Tutaj troche slangu pilotów US NAVY, który przygotowywuje na strone EI:
AAA: Anti-aircraft Artillery - artyleria przeciwlotnicza
ACM: Air Combat Maneuvering - Manewrowa walka powietrzna - dogfight
AGL: Above Ground Level - wysokość nad poziomem ziemi
Alert 5: Samolot gotowy do wylotu w nie więcej niż 5 minut (są też 15, 30 i 60)
Angels: wysokość w tysiącach stóp - “angels fifteen” oznacza 15000 stóp
AOA: Angle of Attack - kąt natarcia
ASW: Anti-submarine warfare - odpowiednik naszego ZOP - tłuczenie do okrętów podwodnych
B/N: Bombardier-navigator - fucha na samolotach S-3, A-6, F-111 i podobnych
Bag: morski kombinezon lotniczy (zimowy)
Bag Season: okres czasu latania w zimowych kombinezonach morskich (jesień - zima)
Bagger: Osoba w dywizjonie, która ma za sobą największa ilość poprawnych lądowań na lotniskowcu
Ball: (albo MeatBall) światło ścieżki podejścia na lotniskowcach
Bandit: cel powietrzny zidentyfikowany jako wrogi
Basement: hangar na lotniskowcu
Bat-turn: bardzo ciasny zakręt na granicznym AOA i dużym przeciążeniu
Bingo: Minimalna ilość paliwa pozwalającą na bezpieczny powrót do bazy
Bingo Field: lotnisko awaryjne
Blower, Burner: dopalacz
Bogey: niezidentyfikowany cel powietrzny
Bolt, Bolter: przy lądowaniu na lotniskowcu nie złapanie liny hakiem i powtórzenie podejścia
Booming: głośne, bardzo głośne imprezowanie lub bardzo ekscytujący lot
Boondoggle: dobry interes
BOREX: nudne ćwiczenie
Bought the Farm: kupienie farmy, w zasadzie oznacza zgon pilota w wyniku zderzenia z matką ziemią (gdy pilot wojskowy rozbijał się na polu jakiegoś farmera, wojsko wypłacało mu odszkodowanie, zwykle mocno zawyżone)
Bounce, Tap: niespodziewany atak
BHG: Brain Housing Group - czaszka
Bubbas: piloci latający na tym samym samolocie co ty
Bumping: to samo co ACM
BuNo: Bureau number - numer seryjny
Buster: wezwanie do użycia "pełnej bojowej mocy" czy po prostu do pospieszenia sie
CAG: Commander of the air group - dowódca grupy powietrznej
Carqual, CQ: Carrier qualification - seria ćwiczeń w startach i lądowaniach na lotniskowcu
CAS: Close Air Support
Cat Shot: start z katapulty
CAVU: Ceiling And Visibility Unlimited - idealne warunki pogodowe
CEP: Circular Error Probable - promień wokoło punktu w którym nie nastąpi trafienie
Centurion: pilot, który wykonał 100 lądowań na jednym lotniskowcu
Charlie: ETA do lądowania na lotniskowcu
Cherubs: podobnie jak angels, tylko używane poniżej 1000 stóp “cherubs two” oznacza 200 stóp
Cold Nose, Lights out: radar wyłączony
CSAR: Combat Search and Rescue
Dash Two: drugi samolot w formacji (wingman)
Double Ugly, Rhino: F-4 Phantom II
Double Nuts: samolot CAGa (z powodu numeracji - 100 lub 00)
Down: uszkodzony, uziemiony
Downtown: teren z dużą ilością SAM'ów (termin powstał w czasie wojny w Nam'ie po piosence Petuli Clark o tym samym tytule, zwykle określał okolice Hanoi)
Driver, Jock: pilot
ECM: Electronic Countermeasures - systemy zakłócające systemy broni, radary itp.
Electric Jet: F-16 i F/A-18
Envelope: granica możliwości maszyny
FAG: Fighter Attack Guy - pilot F/A-18
FM: “f*cking magic” - określenie używane przy określanie sposobu działanie jakiejś rzeczy o której nie ma sie bladego pojęcia (coś działa na zasadzie/przez FM)
FOD: Foreign Object Damage - uszkodzenie spowodowany czymś z zewnątrz - ptak, kamień itp.
Fox One, Fox Two, Fox Three: wystrzelenie rakiety: Sparrow, Sidewinder, Phoenix/Amraam
Fur Ball: walka powietrzna na małej przestrzeni z dużą ilością maszyn
G-suit, Speed Jeans, Speed Slacks: ubiór przeciw przeciążeniowy
Gizmo: sprzęt techniczny, którego nazwy nie pamiętamy
Go Juice: paliwo lotnicze lub kawa
Goo: zła pogoda z zerowa widocznością
Hamburger Helper, Trunk Monkey, R2D2: B/N, RIO lub WSO
Hangar Queen: samolot, który ma najwięcej awarii
Hard Deck: minimalna wysokość walki powietrznej (na ćwiczeniach)
Hawk Circle: samoloty krążące w oczekiwaniu na zezwolenie na lądowanie na lotniskowcu
Head on a Swivel, Doing the Linda Blair: trzymanie cały czas wsroku na przeciwniku w czasie ACM
Heater: Sidewinder i inne rakiety kierowane na ciepło
Helo: śmigłowiec... nazwanie go "chopper" grozi poważnymi konsekwencjami
Hinge Head: O-4 (LCDR - Lieutenant Commander), mówi sie że gdy O-3 awansuje na O-4 to zostaje mu usunięta polowa mózgu
Hop: misja, lot
Hook Slap: silne uderzenie hakiem o pokład
HOTAS: Hands On Throttle And Stick
HUD: Heads Up Display
Hummer: nazwa samolotu, samochodu lub broni, której nazwy nie pamiętamy (odpowiednik Gizmo)
IFR: Instrument Flight Rules
Indian Night Noises: różne dziwne odgłosy samolotu w trakcie lotu
In-Flight Engagement: złapanie liny hakiem, gdy koła są jeszcze nad pokładem
In the Spaghetti: złapanie liny
INS: Inertial Navigation System
Jink: gwałtowny ruch by ominąć np rakietę
JP-4, JP-5: paliwo lotnicze
Judy: komunik radiowy o przejęciu przechwycenia przeciwnika
LEAPEX: jump-through-your-ass project - idiotyczne ćwiczenie, który musi być wykonane w tej chwili
LSO: Landing Signal Officer - oficer nadzorujący lądowaniem samolotów na lotniskowcu - prawie zawsze jest to członek dywizjonu, który ląduje.
CAP, MiGCAP: Combat Air Patrol
Mud-mover, Ground-pounder: samolot uderzeniowy
Music: sygnał z urządzeń ECM
No Joy: brak celu w zasięgu wzroku
Nugget: pilot w pierwszym rejsie
Padlocked: mieć cel w celowniku
Painted: oświetlony przez radar
PLAT: Pilot Landing Aid Television - kamera nagrywającą każde lądowanie
Playmates: piloci innych samolotów na tej samej misji co ty
Pole: drążek sterowy
Puke: ktoś kto lata na innym samolocie niż ty (przeciwieństwo Bubbas)
RIO: Radar Intercept Officer - członek załogi siedzący na tylnim fotelu w F-14 i F-4
Rocket One: Skipper, szef
SAM: Surface-to-air missile
SAR: Search and Rescue
Scope: radar
Snuggle Up: wejście pod skrzydło prowadzącego w locie w formacji
Speed of Heat, Warp One: bardzo, bardzo szybko
TACAN: TACtical Aid to Navigation
Texaco: tankowiec
Warthog: A-10 Thunderbolt II
Zoombag: kombinezon lotniczy