Autor Wątek: Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły  (Przeczytany 15237 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pogo

  • Gość
Odp: Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #30 dnia: Kwietnia 27, 2007, 18:27:54 »
Jak byśmy wiedzieli jak to przypuszczam że pierwsze by była zrobiona mapa Polski.
Przykro mi ale się nie da chyba że się dogadasz z Olem producentem gry .Ale jak się to gada to prędzej się dwie Niedziele do kupy zejdą niż Olo da ci edytor .

Pozdrawiam Pogo

Cpr. Aion

  • Gość
Odp: Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #31 dnia: Kwietnia 27, 2007, 19:25:51 »
Thx za info :). Szkoda, że sie nie da tworzyć własnych map... A już miałem obcykany motyw z bitwą o Anglię, skiny samolotów już miałem przygotowane a tak to będę musiał zastępować inną mapą(H****o).

Odp: Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #32 dnia: Kwietnia 27, 2007, 20:57:59 »
Nie zasypuj gruszek w popiele ;). Potrzeba matką wynalazków, no a Polak potrafi. Swego czasu jak przed erą "przedgumkową"  bawiliśmy się z qmplami z NJG1, to też wybrzeża Angliji były mocno porządane po to żeby z tamtąd mogły  "przyfruwać" w nocy "ichnie"  bombowce nad teren 3 Rzeszy.  Chwilę pokombinowałem i użyłem do tego celu mapę zatoki fińskiej. Rzuć okiem - prawie idealna !  :002:. Zasadniczo jedyne co może boleć to dziwne (fińskie) nazwy miast   :karpik.
No ale czego chcieć więcej. Południowa cześć mapy to teren Niemiec, Holandii, Belgi , noo może i wschodnie fragmenty Francji. Odległościowo wielkiego przekłamania nie ma aż tak wielkiego. Północne fragmenty lądu na tej mapie można uznać za teren Wysp Brytyjskich. Fakt - brakuje klifów w Dover a sama linia brzegowa zbyt bogata jak na Wyspy. Poza tym może i lotnisk nie za wiele. Ale dla potrzeb dobrej zabawy można oko przymknąć i jest ok. Jest nawet "kawał" wody który może robić za "Kanał". No i co ważne !- można wykonać w "te i nazad"  3 godzinny lot i mapa się nie kończy!!!
Chyba jeszcze gdzieś mam mapkę zrobioną na bazie zatoki fińskiej symulującej Europę zachodnią.
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

Schmeisser

  • Gość
Odp: Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #33 dnia: Kwietnia 27, 2007, 21:27:19 »
Przecież wschodnia część Krymu to kopia terenu dover-Pas de Calaise

Cpr. Aion

  • Gość
Odp: Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #34 dnia: Kwietnia 27, 2007, 23:09:11 »
Dzięki Edelmann :) . Coś pokombinuje i dodam parę budynków, nie wiem tylko czy klify można dodawać- można? Bo budynki typu zamki itp. to bez problemu. Klif by robił za wybrzeże :D .

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #35 dnia: Kwietnia 28, 2007, 00:01:13 »
Klif jako taki to element siatki terenu, więc całkowicie odpada.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #36 dnia: Kwietnia 28, 2007, 12:22:56 »
Co do klifu , to tez możnaby się pobawić. Jest pośród obiektów taki fragment nadmorskiego urwiska który pierwotnie służył jako fragment scenerii pod "Jaskółcze gniazdo" na Krymie. Można by się pobawić i poukładac te obiekty jeden przy drugim tak żeby ustawione jeden obok drugiego stworzyły coś na kształt klifu. Trzeba się tylko zastanowić czy warto. Jak wspomniałem wyżej- linia brzegowa na mapie Zatoki fińskiej jest mocno zróznicowana co mogłoby stanowić problem w tego typu kombinacji. Druga rzecz to ewentualny problem z ilością tych obiektów , które trzeba by było ustawić żeby stworzyły spory fragment klifu- wszystko zalezy czy komp "szarpnie" to , no i w ogóle czy tego typu zabieg nie spowolni płynności rozgrywki w czasie na przykład potyczki nad stworzonymi  w ten sposób  klifami. Wszystko trzeba potestować i wymaga to MNÓSTWO pracy.  Jako ubarwienie do tematyki BOB-a można też pokusić się o stworzenie masztów radarów brytyjskich. Do tego celu możemy śmiało użyć obiektów kratownic dźwigów portowych , które w ostatnich patchach dodano do listy obiektów.
Nie wiem tylko, czy w przypadku akurat tych obiektów  w ostatnich patchach poprawiono (dodano )możliwość "unoszenia" obiektów w pionie- tak jak to można uczynić np ze światełkami i dymami. Wówczas postawienie takie kratownicy jedna na drugą umożliwiłoby zbudowanie konstrukcji bardziej zbliżonej wielkością do wspomnianych masztów radarowych , które były konstrukcjami dość pokaźnymi i w tej sytuacji byłyby ładnie widoczne. Trzeba po prostu to sprawdzić. :001:
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #37 dnia: Kwietnia 28, 2007, 17:04:32 »
...a że "Polak potrafi" eksperymentować z dostępnym materiałem udowodnił Scoot w tym wątku :D
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,5509.75.html

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #38 dnia: Kwietnia 28, 2007, 19:59:25 »
Dziś stwierdziłem ,że przez cały czas "znajomości" z tym "symulatorem" więcej w nim czasu spędziłem w full mision builder niż latając .Dlaczego tak , to chyba wiadomo. Builder jest fajny i mozna rozwinąc wodze fantazji. Szkoda że twórca gry ma zbyt wybujałą fantazję co do fizyki...eeeech!


Osobiście jestem za  tym żeby tematykę budowania misji, zwłaszcza budowania scenerii przy użyciu "buildera" propagować jak najbardziej. Nie tylko samych misji, także kampanii i ciekawych scenerii. Myślę ,że zapaleńców do roboty znajdzie się wielu, którzy dodatkowo chcieliby się podzielić swoimi pomysłami i dziełami . Takie prace stworzyłyby swego rodzaju bank misji, map etc. Z drugiej strony wielu użytkowników "symulatora" potrzebowałoby pomocy w tym zakresie ( nie są obeznani z "full mision builderem" lub mają inny problem "ze zrobieniem czegoś")  a potrzebowaliby polatac na ciekawej mapce , która bedzie na przykład miała nutkę historii . Po co umiejętności tych co to potrafią miałyby się tak marnować?
 
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

Odp: Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #39 dnia: Kwietnia 28, 2007, 20:17:11 »
Przecież wschodnia część Krymu to kopia terenu dover-Pas de Calaise

Też swego czasu robiła za co innego , ale chyba w moim przypadku robiła za "podkład' pod mini kampanię (ok 10 misji) dla zabawy w Jagdverband 44. Ogólnie mapa użyteczna ale do diaska w dalszym ciagu maława coś. Jak dla mnie na chwilę obecną Maddox mógł zrobić radzieckie tłokowce o osiągach F4 Phantom , ale mapę o rozsądnych rozmiarach to mógłby zaimplementować!  :020:
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

Odp: Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #40 dnia: Kwietnia 29, 2007, 07:29:35 »
..... Takie prace stworzyłyby swego rodzaju bank misji, map etc. Z drugiej strony wielu użytkowników "symulatora" potrzebowałoby pomocy w tym zakresie ( nie są obeznani z "full mision builderem" lub mają inny problem "ze zrobieniem czegoś")  a potrzebowaliby polatac na ciekawej mapce , która bedzie na przykład miała nutkę historii . Po co umiejętności tych co to potrafią miałyby się tak marnować?
Istnieje już coś podobnego:
http://mission4today.com/index.php?name=Content&pid=4
... ale coś za coś: świetny wygląd scenerii za wysokie wymagania sprzętowe, sama dobra karta  grafiki nie wystarczy - cały pecet musi być "wydajny".
Z tego co pamiętam Warszawa Scoota "nie działała" mi nawet z jedną P11 w misji na sprzęcie Ati 9800 Pro, 1GB RAM, XP 3000+ na Asusie.
Leszek

Odp: Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #41 dnia: Maja 07, 2007, 13:28:57 »
A może w ramach odskoczni i dla rozrywki taki mały mini konkursik??
Na przykład ...Wał Atlantycki. Wizja słynnych umocnień z wykorzystaniem FMB z Olegtrixu- jest mnóstwo obiektów, więc pewnie możnaby pokusić się o wykonanie kopii w postaci mapki z infrastrukturą normandzkich umocnień (stan na czerwiec 44 przed inwazją). Mapa jest , obiektów mnóstwo . Co tu dużo gadać- do roboty!!
Najlepszy projekt zostanie nagrodzony...brawami  :021: Sędziowie to całe grono forum.

                                             Pozdrawiam!
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

Odp: Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #42 dnia: Maja 07, 2007, 14:14:01 »
Myślę ,że zapaleńców do roboty znajdzie się wielu, którzy dodatkowo chcieliby się podzielić swoimi pomysłami i dziełami . Takie prace stworzyłyby swego rodzaju bank misji, map etc. Z drugiej strony wielu użytkowników "symulatora" potrzebowałoby pomocy w tym zakresie ( nie są obeznani z "full mision builderem" lub mają inny problem "ze zrobieniem czegoś")  a potrzebowaliby polatac na ciekawej mapce , która bedzie na przykład miała nutkę historii . Po co umiejętności tych co to potrafią miałyby się tak marnować?

Pomysł ciekawy i choć osobiście już się "Ologierką" bawię niezbyt często to wrzucam jedną z moich starych prac odnalezionych w zakurzonych zakamarkach jakiegoś dysku czyli mapkę Pearl Harbor z 7.12.41. Już kiedyś to udostępniałem, ale to było ponad rok temu i link dawno wygasł, a skoro padł pomysł "wymiany mapek" to może komuś się przyda.

http://rapidshare.com/files/29970661/PH.zip.html

Ponieważ wybór okrętów w serii FB-AEP-PF jest ograniczony to kilku typów więc trzeba było trochę "pooszukiwać" i tak np.:
- za amerykańskie stare pancerniki "robią" rosyjskie pancerniki typu "Marat" - uznałem, że ich odporność i siła ognia plot jest bardziej zbliżona do amerykańskich okrętów sprzed modernizacji niż np. dostępnych w grze nowoczesnych pancerników typu "Bismarck" czy "King George V".
- lekkie krążowniki typów "Brooklyn" i "St.Louis" są pozorowane przez krążowniki typu "Kirow"
- w stare lekkie krążowniki typu "Omaha" wcieliła się  "Aurora"
- za duże niszczyciele typu "Porter" są ustawione niszczyciele typu "Taszkient"
- stary pancernik-cel "Utah" jest udawany przez pancernik obrony wybrzeża
- za stawiacz min "Ogala" - postawiłem okręt typu "Niobe"
- pogłębiarka i rura do niej to barka desantowa i kawałek płotu - ale z powietrza wygląda OK




Wszystkie okręty są "wyłączone", każdy musi ustawić sobie sam siłę ognia plot w swoich misjach. Nabrzeża są poprawione - na ile się dało i tam tylko gdzie to było potrzebne.

a tu linki do stron, z których korzystałem przy budowie PH:
http://www.history.navy.mil/photos/events/wwii-pac/pearlhbr/pearlhbr.htm
http://www.history.navy.mil/photos/events/wwii-pac/pearlhbr/ph-oa.htm
http://www.ibiblio.org/hyperwar/USN/USN-ships.html#aux

O ile okręty ustawione są jak najbardziej "historycznie", to samoloty na lotniskach, nie odzwierciedlają rzeczywistości - jak ktoś chce to sobie może poprawić. No i to tylko mapka-podkład więc nie ma nic w powietrzu, też trzeba sobie samemu wstawić
« Ostatnia zmiana: Maja 07, 2007, 14:24:41 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline Marcinos

  • *
  • Kierowca bombowca
Odp: Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #43 dnia: Maja 07, 2007, 14:41:24 »
Fighter pilots make movies, bomber pilots make history, but everything depends on mechanics.

Odp: Full Mission Builder - ciekawostki i pomysły
« Odpowiedź #44 dnia: Maja 07, 2007, 19:28:52 »
Razorblade- Pearl Harbour jak prawdziwy. Piewrsze spojrzenie na Twoją mapę przywodzi na myśl oryginalne czarnobiałe zdjęcia z tamtego miejsca.

A co do Normandii od TNT to przed chwilą  pozwiedzałem ją. Zaiste włożyli w cholerę roboty. Ilośc obiektów tak duża ,że od umieszczonych na mapie podpisów obiektów komp się solidnie poci :020:. Nie testowałem czy się nad tym da latać ale pewnie jakoś by dało radę w zależności od sprzętu. Starałem się patrzeć na mapkę pod kątem raczej historycznej dokładności. Wydaje się być bardzo poprawnie...choć osobiście mam troszeczkę inną wizję wyglądu niektórych miejsc :004:. W sieci można znaleźć troszkę zdjęć umocnień wybrzeża Normandii, jednak podjęcie się wykonania mapy wiernie oddającej tamte miejsca to zadanie bardzo wymagające i bardzo pracochłonne. Tak czy owak wielkie brawa dla grupy TNT za podjęcie się tego zadania.
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php