Autor Wątek: Czy MOZA MH16 Flightstick jest kompatybilny z AVA Thurstmaster?  (Przeczytany 1216 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ESP

  • *
  • Cloud Surfer
Odp: Czy MOZA MH16 Flightstick jest kompatybilny z AVA Thurstmaster?
« Odpowiedź #15 dnia: Października 24, 2025, 09:58:10 »
Toyo,
jak ci brakuje wibracji to możesz sobie sprawić oś takiego.
https://thebuttkicker.com
Tylko nie przyzwyczajaj się za bardzo do tego typu atrakcji. Jako aspirujący do zaobrączkowania możesz zaszokować wybrankę swoimi upodobaniami :evil:
AMD Ryzen9 5900X + beQuiet! ShadowRock3 // HyperX Fury 64GB 3200MHz // MSI MAG X570 Tomahawk // MSI RTX3080 OC 10GB // ASUS ROG SWIFT PG329Q // KIOXIA 2TB M.2 NVMe + Samsung 2TB SSD // beQuiet! PureBase500


Odp: Czy MOZA MH16 Flightstick jest kompatybilny z AVA Thurstmaster?
« Odpowiedź #17 dnia: Października 25, 2025, 13:29:59 »
Za dużo pytań, za dużą kasę, na razie rezygnuję. Zostaję przy sprawdzonej parze z TM. Dzięki za dyskusję.
Na pawno nie będą działały dodatkowe przyciski o ile w ogóle. Kiedyś sprawdzałem z ciekawości grip virpill na bazie tm, działały tylko niektóre przyciski.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


Odp: Czy MOZA MH16 Flightstick jest kompatybilny z AVA Thurstmaster?
« Odpowiedź #18 dnia: Października 25, 2025, 14:44:50 »
Cytuj
Czuć to na całym samolocie, nie jakieś rzucanie po burtach, ale takie lekkie drżenie, drążek ze względu na swoje połączenia nie przenosił tych drgań. MOZA daje namiastkę tego przenosząc na joystick. Może kiedyś, jak dorosnę do platformy, to będzie można to zasymulować na całości.
Czyli bardziej pasowałby jakiś system drżeń dla fotela niż joysticka. A jak jest z siłami na drążku w MiG-29 czy podczas różnych prędkości siły się zmieniają czy cały czas są takie same. I jak mógłbyś wyjaśnić jak było na Su-22 i Iskrze oraz innych samolotach na których latałeś. Z góry Thx za odpowiedzi.


Cytuj
https://nextlevelracing.com/products/hf8-pro-haptic-feedback-pad/?srsltid=AfmBOoqpdIOEXHQH6qcGViiJX2Hovxi27nBAWJ618NmrdYWcRilXDGbX
Cytuj
https://thebuttkicker.com
Pytanie do Marcina i ESP:
 Ciekawe czy takie rzeczy współpracowałyby z simami lotniczymi, bo tam coś piszą o wyścigach samochodowych?
   
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Odp: Czy MOZA MH16 Flightstick jest kompatybilny z AVA Thurstmaster?
« Odpowiedź #19 dnia: Października 26, 2025, 19:49:43 »
Oczywiscie że współpracują. Mam od wielu lat i uważam to za super opcje.

Joy ffb daje pewnie fajne rezultaty w ww2 i heli. W nowszych fixed wings, gdzie jest hydraulika to już inna bajka. Np. w ruskich czujesz, że trymujac drążek się rusza.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Czy MOZA MH16 Flightstick jest kompatybilny z AVA Thurstmaster?
« Odpowiedź #20 dnia: Października 27, 2025, 08:21:33 »
Czyli bardziej pasowałby jakiś system drżeń dla fotela niż joysticka. A jak jest z siłami na drążku w MiG-29 czy podczas różnych prędkości siły się zmieniają czy cały czas są takie same. I jak mógłbyś wyjaśnić jak było na Su-22 i Iskrze oraz innych samolotach na których latałeś. Z góry Thx za odpowiedzi.

Biorąc pod uwagę system sterowania MiG-29, drążek nie przenosił drgań, a robił to cały samolot, system hydrauliczny skutecznie wytłumiał to co działo się na sterach.
Znajdę gdzieś i wrzucę wykres obciążeń drążka w zależności od prędkości, było to generowane przez specjalny układ, jako ciekawostkę na piszę, że powyżej Ma=1 obciążenie delikatnie malało.
Wracając do drgań, MiG-29przyjemnie drżał podczas manewrowania, gdy osiągnął kąty natarcia większe niż 15 stopni, przy ich wartości 26 do pracy wchodził system ostrzegania i drążek gwałtownie odchylał się do przodu, nie była to ogromna siła, ale wyraźnie wyczuwalna. Mierzone było też tempo przyrostu kąta natarcia i jeżeli było duże, to "odpychanie" pojawiało się przy niższych niż maksymalne kątach natarcia.
Na Su-22 było podobnie, ale bez systemu ostrzegania przed przeciągnięciem.
Co łączyło te samoloty, to konieczność niemal ciągłego trymowania, choć w walce nie było na to czasu.

TS-11, tutaj sprawa prosta, cięgła i popychacze przekazywały wszystko na drążek, jedynie w kanale poprzecznym (lotkach) był tzw. buster, który można było wyłączyć ii dało się dalej lecieć, choć siły potrzebne do wychylenia lotek były wyraźnie wyższe. Iskra miała trymer tylko w kanale podłużnym.

Ciekawostka odnośnie MOZA AB9, otóż kilka dni temu siedliśmy z moim Miśkiem w multicrew do L-39 w DCS, jak to ojciec z synem, ja do pierwszej, on do drugiej, przy czym u mnie była MOZA, zaś u niego TM. Po przejęciu przez niego sterowania, mój dżojstik zaczął wychylać się. Jednak zauważyłem, że robił to z lekkim opóźnieniem i w przeciw fazie, być może to kwestia ustawień, ale jest nadzieja, że może to chodzić. Po zamianie kabin nie było tego, jak będzie czas, to pokombinujemy trochę z tym. Ciekaw też jestem jak będzie wyglądała współpraca MOZA + MOZA.

Offline ESP

  • *
  • Cloud Surfer
Odp: Czy MOZA MH16 Flightstick jest kompatybilny z AVA Thurstmaster?
« Odpowiedź #21 dnia: Października 27, 2025, 11:55:18 »
Czyli będzie możliwy strzał w klejnoty?
Dla niewtajemniczonych: na Iskrze (jak i na innych dwusterach) można łatwo zarobić drążkiem w bardzo czułe miejsce. Mi tak kiedyś zrobił "bohater" z drugiej kabiny. Ja się wygodnie usadawiałem a "ów" jegomość pociągnął drążek z całej siły do siebie. Do dziś zaciskam kolana na samą myśl. Od tamtej pory zajmując miejsce w dwusterach od razu tyłek jak najdalej się da w siedzisku.
AMD Ryzen9 5900X + beQuiet! ShadowRock3 // HyperX Fury 64GB 3200MHz // MSI MAG X570 Tomahawk // MSI RTX3080 OC 10GB // ASUS ROG SWIFT PG329Q // KIOXIA 2TB M.2 NVMe + Samsung 2TB SSD // beQuiet! PureBase500