Autor Wątek: Microsoft Flight Simulator 2024  (Przeczytany 34237 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline bla

  • *
Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #165 dnia: Listopada 23, 2024, 13:13:44 »
Brak możliwości pobrania tych danych sugeruje nie troskę o użytkowników, ale to, że na dobrą sprawę jest to "game as a service". Nie kupujesz gry, tylko de facto płacisz abonament w zryczałtowanej formie z góry za możliwość korzystania z niej, do czasu póki będą utrzymywane serwery. Bo jak serwery w końcu wyłączą, to rozumiem, że ten tytuł będzie bezwartościowy, tak? Tak jakby to była jakaś typowa gra online/multi.
Nie pisałem o trosce o użytkowników, a o trosce o medialny odbiór MS.
O obawach z przechodzeniem FS na tryb "game as service" pisałem kilka miesięcy temu.

Musisz mi koniecznie podlinkować te artykuły, gdzie ta premiera została odtrąbiona jako sukces... ;)
Nie pisałem, że artykuły są, tylko że może tak zostać to wykorzystane. Najlepszym przykładem wykorzystywania porażek jako sukcesów jest marketing apple.
« Ostatnia zmiana: Listopada 23, 2024, 13:19:00 wysłana przez bla »

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #166 dnia: Listopada 23, 2024, 13:42:01 »
Jak serwery wyłączą to i MSFS2020 będzie bezwartościowy, co Ci po ściągniętej scenerii samego lotniska jeśli teren wokół bez dostępu do zdjęć satelitarnych wygląda gorzej niż FSX. Zresztą nie wiem czy MSFS2020 w ogóle się uruchomi offline.

Tak, MSFS2020 i MSFS2024 to idealne wręcz przykłady Game as a Service. Tak samo DCS. Oraz RoF i seria Ił-2. Dopiero teraz to zauważyliście? ;)

Dużym problemem FS2020 był rozmiar instalacji oraz to, że gra cały czas puchła ze względu na kolejne world updates, nowe samoloty za free, oraz dodatki z Marketplace i innych źródeł. Hardkorowi użytkownicy mogą poświęcić cały dysk na jeden symulator i zaakceptują dzień czy dwa potrzebne na pobranie wszystkiego, ale typowy gracz już niekoniecznie. W przypadku XBOX możliwe, że już dochodziliśmy do ściany jaką była pojemność wbudowanego dysku. Więc pod tym względem przeniesienie większej części gry na serwery i pobieranie potrzebnych fragmentów na żądanie było nieuniknionym krokiem. Niestety nie zdało to egzaminu przy premierowym obciążeniu.

Ale na chwilę obecną działa to już całkiem sprawnie, przynajmniej w mojej lokalizacji. Symulator startuje szybciej niż 2020, samoloty pobierają się bez opóźnień, na żądanie (ściąga się tylko wybrany skin i wariant a nie całą menażerię) Od kliknięcia "Leć teraz" do załadowania samolotu na pasie nie mija więcej czasu niż w FS2020. Użycie internetu oscyluje przy pierwszym ładowaniu pomiędzy 200-300 Mbit/s, potem to już siedzi w cache więc nie pobiera się ponownie.

Pełna zgoda natomiast, że symulator nie jest skończony i przydałoby się jeszcze 2-3 miesiące na poprawki przed premierą, albo chociaż jakiejś "open bety". Cóż, tak wygląda rynek gier, że dopracowany i bezproblemowo działający od pierwszego dnia produkt to chlubny wyjątek a nie reguła. Przypomina mi to dlaczego od dawna nie kupuję gier na premierę (poza symulatorami :) )




"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline bla

  • *
Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #167 dnia: Listopada 23, 2024, 13:56:03 »
Z innej beczki: udało Wam się zmusić MSFS2024 do załadowania dodatków z MSFS2020? Głównie chodzi mi o scenerię. Próbuję z ręcznym wskazywaniem folderu Community jak o tym piszą w internetach, ale nie działa.

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #168 dnia: Listopada 23, 2024, 21:21:07 »
Może przeoczyłem ale oglądam sobie różne streamy na YT i z tego co mówią, to w MSFS 20204 z chmury idzie nie tylko cały teren/scenerie ale również samoloty i z tego co mówią, na dysku nic się nie instaluje (katalog z samolotem) tylko za każdym razem pobiera z chmury.

Co do scenerii z MSFS2020 to z tego co mówią, trzeba po prostu przekopiować daną scenerię z Community z MSFS2020 do Community MSFS2024.
Bartek
Aztec.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #169 dnia: Listopada 23, 2024, 22:04:22 »
Nie moje screeny ale Super Puma wygląda świetnie.



webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #170 dnia: Listopada 23, 2024, 23:07:59 »
na dysku nic się nie instaluje (katalog z samolotem) tylko za każdym razem pobiera z chmury.
Zamysł był taki, że ile_się_da jest w chmurze. Stąd się ściąga dane. Ale nie ściąga się zawsze, a jedynie to, czego nie ma w cache na dysku.

Co do Community folder, to się nie wypowiem z pełną pewnością, bo nie mam jeszcze MSFS 2024. Z tego co czytałem, to najlepiej w MSFS wskazać docelowy katalog (jeżeli go nie ma, to można sobie samemu stworzyć) i skopiować dane do nowego katalogu.

Nie sądzę żeby dobrze długoterminowo poprawnie zadziałały wskazówki deweloperów dodatków aby wskazywać ten sam katalog Commiunuty.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #171 dnia: Listopada 23, 2024, 23:45:48 »
Nie moje screeny ale Super Puma wygląda świetnie.

Tak. Ten moduł zdecydowanie robi dobre wrażenie. I z zewnątrz i w środku wygląda świetnie. Dla porównania, ten C-17 z zewnątrz trochę słabo.

Filmik:


H225 Helicopter Test Flight + Microsoft Flight Simulator 2024 First Impressions at Compton Abbas 4K
https://www.youtube.com/watch?v=lXdG-cVjL2E

Swoją drogą nie wiem czy ten gość ma jakąś płatną scenerię, ale jeśli to są domyślne tekstury MSFS2024, to wygląda to nieźle do latania śmigłowcem (np. https://youtu.be/lXdG-cVjL2E?t=1470).

PS. Nigdzie CH-47D nie mogę znaleźć jak na razie.

Offline bla

  • *
Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #172 dnia: Listopada 24, 2024, 01:21:02 »
Problem z folderem Community rozwiązał się dość prosto. Zgodnie z opisami trzeba było wskazać w FS miejsce tego folderu, ale okazało się, że nie jako wskazanie bezpośrednio tego folderu, ale folderu wyżej, w którym jest Community :).

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #173 dnia: Listopada 26, 2024, 18:48:26 »
Cześć

A widzieliście, że w MSFS2024 są teraz za free mapy?

https://youtu.be/OhgtUDQjRy0?t=141
Bartek
Aztec.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #174 dnia: Listopada 26, 2024, 18:56:52 »
Tak. :)
Chwalili się tym na streamach przed premierą. To pewnie powód zakończenia wsparcia swojego produktu przez Aerosoft.

Jest też dostęp przez www:
https://planner.flightsimulator.com/
Wymaga powiązania konta Xbox i oczywiście posiadania MSFS 2024.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #175 dnia: Listopada 27, 2024, 12:43:59 »
Te misje to tak zawsze prowadzą za rękę i wyświetlają znaczki jak i gdzie lecieć, co nacisnąć itp? Czy da się to wyłączyć?

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #176 dnia: Listopada 27, 2024, 13:23:13 »
Witam,

tak, da się. Trzeba przypisać sobie klawisz/przycisk pod “Toggle Visual Assistances Display”.
https://forums.flightsimulator.com/t/how-to-disable-taxi-ribbon-and-visual-navigation-aids-in-career-mode/668886
W TCA Boeing Yoke jest to domyślnie przypisane na przycisk pod prawym palcem wskazującym.

Pozdrawiam,
Bart

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #177 dnia: Listopada 27, 2024, 13:50:33 »
Dzięki

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #178 dnia: Listopada 28, 2024, 19:37:08 »
Cześć

Powiem Wam, skusiłem się i jednak kupiłem MSFS2024 (Standard). Sam proces instalacji bez problemów i szybko. Pierwsze uruchomienie też nie trwało specjalnie długo. Kolejne to już coś na poziomie MSFS2020.
Najdłużej zajęło mi zmapowanie klawiszy, bo tu naprawdę namieszali i na początku jest to mocno zawiłe. Ustawienia zrobiłem sobie na bazie tego:
https://youtu.be/NOPUpKU8i9s
Czyli takie wypośrodkowane ale bardzo podobne do tych, z MSFS2020.
Zmieniłem też od razu język menu na angielski, bo w polskim są takie tłumaczenia, że wolę jednak po angielsku to raz, a dwa, polskie tłumaczenia w kilku miejscach się nie mieszczę w okienkach i trzeba poczekać, aż opis zacznie się przewijać.

Jestem po 3 lotach (wszystkie w A320 Neo V2 inibuilts - całkiem niezły samolot jak na freeware - działa rada pogodowy, działa radar terenu, działa MCDU). Ogólnie nie jest źle. Nie miałem żadnego CTD. Nie miałem żadnych problemów z zaczytywaniem tekstur. Działa to w zasadzie tak jak MSFS2020 (a zajmuje na dysku o wiele mniej miejsca).

Scenerii ze starego MSFS2020 jeszcze nie wrzucałem, bo i Market Place jeszcze nie działa.

Osobiście wkurza mnie ten obchód samolotu na początku każdego lotu. Podczas pierwszego lotu A320 nie mogłem uruchomić silników, a okazało się, że są zakryte osłonami i trzeba w widoku zewnętrznym/obchodzie je kliknąć, żeby się zdjęły.

Ogólnie jednak, jakby mi ktoś pokazał dwa screeny, jeden z MSF2020, a drugi z MSFS2024 to nie wiem, czy bym wiedział, który jest który. W MSFS2024 tekstury terenu są inne. Czy ładniejsze? Nie wiem. Po prostu inne.
Bartek
Aztec.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2024
« Odpowiedź #179 dnia: Listopada 28, 2024, 21:58:02 »
Już nie mogę edytować powyższego posta ale jednak nie jest tak różowo przy lataniu czymś innym niż airliner.
Jestem po locie TBM 930. Dużo glass cockpit. I tu niestety jest strasznie słabo. Jeszcze gdy się nie przełącza widoku na zewnątrz i leci cały czas w widoku kokpitu jest ok ale każda zmiana (a jakaś dłuższa to już w ogóle) widoku na zewnętrzny i powrót do kabiny to jest tragedia. Albo lecą fps albo przez kilka sekund nie ma kokpitu (czarne dziury w miejscu wyświetlacz) do czasu ponownego "zassania" skądś tam.
Bartek
Aztec.pl