Autor Wątek: RC, czyli nie tylko redukcja!  (Przeczytany 106953 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: RC, czyli nie tylko redukcja!
« Odpowiedź #345 dnia: Stycznia 25, 2016, 23:47:42 »
Jeszcze tylko stroboskopy i będzie pełnia szczęścia. Nie no żartuję oczywiście, fajny filmik. A co Ci tam "wjechało"(wpadło, wleciało) w kadr w 0:53 (po lewej, u dołu) ?
"Różnica między mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem."
                                                                                  S. Dali

Odp: RC, czyli nie tylko redukcja!
« Odpowiedź #346 dnia: Stycznia 26, 2016, 09:13:43 »
@Addiction: ul Chudoby na warszawskiej Białołęce.

@Baas: nie wiem, ale mogę się dowiedzieć. A stroby... nie jestem do nich przekonany. Owszem, fajnie wyglądają jeśli celujemy w realizm / "skalę"; ale z użytkowego punktu widzenia są w zasadzie nieistotne. Nie pomagają w orientacji (bo nie do tego służą), a jedynie rozpraszają. Do tego latając w okolicach wypoczynkowo-turystycznych (np. gdy latem na pływakach) mogły by przynieść więcej szkody niż pożytku.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Odp: RC, czyli nie tylko redukcja!
« Odpowiedź #347 dnia: Stycznia 26, 2016, 12:45:57 »
Widzę że dajesz radę na granicy "przeciągnięcia".....:), jaki wychodzi ciężar do lotu? Pewnie około 600g...?
HL-EKG_Ralu

Odp: RC, czyli nie tylko redukcja!
« Odpowiedź #348 dnia: Stycznia 26, 2016, 13:58:54 »
A to to jest Chudoby.
Parafrazując "nie znam, ale dużo dobrego słyszałem" :)
To ja z zupełnie drugiej strony W-wy latałem, najpierw Pałacowa i okolice, a po przepychankach ze szmatolotami, Obory, a obecnie Urszulin.

Odp: RC, czyli nie tylko redukcja!
« Odpowiedź #349 dnia: Stycznia 26, 2016, 14:07:24 »
@ralu: 750g (+/-, zależnie od baterii). Do przeciągnięcia jeszcze "daleko". Mówię tak bo lecę cały czas w 1. i przejściowym zakresach prędkości (powyżej Vek), gdzie prędkość "utrzymuje się sama" (wzrost prędkości to wzrost oporu) i nie trzeba gałkować (dzięki czemu lot wygląda płynnie). A mówię w cudzysłowiu ponieważ 2. zakres prędkości (od Vek do Vmin) jest bardzo "ciasny" i w zasadzie na tym samolocie nie do utrzymania :)

@Add: Zapraszam więc na odwiedziny; z przyjemnością odwdzięczę się tym samym :D
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Odp: RC, czyli nie tylko redukcja!
« Odpowiedź #350 dnia: Stycznia 26, 2016, 15:41:55 »
Chętnie, chętnie. Niech tylko pogoda się ustabilizuje, a ja wrócę z nart.

Odp: RC, czyli nie tylko redukcja!
« Odpowiedź #351 dnia: Stycznia 26, 2016, 16:57:55 »
Chyba wodnych... :(
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Odp: RC, czyli nie tylko redukcja!
« Odpowiedź #352 dnia: Stycznia 26, 2016, 21:32:47 »
Z tymi stroboskopami to tylko taka żartobliwa sugestia, skoro zrobiłeś już taką choinkę. Naprawdę "się podobie"  :580: . Takie jeszcze pytanko a'propos "realizmu": reflektor lądowania nie jest zbyt pionowo? Czy słusznie rozumuję, że ustawienie go w ten sposób pomaga Ci w ocenie wysokości podczas lądowania po zmroku?

PS. Jeszcze parę takich filmików i sam zacznę się w RC bawić.  ;)
"Różnica między mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem."
                                                                                  S. Dali

Odp: RC, czyli nie tylko redukcja!
« Odpowiedź #353 dnia: Stycznia 26, 2016, 21:59:52 »
"Reflektory" są dwa. Jeden ustawiony pionowo (prawie) między kołami do oceny wysokości, drugi z przodu (lekko w dół) dla "efektu" oraz oświetlenia ew. przeszkód przed samolotem tuż przed przyziemieniem. Widać go ładnie (i tego "między nogami" trochę też) na tym zdjęciu:



Reflektory mają nieduży zasięg skuteczny, ok. 5m., więc nie dają za wiele czasu na reakcję gdy w krąg światłą wejdzie nieoczekiwana przeszkoda. Ten model może sobie z tym poradzi; ale nie sprawdziły by się na czymkolwiek szybszym. Mają za to bardzo szeroki kąt, dzięki czemu mogą w razie konieczności pełnić także funkcję lokalizacyjną. No i wyglądają za.....ście :)

P.S. przycisk "subscribe" jest na YT dosyć duży... :P
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Odp: RC, czyli nie tylko redukcja!
« Odpowiedź #354 dnia: Lutego 02, 2016, 23:18:46 »
Zrobiło się tłoczno u mnie, głównie za sprawą najnowszego nabytku:



Więc musiałem coś wymyślić, żeby dotychczasowy park maszynowy nie przeszkadzał za bardzo. Szczególnie taki jeden, wybitnie nieustawny egzemplarz...



:)
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Odp: RC, czyli nie tylko redukcja!
« Odpowiedź #355 dnia: Lutego 03, 2016, 21:42:36 »
Kombinowałem jak zrobić maskę do modelu. Trochę leniwy jestem i nie chciało mi się szlifować osłony silnika to trochę sobie ułatwiłem życie i zbudowałem:

Postaram się ją wykorzystać :-)
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Odp: RC, czyli nie tylko redukcja!
« Odpowiedź #356 dnia: Lutego 04, 2016, 00:11:40 »
Też mam. Trochę inną. Też miałem ambitne plany. Po kilku próbach okazało się, że cokolwiek z tego nie wyjdzie, minimalna sensowna wytrzymałość wymaga ciężarów kilkukrotnie przewyższających to co mogę wystrugać z depronu/balsy. Sprawdzone na żeberkach i punktach mocowania skrzydeł. Szczerze życzę więcej szczęścia.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Odp: RC, czyli nie tylko redukcja!
« Odpowiedź #357 dnia: Lutego 05, 2016, 11:26:13 »
Myślałem bardziej o druku drobnicy (uchwytów, osłonek itp.) niż o elementach konstrukcyjnych.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Odp: RC, czyli nie tylko redukcja!
« Odpowiedź #358 dnia: Lutego 05, 2016, 12:40:36 »
Kiedyś pytałem o oświetleniu. Znalazłem fajny patent:
http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20160205031716&SearchText=digispark+ATTINY85
Niska cena, mały rozmiar, zasilanie z odbiornika, lekkie, 6 wyjść, możliwość napisania dowolnego kodu (świecenie stałe, miganie, stroboskop).
Za 10 zł można zbudować całkiem rozbudowane oświetlenie.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Odp: RC, czyli nie tylko redukcja!
« Odpowiedź #359 dnia: Lutego 06, 2016, 19:00:43 »
Tylko uważaj na prądy: na stronie "oryginału" wydajność prądowa regulatora to 0.5A (500mA), ale większość ofert na Ali wymienia tylko 0.15 (150mA). To trochę mało na "sensowny" zestaw świateł. Małe diodki 5mm biorą ok. 20mA każda, tzw. "power led" to minimum 150mA a zwykle od 300 w górę. Sam moduł nie uciągnie więc oświetlenia "funkcjonalnego" a jedynie co najwyżej "redukcyjne"; do dających się wykorzystać świateł lądowania potrzebny będzie przekaźnik. Wybór jest spory: jedno- i wielokanałowe, od sygnałowych (nadal mikruśne prądy) aż po wysokoprądowe (w dziesiątkach A).

Ale sam pomysł niezły. Już kiedyś sobie napisałem sekwencję "mrugaczy" pod Ardunia (nawet pseudo-asynchroniczny, czyli mruganie poszczególnych lampek "rozjeżdza się" z czasem), może się skuszę? Modulik jest tak mały, że można by nawet wsadzić ich kilka w zbudowany już model żeby nie pruć całego dla pociągnięcia kabli...
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."