Autor Wątek: Meta Quest 3  (Przeczytany 22561 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #105 dnia: Czerwca 13, 2024, 07:17:06 »
Od tego gdzie są podłączone. Wcześniej podłączałem bezpośrednio do plyty głównej, to się powoli rozładowywały. Teraz mam ten sam kabel wpięty w hub usb-c z Power Delivery, to trzymają cały czas pełne naładowanie a miernik potrafi pokazać nawet i 20W poboru mocy.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #106 dnia: Czerwca 13, 2024, 08:20:05 »
Z tym ładowaniem to jest dziwna sprawa, tak jakby w sofcie coś zmienili i przestało doładowywać. Jest pewnie kilka czynników. Za słabe płyty główne, za słabe kable, zła konfiguracja na PC, zły soft w Oculusie, gogle się gdzieś podiwieszają i trzeba zresetować.. Jak ktoś ma rozwiązanie jak Some1 to pewnie uniezaleznia się od kilku czynników. Zobaczę jak l dzisiaj będzie bez takich cudów.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #107 dnia: Czerwca 13, 2024, 09:01:26 »
A te wersje v65 to mowisz o wersji Meta Link Cable, czy w goglach (tam moze byc inna numeracja). Podaj dokladnie jaka masz wersje w Meta Cable Link i co masz w goglach.

Ja mam Meta Quest Link App Version 65.0.0.499.343 oraz 64.0.0.508.370.586682934 (Version), ale zgłasza mi, że v.65 zainstaluje mi się 16.06 więc za chwilę.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 13, 2024, 11:47:30 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #108 dnia: Czerwca 13, 2024, 18:33:45 »
Od tego gdzie są podłączone. Wcześniej podłączałem bezpośrednio do plyty głównej, to się powoli rozładowywały. Teraz mam ten sam kabel wpięty w hub usb-c z Power Delivery, to trzymają cały czas pełne naładowanie a miernik potrafi pokazać nawet i 20W poboru mocy.

Ja mam kabel z dodatkowym przewodem zasilającym. Ale widzę, że różnie jest z tym poziomem baterii. Myślałem, że pobór mocy jest mniej więcej stały w przypadku PCVR, ale chyba nie, skoro raz ładuje, raz stoi w miejscu, raz nieco ubywa.

Kusi mnie aby kupić taki kabel krótszy. Tak z 3 m, nawet może 2.5 m. Typowo do grania przy biurku. Na wuj mi te 5 metrów... Graniem na stojąco "po kablu" nie jestem zainteresowany (tylko bezprzewodowo w takim przypadku).

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #109 dnia: Czerwca 13, 2024, 19:56:47 »
To raczej nie jest wina kabla. Do tej pory nigdy nie miałem problemu z ładowanie aż do tego update'u. Odpukać, ale po resecie chyba to odpuściło. Gram 1h i mam cały czas 100% bez jakiś dodatkowych injectorów prądu.

Wersja QLinka App 65.0.0.4999.343, a w goglach wszędzie mam v 65 też.

Dziś dłuższa sesja w Iłka to zobaczę.
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #110 dnia: Czerwca 13, 2024, 23:14:43 »
Czy ktoś z Was miał taką sytuację gdy Air Link przestał działać? W sensie, nie łączy się z komputerem (w ogóle go nie widzi jako aktywny). Nie wiem czy to przez to, że mieszałem w Oculus Debug Tool...

Druga sprawa - w ODT zaznaczam ASW na Disabled, a w IL2 fpsVR pokazuje mi status Enabled. Czy to jeszcze jakoś osobno w SteamVR trzeba wyłączyć? Nie znalazłem takiego ustawienia.

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #111 dnia: Czerwca 14, 2024, 07:47:13 »
Ja na Air Linku grałem tylko testowo, ale raczej kwestia restartu urządzenia. Bardzo rzadko, ale zdarzało  mi się że kabla nie widział. Restart i było ok.

FpsVR nie używam bo omijam Steam, to nie wiem co on tam pokazuje. Jeśli jednak miałbyś włączoną reprojekcję to po fps zobaczysz, że są ścięte do połowy.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #112 dnia: Czerwca 14, 2024, 07:49:48 »
1/ Tak, sa tam ustawienia od Air link, jak dalej za duzy bittate moze nie dzialac AirLink poprawnie.
2/ Pisalem juz wczesniej, ODT nie pamieta wszystkich ustawien na wiecej niz 1 sesje. Miedzy innymi nie pamieta ustawien ASW.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #113 dnia: Czerwca 14, 2024, 10:02:11 »
Faktycznie w trakcie testowania Meta Link po kablu zmieniłem w ODT bitrate na 500 Mbps i wyłączyłem dynamiczny bitrate. Może to jest powodem. Sprawdzę wieczorem.

Tylko ja miałem ODT włączony i mam ustawione ASW Disabled, a wg fpsVR się załączała reprojekcja. Czy z tym nie trzymaniem ustawień chodzi Tobie o to, że nie trzyma, tak jak je wyświetla? ODT musi być zawsze uruchomione by te ustawienia działały?

Sprawdzę ten Tray Tools. Ta aktualna wersja to nadal ta z 2022?


Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #114 dnia: Czerwca 14, 2024, 10:13:29 »
1/ Air Link default to 150, możesz ew. dojść do 250, powyżej się wykrzacza. Chyba Virtual desktop ma lepsze parametry, ale też nie takie jak na kablu (do 960).
2/ ODT zawsze działa w tle, z ASW off powinno zadziałać ale raz, przy drugim uruchomieniu już wróci do auto.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #115 dnia: Czerwca 14, 2024, 10:19:50 »
1) Max co da się ustawić w ODT to to 500. Widziałem ten myk z wklejeniem większych wartości, ale z tego co czytałem powoduje to podobno więcej problemów niż korzyści. Czy nie? Plus ten zysk jakości na bitrate powyżej jakiejś wartości to już czysty efekt placebo, moim zdaniem.

2) Ale wróci na "Auto" i tak będzie widoczne wtedy w ODT?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #116 dnia: Czerwca 14, 2024, 11:15:10 »
1/ Jest wyraźna różnica miedzy 500, a 960, żadne placebo :), jest to bardzo dobrze widoczne na jakości tekstur np. ziemi. Ktoś kto pisze, że ma więcej problemów albo się nie zna, albo ma coś źle skonfigurowane, albo ma sprzęt na poziomie np. RTX 3060, wtedy są problemy z FPS. Ale większy bitrate to i nieco więcej/mniej szarpaniny w zależności od swojego sprzętu. Przedział 500-650 jest akceptowalny jak najbardziej.
2/ Tak. Jak masz w ODT auto to jest to auto. Akurat ASW działa w "locie", bez restartu.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #117 dnia: Czerwca 14, 2024, 11:54:49 »
Ja nie powiedziałem, że nie ma różnicy między 500 a 960. Napisałem, że efekt placebo występuje "powyżej jakiejś wartości". Jakiej - nie wiem. Nie testowałem jeszcze 960. Ale oczywiście, jeśli nie ma żadnych negatywnych konsekwencji w ustawieniu tej maksymalnej wartości, to nie ma powodu by tego nie robić (muszę sprawdzić sam). Opieram to na tym, jak funkcjonuje bitrate w plikach wideo (wydaje mi się, że analogicznie).

Czy jest jakieś narzędzie do monitorowania bitrate? Chciałbym zobaczyć jak wygląda to w trybie auto.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #118 dnia: Czerwca 14, 2024, 12:08:40 »
Czy jest jakieś narzędzie do monitorowania bitrate? Chciałbym zobaczyć jak wygląda to w trybie auto.

Tak, możesz to włączyć w ODT - w opcjach HUD, ale z tego co pamiętam nie pokaże ci rzeczywistego ale maksymalny.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #119 dnia: Czerwca 14, 2024, 12:51:53 »
No właśnie chodzi mi o monitorowanie na bieżąco (aktualna wartość). A ustawienia ODT mają pierwszeństwo przed tym co ustawię w aplikacji Meta Link i co w goglach, tak?