Autor Wątek: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020  (Przeczytany 18773 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« dnia: Sierpnia 18, 2020, 07:25:55 »
A jak z dzialaniem? Optymalizacja ok? Po ile FPS macie nad terenem np.gorskim, a ile nad duzym miastem? Jakby byl VR to bym tez juz bral, a tak to niech sobie czeka ;).
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 18, 2020, 20:30:07 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

kwadrat

  • Gość
Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 18, 2020, 07:33:56 »
Podobno w 4K na 2080Ti ma się niecałe 30fps. Wygląda na to, że nie ma kart które ogarną ten tytuł pod VR to i szkoda pary na dodawanie tego rozwiązania, szczególnie, że XBOX nie ma swoich gogli. VR jeszcze jest zbyt niedojrzały, jak się wydaje ~3k zł na gogle to powinno działać, a nie bawić się w grzebanie w plikach konfiguracyjnych szukając Świętego Graala.

Mnie interesuje wsparcie dla kilku kontrolerów i czy pamięta ustawienia graficzne bo Forza czasami witała nas komunikatem, że trzeba ustawić wszystko ponownie.

Zazdroszczę grającym, u mnie limit internetu mobilnego blokuje mnie do nowego miesiąca. :/

Tutaj można zobaczyć wydajność.
https://www.youtube.com/watch?v=vFKpAKowvRg

Ten wczoraj oglądałem o wydajności
https://www.youtube.com/watch?v=5EkOvs583z8

Problemy z autogenem - za dużo turbin
https://www.youtube.com/watch?v=oXurtr3l19w&t=380s

Kiepsko wyglądający dym w nocy
https://www.youtube.com/watch?v=oXurtr3l19w&t=660s

W dzień jest ok
https://www.youtube.com/watch?v=oXurtr3l19w&t=1026s
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 18, 2020, 07:46:14 wysłana przez kwadrat »

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 18, 2020, 07:45:00 »
30fps? Eee, ale wole info od naszych forumowiczow niz „podobno”. Jestem przekonany, ze wiele osob z poza swiatka FS moze nie wiedziec jak to ustawic nawet i kieruja sie gotowymi presetami jak to sie robi przewaznie w grach FPS.

Ps. NVidia puscila stery pod nowego MSFS - 452.06WHQL.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

kwadrat

  • Gość
Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 18, 2020, 07:48:09 »
Tak niestety są robione testy wydajności - wszystkie suwaki na max i zobaczymy co się będzie działo. Pewnie da się coś ująć ale to co czytałem to była mowa o 30-40fps na Ultra w 4K dla 2080Ti.

Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 18, 2020, 09:06:28 »
Mnie interesuje wsparcie dla kilku kontrolerów i czy pamięta ustawienia graficzne bo Forza czasami witała nas komunikatem, że trzeba ustawić wszystko ponownie.

Kontrolery które są rozpoznawane przez Windowsa pojawiają się w MFS 2020.
Jeśli chcesz sobie zobaczyć jak to wygląda (zalecane tam przypisywanie to już kwestia indywidualna) obejrzyj to:
https://www.youtube.com/watch?v=nt_NYEr4wNU&
Ja w becie korzystałem zamiennie z prostego T.16000M lub zestawu joy-a Warthoga, przepustnicy Virpil-a, orczyka CH Pro Pedals oraz oczywiście zawsze TrackIR-a.
I w zależności co podłączyłem to każde wcześniejsze moje ustawienia działały i nic nie znikało (choć chyba jakiś dramatycznych update symulatora raczej nie było).
Co do wydajności to również po tych kilkunastu godzinach w becie na ustawieniach ultra mogę chyba napisać, że symulator bardzo kocha kartę graficzną. Dodam tylko, że preferuję samoloty GA i nie jakieś wielkie lotniska. Choć latałem głównie na tych przygotowanych przez autorów a nie generowanych przez "algorytm".
U mnie RTX 2070S (obciążenie karty to 100% Vram 7800-7900 MB), RAM 2400 z 16 GB zużywane prawie zawsze 14 GB a procesor taki stary i7-4790K ("wincej herców" niezależnie czy 4,4 czy oc 4,8Mhz) nie przekraczał 50-60%.
W ustawieniach ultra i rozdzielczości 1440p miałem ok 40-50 fps.
Przejście ustawień na poziom niższy czyli high-end (wizualnie nie było raczej dramatycznej różnicy) dodawało te 10-15 fps.
ps.
Co do obecnej wersji to się nie wypowiem.
Z jednej strony mamy tak jak @YoYo wspomniał nowe stery od Nvidia ale w moim przypadku dopiero dziś MS około 5 rano ogarnął instalacyjnego buga który powodował u mnie i u wielu innych osób na świecie (które kupiły preorder) żądanie MFS 2020 aby na początku instalacji włożyć fizyczny dysk do napędu DVD. :)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 18, 2020, 09:15:05 wysłana przez Dako »

Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 18, 2020, 13:50:19 »
Czyli zabawa zaczyna się jak przed laty .... Ehhhh :)

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 18, 2020, 14:25:03 »
Czyli zabawa zaczyna się jak przed laty .... Ehhhh :)


Dokładnie, to zawsze była gonitwa - "nowa karta czy coś, dobra może uciągnie wreszcie tego FSX", a potem zonk ;).  Chyba będzie powtórka.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 18, 2020, 15:10:53 »
Do oglądania latania na płaskim ekranie FS2020 jest bardzo dobrze zoptymalizowany, u mnie na GTX1080Ti działa całkiem płynnie na Ultra w 4k i takie ustawienie sugeruje sama gra. Graficznie obłędnie.. ale VR to ja na tym etapie nie widzę :-/ Ustawiając wszystko na zero, do tego pustawa sceneria, w 4k udało mi się wycisnąć max 70fps. Graficznie wygląda wtedy bez porównania gorzej od np. x-plane, w którym na prawie max ustawieniach wyciskam i 150fps. Jeśli  nie zrobią tutaj rewolucji to nie ma szans na normalną grę w VR. Chyba jednak i tak się skuszę na tego symka jak wygaśnie subskrypcja za 4zł, widoczki są naprawdę śliczne ;-) x-plane jednak na tym etapie jest u mnie bezpieczny. FS2020 lubi sobie chrupnąć, dzisiaj na KLAX zatrzymał mi sie na dobre 15s, ale ogólne wrażenie robi naprawdę bardzo dobre i te różne choroby wieku dziecięcego pewnie zostaną z czasem poprawione. W Prepar3d model lotu wydawał mi się jakiś sztuczny w porównaniu do x-plane, tutaj nie mam tego wrażenia.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 18, 2020, 15:52:11 »
Gra wygląda o generację albo miejscami nawet o dwie generacje lepiej niż inne symulatory na rynku, a jednocześnie na sprzęcie z górnej półki da się już uzyskać na maksymalnych ustawieniach ten "w miarę grywalny" poziom około 30 FPS w rozdzielczości 4K.
Schodząc z ustawieniami czy rozdzielczością jest oczywiście lepiej, a tak jak Dako wspomniał, nie ma dużej różnicy między poziomem Ultra a High-End.

Parę rzeczy też działa inaczej niż do tej pory, na przykład nie ma ustawienia gęstości autogenu - wszystkie obiekty są zawsze rysowane wokół samolotu, różnica jest tylko w odległości w jakiej pojawiają się na horyzoncie. Nie zauważyłem też tak drastycznych różnic w FPS w zależności od tego gdzie się lata i w jaką pogodę. Tutaj nawet pełne zachmurzenie nad kilkumilionowym miastem daje zbliżoną ilość FPS co kręcenie się nad bezchmurną pustynią.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 18, 2020, 16:50:13 »
U mnie gra w ustawieniach na HIGH z niektórymi rzeczami ustawionymi na średnie daje przeważnie 40 - 50 fps (Rozdzielczość 2560x1440). Ale na lądowaniu A320 w Sydney było ledwie 30. Na lądowaniu B747 w NY też był dramat. Myślę, że porządnie zrobione samoloty dobiją fps'y. Miło widzieć, że GPU jest bardziej wykorzystywane niż CPU, gra potrafi też zjeść więcej niż 16 GB Ramu - U mnie dobiła do 19 GB.

Ustawienia joysticków znacznie gorzej zrealizowane niż w X-Plane, brak profili pod konkretną maszynę. Polskie tłumaczenie niektórych pozycji w ustawieniach to dramat.
System: Intel Core i7-13700K, MSI Z790 Edge WiFi, G.Skill 32GB 6800 MHz, MSI GeForce RTX 4080 Ventus 3X OC 16GB, Corsair RM1000x, Windows 11 64 bit

Zapraszam do odwiedzenia mojego kanału na YouTube - Filmy z latania w FSX, X-Plane i innych gier oraz symulatorów

Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 18, 2020, 22:22:58 »
Pamiętajcie, że to jeszcze DX11 wraz z jego limitami i narzutami. Kiedyś ma być DX12. Jeżeli tego nie spieprzą jak w FSX, to jest szansa na zwiększenie wydajności.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 18, 2020, 23:24:07 »
Gra wygląda o generację albo miejscami nawet o dwie generacje lepiej niż inne symulatory na rynku, a jednocześnie na sprzęcie z górnej półki da się już uzyskać na maksymalnych ustawieniach ten "w miarę grywalny" poziom około 30 FPS w rozdzielczości 4K.
Schodząc z ustawieniami czy rozdzielczością jest oczywiście lepiej, a tak jak Dako wspomniał, nie ma dużej różnicy między poziomem Ultra a High-End.

Parę rzeczy też działa inaczej niż do tej pory, na przykład nie ma ustawienia gęstości autogenu - wszystkie obiekty są zawsze rysowane wokół samolotu, różnica jest tylko w odległości w jakiej pojawiają się na horyzoncie. Nie zauważyłem też tak drastycznych różnic w FPS w zależności od tego gdzie się lata i w jaką pogodę. Tutaj nawet pełne zachmurzenie nad kilkumilionowym miastem daje zbliżoną ilość FPS co kręcenie się nad bezchmurną pustynią.

Ciekawa sprawa z tym autogenem. Z jednej strony można powiedzieć, że poszli tutaj na łatwiznę, bo z tego co piszesz to w zasadzie jest to tylko opcja Radius. Z drugiej strony może być ciężko wyłączyć to co jest na foto sceneriach w 3D no bo jak? ;)
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl


Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 19, 2020, 10:30:20 »
Strzeliłem sobie przed śniadaniem małe porównanie, Londyn na maks ustawieniach w każdym symulatorze (FS9, FSX, P3D5, XPlane, MSFS): https://imgur.com/a/I2wMbMT
FS2004 trochę nie fair, bo dodatek z wektorowymi drogami zabił autogen, ale tak się kiedyś latało :D Oprócz tego, oraz ORBX London landmarks w MSFS, to reszta jest bez żadnych dodatków.

Na 2080Ti mam na maksymalnych ustawieniach 35 fps w Xplane z Vulkanem, i 31 klatek w MSFS. Samolot ze szklanym kokpitem zjadł ze 2-3 fps. Według mnie jak na nowy symulator w dniu premiery, to wydajność jest niesamowita :D Kiedy po raz pierwszy włączyłem lot nad dużym miastem, gdzie masz każdy budynek na swoim miejscu, to zbierałem szczękę z podłogi, jak coś może tak wyglądać prosto z pudełka przy tej płynności.

Inna sprawa, że tak jak inni już wspominali ciężko osiągnąć trzycyfrowe wartości fps nawet po ustawieniu wszystkiego na LOW, więc pod kątem VR coś będą musieli zmienić.


"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 19, 2020, 10:43:14 »
Wczoraj na EPWR miałem ok 40fps przy ustawieniach na max. Jak odpaliłem silniki i przyrządy (trzy wyświetlacze) to klatki spadły do 15! Trochę mnie to zniechęciło.
Zainstaluje najnowsze stery do 2080Ti i zobaczę czy będzie podobnie.