Autor Wątek: MiG-25  (Przeczytany 88873 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #30 dnia: Listopada 22, 2005, 00:58:03 »
Ależ panowie, to przecież tylko reklama... No i nazwa w końcu dość trafna - "Incredible Adventures"  :D

Schmeisser

  • Gość
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #31 dnia: Listopada 22, 2005, 08:55:36 »
R E K L A M Y!!!!!!!!!!?????????

Kusch dawajcie kolana :P :> musimy wprowadzic pewne zmiany konstrukcyjne

Zdjęcia są ładne wielce, a cała dyskusja nad ich zawartością bierzez to pewien sygnał że należy z dystansem podchodzić do tego co się widzi. Casusu 'there is no spoon ' oraz 'follow white rabbid'  :D

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #32 dnia: Listopada 22, 2005, 10:13:07 »
Elwood powiedz im coś.Czy to zdjęcie nie jest prawdziwe



No powiedz im :-)
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #33 dnia: Listopada 22, 2005, 10:27:01 »
Ależ Kusch, ja wcale nie podważam autentyczności tych zdjęć, no może poza tym jednym delikatnie wskazanym przez Szmajsera, b0 tam chyba je delikatnie podrasowao dla bajeru, na potrzeby podanej przez Ciebie stronki "Incredible Adventures".

Swoją drogą powiem nawet więcej. Zdjęcie w powyższym poście jest autentyczne - spójrzcie zresztą na minę tego klienta :D To chyba ostateczny dowód autentyczności tego zdjęcia. I jak mu tu nie uwierzyć, że leci z prędkością ponad 2Ma na pułapie pewnie grubo ponad 25000 metrów :D

Schmeisser

  • Gość
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #34 dnia: Listopada 22, 2005, 10:29:39 »
To zdjęcie jest jak najbardziej prawdziwe ,wydaje mi się

pawel

  • Gość
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #35 dnia: Listopada 26, 2005, 22:39:38 »
Jest prawdziwe czy nie ...ale na pewno jest śmieszne. Mówię oczywiście o minie tego gościa. Poza tym widziałem tak spreparowane zdjęcia, że nic mnie już nie zdziwi. Kieyś natknąłem się na serię  "zdjęć" (w bardzo wysokiej rozdzielczości) które przedstawiały różne sceny, między innymi  było zdjęcie f-35B w locie w ujęciu z dołu. Wszystko pięknie , tylko, że było to przed oblotem prototypu. Jak sie potem okazało wszystkie "zdjęcia" były renderami 3D, tak doskonałymi, że nie można było odróżnić fikcji 3D od rzeczywistości.

Paweł

Offline F. von Izabelin

  • *
  • Prawy człowiek lewicy
    • CMHQ Flying Circus
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 01, 2006, 19:59:07 »
Gdzies czytałem (hmm tylko gdzie, moze w nTW ?, na pewno w prasie specjalitycznej, nie w necie ), że nad Koreą Północną "wedle nieoficjalnych danych" udało się ściągnać jednego SR-71 przy pomocy S-200. Po tym incydencie ornitolodzy zanotowali przedłużający się brak obecnosci czarnego ptactwa na niebie bardziej na północ wysuniętego z obu państw koreańskich. Czy ktoś ma jakiąś informację na ten temat, gdyż moja bardziej szczegółowa wiedza o zastosowaniu bojowym lotnictwa kończy się na wojnie w Korei.

NAtomiast co do Strat w Zatoce to parę lat temu osobiscie zrobilem sobie ich spis na podstawie źródel internetowych ( możliwe ze sa błędy)

17-sty-91   A6E Intruder   US Navy
   F/A 18 Hornet   US Navy
   F-15E   USAF
   Panavia Tornado GR-1   RAF
   Panavia Tornado GR-1   Italian AF
18-sty-91   A6E Intruder   US Navy
   OV 10 Bronco   US Marine Corps
   OV 10 Bronco   US Marine Corps
   Panavia Tornado GR-1   RAF
19-sty-91   F-15E   USAF
   F-16C   USAF
   F-16C   USAF
   F4G WW   USAF
20-sty-91   Panavia Tornado GR-1   RAF
21-sty-91   F 14 Tomcat   US Navy
22-sty-91   Panavia Tornado GR-1   RAF
23-sty-91   Panavia Tornado GR-1   RAF
24-sty-91   F-16C   USAF
28-sty-91   AV-8B Harrier   USMC
31-sty-91   AC-130H Spectre  !!!   USAF    <---- SMACZEK !!
02-lut-91   A6E Intruder   US Navy
   AH-1T Cobra   USMC
   A-10A   USAF
05-lut-91   F/A 18 Hornet   US Navy
09-lut-91   AV-8B Harrier   USMC
14-lut-91   EF-111A   USAF
   A-10A   USAF
   A-10A   USAF
   Panavia Tornado GR-1   RAF
19-lut-91   A-10A   USAF
21-lut-91   UH 60 Black Hawk   US Army
23-lut-91   AV-8B Harrier   USMC
25-lut-91   OV 10 Bronco   US Marine Corps
   AV-8B Harrier   USMC
27-lut-91   UH 60 Black Hawk   US Army
   AV-8B Harrier   USMC
   F-16C   USAF
   A-10A   USAF
28-lut-91   UH 60 Black Hawk   US Army
   Bell UH 1 Huey   US Army

Aby było coś na temat to tutaj można poczytać na temat Irackich MiG 25
http://www.acig.org/artman/publish/article_247.shtml
W ogóle jeśli ktoś chce poczytać na temat walk powietrznyc po drugiej wojnie światowej  polecam portal ACIG http://www.acig.org/ zarówno artykuły jak i forum dyskusyjne (trzeba się zarejestrowac aby widzieć wszystko)

Tak sobie przeglądałem ten wątek, i znalazłem "smaczek" czyli Spectra który padł nad Zatoką. I skojarzyło mi się, że mam dokładny opis sytuacji. (mogę nawet potem zeskanować, 3 strony po angielsku
Dokładniej był to Spirit 03, pilot: Maj. Paul J. Weaver
Atakował razem z dwoma innymi gunshipami kontratak iracki pod Khafji, oba gunshipy się wycofały jak zaczeło świtać (ciężki ostrzał "triple AAA"), Spirit 03 został w okolicy , ignorował wielokrotne wezwania RTB od bazy. Około 623, odebrano "panic call" z spirit 03. I kontakt zostal przerwany. Samolot znaleziono na dnie morza kilka miesięcy potem, dostał w skrzydło z sa16, oderwało mu je, wpadł w korek, nikt nie wyszedł (14 osobowa załoga)
Chociaż kroczę Dolina Śmierci,
zła się nie uleknę...
bo lecę na 6 kaflach i się wznoszę...

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 02, 2006, 15:44:16 »
Przeglądałem pewną książeczkę w poszukiwaniu osiągów MiGa 25 ("bejbi" :002:)

oto czego się doszukałem:

 -Foxbat-A:
  pułap: 24 385m
  prędkość: 2,8 Ma

 -Foxbat-B ("szacunkowe dane")
  pułap: 27 000m
  prędkość: 3,2 Ma (to chyba jak Egipt zanotował rekordzik :002:)
 
 -Foxbat-C
  pułap: 65 615m!!!!
  prędkość: 2,5Ma

  dla porównania MiG 31:
  prędkość 2,83Ma
  pułap 20 600m

jak widać rozbieżności są delikatnie mówiąc duże  :021:
Ma ktoś może lepsze informacje o pułapie maksymalnym?!
DCS/FSX/AC/pCARS

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 02, 2006, 17:46:51 »
Wg. "Lotnictwo Wojskwe Rosji T.1"


MiG-25PD

Pułap praktyczny 20700m
Predkość - maksymalna 2,35 Ma na wys 13000m (dopuszczalna bez podwieszeń - 2,83 Ma) i 1200km/h nad ziemią

Dane dla maszyny obciażonej 4 rakietami R-40

MiG-25RB

Pułap praktyczny 23000m (ale jest taka uwaga: "możliwe jest wykonanie krótkotwałego lotu poziomego z hamowaniem na wysokości do 27000m")

Typowa wysokość lotu 19000-21000m

Prędkość - 3000km/h na wys. 13000m, 1200km/h nad ziemią
Prędkość w konfiguracji z podwieszeniami do 2,35 Ma
Prędkość ze zbiornikiem dodatkowym do 1,5 Ma
Prędkość dopuszczalna (chyba w konfiguracji "gładkiej") - 2,83 Ma
Dopuszczalny czas lotu z prędkością powyzej 2,4 Ma - 15 minut w tym powyzej 2,65 Ma - 5 minut.

Co do wiarygodności danych - nie mam pewności ale jeżeli chodzi o dane innych maszyn książka jest dość dokładna.

Dane wg. mnie mniej wiarygodne:

"Współczesne Samoloty Bojowe"

Pułap maksymalny dynamiczny - 37000m
Pułap maksymalny lotu poziomego - 24400m (Foxbat-A) i 23000 (Foxbat-B i D)
Prędkość max - 2,82 Ma

"Współczesne Samoloty Myśliwskie"

Pułap praktyczny - 24400m
Prędkość max 2987km/h (2,8 Ma)

Inne dane podawane w publikacjach, które posiadam są bzurne - np prędkość 3,2 Ma - albo podobne do tych powyżej.

Dane rekordowe na samolocie E-266 (rekordowy MiG-25)
05.10.1967 - prędkość w obwodzie zamniętym 500 km - 2981,5 km/h (Komarow)
27.10.1967 - prędkość w obwodzie zamniętym 1000 km - 2929,67 km/h (Ostapienko)
31.08.1977 - wysokość absolutna 37650m (Fiedotow)
ale to był samolot specjalnie przystosowany - bez uzbrojenia, radaru i pewnie odciążony jak tylko się dało - o innych modyfikacjach nawet nie warto wspominać - silniki pewnie po takim locie nadawały się tylko na złom :021:. I to są pewnie jedyne wiarygodne dane bo rekordy są oficjalnie uznane (jakaś procedura weryfikująca pewnie jest).

-Foxbat-C
  pułap: 65 615m!!!!
tu to pewnie chodziło o stopy! - daje to w przeliczeniu 20012m czyli pewnie miało być 20km


« Ostatnia zmiana: Stycznia 02, 2006, 17:55:04 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 05, 2006, 21:21:26 »
Witam .
Wracając do wątku Edelmana i Olo8 , chciałem zamieścić sprostowanie .
Na lotnisku pod Brzegiem nie stacjonowała jednostka wyposażona w myśliwską wersję Mig-25P ,
ponieważ stacjonowały tutaj dwa pułki rozpoznawcze . Były to 164 Samodzielny Pułk Lotnictwa
Rozpoznawczego Gwardii oraz 151 Pułk Lotniczy Walki Radioelektronicznej . Na stanie pierwszego
były różne wersje rozpoznawcze i bombowe Miga-25 oraz Su-24MR , a w drugim z wymienionych
pułków samoloty Jak-28PP .
Jeśli chodzi o Miga-25 , który rozbił się 1,5 km od najbliższych zabudowań Oławy , to miało miejsce
wczesną wiosną 1989 r. Służyłem wtedy w brzeskiej brygadzie saperów , a orkiestra wojskowa z mojej
jednostki brała udział w ostatniej drodze poległych lotników do samolotu transportowego .
To tyle - pozdrawiam - mieszkaniec Brzegu .

Odp: MiG-25
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 20, 2006, 21:50:28 »
A jak tam Mig 31 , miał jakieś zastosowanie bojowe ?
Go to your brother
Kill him with your gun
Leave him lying in his uniform
Dying in the sun.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #41 dnia: Stycznia 20, 2006, 22:21:38 »
Nie, nie miał.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #42 dnia: Stycznia 21, 2006, 13:53:19 »
Cytat: robass
Były to 164 Samodzielny Pułk Lotnictwa
Rozpoznawczego Gwardii oraz 151 Pułk Lotniczy Walki Radioelektronicznej . Na stanie pierwszego
były różne wersje rozpoznawcze i bombowe Miga-25 oraz Su-24MR , a w drugim z wymienionych
pułków samoloty Jak-28PP .

Co do pierwszej z wymienionych jednostek z bazy radzieckiej w Brzegu (de facto jednej z największych w Polsce) można się było spotkać również z nazwą "164 Kerczeński Samodzielny Pułk Lotnictwa Rozpoznawczego". Ciekawostą jest to że pułk posiadał na stanie również 12 samolotów MiG-25BM. Samoloty te tworzyły formację słuzącą do tłumienia obrony przeciwlotniczej, w ramach wsparcia działań eskadr rozpoznawczych. Jednostka stacjonowała w Brzegu od 31 grudnia 1958 roku do 14 maja 1992. Poźniej odleciała do swojej wcześniejszej bazy lotniczej w Szatałowie.

Przez jakiś czas stacjonował tam również 871 IAP (Pomerański Pułk Lotnictwa Myśliwskiego) eksploatujący samoloty MiG-23MLD, przeniesiony w 1989 roku z lotniska w Kołobrzegu. Stacjonował w Brzegu do 1990.

Tu jest zdjęcie lotniska w Brzegu ze słabo widocznymi schronami i stojankami:


Cytat: Ravenik
A jak tam Mig 31 , miał jakieś zastosowanie bojowe ?

Pomijając kilka nieoficjalnych pościgów za samolotami USAAF pod koniec lat 80-tych (w tym podobno kilkakrotnie za SR-71 :011: - był o tym całkiem niedawno artykuł w Air Forces Monthly), to nie miał.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #43 dnia: Lutego 24, 2006, 18:48:26 »
Na stronie którą podał John (w filmikach) znalazłem fajny film dokumentalny o MiGu-25. Jest nawet motyw z sławnym spiritusem MASSANDRA (Mikojan Ariatom,sławnyj syn armianskogo naroda dał radost awiatoram) oraz wizyta Bielenki w Japoni i pakowanie jego furki do C-5 Galaxy.

Trzeba kliknąć na linku prawym klawiszem myszy i wiadomo co dalej.
http://fly.hausnet.ru/file-getfile49.html
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Skyhawk.pl

  • Gość
Odp: MiG-25
« Odpowiedź #44 dnia: Lutego 24, 2006, 20:25:10 »
Bardzo ciekawy temat, świetnie się go czyta. !!!

"Dwudziestka piątka" to klasyk przez duże K, dla mnie MiG to właśnie "25".
Sczególnie warta uwagi jest "prostota" całej tej stalowej błyskawicy. Od spawów ... po proste jak drut silniki. I co najlepsze wszystko to działało jak w zegarku, lepiej niż kosmos (finansowy i pieniężny) z czarnego ptaszka hamerykanów. Diengi na jednego nowego Migcia wystarczałyby "bigmakom" na jedno tankowanie "esera" (to żart, ale jednak). :002:

Czy naprawdę "25", czy "31" nie mogły wykonywać lotu plecowego ??
Jak ci z MiG-a wykonali te skrzydełka, przecież są cienkie jak bibuła, a "bejbi" ważyło całkiem sporo, że nie wspomne o ponad 40 tonowym MiG-u-31 ??  :002:



Pozdrawiam fanów rosyjskiego lotnistwa :001:
Jaszcze tylko tam lata się "hajtekiem" z przewagą zegarów w kokpicie, czy linkowym sterowaniem itp itd. (normalnie sam miód).
A tacy hamerykanie muszą nagrywać nowe płyty DVD przed każdym lotem do Raptora, bo im się 'Łindołs" wiesza co chwila. I ile tu zostało prawdziwej "poezji" z latania.