Autor Wątek: Ocena lotu i gry MFS 2020  (Przeczytany 3252 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ocena lotu i gry MFS 2020
« dnia: Maja 31, 2022, 21:48:35 »
Cześć !

Jestem zupełnie nowym i zupełnie nie doświadczonym graczem MFS. Nigdy wcześniej nie grałem w żaden symulator lotu. Gram natomiast w inne symulatory jak np: ETS2/ATS, Fernbus, TSW2 czyli: autobusy, ciężarówki, pociągi i teraz samoloty... :) Piszę więc jako zupełnie niedoświadczony gracz MFS i mogę być w błędzie co potem sam przyznam, ale na chwilę obecną po wstępnym zapoznaniu się z tą grą bardzo brakuje mi czegoś takiego jak ocena lotu. Coś co już mamy w wyzwaniach czy samouczku, ale nie mamy przy własnym locie z punktu A do punktu B.

W ETS2/ATS jest to tak zrobione, że po każdej trasie mamy ilość pkt doświadczenia i kasę. Za opóźnienia lub np. uszkodzenia są kary
W Fernbusie mamy dokładne statystyki jazdy - ile wypadków czy obsłużyliśmy wszystkich pasażerów i ocena punktowa oraz ranking online graczy
W TSW 2 mamy ocenę graficzną czy jechaliśmy ponad zakładaną szybkość czy nie i punkty

W każdej grze w jakieś formie jest coś takiego. I mówimy też o symulatorach. I mówimy też o grze dowolnej z wyjątkiem TSW2 gdzie linie są już utworzone (ale można dodać też własne). W MFS mamy po zakończeniu lotu książkę (która mi zresztą się nie otwiera) i zapis w książce - jedynie ile było startów i lądowań z EPL - nie ma nawet nazwy miejscowości. I nic więcej. Tym bardziej to dziwi bo w wyzwaniach są oceny A,B,C więc dlaczego w grze swobodnej tego nie dodano ? Dla mnie to malutki minusik. Może ktoś z kręgu producentów to kiedyś przeczyta...

Natomiast przy okazji powiem, że jeśli chodzi zarówno o grafikę, o wielkość "świata gry" co w tym wypadku oznacza DOSŁOWNIE CAŁY ŚWIAT, o skalę 1:1 to taki symulator w innych dziedzinach transportu po prostu nie istnieje... MFS DEKLASUJE wszystko co jest na rynku.  O realiźmie się nie wypowiadam bo kompletnie się na tym nie znam, ale też chyba nie jest źle...

Czego mi brakuje jeszcze do ideału już prawie idealnego produktu ? Ano animowanych ludzi na ulicach, zwierząt domowych, np. ruchu ludzi koło sklepów, pociągów i tramwai :) (widziałem na YT, że w jakiś nielicznych lokacjach są, ale chodzi mi o to, żeby byli wszędzie choć w minimalnej ilości bo tak to świat zombie). Dobrze, że są na lotniskach i jest obsługa lotnisk itd, ale szkoda, że nie ma w miastach. Jasne, że ze względu na już spore wymagania gry jak i optymalizację może to być duże wyzwanie, ale wierzę, że może kiedyś... Dodam, że z ww symulatorów ludzie i to gdzie nie gdzie występują tylko w ETS2/ATS. W Fernbusie nie istnieją wcale chyba, że siedzą na ławkach :). W TSW2 są tylko na dworcach. Pod tym względem najlepiej wypada "The Bus" ze studia TML (producenta również Fernbusa) gdzie cały świat żyje w pełni. Ludzie chodzą po ulicach. Berlin jest też w skali 1:1.

Offline bla

  • *
Odp: Ocena lotu i gry MFS 2020
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 31, 2022, 22:37:12 »
Brak ludzi, itp. to zapewne pokłosie owego "realizmu". Skoro normalny samolot blisko ziemi jest jedynie na lotniskach, to dlatego ludzie pojawiają się właśnie jedynie na lotniskach. Pomiędzy lotniskami, a zwłaszcza na wysokościach przelotowych to ludzie pewnie nawet nie byliby widoczni jak ci mrówcy, których kurka widziała z "Aeroplanu" Tuwima.

Jeśli chodzi o pociągi to są one na "Wishliście" na stronie MS. Jako jedynie "Not started", ale nie "Not planned", więc może w przyszłości...

Z tych rzeczy, o których przede wszystkim piszesz to mam wrażenie, że w MSFS faktycznie trochę brakuje misji, które były w FSX. Może wydawać się mogły nieco sztuczne jak na niezabawowy "symulator", ale urozmaicały one latanie. Możesz spróbować zainstalować FSXa (jest czasami na Steamie w promocjach) i zobaczyć te misje. Ale trzeba się przygotować, że w porównaniu do MSFS, FSX trąca już myszką.

Piszesz o grafice... Oczywiście masz rację. Pamiętam jak Flight Simulator II zachwycał w swoim czasie grafiką, a zobacz na youtube jak ona wyglądała :). Coś takiego jak dzisiejszy MSFS było wówczas niewyobrażalne :).

Odp: Ocena lotu i gry MFS 2020
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 31, 2022, 22:50:44 »
Brak ludzi, itp. to zapewne pokłosie owego "realizmu". Skoro normalny samolot blisko ziemi jest jedynie na lotniskach, to dlatego ludzie pojawiają się właśnie jedynie na lotniskach. Pomiędzy lotniskami, a zwłaszcza na wysokościach przelotowych to ludzie pewnie nawet nie byliby widoczni jak ci mrówcy, których kurka widziała z "Aeroplanu" Tuwima.

Jeśli chodzi o pociągi to są one na "Wishliście" na stronie MS. Jako jedynie "Not started", ale nie "Not planned", więc może w przyszłości...

Z tych rzeczy, o których przede wszystkim piszesz to mam wrażenie, że w MSFS faktycznie trochę brakuje misji, które były w FSX. Może wydawać się mogły nieco sztuczne jak na niezabawowy "symulator", ale urozmaicały one latanie. Możesz spróbować zainstalować FSXa (jest czasami na Steamie w promocjach) i zobaczyć te misje. Ale trzeba się przygotować, że w porównaniu do MSFS, FSX trąca już myszką.

Piszesz o grafice... Oczywiście masz rację. Pamiętam jak Flight Simulator II zachwycał w swoim czasie grafiką, a zobacz na youtube jak ona wyglądała :). Coś takiego jak dzisiejszy MSFS było wówczas niewyobrażalne :).

Oczywiście ludzie mogli by się pojawiać jakby się zbliżało do ziemi. Oczywiście z dużych wysokości niewidzialni lub kropeczki, ale już na wysokości 800-1000 stóp jak można przelecieć małym samolotem to i w prawdziwym życiu ich trochę widać. Przecież w Nowym Jorku ludzie latają nawet pod mostami :) (oczywiście w grze :) )

Fajnie, że pociągi są brane pod uwagę. Przydałoby się.

Co do misji nie chodzi mi o typowe przechodzenie jak w grach tylko ocenę lotu. Nawet to co już jest w wyzwaniach czyli A, B, C i punkty. Już to jest w MFS, ale nie dotyczy najlepszej rzeczy czyli lotów gdzie sami układamy sobie trasę. Fajnie by było wiedzieć czy to na poziomie realistycznym czy amatorskim czy wszystko jest ok. Oczywiście jest też check lista, która pewno na poziomie realizmu nie jest taka łatwa do zaliczenia, ale np. ocena samego stylu lotu, lądowania itd mogła by być. Np w Fernbusie nawet ocenia się czy były gwałtowne hamowania, najazdy na krawężnik, jest ocena techniki jazdy. To wszystko mogło by być i tu. Ale może na wyższych poziomach właśnie w tej check liście czy gdzieś można to wychwycić.

Myślę, że niewątpliwie MFS otworzył szeroko drzwi dla wszystkich graczy. Grają w to nie tylko fani symulatorów, ale i zupełnie innych gier. Jest prawie w każdym teście wydajności kart graficznych. Ten symulator chyba najbardziej się przebił do szerokiego grona graczy ze wszystkich dotąd wydanych symulatorów lotów w historii. A od momentu wejścia na xbox series x te drzwi jeszcze szerzej uchylił. To bardzo dobrze dla wszystkich bo producenci będą go ciągle rozbudowywali.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Ocena lotu i gry MFS 2020
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 01, 2022, 09:35:14 »
Czego mi brakuje jeszcze do ideału już prawie idealnego produktu ? Ano animowanych ludzi na ulicach, zwierząt domowych, np. ruchu ludzi koło sklepów, pociągów i tramwai :) (widziałem na YT, że w jakiś nielicznych lokacjach są, ale chodzi mi o to, żeby byli wszędzie choć w minimalnej ilości bo tak to świat zombie). Dobrze, że są na lotniskach i jest obsługa lotnisk itd, ale szkoda, że nie ma w miastach. Jasne, że ze względu na już spore wymagania gry jak i optymalizację może to być duże wyzwanie, ale wierzę, że może kiedyś... Dodam, że z ww symulatorów ludzie i to gdzie nie gdzie występują tylko w ETS2/ATS. W Fernbusie nie istnieją wcale chyba, że siedzą na ławkach :). W TSW2 są tylko na dworcach. Pod tym względem najlepiej wypada "The Bus" ze studia TML (producenta również Fernbusa) gdzie cały świat żyje w pełni. Ludzie chodzą po ulicach. Berlin jest też w skali 1:1.

Nic za darmo. Pamiętaj, że to o czym piszesz to znowu ileś FPS mniej, od 5 do nawet połowy. Da się zrobić to wszystko i mogłoby być obecne, ale to kwestie wydajności i optymalizacji. Osobiście cenię sobie FPS kosztem nawet pewnych wyrzeczeń. Kiedyś to będzie pewnie możliwe, jak przejdziemy na procki z grafenu ;).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Ocena lotu i gry MFS 2020
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 01, 2022, 09:38:58 »
Myślę, że niewątpliwie MFS otworzył szeroko drzwi dla wszystkich graczy....

Na pewno wpływa na popularność lepsza grafika, ale co do reszty to żadna nowość. Seria MS-FS w zasadzie prawie od początku oferowała cały świat, potem doszedł Prepar3D, to samo i oczywiście XPlane również od kilku wersji. MSFS (ps. tak pisz, a nie MFS) na dziś na pewno załatwia temat grafiką i szeroko dostępnymi fototeksturami i to jest nowością, plus dojście graczy z Xboxem. Symulacyjnie natomiast (fligh model, pogoda, SDK, ilość dodatków itp.) XPlane czy Prepar3D (zwłaszcza) /FSX jest wciąż o wiele lepszy od MSFS.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Ocena lotu i gry MFS 2020
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 01, 2022, 11:52:56 »

Nic za darmo. Pamiętaj, że to o czym piszesz to znowu ileś FPS mniej, od 5 do nawet połowy. Da się zrobić to wszystko i mogłoby być obecne, ale to kwestie wydajności i optymalizacji. Osobiście cenię sobie FPS kosztem nawet pewnych wyrzeczeń. Kiedyś to będzie pewnie możliwe, jak przejdziemy na procki z grafenu ;).


Tak - oczywiście. Mam tego pełną świadomość. Ale tak ogromny producent jak Microsoft może wyłożyć kasę na super optymalizację. A właściwie wspomóc producenta wykonawczego. Kto jak nie Microsoft może sprostać temu zadaniu :) ?


Na pewno wpływa na popularność lepsza grafika, ale co do reszty to żadna nowość. Seria MS-FS w zasadzie prawie od początku oferowała cały świat, potem doszedł Prepar3D, to samo i oczywiście XPlane również od kilku wersji. MSFS (ps. tak pisz, a nie MFS) na dziś na pewno załatwia temat grafiką i szeroko dostępnymi fototeksturami i to jest nowością, plus dojście graczy z Xboxem. Symulacyjnie natomiast (fligh model, pogoda, SDK, ilość dodatków itp.) XPlane czy Prepar3D (zwłaszcza) /FSX jest wciąż o wiele lepszy od MSFS.

A to nawet nie wiedziałem. A w tamtych grach też była pogoda online ? Bo dla mnie to jest mega fajna rzecz. W Niedzielę jak grałem wyglądałem przez okno i sprawdzałem czy pogoda w grze jest taka jak u mnie za oknem bo leciałem ze swojego miasta... I była... :) Niesamowite

Nie kwestionuję oczywiście tego, że te wcześniejsze symulatory też były udane, ale jednak szeroką gamę graczy (takich jak ja ) przyciągnął jednak dopiero MFS... :) Przez ostatnie 20 lat symulatory lotu kojarzyły mi się wyłącznie ze słabą grafiką i co ważniejsze bardzo trudnymi do opanowania czynnościami. Pamiętam, że jak Michał Wiśniewski (lider zespołu Ich Troje - jakby ktoś nie wiedział) jak pokazywał jakiś symulator wtedy to ilość przycisków, czynności to było tak dużo, że w mojej ocenie nie do ogarnięcia. Nie wiem czy to była prawda czy nie, ale MFS skutecznie, marketingowo przyciągnął do tej gry ludzi, którzy chcą po prostu sobie polatać :) I to nie tylko marketing bo bałem się, że będę mieć mega trudności z tą grą, a wydane 400zł (promocja z 500zł) :) Ale okazało się, że przynajmniej na najłatwiejszym poziomie udało mi się mniej więcej ogarnąć i raczej na poziomie średnim też mi się powinno udać.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Ocena lotu i gry MFS 2020
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 01, 2022, 13:03:28 »
Ad.1 Obecnie optymalizacja wciąż kwiczy, a co dopiero jakby mieli dodać nowy content :).
Ad.2 Co do pogody, to wież mi, tutaj wciąż jest biednie. Najlepszy program do rzeczywistej pogody (Active Sky) jeszcze nie wspiera MSFS (zatrzymał się na P3D), ponieważ sami w MS/Asobo jeszcze nie wszystko ogarnęli. To co mamy w MSFS to pewna proteza pogody online, ale lepsze to niż nic i offline rzecz jasna. Sam latam tylko na rzeczywistej. Inna zabawa i ciekawsze wyzwanie.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Ocena lotu i gry MFS 2020
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 01, 2022, 13:25:20 »
To co mamy w MSFS to pewna proteza pogody online, ale lepsze to niż nic i offline rzecz jasna. Sam latam tylko na rzeczywistej. Inna zabawa i ciekawsze wyzwanie.
Masz dużo racji, ale czasem pogoda on-line w MSFS potrafi pozytywnie zaskoczyć... w ostatni weekend trochę kręciłem się w mojej realowej okolicy (mieszkam koło EPBY) Corsairem. Pogoda paskudna, bardzo niska podstawa chmur i deszcz (realnie tak było). Miałem problem z podejściem do EPTO, gdzie sobie robiłem lądowanko przez powrotem na EPBY. Dolatuje nad Brdyujście i sobie widzę, że nad EPBY jest niewielka "dziura w chmurach" i słoneczko... wyglądam przez okno i faktycznie jest właśnie tak. Przyznam, że mnie to miło zaskoczyło. Nie wiem czy to nie efekt ostatnich poprawek, ale wydaje mi się, że obecnie jest wyraźnie lepiej niż wcześniej.

Ale ogólnie się zgadzam, brakuje w tej chwili naprawdę dobrego dodatku pogodowego do MSFS.

A to nawet nie wiedziałem. A w tamtych grach też była pogoda online ? Bo dla mnie to jest mega fajna rzecz. W Niedzielę jak grałem wyglądałem przez okno i sprawdzałem czy pogoda w grze jest taka jak u mnie za oknem bo leciałem ze swojego miasta... I była... :) Niesamowite

Tak, była w FSX też realowa pogoda - też w podstawie programu, a do tego właśnie Active Sky czyli dodatek, który jeszcze to wszystko urealniał i powodował, że wyglądało to jeszcze lepiej.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Ocena lotu i gry MFS 2020
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 01, 2022, 17:25:01 »
Tak na marginesie gadki o pogodzie w MSFS ;) https://youtu.be/RwisMSaf_gc .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Ocena lotu i gry MFS 2020
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 06, 2022, 13:50:34 »
Tak na marginesie gadki o pogodzie w MSFS ;) https://youtu.be/RwisMSaf_gc .
Bawiłeś się tym już może? Warto kupić?

Odp: Ocena lotu i gry MFS 2020
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 06, 2022, 21:02:00 »
To presety, więc pytanie trzeba zadać inaczej. Czy chcesz i potrzebujesz za 15€ polatać sobie w huraganie po wczytaniu presetu. Raz, dwa, pięć... Ile razy sobie polecisz i zostawisz na dysku "na kiedyś"?
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Ocena lotu i gry MFS 2020
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 06, 2022, 21:27:32 »
To presety, więc pytanie trzeba zadać inaczej. Czy chcesz i potrzebujesz za 15€ polatać sobie w huraganie po wczytaniu presetu. Raz, dwa, pięć... Ile razy sobie polecisz i zostawisz na dysku "na kiedyś"?
Masz wiele racji... Po prostu brakuje mi programów pogodowych w MSFS2020. W sumię to trochę "zagubiony jestem", po latach zabawy różnym i simami, w dużej mierze "bojowymi" i po pewnej przerwie w tej materii, postanowiłem oddać się całkowicie pokojowemu lataniu w FS-ie. Pewnie się zestarzałem, ale nie mam chęci na bojowe simy i teraz w zasadzie tylko pokojowy MSFS2020 (kiedyś FSX to było tylko ok. 30% mojego wirtualnego latania, reszta to "bojowe" były). Z tego co pamiętam to Ty zawsze byłeś "masterem" FS-a - gratuluję konsekwencji, ja do tego dopiero teraz, w wieku 55 lat "dorosłem".

Odp: Ocena lotu i gry MFS 2020
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 06, 2022, 21:57:27 »
Z mastera mi niewiele zostało, bo "codzienność" mocno ogranicza czas wolny.
Ogólnie, to do MSFS masz albo REXa albo nic. Przy czym to wbudowane "nic" nawet się sprawdza. Z REXa korzystałem może z 5 razy jak do tej pory.
Wbudowana pogoda całkiem dobrze się mi sprawuje. Głównie nisko w C152 a od niedawna wysoko w 737. ;)
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Ocena lotu i gry MFS 2020
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 06, 2022, 22:20:31 »
Też jestem zdania, że silnik pogodowy w MSFS radzi sobie wystarczająco dobrze. Pogoda zgadza się z tym, co widzą inne narzędzia online do planowania trasy, chmury wyglądają efektownie, można latać.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 06, 2022, 22:31:52 wysłana przez some1 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Ocena lotu i gry MFS 2020
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 11, 2022, 02:29:13 »
Mam takie pytanko, a nie chcę zakładać nowego tematu: czy lepsze są domyślne mapy z bing czy z google ? Na chwilę obecną. Widziałem filmiki na YT, ale jakoś dużej różnicy nie widziałem. Czy mapy od Google mają negatywny wpływ na optymalizację gry ?

Obecnie nie gram bo czekam na RTX3080Ti bo niestety na RTX3060Ti jak mi zalagowało do 20 fps nad Bombajem i to w 1440p to masakra. Zmieniłem ustawienia na high, ale niestety jak się grało na ULTRA to przejście na HIGH (w moim przynajmniej przypadku) nie jest możliwe...  :) Na tej nowe karcie spróbuję nawet pójść w 4K, ale nie wiem czy mój i3 podoła...

Odkryłem też genialną aplikację, ale pewno wyważam otwarte drzwi bo pewno o niej wiecie... :) Ale napiszę. Chodzi Jumpseat Media Player. Polega to na tym, że jak się leci nad jakimś obszarem to można słuchać radia z tego właśnie obszaru. Zwiększa to niesamowicie imersję gry... Nie mam pojęcia czy w dużych samolotach piloci mogą słuchać. Pewno nie. Większa szansa w małych, ale wszystko mi jedno bo ta aplikacja jest cudowna. Dlatego warto mieć MFS na PC, a nie xbox series x :) Oczywiście powodów jest 1000 więcej.

Za mną pierwszy lot, który miło wspominam z Gdańska na jakąś wyspę chyba duńską Romie czy jakoś tak :) Cesną 152 lot trwał ok 2 godzin gdzie godzina to nad Morzem Bałtyckim, ale dla mnie to było mega przeżycie choć pojawił się cień wątpliwości czy mi się to nie znudzi w przyszłości.... :) Ale naprawdę fajnie było widać oddalający się brzeg z Polski, a potem jak się zbliżałem do tej wyspy to samą wyspę... Ściągnąłem już sobie moda na ruch statków żeby się nad tymi oceanami i morzami lepiej latało, ale brakować będzie np delfinów czy rekinów. No, ale animacja woda i tak jest super.