Fw190 A4 to praktycznie A3, roznil sie tym ze radiostacje FuG 7a zastapiono FuG 16Z, c zaowocowalo powstaniem malej antenki na samej gorze statecznika pionowego razem z wejsciem na linki sterowe (o ile dobrze pamietam i nie pomylilem z innym modelem). Cos tam jeszcze bylo o opcjonalnym radio FuG 25 IFF ale nie pamietam co (musialo byc malo istotne skoro nie pamietam

). Napedzany byl silniczkiem (1730 konikow) BMW 801D1 lub D2 w zaleznosci jak sie trafilo. Poprawiono mu jeszcze chyba chlodzenie silnika, teraz pilot mogl sobie kontrolowac przeplyw powietrza przez ustawienie koncowek wylotowych??

. Aha no i najwazniejsze, teraz mozna bylo na krzydelka zamocowac polowe zestawy zewnetrznych zabawek dla prawdziwych mezczyzn.
Samolot od 1942 goda

w tej wersji zaczol masowo pojawiac sie nad frontem wschodnim

wiec wszystkie kufajmany pokochaly go i wszyscy zyli dlugo i szczesliwie

. Warto tez dodac ze zmienila sie rowniez plyta pancerna za glowka pilota bo do tej pory byly dwa rodzaje.
Moim zdaniem glowna zaleta tego samolotu byla jego uniwersalnosc, latwo mozna bylo go przystosowac do misji Jabo jak rowniez do typowych zadan mysliwskich lub rekonesansu.
W FB, coz tu raczej nei radze sie kierowac do konca tym co pisze w roznych publikacjach ale jedynym sensownym atakiem na Spita jest Boom & Zoom bo w kolowce spadnie sie jak szmata a pierwsze co sie rozwali to revi. Poczekamy na pacza moze on cos zmieni.
To chyba tyle

jak cos sobie jeszcze przypomne to dopisze, a jak sie w czyms pomylilem to niech mnie ktos poprawi
