Autor Wątek: trackir2  (Przeczytany 1525 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

raf_kichu

  • Gość
trackir2
« dnia: Stycznia 06, 2005, 21:57:18 »
Czy to jest gdzies do kupienia w Polandii czy trzeba zamawiac zza wielkiej wody

Jutro odbieram X52 i zastanawiam sie czy by nie opchnac swojego X45 dolozyc troche $$$ i zakupic tenze wynalazek. Warto w ogole... jak to sie sprawuje w praktyce ?

Daneke!

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
trackir2
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 06, 2005, 22:46:53 »
Ten wyzej wspomniany grubol sie tym bawil tutaj. Na forum tez kilka razy to urzadzonkos ie przewinelo :)

Ps. YoYq masz taki sam panel jak ja  8)  8)  8)
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
trackir2
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 06, 2005, 23:40:37 »
Wszystko fajnie ale nie napisał Yoyek czy to jest takze dla ludzi bez totalnej koordynacji ruchów  :P Wiec Yoyq napisz czy potrafisz tańczyć  :520: jeżeli nie, to urządzenie bedzie także dla mnie  :500:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

raf_kichu

  • Gość
trackir2
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 07, 2005, 02:33:46 »
a jeszcze jedno mi sie nasunelo.... czy trackir v2  vs trackir v3 to chwyt marketingowy czy faktycznie jest jakas roznica w praktyce ?

trackir2
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 07, 2005, 08:35:51 »
Polecam ten watek:

http://www.forum.vatsim.pl/viewtopic.php?t=14031

Jesli nie macie dostepu do w/w forum wklejam cytaty (wszystkie tyczą trackir w FS2004):

Cytuj

Po 15 dniach od zamówienia dotarła do mnie w kartonowym pudełku (prosiłem o takie opakowanie, bo mają zwyczaj wysyłać w zwykłych bąbelkowych kopertach) zwykłą pocztą przesyłka z eDimensional UK zawierająca TrackIR3 i Vector Expansion.

Panowie (i Panie)

Czapki z głów...  

A może raczej - czapki na głowy (ponieważ Vector Expansion najlepiej montuje się na czapce - basebalówce).  

Słupek kabiny nie zasłania mi pasa w czwartym zakręcie, mogę wychylić się do przodu i poptrzeć z bliska na przyrządy (np. spokojnie ustawić wysokościomierz), przy lądowaniu mogę wyciągnąć szyję i patrzeć nad maską mimo dużego kąta natarcia. W samolocie z kółkiem ogonowym mogę podczas kołowania wystawić głowę z boku kabiny i patrzeć przed siebie (choć przy okazji widzę wówczas których płaszczyzn samolotu brakuje w Virtual Cockpit), mogę swobodnie rozglądać się po kokpicie i widzieć przełączniki, które np. zasłania wolant...

Jedyna wada - trzeba latać w czapce z daszkiem. Choć można próbować zamontować Vectora na pałąku słuchawek. Wygląda się wówczas jak Teletubiś (i podczas podnoszenia głowy do góry znikają z pola wiedzenia dwa dolen odblaski Vectora). Przywykłem już jednak do uśmieszków żony latając z TrackIR2 i odblaskową kropką przyklejoną do zamontowanej do słuchawek pałeczki od chińskiego jedzenia (potem przykleiłem kropkę na mikrofonie).

Na Waszym miejscu - już wpisywałbym zamówienia... Pod warunkiem że latacie w VC (w 2D TrackIR nie działa).


Cytuj

Wrażenia po kilku godzinach lotu (Dreamfleet Cessna 177RG Cardinal)

Zalety TIR3 (Standard) + Vector:
- wreszcie ten chromolony słupek od kabiny nie zasłania mi pasa na
base,
- mogę spojrzeć na przyrządy z bliska, żeby dokładnie ustawić wysokościomierz czy OBS,
- mogę wystawić głowę z kabiny przez okno i popatrzeć do przodu,
widoku nie zasłania maska,
- mogę wyciągnąć szyje i patrzeć nad maską,
- przed wjazdem na pas mogę się rozejrzeć, czy coś nie leci na prostej

Wady:
- trzeba latać w czapce, montaż na słuchawkach raczej się nie
sprawdza, czapka niekoniecznie musi być od Natural Point (chociaż nie
jest szczególnie droga) i tak trzeba zakleić umieszczony w jej daszku
reflektorek, gdyż czasem oprogramowanie myli go z reflektorkami
Vectora,
- w oprogramowaniu jest bug który powoduje, że czasem jak TIR
przestanie "widzieć" Vectora, nagle masz na ekranie widok pionowo w
dół znad kabiny, trzeba wcisnąć recenter lub energicznie potrząsnąć
głową - mi najczęściej zdarza się to gdy patrzę na mapę, którą mam na
kolanach
- jak wystawię głowę za kabinę, to widzę że samolot nie ma dolnej
części - projektując VC twórcy nie przewidzieli, że ktoś będzie
patrzył z zewnątrz
- przy moich ustawieniach jest ciężko wystawić głowę z kabiny i
patrzeć pionowo w dół - w takiej pozycji TIR traci widoczność Vectora
- oczywiście możliwości rozglądania znacznie większe niż z TIR2

Inne:
- jest sześć osi (a w zasadzie 5, bo roll chyba od razu trzeba
wyłączyć), więc znacznie więcej opcji do ustawiania zanim osiągnie się
dobry rezultat,
- trzeba go ustawić dalej niż TIR2,
- trzeba się do Vectora przyzwyczaić, trzeba zmienić niektóre nawyki z
TIR2,
- gdyby nie opisany wyżej bug, praktycznie nie trzeba byłoby używać
recenter, jeśli przesuniesz się na fotelu, masz przesunięty widok, ale
dalej patrzysz na wprost.


Pozdrawiam
Bartek
Aztec.pl

grad

  • Gość
trackir2
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 07, 2005, 10:58:31 »
NO, NO! To jest właśnie coś, czego mi od zawsze w simach brakowało!

I to bardzo boli też w produkcjach UbiOlo - zastanawialiście się kiedyś nad tym, że ruch "głowy" w kokpicie jest nienaturalny? To, co mamy, to ograniczony kokpitem ruch kamery znajdującej się w jednym punkcie. Natomiast w rzeczywistości, nasze kamery (gałki Mk. I) poruszają się po ograniczonej anatiomią sferze, albo inaczej mówiąc, jakby na przedłużeniu z punktem obrotu gdzieś w środku czaszki. Wszystko przy założeniu, że obracamy tylko głowę. Chyba trochę zamieszałem :).

Gdyby chcieć odwzorować ruch głowy pilota w kokpicie, to kamera powinna poruszać się mniej więcej tak, jakby punkt obrotu znajdował się za nią. Dla większego realizmu, przy spojrzeniach do tyłu, powinno być dołączone lekkie wychylenie w bok. Spróbujcie oberzeć się za siebie nie ruszając się z miejsca, to będziecie wiedzieć, o co mi chodzi. W FPP już dawno (chyba pierwszy był Quake 2) wprowadzono ruchy typu 'lean', a w simach nic.

Nawet taka, niewielka, zmiana w ruchu wirutalnej główki bardzo by pomogła. Można by też w miarę łatwo dodać inne ruchy, np. wyciągnięcie szyi lub spojrzenie w dół z nosem przy owiewce - i to bez TrackIR. Wystarczyłoby dodać klawisz modyfikujący ruch joya (taki switch), przy użyciu którego joy kontrolowałby właśnie te 2 dodatkowe spojrzenia (na boki i nad maską). Taki mechanizm modyfikowania był w Jane's F/A-18 i służył do kontrolowania TDC (Target Designation Columns, czy jakoś tak). A np. w Jane's WW2 Fighters można było przesuwać sobie dowolnie punkt "siedzenia" w kokpicie w 3 płaszczyznach.

swier

  • Gość
trackir2
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 07, 2005, 12:54:25 »
no więc ja własnie tego nie rozumiem, dlaczego w fb/pf nie można sobie 'punktu widzenia' ustawić. jak w FSie żeby daleko nie szukać. Góra/dół/lewo/prawo. I już. Tak jak qrad pisze toż to już w Jane's WWII Fighters było.

Bo TrackIR jest extra ale ja się siedzi po uszy w kokpicie w niektórych maszynach to i tak wiele nie pomoże  :?