Autor Wątek: Omijanie Rakiet Powietrze-Powietrze i Ziemia-Powietrze????  (Przeczytany 5027 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mrocz

  • Gość
Omijanie Rakiet Powietrze-Powietrze i Ziemia-Powietrze????
« dnia: Lipca 07, 2004, 23:16:37 »
Sorka, że tak dużo nowych tematów tworze przez co zaśmiecam to Forum, ale jestem nowy w tym świecie, i mam dużo Pytań. Teraz mam problemy z gubieniem rakiet... Nie wiem, jak komputer i inni gracze w necie ( oglądałem ich :D ) to robią, że gubią rakiety, wiem, ze chaffy są do rakiet naprowadzanych na radar, a Flary na ciepło, wiem też, ze nie należy wystrzelić Flary lub chaffa i lecieć sobie dalej, jednak trzeba też wykonywać ciesne Menewry... Jednakże, jakiekolwiek manewry ja zrobie ( po wystrzeleniu odpowiedniego środka przeciwdziałania ) zawsze mnie trafi to draństwo... Czy ktoś zna jakieś rady???? Albo czy dwóch ludzi nauczy mnie tego w grze przez NET???? Mam czas prawi9e codziennie w wakacje...

PS. Latam na Su-27 i Su-33, czasem na Mig'u-29 i F-15...
PS2. Z góry dzięki.

Omijanie Rakiet Powietrze-Powietrze i Ziemia-Powietrze????
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 08, 2004, 00:10:35 »
Witam , czasami się udaje- od dwóch dni po zainstalowaniu ostatniego patcha bawiłem się w Lock Ona. Chętnie bym z Tobą pomknął na necie , pouczylibyśmy się wzajemnie( tylko jak w to grać na necie , skoro notorycznie nie wychodzę nawet przy RADKU 9800 Pro z 15 fps przy widoku z kokpitu! - do tego moje łącze w 64 kb/s w sieci LAN - już to widzę ! :lol: mega slideshow :lol: ) . Co do ciasnych manewrów to zgadzam się . Dużo zależy od szczęścia. Ostatnio , kiedy udało mi się zgubić AIM 120 AMRAAM - wykonałem wówczas ostrą górkę na jakieś 2 - 3 km od rakiety , zaraz po płytkim nurkowym przy ok 800 km/h, i wchodząc w górę na dopalaczu , bardzo szybko uderzając w klawisz "insert" (chyba domyślne tzw. "chaffy") udało mi się przeżyć następnych kilka sekund, albo się mylę i tylko ja jestem po prostu  Lamerus pospolitus Ale unikanie rakiet w Lock Onie , w filmie TOP GUn (na przykład) czy też w rzeczywistości - to podejrzewam trzy różne rzeczy . Na pewno nie ma na to prostej rady . A tak w ogóle spróbowałem zagrać w tryb kampanii (dziwne ustrojstwo :? i zasady przechodzenia do następnej misji) i wnioskuję ,że gdyby wyłączyć ikony  to jeszcze większa masakra. Zapewne większość graczy nie byłaby w stanie przeżyć pierwszych kilku sekund walki ( chyba ,że się mylę i sam jestem . Jestem w drugiej misji Su 27  ( chyba chodzi o zestrzelenie  C 130 ) i jakoś dziwnie wciąż mnie coś spuszcza ( chyba F -16  :evil:  :evil: ). Uważam ,ze cosik to za trudne dla cywila.
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

Omijanie Rakiet Powietrze-Powietrze i Ziemia-Powietrze????
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 08, 2004, 07:46:44 »
Witam

Szkoda, ze nie lataliscie w Flanker 2.51. Do tego symulatora nagrałem sporo tracków pokazujacych jak unikac rakiet A2A i A2G. Unikanie rakiet zalezy w duzym stopniu od tego, z jaka rakieta mamy do czynienia. Najprostszą metodą unikniecia zestrzelenia, jest gwałtowne zanurkowanie (w miare mozliwosci oczywiscie) i przelot tuz nad ziemią. Kazda rakieta zgubi Was wtedy. Bardzo zalecane jest tez korzystanie z nierownosci terenu. Jesli nie mozecie/nie chcecie zanurkowac i stracic pułapu nalezy starac sie zastosowac pewna prawidlowosc. Wkleje z mojej strony, z działu porad dla Flanker:

Cytuj

W przeciwieństwie do innych symulatorów w Flanker 2 trzeba zlokalizować nadlatującą rakietę w nieco staromodny sposób - poprzez kontakt wzrokowy. Wobec tego nieodzowna jest doskonała orientacja w przestrzeni. Istotne jest również zapoznanie się z daną misją (streszczenie misji) oraz terenem, nad którym będziemy lecieć.

Kiedy odzywa się sygnał ostrzegawczy (rakieta wroga pędzi w twoją stronę) należy sprawdzić na TWD (dolny prawy róg kokpitu) skąd nastąpiło jej odpalenie (TWD odbiera sygnał z radarów wroga). Na TWD widoczne są również dwa wskaźniki (w centrum), które informują, czy niebezpieczeństwo jest pod czy nad tobą.

Kiedy wiadomo już skąd nadlatuje rakieta należy skierować w tę stronę wzrok (hat na joysticku lub 7, 4, 1 i 9, 6, 3 na klawiaturze numerycznej). Większość rakiet typu A2A (powietrze-powietrze) nadlatuje z reguły z linii tuż nad lub tuż pod horyzontem.

Teraz najtrudniejsza część. Należy spróbować dostrzec dym z nadlatującej rakiety. Z doświadczenia wiem, że nie należy skupiać się na jednym punkcie ale cały czas wolno przeszukiwać horyzont. Kiedy widzisz już nadlatującą rakietę, nadszedł czas na reakcję.

W pewnym momencie dym zacznie stawać się coraz wyraźniejszy i rakieta zacznie nabierać szybkości. Jest to najodpowiedniejszy moment na wykonanie uniku. Wiem, że łatwiej jest coś takiego powiedzieć niż później wykonać ale "praktyka czyni mistrza".

Unik, który ja wykonuje składa się z dwóch etapów. W pierwszym wykonuję gwałtowny zwrot w kierunku rakiety, zachowując przy tym ten sam pułap lotu. W drugim odwracam samolot "do góry nogami" i wykonuję gwałtowny zwrot w dół. Jeżeli oba manewry zostaną wykonane szybko i płynnie istnieje duże prawdopodobieństwo, że rakieta chybi.


W przypadku Lock-On sprawa moze byc ciut prostsza gdyz mozna właczyc ikonki rakiet.
Manewr opisany na koncu cytatu mozna wykonac jeszcze inaczej. Otóz, gdy juz wiemy z TWD skad nadlatuje rakieta, gdy juz ja widzimy (jesli widzimy ;) ) reagujemy w odpowiednim momencie (ten niestety trzeba wyczuc) tak, ze ciagniemy joy na siebie (nos samolotu w gore, ok 45 stopni), robimy przewrót na plecy i znowu ciagniemy joy na siebie. W Flanker 2.51 chaff/flare były mało skuteczne. W Lock-On przy w/w manewrach mozna sobie nimi pomóc.

Jesli byłoby zainteresowanie, postaram sie moze w niedziele nagrac jakiegos tracka.

Jesli idzie o A2G sprawa jest podobna. Najprosciej nie dac sie namierzyc ;) Stosounkowo łatwo jest uniknac rakiet powolnych typu Hawk, ktore ponadto zostawiaja na niebie wyrazny slad.

Edelmann - mowisz o tej misji z C130, tej z duzym zachmurzeniem? Jesli tak to sposón jest prosty. Nie lec wysoko, lecz tuz nad ziemia. W pewnym miejscu (jeszcze przed kontaktem z C130) pojawiaja sie na radarze 2 obce maszyny. Olej je, staraj sie, zeby Ciebie nie dostrzegły. Gdy niemal wlecisz juz nad wode, daj w gore. Namierz najpierw obstawe C130, potem zniszcz wlasciwy cel. Skrzydłowy niech tez atakuje C130. Gdy juz bedzie czysto, ostro w dół, miedzy góry. Beda goniły Cie przepuszczone wczesniej samoloty wroga. Nie wdawaj sie z nimi w walke tylko uciekaj (jak najnizej). Twoja misja została juz wykonana. Teraz liczy sie powrót w jednym kawałku do bazy.

Pozdrawiam
Bartek
Aztec.pl

Mrocz

  • Gość
Omijanie Rakiet Powietrze-Powietrze i Ziemia-Powietrze????
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 08, 2004, 10:29:17 »
Cytuj
tylko jak w to grać na necie , skoro notorycznie nie wychodzę nawet przy RADKU 9800 Pro z 15 fps przy widoku z kokpitu! - do tego moje łącze w 64 kb/s w sieci LAN - już to widzę !  mega slideshow  


Co do Grafiki, to nie ma problemu... :] Płynność w trybie Multi w tej grze akurat nie spada!! Czasem działa płynnniej.... Wiem, bo sam już grałem, ale tylko jako obserwator, by czegoś się nauczyć. I tak się stało, wiem teraz, ile musze ćwiczyć, zeby nie zostać zestrzelony po kilku sekundach w Multi... Nigdy nie widziałem takiej gracji i szybkości, jak ci gościopwie których zobaczyłem.
PS. Jeszcze jedno :] Jak macie jakiegos nowego skina, to będzie go widać przez innych graczy :] ( o ile nie zastąpiłeś starych skinów nowymi :] ) O to skiny które ja wykonałem w trybie Multi...

qrde-

  • Gość
Omijanie Rakiet Powietrze-Powietrze i Ziemia-Powietrze????
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 08, 2004, 20:53:27 »
Jest jescze inny sposob, przydatny glownie w A2G- ucieczka. Zawracamy maszyne tak by leciec zgodnie z kierunkiem lotu rakiety, najlepiej w lekko w gore i na dopalaczu. SAM`y strzelaja zazwyczaj gdy tylko znajdziemy sie w zasiegu ich rakiet (lub radarow), wiec zanim rakieta doleci do miejsca w ktorym bylismy przed wykonaniem zwrotu my zdazymy sie bezpiecznie oddalic, a sam pocisk nie bedzie mial juz paliwa by nas dorwac.

BG

  • Gość
Omijanie Rakiet Powietrze-Powietrze i Ziemia-Powietrze????
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 31, 2004, 10:54:33 »
Ucieczka to na pewno najskutecznijsza metoda - w szczegulności na rakiety posiadające 120 km zasięgu :D .Najprostrze metody są najlepsze.Szybkie zanurkowanie daje dośc sporą szanse na unik.Jednak trzeba uważać, aby się nie rozbić.A większy problem jest z statkami posiadającymi rakiety.Jedną rakiete ominiesz ,a już druga na ciebie leci.Bez szans.
A tak swoją drogą czym najlepiej niszczyć statki.

9grudniA

  • Gość
Omijanie Rakiet Powietrze-Powietrze i Ziemia-Powietrze????
« Odpowiedź #6 dnia: Września 19, 2004, 16:36:37 »
Hmmm... cym najlepiej niszczyć statki? hmmm... Rakietami niekierowanymi lub bombami niekierowanymi. Może i jest to ryzykowne, ale najskuteczniejsze. Bo jeżeli użyjesz rakiet naprowadzanych, jest duż szansa na to, że statek wyśle rakietowe powitanie tak do rakiet jak i do ciebie. Rakiety, to największy problem w tej taktyce. Ja to robię tak. Staram się dolecieć do okrętu ślimakiem. Obserwuję wtedy choryząt od strony celu. Jeżeli zobaczę rakietę to wpewnym(powinno byc: w pewnym) momęcie wyrzucam środki zakłucające (czyt. flary) i rbię zrywa w górę, a potem ostro w stronę skąd przyleciała rakietka (ta jest już w miejscu gdzie zaczynałem manewr unikowy). Tuż po zakończeniu akrobacji wyrzucam odrazu (powinno byc: od razu) kolejną porcję flar i latam jak skadzony na wszystkie strony starając się nie zgubić orjętacji w terenie i przestrzeni (zwłaszcza w nocy), wiedząc że nadchodzi druga rakieta (ale już nie wiem gdzie jest ). Właśnie ta druga rakieta to gra w zgadulę. Kiedy już podlatuję bliżej do tego statku lecę szlałchem (tak to nazywam, nie żebym znał żargon pilotów  :wink: ). To znaczy wyobrażam sobię, że przestrzeń przedemną (powinno byc: przede mna) to tunel ( lub szlałch :D ). I lecę po ściance. Jakbym wypuścił dym z końcówek skrzydeł, to z tył zrobiła by się taka fajna sprężynka. W tym czasie strzelam z czego mam i skręcam ostro w górę, wyrzucam flary i tuż nad taflą wody lecę zygzaczkiem na bezpieczny dystans ( no i flary w tym czasie aplikujemy, choć ja raczej już ich nie mam na tym etapie  :D )

PS. Sorki za jakie kolwiek zjedzone końcówki lub orografy, spieszyłem się.
PS. 2. Uniki początkującym radzę ćwiczyć z widokiem na zewnątrz. Nie traci się orjętacji co jest ogromnie ważne.
PS. 3. Z samolotami jest gorzej bo nie mam pewności co do dokładnego kierunku zkąd przylecą. Wiem z której strony i jakiej wysokości, lecz nie wiem jak bardzo.

Kos

  • Gość
Omijanie Rakiet Powietrze-Powietrze i Ziemia-Powietrze????
« Odpowiedź #7 dnia: Września 19, 2004, 17:08:30 »
Cytuj
PS. Sorki za jakie kolwiek zjedzone końcówki lub orografy, spieszyłem się.


W takim razie badz tak mily, wyedytuj swego posta i popraw wszystko to co zawiera "byki". Jest tam tego sporo!!!!!

qrdl

  • Gość
Omijanie Rakiet Powietrze-Powietrze i Ziemia-Powietrze????
« Odpowiedź #8 dnia: Września 19, 2004, 17:17:59 »
Masz Kosie rację, niektóre posty stają się wręcz niezrozumiałe, a napis w stylu "nie miałem czasu, chęci, etc." zakrawa na bezczelność.

pozdrawiam,
qrdl

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Omijanie Rakiet Powietrze-Powietrze i Ziemia-Powietrze????
« Odpowiedź #9 dnia: Września 19, 2004, 17:43:40 »
bez urazy ale BEZCZELNOŚĆ sie pisze :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

qrdl

  • Gość
Omijanie Rakiet Powietrze-Powietrze i Ziemia-Powietrze????
« Odpowiedź #10 dnia: Września 19, 2004, 18:25:46 »
Cytuj
bez urazy ale BEZCZELNOŚĆ sie pisze

LOL of koz.... już poprawiam :-)) Nieźle, nieźle...  :oops:

9grudniA

  • Gość
Omijanie Rakiet Powietrze-Powietrze i Ziemia-Powietrze????
« Odpowiedź #11 dnia: Września 20, 2004, 15:00:32 »
Do djabła z waszą dociekliwością. Za dużo pisania. I tak mam wystarczająco zadane z Polaka. Jak chcesz to sobie poprawiaj sam. Nie dbam o to poprostu. A poza tym, nie jest to beZczelne bo przeprosiłem w PS 1. Ty patrz na treść, na to co chcę przekazać, a nie będziesz się mnie czepiał o zjedzone literki. No i widzisz? Apetyt straciłem przez ciebie, a mama zrobiła wątrupkę z cebulką :D

PS. Na przyszłość czepiajcie się ludzie o treść, lub kogoś innego. To nie forum humanistyczne.

Waylander

  • Gość
Omijanie Rakiet Powietrze-Powietrze i Ziemia-Powietrze????
« Odpowiedź #12 dnia: Września 20, 2004, 16:37:23 »
:shock:  :shock:  :shock:  :shock:  
Admin Cie polubi za chwile :D:D:D Co do literowek, czasem az oczy kluja np. "wątrupka" czy tez "djabla" shock:  :shock: Nie zebym kogos wysmiewal ale nie jest ciezko zajrzeć do slownika ortograficznego  :568:

Kos

  • Gość
Omijanie Rakiet Powietrze-Powietrze i Ziemia-Powietrze????
« Odpowiedź #13 dnia: Września 20, 2004, 16:50:24 »
...skoro sobie tego zyczyles wiec poprawilem. Zrobilo sie jakos czerwono no i wstd by byl wielki gdyby taki tekst trafil do Twoich rodzicow lub nauczycielki j. polskiego. Mysle, ze ostrzezenie jakie Ci dalem zmieni nieco Twoj poglad i pozwoli Ci sie zastanowic nad dalszym postepowaniem.

Omijanie Rakiet Powietrze-Powietrze i Ziemia-Powietrze????
« Odpowiedź #14 dnia: Września 20, 2004, 17:43:58 »
Zrobilo sie mooooocno offtopicznie. Trzeba bedzie posprzatac.

A dla osob robiacych byki, polecam Worda. Skopiowanie tekstu z pisanego posta do Worda, sprawdzenie pisowni i ponownie wklejenie na forum, to raptem kilka sekund.
Bartek
Aztec.pl