Autor Wątek: Meta Quest 3  (Przeczytany 22526 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin_B

  • *
  • MABO
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #135 dnia: Sierpnia 20, 2024, 15:24:15 »
Takie pytanko: nie wiem jak u Was, ale u mnie za niemal każdym razem przy przełączaniu widoku z DCS na widok z kamerek sim się zawiesza. Nie wiem czy to standard - jest tak od początku czyli jakieś pół roku  :evil:  Znacie jakiś myk na to?

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #136 dnia: Sierpnia 20, 2024, 20:59:31 »
W sensie w trakcie przełączenia na podgląd pass-through? Ja nie miałem takiego problemu wcześniej w SteamVR. A w jakim środowisku DCS odpalasz? Jeśli OpenXR to podobno problem u niektórych generuje tryb Turbo w (w połączeniu z MT Preview).
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 21, 2024, 00:08:35 wysłana przez YoYo »

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #137 dnia: Sierpnia 21, 2024, 12:30:05 »
Ja jestem na OpenXR i mam ten problem też. Chyba nie ma lekarstwa.
Co do OTT, to ja zostawiam PD na 1.0. W Oculus link mam na 1.2. I teraz najważniejsze w OpenXR Toolkit jest opcja ustawienia co do 1px, więc tam to robię. Wg mnie najlepszy sposób. Zauważyłem tylko, że gdy w Oculus Link dany za nisko to OXRTools nie pozwala wyjść za pewien zakres. Opcja 1.2 pozwala spokojnie ustawić pod 3000px na oko to i tak więcej niż 4090 daje radę. Ja latam na 2750px na oko i jest ok w 99% przypadków.   
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline Marcin_B

  • *
  • MABO
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #138 dnia: Sierpnia 22, 2024, 23:26:49 »
Jeśli OpenXR to podobno problem u niektórych generuje tryb Turbo w (w połączeniu z MT Preview).

Faktycznie - wyłączenie trybu Turbo załatwiło problem. Dzięki.

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #139 dnia: Sierpnia 23, 2024, 21:50:26 »
Faktycznie - wyłączenie trybu Turbo załatwiło problem. Dzięki.

Ja mam Turbo włączone, z moich testów wynika, że płynność jest w tej sytuacji stabilna, bardzo to widać w niskim locie 2 metry nad ziemią, patrząc na nią. Bez Turbo mam lekki, ciężko do zauważania, ale jest tak mały stutter. Widać też na wykresach czasów, że pomaga. Z pass-through w ogóle nie korzystam, opcja zbyteczna dla mnie.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline macras

  • *
  • JG300
    • Agencja Reklamowa
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #140 dnia: Sierpnia 27, 2024, 22:04:20 »
Panowie pomóżcie! Mam problem z kontem na meta.com. Komputer mi odpisuje, że nie mam konta powiązanego z moim adresem i tak dalej... upewnij się że korzystasz z konta przyznanego ci przez organizacje jaką organizację?

EDIT>>>
Dodatkowo jeszcze jedno pytanie. W aplikacji mobilnej nie mogę skończyć parowania questa w momencie przycisku konfiguracji nic się nie dzieje (co? ???)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 28, 2024, 08:09:04 wysłana przez KosiMazaki »
Geschwader  Kommodore

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #141 dnia: Sierpnia 28, 2024, 10:18:28 »
Ja już nie pamiętam jak to robiłem... Co do konfiguracji tylko mogę podpowiedzieć żebyś BT włączył w smartfonie.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

« Ostatnia zmiana: Sierpnia 28, 2024, 17:55:51 wysłana przez KosiMazaki »
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #142 dnia: Sierpnia 30, 2024, 11:06:52 »
Cześć, mam pytanie/problem dotyczący mojego questa 3. Miałem krótką przerwę z powodu urlopu i zajęć w pracy związanych z lataniem w VR. Opaliłem je w tym tygodniu i mam wrażenie, że na soczewkach pojawiły się jakby smugi, cienie. Ciężko to opisać; pierwsza reakcja jest taka, jakby soczewki były zabrudzone lub popalcowane, ale czyszczenie nie pomaga. Biorę pod uwagę, że być może tak to wyglądało od początku, ale jakoś wcześniej tego nie zauważyłem. Ewentualnie, czy z czasem mogło się coś takiego pojawić? Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie?

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #143 dnia: Sierpnia 31, 2024, 08:34:58 »
Opaliłem je w tym tygodniu i mam wrażenie...

Co to znaczy opaliłem? Że były na słońcu?

Panowie pomóżcie! Mam problem z kontem na meta.com. Komputer mi odpisuje, że nie mam konta powiązanego z moim adresem i tak dalej... upewnij się że korzystasz z konta przyznanego ci przez organizacje jaką organizację?

EDIT>>>
Dodatkowo jeszcze jedno pytanie. W aplikacji mobilnej nie mogę skończyć parowania questa w momencie przycisku konfiguracji nic się nie dzieje (co? ???)

Też nie pamiętam, ale pamiętam, że nie miałem jakiś większych problemów. Coś trzeba było stworzyć, konta itp. Na pewno wszędzie musi być ten sam mail i dane. Bluetooth włączony. Na YT są na pewno jakieś tutoriale jak to skonfigurować.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #144 dnia: Sierpnia 31, 2024, 09:09:22 »
Chyba miało być "odpaliłem". ;)

Ale faktycznie, pierwsze skojarzenie jest takie, że może były przez długi czas wystawione na działanie światła słonecznego?

Druga możliwość to niewłaściwe czyszczenie (za mocne środki) i naruszenie powłoki ochronnej. Najlepiej chyba czyścić tylko suchą szmatką, taką jak do okularów.

Trzecia możliwość to po prostu tzw. efekt "mory". Przykład na bazie PSVR2: https://www.youtube.com/watch?v=hp4wOPSMQ0s Chociaż przyznam, że nie mam pewności, czy efekt ten nie występuje tylko w przypadku soczewek OLED.

« Ostatnia zmiana: Sierpnia 31, 2024, 09:14:36 wysłana przez Jascha »

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #145 dnia: Sierpnia 31, 2024, 09:55:23 »
Ale faktycznie, pierwsze skojarzenie jest takie, że może były przez długi czas wystawione na działanie światła słonecznego?

Pytanie nie bez powodu :evil:, znajomy zostawił kiedyś gogle w takim miejscu, że operowało tam słońce i jak wrócił do domu, miał wypaloną dziurę w ekranie, nauka z podstawówki, efekt soczewki, wciąż aktualna ;).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #146 dnia: Sierpnia 31, 2024, 10:45:18 »
Tyle, że właśnie słoneczko prędzej uszkodzi wyświetlacze niż same soczewki.

A co do logowania do Mety to tam coś kiedyś było, że stare konta przestały działać bo wszystko zmigrowali na Facebooka.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #147 dnia: Sierpnia 31, 2024, 10:51:23 »
Aha, jeszcze tak mi się skojarzyło, że może te smugi wynikają z efektu parowania soczewek? Ja "gorący chłopak" jestem, więc to jest dla mnie spory problem. Dlatego generalnie nie używałem tego zestawu przez ostatnie tygodnie z uwagi na temperatury. Choć to można rozwiązać przez montowanie gogli bez interfejsu. Taką możliwość daje np. uchwyt Bobo o którym pisałem wyżej, choć też jest to specyficzne doświadczenie, z uwagi na to, że mamy peryferyjny widok otoczenia. Więc trzeba się przyzwyczaić do tego, że jak lecimy, to kanapa leci z nami "na skrzydle". ;D

Niestandardowe interfejsy, które można kupić w necie, też często mają znacznie lepsze odprowadzanie parowania, niż ten od Meta.

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #148 dnia: Września 01, 2024, 09:05:25 »
Dlatego generalnie nie używałem tego zestawu przez ostatnie tygodnie z uwagi na temperatury.

Właśnie pod tym względem Q.Pro są super. Przestrzeń na dole powoduje, że nic nie paruje, a przy obecnych temperaturach dalej jest ok i z gogli mozna korzystać cały rok niezależnie czy ma się klimę na chacie, czy nie. W sumie kupiłem też pełną osłonę od Mety, przyzwyczajony wcześniej do Reverba, (dodatkowy gasket) ale nigdy jej nie założyłem. Mam założone tylko boczne klapki (uszy kota), ale przestrzeń od spodu jest na tyle ok, że cyrkulacja jest bardzo dobra. Może być nawet tak, ale przy takim układzie już za dużo widać na bokach:



Takie rozwiązanie okazało się, że mi bardzo pasuje.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Meta Quest 3
« Odpowiedź #149 dnia: Września 01, 2024, 10:03:03 »
U mnie to wygląda tak jak tu: https://youtu.be/zzMme6Boe3I?t=490

Po bokach widać, ale można się przyzwyczaić. Przy okazji warto zauważyć, że ten układ jest po prostu idealny do "mixed reality" z wykorzystaniem kamer. Wtedy widzimy tylko cienką ramkę w miejscu gdzie obraz wyświetlany w soczewkach przechodzi w to co widzimy gołym okiem.

A odnośnie temperatur, to w moim przypadku problemem jest ogólne ciepło jakie wydziela PC. W końcu to taki mały piecyk. W upalne dni, chwila moment i już mam ponad 26C w pokoju... W połączeniu z mobilnym VR, to pot wprost się ze mnie lał. Osłonki z ekoskóry na uchwycie musiałem dosłownie wycierać po sesji. ;D