Autor Wątek: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR  (Przeczytany 21344 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #120 dnia: Października 14, 2021, 09:12:23 »
Nic z tych rzeczy :). VR to duma ;>.

Jeszcze jak przekroczy granicę 50 fpsów przy grafice lepszej niż Gunship 2000 z Amigi, to już będzie miodzio ;-).

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #121 dnia: Listopada 18, 2021, 20:08:15 »
Jak ktoś by chciał latać w VR na SU7 to taka uwaga, nie działa klikanie myszką, LOL https://forums.flightsimulator.com/t/cant-access-vr-menu-after-update/472121/34 .
Muszą zrobić hotfixa....
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #122 dnia: Grudnia 16, 2021, 09:00:22 »
Nie testowałem, ale ponoć ten soft pomaga VR w MSFS - Nvidia Image Scaling NIS and VR. Dodaje ostrość obrazu oraz wrażenie lepszej optymalizacji.
Nie wiem na czym opiera swoje działanie, poczytam i potestuję wieczorem, ale wrzucam już linki:
https://github.com/mbucchia/XR_APILAYER_NOVENDOR_nis_scaler/blob/alpha-4/README.md

Tu parę słów na temat programu, obecnie wyszła jakaś Alpha4 i ludzie sobie chwalą:
https://forums.flightsimulator.com/t/nvidia-image-scaling-nis-and-vr/474969/25 .

Cytuj
Changelog:

Fixed poor visual quality with dark colors (thanks HyperJet2018 and CptLucky8)
Improved performance with scaling set to 100% (bypass upscaling stage)
Disabled bilinear filter to save up memory, using point min-mag instead
Miscellaneous performance improvements (faster D3D context switching)
Added performance instrumentation (enable_stats=true), only dumps statistics in the log file
Added extra logging

Dobre jest to :) :

Cytuj
While I am a Microsoft employee working on OpenXR, please note that this is a personal project not affiliated with Microsoft.

Video instrukcja: https://youtu.be/TBwGs3xNcgM .
« Ostatnia zmiana: Grudnia 16, 2021, 09:14:59 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #123 dnia: Grudnia 16, 2021, 23:52:36 »
Ogólnie polecam sobie sprawdzić tę opcję. Na pewno jest parę klatek więcej, co przy włączonej reprojekcji daje różnicę. Teoretycznie obraz jakościowo jest dość podobny, są drobne różnice. Plus taki, że w zasadzie całkowicie zniknął flickering na drzewkach.
Mi najbardziej odpowiadają te ustawienia:

Use scaling factor: 0.800
Sharpness set to 0.300
Scaled resolution is: 2524x2470 (80% of 3156x3088)

W grze musi być za to 100% randerowanie w VR. Operujemy tylko w pliku cfg.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 21, 2021, 07:17:45 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #124 dnia: Grudnia 21, 2021, 07:18:09 »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #125 dnia: Grudnia 22, 2021, 07:55:18 »
Jest nowa wersja / API moda co powyżej: https://forums.flightsimulator.com/t/openxr-nis-upscaling-software-release-thread/482927 .

Ok, parę słów ode mnie o narzędziu i ustawieniach dla HP Reverb G2. Narzędzie jest całkiem ok i potwierdzam, że dodaje po parę FPS więcej. Nie jest jednak jakimś Świętym Graalem i ma też swoje wady ;), niemniej na pewno jest warte uwagi. Nawet w najsłabszych ustawieniach wygląda to po prostu lepiej niż sam defaultowy MSFS w VR. Przetestowałem wiele opcji, około 5h razem z bardzo różnymi ustawienia i jak dla mnie wydajnościowo do obrazu najlepiej wypada opcja 75/20. Jakościowo za to dojście do 80/30 jest w zupełności na teraz do zaakceptowania, ale tutaj MSFS już potrafi się zająknąć. Wydajnościowo za to 70/20-30. Tu naprawdę hula aż miło, obraz jest jednak gorszy jakościowo. Te po 5% robi dużą i zauważalną różnicę, ale dość mocno wpływa na FPS i działanie reprojekcji (którą wolę mieć zawsze na Auto). Niestety przy 80 reprojekcja czasem zaczyna nie wyrabiać i włącza się tryb ograniczeń klatek do ¼ więc 22.5 FPS, przy 75 trzyma w zasadzie 30, z lekką zadyszką czyli 1/3 (i tu jest te 30 w miarę ok), przy 70 też 30 ale tu nie ma prawie kompletnie zachwiań w FPS i trzymaniu reprojekcji na 1/3. Co do ostrości nie radze podnosić do większej wartości niż te 30%. Mi pasuje nawet te 20%. Przy większych zaczyna tworzyć się dziwna obwódka wokół modeli i zwiększa się shimmering, co przy skalowaniu nie wypada tutaj dobrze. Bardzo ciekawą opcją jest danie na 70/20 i wyłączenie reprojekcji. Klatki nam wtedy skoczą do 45-60 fps i obraz jest w sumie … najlepszy. To, że reprojekcja zamydla obraz w MSFS nie jest żadna nowością, ale bez reprojekcji pojawia się za to pewne smużenie obrazu przy szybkim przesuwaniu głowy. Wiem, że niektórzy tak latają, ja to średnio lobię, ale jako komuś nie przeszkadza to radzę spróbować tę opcję, może nie „żyleta” ale obraz dużo zyskuje na ostrości. Ogólnie jak na teraz, kiedy MSFS wciąż nie jest należycie zoptymalizowany pod VR i daleko mu w działaniu do P3D, DCS czy IL-2 narzędzie tak czy siak obowiązkowo dla użytkowników VR :). Swoją drogą ta reprojekcja tutaj w MSFS jest naprawdę dziwna, w przypadku jak przecież sim daje radę powyżej 45 FPS to nigdy do niej nie wraca, tylko zawsze ogranicza do 1/3 co jest całkowita głupotą. Chyba to jakiś wew. ogranicznik.



Alternatywą może być 80/15, obraz jest nieco wyraźniejszy ale też bardziej daje po klatkach.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 26, 2021, 09:57:25 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #126 dnia: Czerwca 04, 2022, 10:25:57 »
Jest nowa wersja Open XR Tool dla MSFS (m.in): https://youtu.be/Na24Ui6fao8.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 04, 2022, 14:43:05 wysłana przez KosiMazaki »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #127 dnia: Czerwca 10, 2022, 22:38:14 »
Czy mieliście może kontakt z Leonardo MD-82 w VR? Czy działa w nim zbliżenie w VR? Na niektórych samolotach ta funkcja nie działa, bo coś w modelu blokuje ten widok.
Jak w ogóle obsługuje się go w VR, jest w miarę ergonomiczny?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #128 dnia: Czerwca 11, 2022, 00:01:07 »
Czy mieliście może kontakt z Leonardo MD-82 w VR? Czy działa w nim zbliżenie w VR? Na niektórych samolotach ta funkcja nie działa, bo coś w modelu blokuje ten widok.

Może się zdarzyć, że autor zapomniał o tym zoomie, to trzeba dodać w SDK przez autora modelu.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #129 dnia: Czerwca 11, 2022, 00:11:04 »
Może się zdarzyć, że autor zapomniał o tym zoomie, to trzeba dodać w SDK przez autora modelu.

Devsi zwykle wolą:   "Sorry don't support VR at this moment."  Tak się szybciej naprawia ;-)
Dlatego najpierw wolę spytać, w FS2020 nie ma modów społeczności do VR jak w x-plane, gdzie łaska wielce wielmożnych devów nie jest potrzebna.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #130 dnia: Czerwca 11, 2022, 07:59:30 »
Mogę sprawdzić, bo mam ten dodatek. Tylko jaki to guzik? Normalnie nie używam VR w MSFS.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 11, 2022, 12:35:59 wysłana przez KosiMazaki »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #131 dnia: Czerwca 11, 2022, 13:51:34 »
Mogę sprawdzić, bo mam ten dodatek. Tylko jaki to guzik? Normalnie nie używam VR w MSFS.
Byłbym wdzięczny, w controls nazywa się to: VR - cockpit focus, domyślnie nie jest przypisane. Nie działa to jak prawdziwy zoom, po prosto teleportuje głowę w kierunku w którym się patrzy.

Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka


Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #132 dnia: Czerwca 11, 2022, 14:25:43 »
Wygląda na to, że działa. Przełączniki w kokpicie też da się klikać mychą bez większych problemów, ale się nie podświetlają na niebiesko.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #133 dnia: Czerwca 11, 2022, 14:45:36 »
Wielkie dzięki!

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #134 dnia: Czerwca 12, 2022, 14:31:55 »
domyślnie nie jest przypisane

Jest jest, to prawy przycisk myszy, przytrzymanie.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl