik: Desert Wings - Tobruk
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 27, 2020, 10:09:47 »
To może lepiej już do wątku o VR.

Dodam, że autorzy planują implementację VR i tu ale ciężko powiedzieć kiedy i jak. Na razie to jest tak: "Jak dodatek odniesie sukces to zabierzemy się za VR". Ponoć część elementów w kabinach obecnie jest 2D, co monitor tuszuje, ale też szczerze nie każdy zegar dla mnie musi być 3D, w Prepar3D są dodatki ze starymi bitmapami tylko 2D i ujdzie to w tłoku.
« Ostatnia zmiana: Lipca 27, 2020, 10:16:20 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Odp: IL-2 Sturmovik: Desert Wings - Tobruk
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 27, 2020, 11:44:38 »
A dziwisz się? To jak dawny skok jakościowy w simach z lataniem z Track IR i bez. Kiedyś też tak było jak TiR wchodził to wiele simów go nie obsługiwało. Community spowodowało, że TiR tak szybko stał się tak popularny i niejako wymusiło na producentach implementacje tego, a jak już się do tej "wody" weszło, to latanie bez TiR było "a fuj".

Byłbym jednak ostrożny w porównywaniu roli VR do tej, którą spełnił TrackIR. Po pierwsze track nie wpływa tak dramatycznie na wydajność komputera. W przypadku symulatorów, a mam tutaj na myśli przede wszystkim DCSa, granie w VR jest degradacja jakości grafiki pod każdym względem, czyli poczynając od ilości szczegółów, efektów, po ilość klatek... i konia z rzędem temu, kto przy w miarę normlanych ustawieniach ma stałe >45 fpsów. Oczywiście VR ma swoje zalety, np. słynną imersję, która jednak z czasem jest się w stanie opatrzeć i traci na intensywności. Dodam, że sam ostatnio bardzo dużo latam w VR, ale przede wszystkim dlatego, że wypatrzenie kontaktu w 4K na monitorze 32" jest znacznie trudniejsze niż w goglach VR... Tak więc nie demonizowałbym VR jako demarkacji pomiędzy rewolucją w lataniu, a przestarzałym monitorem z trackiem. Jeszcze dużo, dużo wody w Wiśle upłynie, zanim VR będzie miało start do poczciwego monitora.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: IL-2 Sturmovik: Blitz / Desert Wings: Tobruk w VR
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 27, 2020, 12:11:43 »
Pamiętam jak pojawił się TiR i nie było takiego rozwolnienia jak teraz z VR. Nikt nie twierdził, że bez tracka grać się nie da. Każdy latał na czym miał i zacieszał. Sam z braku możliwości latałem na grzybku i było git. Nie mam nic do VR, jak ta technologia dojrzeje to z pewnością jeszcze bardziej namiesza przenosząc zabawę na wyższy poziom. Apeluje jedynie o nieco zluzowanie gumki i nie sprowadzanie zagadnienia do dyskusji o wyższości jednych świat nad drugimi.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: IL-2 Sturmovik: Blitz / Desert Wings: Tobruk w VR
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 27, 2020, 14:50:23 »
Byłbym jednak ostrożny w porównywaniu roli VR do tej, którą spełnił TrackIR. Po pierwsze track nie wpływa tak dramatycznie na wydajność komputera. W przypadku symulatorów, a mam tutaj na myśli przede wszystkim DCSa, granie w VR jest degradacja jakości grafiki pod każdym względem, czyli poczynając od ilości szczegółów, efektów, po ilość klatek... i konia z rzędem temu, kto przy w miarę normlanych ustawieniach ma stałe >45 fpsów. Oczywiście VR ma swoje zalety, np. słynną imersję, która jednak z czasem jest się w stanie opatrzeć i traci na intensywności. Dodam, że sam ostatnio bardzo dużo latam w VR, ale przede wszystkim dlatego, że wypatrzenie kontaktu w 4K na monitorze 32" jest znacznie trudniejsze niż w goglach VR... Tak więc nie demonizowałbym VR jako demarkacji pomiędzy rewolucją w lataniu, a przestarzałym monitorem z trackiem. Jeszcze dużo, dużo wody w Wiśle upłynie, zanim VR będzie miało start do poczciwego monitora.

A ten dalej swoje ;D. Qrdl, oczywiście, że to taki sam skok technologiczny pod względem usera co wejście TiR'a dla tych co operowali grzybkiem (o ile nie większy nawet). To jest natomiast dyskusja w stylu co było pierwsze czy kura czy jajo. Nie mówię o jakości ale o zastosowaniu. Może tego nie pamiętasz, albo nie miałeś - używałeś TiR 1? Pamiętasz, że to było 2DOF i do tego łapał każde światło, wariował i gubił sygnał, do tego niski FOV? TiR też się rozwijał, aż obecnie doszedł na życzenie do ściany (albo raczej firma Naturalpoint, bo są technologie które mogliby zaadoptować do TiR 6 spokojnie). Nikt nie mówi, że dzisiejszy VR to jakość monitora, a przynajmniej ja tak nie mówię i robię to świadomie bo za bardzo zwracam uwagę na detale. Za 2 lata będzie z tym już ok zapewne. Tu chodzi o wejście samej technologii i wrażeń, które nie umywają się do płaskiego latania na monitorze (a fuj).

Co do DCS - tak, w 97% sytuacji mam stałe 45 FPS (i to bez żadnego shader moda), nie wiem coś tam naustawiał u siebie (a masz blisko 2x mniejszą rozdzielczość), że Ci nie hula. W Multi nie próbowałem, mówiłem, postawcie misje z Harrierem to jak będę mógł to dołączę, chętnie zobaczę, czy w VR w multi będzie tyle samo (ale zakładam, że jak quick mission daje radę to i tu będzie spoko). Ja byłem kiedyś przeciwnikiem VR i można to sobie poczytać w moich starszych tematach, a test z Pimax 5K+ jeszcze mnie do tego zniechęcił tym bardziej. W Reverbie się odnalazłem i już teraz to będzie tylko lepiej z kolejnymi generacjami. Z tego ślubu nie wychodzę i tu leży przyszłość w simach.

Ps. Panowie, robi się offtop i niepotrzebna dyskusja w temacie o Kłodzie, a już 2x z wucetu nie chcę wyciągać tego, bo zaraz ktoś Mazakiem przejedzie ;).
« Ostatnia zmiana: Lipca 27, 2020, 18:56:37 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: IL-2 Sturmovik: Blitz / Desert Wings: Tobruk w VR
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 03, 2020, 08:54:33 »
Ja się nastawiam na skok technologiczny w VR za rok, więc to, że teraz gra nie ma VR mnie nie rusza. Zresztą teraz to poproszę recenzje samej gry, czy warto w to iść, bo ja tam się boję. :)

I żeby zakończyć offtop to dodam, iż TrackIR od początku miał swoich konkurentów oraz rozwiązania alternatywne, w tym i darmowe (zresztą oparte później na jego technologii). Sam zaczynałem z Cam2Pan, jedną diodą, emulacją myszy i bólem karku po godzinie latania. ;)   No i rzeczywiście samo użycie 2, 3 czy 6DOF nie zabierało za bardzo klatek samej grze. Z VR, ze względów technologicznych, tak już się nie da, więc trzeba zainwestować w sprzęt wybranej - oby szczęśliwie - firmy i sporo wybulić. A co do samego Blitz'a - to nie wiem, czy tak łatwo będzie tam ten VR zaimplementować. Zobaczymy.

Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.