jest kilka "ale"
mianowicie jeśli ustawisz do lotu na przykład schwarm samolotów i ustawisz im 25% paliwa. To po starcie gry Ty masz możliwość ustawień jego poziomu , jednak Twoi komputerowi koledzy będą niestety mieli cały czas 25%.
Cosik takowego ,że nie masz wpływu na ilość paliwa i rodzaj zabieranego uzbrojenia występuje w kampanii dynamicznej, gdzie jako początkujący pilot masz to co dostałęś i nic z tym nie zrobisz. Natomiat już później jak osiągniesz odpowiedni awans i będziesz miał okazję dowodzić większą ilością maszyn , wówczas to Ty decydujesz , jakie uzbrojenie i ile paliwa zabieramy.
Odnośnie ustawiania punktu startu samolotów z miejsca innego niż jeden z krańców lotniska(to o co pytał Noe wyżej), to w dogu się nie da.
Daje tę możliwość coop. Pewnie wielu wie jak to zrobić. Dla tych którzy jeszcze nie wiedzą:
1.ustawiasz waypointy dla grupy samolotów , którymi zechcesz polecieć z kolegami
2. waypoint "take off' musisz umieścić w miejscu , z którego chciałbyć aby rozpocząl się start (czyli po prostu przeciągasz go z krańca pasa startowego do punktu z którego chciałbyć aby rozpoczął się postój Twojej maszyny. Jest jednak kilka "ale"
- po pierwsze punkt startu"take off" z którego chciałbyś aby zaczynał się start musi byc oddalony w odpowiedniej odległości od krańca pasa startowego, gdyż jeśli będzie dość blisko , wówczas po odpaleniiu misji będziesz stał dalej na krańcu pasa. Trzeba to wybadac metodą prób i błędów. Jest pewna odległość wyznaczona okręgiem o jakiejś ustalonej średnicy od centrum lotniska , poza którą można sobie ustawić "take off"
- po drugie. Jeśli wyznaczycie trasę dla większej niż 1 samolotów , wówczas ustawiają się one na ziemii w taką tyralierę (schody) - pod kątem ok 45 st. gdzie prowadzący jest na przedzie a jego skrzydłowi wzdłuż linii za nim pod kątem 135 stopni (nie wiem czy to jasno wytłumaczyłem) Chodzi o to ,że samoloty wówczas nie stoją jeden za drugim. Jest to istotne w momencie kiedy tak kombinujecie aby miejsce z którego startują samoloty znajdowało sie na przykład przed hangarem , lub żeby wokół Waszych samolotów stały na przykład cysterny z paliwem , słowem kiedy tak będziecie budowac misję aby już na ziemi poczuć jak najlepszy klimat i nadać lotnisku troche życia.
- po trzecie . Ważne jest aby kierunek w którym chcielibyćie aby był zwrócony nos Waszej maszyny był skierowany w kierunku drugiego waypointu. Więc musicie go ustawić w obojetnie jakiej odległości od "take off"tak aby linia łącząca oba waypointy wyznaczałą oś samolotu. (przy zabawie zrozumiecie , dlaczego to jest istostne).
- po czwarte . Ten sposób umieszczania samolotów poza pasem na początku ma tylko wtedy sens gdy kazdą z tak umieszczonych maszyn kieruje żywy gracz. Jeżeli któraś z maszyn nie zostanie w cooperatiwie obsadzona przez gracza , wówczas zacznie startować z tego miejsca gdzie stoi , co skończy się wpadnięciem na pierwszy lepszy obiekt infrastruktury lotniska napotkany na drodze i potem wielkie BUM i lament:" Hiiilfe ich
bin getroffen!!!. " Taki sposób rozpoczynania startu robi się po to aby poczuć smak kołowania w kierunku pasa co daje oczywiście smaczek.
Ale co zrobić kiedy nie wiemy ilu kolegów poleci a nie chcemy porzed każdym lotem grzebac w edytorze (co zajmuje niepotrzebnie czas i naraża kolegów na oczekiwanie)?
Wtedy robimy inny patent: jeżeli chcemy aby leciało 7 sztuk , wtedy ustawiamy dla każdego z samolotów osobno waypointy . Dajemy kazdemu z nich "fuel" na zero i mamy sytuację , gdzie jeśli gotowych jest trzech kolegów , to trzy samoloty lecą , pozostałe 4 nie startuja , nie pakują nam się w hangary (wyżej opisana sytuacja) a ich piloci robią
grzeczniebail out i jest gut.
Zainteresowanych jak to w praktyce wygląda zapraszam do zadawania pytań , moge też podrzucić na przykład gotowąmisję