Autor Wątek: Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły  (Przeczytany 15260 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

noe

  • Gość
Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« dnia: Kwietnia 05, 2005, 13:23:08 »
Postanowiłem założyc ten temat gdyż uważam że jest wśród Nas wielu zdolnych twórców map, misji lub całych kampani. :569: Edelman wzywam Cię!!!
Chiałbym aby ten temat służył do poszukiwania ciekawych rozwiązań lub nowinek jakie wyszukujemy.Miłoby było gdyby znalazły sie tu obrazki z naszych wypocin (miasta ,lotniska ,bazy wojskowe ,porty ,fabryki) .Wszystko co poprawia klimat naszych lotów nawet tych dogowych.Sam widziałem niejednokrotnie na mapie dogowej ciekawe rozwiązania.Wielu z Nas nie wie o niektórych funkcjach jakie sa w FMB podzielmy się nimi!!


Na początek zapytam:

1. :?: Kto wie jak osiągnąć taki oto efekt???



gdybyśmy potrafili tak zrobić to wyobraźcie sobie jak fajnie możnaby umieszczać całą flotę na mapie np. z tonścym,płonacym tirpitzem.hmmm


Następna zagadka:
2. :?: Jak ustawić home base aby samoloty graczy po wejściu na serwer w dogu pojawiały się tam gdzie My chcemy????????

3. :?: Czy można ustawić zasięg rażenia flaków,i ewentualnie jak sie to robi????????


Główna nagrodą w konkursie dla najmądrzejszego FMBeowca  jest  zaproszenie dla 1 osoby na pokazy lotnicze w Radomiu *!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



*zwycięzca pokrywa sam wszystkie koszty z tym związane :565:

Głos z sali

  • Gość
Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 05, 2005, 13:32:09 »
Noe, muszę Cię rozczarować, ale efekt który pokazałeś na zdjęciu wygląda tak tylko w FMB. Jeśli uruchomisz tak zrobioną grę, twój Król Jurek Piąty będzie niestety stał normalnie. Na pozostałe twoje pytania również szeroko już dyskutowano na forum FMB na stronie gry. Nie podam Ci teraz linka, ale naprawdę łatwo to znaleźć.

noe

  • Gość
Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 05, 2005, 14:05:56 »
Szanowny Głosie Ja to dobrze wiem że tam to jest ale nie chodzi mi o wskazanie linków do angloęjzycznego forum ale o dyskusję w ojczystym języku bo jak zauważyłeś nie wszyscy są tak biegli w cherbacianym jęzorze jak Ty lub Ja(troche sobie radzę).
Opisywane na tamtym forum ciekawostki i rozwiazania sa bardzo fajne no ale cóż chciałem zachęcić takich jak Ty do wytłumaczenia pewnych ciekawostek(przetłumaczenia) na nasz ojczysty żeby wszyscy mogli dyskutowac i czytać.Wśród Nas są też zdolni którzy niestety nie maja takiego kącika jak tam i taki jest cel tego tematu.Wytłumacz ,podziel sie inną ciekawostką ale proszę nie dawaj linków do angielskiego forum........ :566:
Byłoby miło oglądać popisy w twórczym działaniu na FMB naszych kolegów tu na naszym forum

Dzięki za odpowiedz na  pytanie nr 1 ale nadal nie wiemy jak to zrobić chociaż w FMB

Głos z sali

  • Gość
Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 05, 2005, 14:12:34 »
Czytelnicy pytają, redakcja odpowiada:
2. Trzeba postawić lotniskowiec, choćby w lesie, i to będzie Twój wybrany punkt startu na mapce. Innej możliwości poza statycznymi lotniskami nie ma. Ten edytor jest naprawdę biedny i nic na to nie poradzę.
3. Zasięg AAA ustawiasz w zakładce "zasięg AAA". W przypadku okrętów można dodatkowo ustawić czas po jakim zacznie strzelać od momentu rozpoczęcia misji- to się akurat przydaje w budowie kampanii.

Siara

  • Gość
Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 07, 2005, 04:06:25 »
Pare pomyslow z moich mapek dogowych...

Henio ktory nie dolecial do domu/umiejscowiony jakies 300m przed pasem startowym imituje crashlanding.Zmierza do niego kolumna karetek,a obok stoi Storch/

...port rybacki-zaadoptowany przez niemcow na przystan dla samolotow Arado.Zwroccie uwage na molo :D

...stacja paliw plynnych...

...stanowisko artylerii przeciwlotniczej...

...stanowisko artylerii niemieckiej i punkt dowodzenia ogniem...

...i jeszcze jeden porcik... :wink:  8)

Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 10, 2005, 18:11:37 »
Jak zrobić żeby wszystko się tak ładnie wpasowało (tzn. np. "początek" worków z piaskiem z "końcem" drugich worków równo i pod kątem 90°)? Jak ja próbuję coś zrobić w FMB, to przy przesuwaniu obiektów przy minimalnym ruchu myszą skaczą one o około metr.

Siara

  • Gość
Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 10, 2005, 19:17:26 »
Cytat: PZl Belfegor
Jak zrobić żeby wszystko się tak ładnie wpasowało (tzn. np. "początek" worków z piaskiem z "końcem" drugich worków równo i pod kątem 90°)? Jak ja próbuję coś zrobić w FMB, to przy przesuwaniu obiektów przy minimalnym ruchu myszą skaczą one o około metr.


jak zblizysz mape w 2D to nacisnij ENTER,powinno sie zmienic na 3D.Do obracania obiektow sluzy klawiatura numeryczna 1,7,9,3 a do podnoszenia obiektow w stosunku do poziomu morza/nie wszystkie mozna-np:dym,ogien,czy tez swiatla lotniskowe/sluzy F4+lewy przycisk myszki+ruch myszka w gore i w dol....... :wink:

PS:milej zabawy

Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 10, 2005, 21:13:48 »
Dzięki! :)

noe

  • Gość
Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 12, 2005, 14:52:42 »
Popatrzcie jak Gość wykombinował sobie linię brzegową!!!

Ciekawe jakiego obiektu użył do tego celu???????


Siara

  • Gość
Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 14, 2005, 10:51:27 »
to to jest nic-a co stoi kolo zamku :?:  :?:  :?:

Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 14, 2005, 13:50:36 »
Jak ustawic w coopie uzbrojenie tak zeby gracz nie mogl go sobie zmienic?
Русский военный корабль, иди нахуй !!!

Molnar

  • Gość
Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 14, 2005, 16:34:07 »
To co stoi koło zamku to może zniszczony dźwig lub coś podobnego....  :wink:

Siara

  • Gość
Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 15, 2005, 01:11:02 »
Cytat: RalF
Jak ustawic w coopie uzbrojenie tak zeby gracz nie mogl go sobie zmienic?


musisz kliknac na samoloty ktore postawisz na pasie i w opcjach mozesz zmienic ilosc paliwa i uzbrojenie.

Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 15, 2005, 09:30:47 »
tak wlasnie robie ale pozniej mozna to zmienic bez problemu
jak latalem virtualne fronty to tez mozna bylo dowolnie wybierac uzbrojenie i paliwo
w singlu gralem w kampanie dla bf110 i tam jak przydzielono uzbrojenie to nie mozna bylo go zmienic
teraz tworze sobie misje i nie moge dojsc do tego jak to ustawic  :572:

EDIT
Sam sobie odpowiem :) a wiec, w Full Mission Builder, Edit/Condition/Misc zaznaczyc No User Loadout
Русский военный корабль, иди нахуй !!!

Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 20, 2005, 10:38:48 »
jest kilka "ale"
mianowicie jeśli ustawisz do lotu na przykład schwarm samolotów i ustawisz im 25% paliwa. To po starcie gry Ty masz możliwość ustawień jego poziomu , jednak Twoi komputerowi koledzy będą niestety mieli cały czas 25%.
Cosik takowego ,że nie masz wpływu na ilość paliwa i rodzaj zabieranego uzbrojenia występuje w kampanii dynamicznej, gdzie jako początkujący pilot masz to co dostałęś i nic z tym nie zrobisz. Natomiat już później jak osiągniesz odpowiedni awans i będziesz miał okazję dowodzić większą ilością maszyn , wówczas to Ty decydujesz , jakie uzbrojenie i ile paliwa zabieramy.

Odnośnie ustawiania punktu startu samolotów z miejsca innego niż jeden z krańców lotniska(to o co pytał Noe wyżej), to w dogu  się nie da.
Daje tę możliwość coop. Pewnie wielu wie jak to zrobić. Dla tych którzy jeszcze nie wiedzą:
1.ustawiasz waypointy dla grupy samolotów , którymi zechcesz polecieć z kolegami
2. waypoint "take off' musisz umieścić w miejscu , z którego chciałbyć aby rozpocząl się start (czyli po prostu przeciągasz go z krańca pasa startowego do punktu z którego chciałbyć aby rozpoczął się postój Twojej maszyny. Jest jednak kilka "ale"
- po pierwsze punkt startu"take off" z którego chciałbyś aby zaczynał się start musi byc oddalony w odpowiedniej odległości od krańca pasa startowego, gdyż jeśli będzie dość blisko , wówczas po odpaleniiu misji będziesz stał dalej na krańcu pasa. Trzeba to wybadac metodą prób i błędów. Jest pewna odległość wyznaczona  okręgiem o jakiejś ustalonej średnicy od centrum lotniska , poza którą można sobie ustawić "take off"
- po drugie. Jeśli wyznaczycie trasę dla większej niż 1 samolotów , wówczas ustawiają się one na ziemii w taką tyralierę (schody) - pod kątem ok 45 st. gdzie prowadzący jest na przedzie  a jego skrzydłowi wzdłuż linii za nim pod kątem 135 stopni (nie wiem czy to jasno wytłumaczyłem) Chodzi o to ,że samoloty wówczas nie stoją jeden za drugim. Jest to istotne w momencie kiedy tak kombinujecie aby miejsce z którego startują samoloty znajdowało sie na przykład przed hangarem , lub żeby wokół Waszych samolotów stały na przykład cysterny z paliwem , słowem kiedy tak będziecie budowac misję aby już na ziemi poczuć jak najlepszy klimat i nadać lotnisku troche życia.
- po trzecie . Ważne jest aby kierunek w którym chcielibyćie aby był zwrócony nos Waszej maszyny był skierowany w kierunku drugiego waypointu. Więc musicie go ustawić w obojetnie jakiej odległości od  "take off"tak aby linia łącząca oba waypointy wyznaczałą oś samolotu. (przy zabawie zrozumiecie , dlaczego to jest istostne).
- po czwarte . Ten sposób umieszczania samolotów poza pasem na początku  ma tylko wtedy sens gdy kazdą z tak umieszczonych maszyn kieruje żywy gracz. Jeżeli któraś z maszyn nie zostanie w cooperatiwie obsadzona przez gracza , wówczas zacznie startować z tego miejsca gdzie stoi , co skończy się wpadnięciem na pierwszy lepszy obiekt infrastruktury lotniska napotkany na drodze i potem wielkie BUM i lament:"  Hiiilfe ich
 bin getroffen!!!. " Taki sposób rozpoczynania startu robi się po to aby poczuć smak kołowania w kierunku pasa co daje oczywiście smaczek.
Ale co zrobić kiedy nie wiemy ilu kolegów poleci a nie chcemy porzed każdym lotem grzebac w edytorze (co zajmuje niepotrzebnie czas i naraża kolegów na oczekiwanie)?
Wtedy robimy inny patent: jeżeli chcemy aby leciało 7 sztuk , wtedy ustawiamy dla każdego z samolotów osobno waypointy . Dajemy kazdemu z nich "fuel" na zero i mamy sytuację , gdzie jeśli gotowych jest trzech kolegów , to trzy samoloty lecą , pozostałe 4 nie startuja , nie pakują nam się w hangary (wyżej opisana sytuacja) a ich piloci robią
grzeczniebail out i jest gut.
Zainteresowanych jak to w praktyce wygląda zapraszam do zadawania pytań , moge też podrzucić na przykład gotowąmisję
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php