Autor Wątek: Jeden temat, trzy pytania  (Przeczytany 1286 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Jeden temat, trzy pytania
« dnia: Października 19, 2004, 18:43:40 »
Ot, 3 pytania na które mimo paru miechów gry w Lock-ona nie udało mi się znaleźć prostej i klarownej odpowiedzi. Czekam zatem na sugestie Towarzyszy:


1.  Komunikacja ze skrzydłowym, zwłaszcza w sytuacji 2 vs 2. Jak wyperswadować mu żeby nie atakował tego samolotu co ja i zajął się drugim przeciwnikiem? Aktualnie korzystam z kombinacji "flight/engage/my enemy" ale ostatnio parę razy spadłem właśnie dlatego, że skrzydłowy albo wali rakietami w ten sam cel co ja, albo w ogóle nie domyśla się, że trzeba strzelać.

2.  TWS w F-15. Jak zalockować kilka lecących blisko siebie celów i nie przejść przypadkiem do STT? Np. w ostatniej misji w kampanii f-15 jest 6 Su-33 trójkami i trochę ciężko desygnować je wszystkie naraz, a przecież jest to doskonała okazja by skorzystać z możliwości AIM-120. O ile wiem w realu radary mają tryb w którym mogą rozdzielić echa lecących bardzo blisko siebie samolotów, ale oczywiście w grze tego nie ma.

3. Lądowanie na lotniskowcu. Jeśli stoi - no problem. Ale gdy płynie 30 węzłów, to pokład lotniska "ucieka" w bok ze ścieżki podejścia - i problem jest,  bo przyrządy coś nie zawsze chcą pokazywać tam, gdzie trzeba i z SU-33 robi się Akula :evil:. Więc moje pytanie brzmi: Jaki jest najlepszy sposób lądowania, z której strony, czy podejście korygować stale czy na sam koniec itp.



I na koniec bonus dla prawdziwych twardzieli :D. Jakiego koloru jest podświetlenie zegarów w MiG-u i Su?
Na Check-six są nowe wersje podświetlenia do wszystkich maszyn, ale zastanawiam się czy ich kolor jest zgodny z rzeczywistością...


Pozdrawiam.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Jeden temat, trzy pytania
« Odpowiedź #1 dnia: Października 19, 2004, 20:06:16 »
Cytuj
1. Komunikacja ze skrzydłowym, zwłaszcza w sytuacji 2 vs 2. Jak wyperswadować mu żeby nie atakował tego samolotu co ja i zajął się drugim przeciwnikiem? Aktualnie korzystam z kombinacji "flight/engage/my enemy"

Robie dokladnie tak samo i,tez mi sie zawsze skrzydlowy pospieszy (narwaniec jeden).Czasami daje komende check my six :mrgreen:
Cytuj
2. TWS w F-15. Jak zalockować kilka lecących blisko siebie celów i nie przejść przypadkiem do STT? Np. w ostatniej misji w kampanii f-15 jest 6 Su-33 trójkami i trochę ciężko desygnować je wszystkie naraz

Ja zanim zdaze je pozaznaczac to juz slysze takie bip bip :mrgreen:
Cytuj
O ile wiem w realu radary mają tryb w którym mogą rozdzielić echa lecących bardzo blisko siebie samolotów, ale oczywiście w grze tego nie ma.

Ale glowy sobie nie damy urwac,ze F-15 rzeczywiscie ich nie rozdziela z wiekszej odleglosci.
Cytuj
3. Lądowanie na lotniskowcu. Jeśli stoi - no problem. Ale gdy płynie 30 węzłów, to pokład lotniska "ucieka" w bok ze ścieżki podejścia - i problem jest, bo przyrządy coś nie zawsze chcą pokazywać tam, gdzie trzeba i z SU-33 robi się Akula . Więc moje pytanie brzmi: Jaki jest najlepszy sposób lądowania, z której strony, czy podejście korygować stale czy na sam koniec itp.

To juz znany bug Lockona (gdzies tam byly nawet screeny jag gosciu podchodzi wedlug przyzadow a lotniskowiec w zupelnie innym miejscu).Ja tam siadam na wyczucie :wink:
Cytuj
I na koniec bonus dla prawdziwych twardzieli . Jakiego koloru jest podświetlenie zegarów w MiG-u i Su?

Cos Mi sie zdaje ze ten  jest zgodny z rzeczywistoscia.
A tutaj cos na potwierdzenie moich przypuszczeń.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

swier

  • Gość
Jeden temat, trzy pytania
« Odpowiedź #2 dnia: Października 19, 2004, 22:24:24 »
heloł  :)

teraz wujek powie pare słów do mikrofonu na zadane tematy

1/ skrzydłowy robi dokładnie to co mu każecie. tzn atakuje aktualnie przez was zalockowany cel. Żaden bug hehe
Ja po 'engage' daję 'bandits' i nie ma problemu. Atakują wszystko co się rusza w powietrzu i jest wrogie  8)  i z tego co zauważyłem to ai ładnie priorytaryzuje cele. tzn skrzydłowi atakuja po tej komendzie najpierw wrogów najgroźniejszych, dopiero potem inne, mniej groźne cele
rzadko atakują ten sam cel co ja. przypadkowo znaczy. a to się zawsze może zdarzyć w walce
przebiegłym nazistowskim sposobem na pewność że zaatakuje tego co trzeba (np w sytuacji 2 vs 2) jest zalockowanie celu, komenda engage/my target, a później, po otrzymaniu potwierdzenia, unlock i zajęcie sie drugim bandytą
Some1 może tak być że skrzydłowy nie atakuje w ogóle. jeśli każesz mu atakować swoj cel (engage/my target) zanim cokolwiek zalockujesz to on nie wie o co chodzi hehe i leci dalej  :D

2/ nie wiem nie latam f15  :roll:   Wstyd przyznać  :wink:  ale po roku 1945 to jestem miłośnikiem ruskich maszyn   8)    Najpewniej dlatego że to ruskie były te 'złe' w zimnej wojnie a moje mroczne serce zawsze jest po ciemnej stronie mocy  :mrgreen:

3/ hmmm no ja tego nie zauwazyłem ... rzeczywiście ils świruje, ale tylko jak lotniskowiec zmienia kurs (co w sumie nie dziwi). jak płynie prosto to zawsze gra.
Jedno czego można by się przyczepić to fakt że jak kuźniecow płynie w ciasnej formacji okrętów to zdarza im się 'tańczyć' i ciągle zmieniać miejsce w szyku - zwłaszcza przed punktami zmiany kursu. no i wtedy jest problem. ale oprócz tego ils działa bez zarzutu. takie są przynajmniej moje doświadczenia, a latam właściwie tylko su33 (i su25, a w przyszłości 39  :P )

4/ no juz się zastanawiałem nad tymi zegarami z C6. hmm na skrinach wyglądają szczerze mówiąc podobnie jak defaultowe  :roll:  ...  i też mam zgryz co jest bardziej 'real-like' - default czy te z C6. będę wdzięczny za podpowiedź. najlepiej od kogoś kto latał takim czymś w realu  :mrgreen:
... boshe jakie my mamy problemy ....  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

serwusik!

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Jeden temat, trzy pytania
« Odpowiedź #3 dnia: Października 19, 2004, 23:49:15 »
Ja... iq jest bardzo honorowe i do byle kogo szczelac ni bedzie! Wczoraj lecimy se 2 vs 4. Najpierw byl siakis SAM. Ja dzielnie nie zwazalem na niego bo wiedzialalem ze mi moze naskoczyc, ale skrzydlowy byl mnientki i zaczal sie krecic (oczywiscie kijek-niedolot Hawk dzielnie zatakowal morze). Zlapalem allahow na 48km (4 F16) i dalem engage bandits dla drugiego. Nie zwracalem na niego uwagi bo czasu nie ma i sam zaczalem rozdawac prezenty. Jak bylo po wszystkim to okazalo sie, ze kolega z narazeniem zycia ochranial moj tylek i konczyl rozpierduche z z drugim Mi8 ktore chcialy nas zalatwic od dolnej 6 :lol:
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

swier

  • Gość
Jeden temat, trzy pytania
« Odpowiedź #4 dnia: Października 20, 2004, 00:03:08 »
ai se wyliczyło widocznie ze mi8 są groźniejsze   :mrgreen:

heh śmigłowców w su33 zwykle nawet nie zauważam podobnie jak moi skrzydłowi. a jak mi znika wingman z dupy w niestosowanym momencie to wystarczy dać rejoin formation i wtedy ai przerywa swoje radosne aktywności i wraca. powinno wracać w kazdym razie

albo można zalockowac cos i dac engage my target. wtedy tez powinno przerwac swoje zabawy i wykonac rozkaz. a jak nie moze to odpowie ze nie i mamy jasność   :)

bo mnie sie zdaje też że engage bandits to jest rozkaz ataku każdego bandyty ze wskazaniem na najbliższych. no wtedy jak bedzie miał mi8 5km od dzioba a f16 50 kilosów dalej to 'tępe' ai zaatakuje pewnie bidne mile ... na to trzeba wziąc poprawke po prostu

ale z drugiej strony jak jest duzy młyn i dużo samolotów wokół to ai mi ZAWSZE najpierw atakuje myśliwce potem ew. su25 czy a10

konkludując ... to zawsze będzie ai z wszystkimi tego ograniczeniami. jak się zajarzy zasady którymi się kieruje to jest git.

hehe nigdy nie zapomne skrzydłowych w cfs2 którzy sie notorycznie we mnie wpierdzielali zaraz po starcie a w czasie walki krecili sie jak smród po gaciach  :lol:
momentami się ich bałem  :mrgreen:


EDIT =>

wczoraj zauważyłem że engage/my enemy to nie to samo co /my target ...   :oops:

wszystko co pisałem odnosi się do engage/my target

hihi nie wiem jak to się działo ale nie percepowałem tego że tam jest /my enemy.  I przyznam szczerze że nie wiem jaka jest domyślna reakcja ai na engage/my enemy

bo /my target to wiadomo - chodzi o zalockowany przeze mnie cel. ale /my enemy ......?
nie wiem  :roll:

jak ktoś będzie miał pomysł to z radością go wysłucham  :D