Autor Wątek: RWD-9: raport specjalny z produkcji  (Przeczytany 13561 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
RWD-9: raport specjalny z produkcji
« dnia: Maja 25, 2005, 17:19:25 »
Dzisiaj nie będę zgrywał Rayskiego i uchylę nieco rąbka tajemnicy  8)

Choć tego jeszcze dobrze nie widać, cały czas trwają prace nad RWD-9.

Na pierwszy ogień - to chyba oczywiste - poszła wersja S. Ale chcielibyśmy też dać wam wersję W. W tym celu Rola dokona przyłączenia Zaolzia do Macie... wróć! chciałem powiedzieć że popytam naszych kochanych południowych sąsiadów czy nie mają takiej instrukcji do silnika Walter Bora I. Ich nikt nie bombardował i nie rozkradał tak jak nas, wiem że wersja II tego silnika jest u nich w muzeum w Kbely, a i firma istnieje do dziś.

Większość przyrządów pokładowych jest już gotowa: prędkościomierz, wysokościomierz, obrotomierz, wariometr, zakrętomierz z chyłomierzem poprzecznym, busole, chyłomierz, paliwomierz, ciśnieniomierz smaru, chronometr 8) i sygnalizator pożaru.. Gracze latający po Ciemnej Stronie Szmocy będą nimi mile zaskoczeni :mrgreen:  :twisted:  8)

Jak widzieliście na naszej stronie, gotowe są też walizki a'la globtrotter 8)  (część w bagażniku, część w kokpicie w sekcji pasażerskiej i pod deską rozdzielczą). Oliver trudzi się nad kolejnymi przyrządami.

Tymczasel Elias wprowadził nieco poprawek do modelu płatowca - m.in. statecznik poziomy i oszklenie kabiny. Buga w tej ostatniej wyniuchał M.Misiewicz, który wraz z M.Kuczewskim pomaga nam przy samolocie. Obaj panowie webmasterzy strony www.sampol.de są wielkim fanami RWD-9, nawet większymi ode mnie :P (jakoś wolę RWD-13, ciągnie mnie by znów do niej wsiąść :mrgreen: )

Chyba najciekawsze zostawiłem na koniec. Otóż od pewnego czasu konsultujemy się z panem mgr inż. Andrzejem Glassem, którego nikomu przedstawiać nie trzeba. Dzięki jego uprzejmości mamy do wglądu bardzo rzadkie materiały - normalnie nieosiągalne, tj. nie publikowane w książkach. Okazuje się, że nie wszystko jest tak, jak to wcześniej opisywano w monografiach... wciąż odnajdują się zdjęcia, z których uczymy się czegoś nowego. Np. w sprawie identyfikacji nieznanego dotąd przyrządu rozmawiałem z panem Janem Hoffmannem, znanym nam wszystkim gospodarzem ekspozycji krakowskiego muzeum. W naszej modelarskiej sprawie będzie też (najprawdopodobniej - trzymajcie kciuki!) rozmawiał pan Glass z inż. Bronisławem Żurakowskim, pracownikiem biura konstrukcyjnego DWL czyli: RWD, (współ)konstruktorem takich maszyn jak RWD-13S, RWD-17 i RWD-17W, czy RWD-20 (przeróbka RWD-9). Oooops! Tego ostatniego zdania nie powiedziałem! TAJNE! :D (zaraz to skasuję, lol)

Natomiast nie jest tajne, że dostaliśmy od autora przedwojenną dokumentację profilu aerodynamicznego IAW-192 (Instytut Aerodynamiczny w Warszawie), stosowanego w skrzydle samolotu RWD-9 oraz profilu IAW-177 (stateczniki). Elias - będąc z wykształcenia (i zatrudnienia) inżynierem lotniczym - wprowadzi te dane do modelu lotu naszego samolotu (czytaj: pliki airfiles w MSFS2004).
No i jakby nas kto pytał, to do myśliwców P też mamy takie dane, be sure 8)
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

swier

  • Gość
RWD-9: raport specjalny z produkcji
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 25, 2005, 23:52:15 »
Rolciu jak cos po drodze wypadnie i R&R nie zostanie wydany to ........   :573:

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
RWD-9: raport specjalny z produkcji
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 28, 2005, 19:47:56 »
Trafił w moje łapki preview przyrządów pokładowych. Choć kokpit 2D to jeszcze ersatz, to miło było zobaczyć takie detale, jak regulowany wysokościomierz, czy też - hit sezonu! - działająca "po naszemu" manetka gazu.

Walczymy teraz z ciśnieniomierzem powietrza (rozrusznik Vieta) i pozostałymi "gałkami", których nawet spece nie są do końca pewni :|
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
RWD-9: raport specjalny z produkcji
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 29, 2005, 00:43:14 »
Kurdebele - czy jak dam skrinszota do się odezwiecie wreszcie, czy nie? ? ?

"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

raven

  • Gość
RWD-9: raport specjalny z produkcji
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 29, 2005, 13:20:42 »
Czy wał śmigła nie powinien być na środku kołpaka?

Tak jest w innych samolotach przecież.

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
RWD-9: raport specjalny z produkcji
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 29, 2005, 14:31:24 »
"Czy skrzydła w Stukasie nie powinny być proste?
Tak jest w innych samolotach przecież." :wink:

Raven, nie rób obciachu - wypadałoby abyś zerknął na przynajmniej jedno zdjęcie RWD-9S. Nie samym niemieckim samolotem żyje człowiek, prawda? :mrgreen:


Więcej tu: www.sampol.de

Za to jestem świadom błędu w konstrukcji górnej części oszklenia kokpitu - właśnie to poprawiamy, ma być "płaskie", a nie takie pękate.
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

Blackmessiah

  • Gość
RWD-9: raport specjalny z produkcji
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 30, 2005, 01:58:31 »
Powiem tak. Lepszy screenshot niz... costam...shot.  :mrgreen:

A tak poza tym calkiem calkiem. Moje gratulacje.
Erwudeki to byly jednak udane konstukcje i warto je propagowac.

RWD-9: raport specjalny z produkcji
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 30, 2005, 03:06:02 »
"Erwudeki to byly jednak udane konstukcje i warto je propagowac" zwłaszcza że nawet w naszym "da best sim ever" lata spuścizna  naszych RWD, a mianowicie Storch (Fi-156) którego skrzydła są kopią tych z RWD co miało wpływ na bardzo dobre właściwości lotne tego szmatolotu.  ende

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
RWD-9: raport specjalny z produkcji
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 31, 2005, 09:11:18 »
I duzo malowan prosiema !
Z Challengu, duraluminiowe czyste z numerkami i rejestracja, hiszpańskie w ciapciaki ... :)

.. walizki z naklejkmi :D no i moga sie walac butelki ;) aha i brudy na szybach, zabite komary, kaczki itp

juz sie nie moge doczekac
moze screneria z bramka do biacia rekordow przy strcie i zaznaczonym miejscem startu, si? Potem mozecia zapisac taki polozenie samoloty i dac taki lot typu Challenge we Flights / RWD-9
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
RWD-9: raport specjalny z produkcji
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 07, 2005, 19:29:15 »
Malowań będzie kilka. Trzeba zaprezentować, że nasz płatowiec z silnikiem gwiazdowem był chętnie kupowany za granicą ;)

Butelki w kokpicie to u.... no wiesz, ten-duży-kraj-sąsiadujący-z-nami-co-nie-brał-udziału-w-żadnym-Challenge :D

Będę chciał dodać jakieś (chociażby i drobne) elementy scenerii z wyścigami związane właśnie. Już jeden pomocnik się zgłosił. No i rzecz jasne trasa będzie w pliku - nb Darek chce zrobić taką trasę "Bolek w Tokio", bo Breguet XIX jest do FSa.
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
RWD-9: raport specjalny z produkcji
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 15, 2005, 21:14:53 »
Mały update dzisiaj - żeby nie było, że tylko ludzie Olega coś tam dłubią :lol:

Testuję sobie właśnie uaktualniony model: Elias poprawił pewne bugi (oszklenie, zastrzały), dodał wstępny Flight Model do testów (cytuję za moim inżynierem: "lata się nim bardzo przyjemnie, prawdziwy samolot STOL, jak w realu") i animacje powierzchni sterowych (póki co klapy i sloty są na "ręcznym", ale nie bójcie się, będą full ałtomatik ;) ) oraz podwozia - szkoda że tego nie widać na screenie.  :wink:   Oliver zaś zmontował stylizowane radjo (ukłon w stronę graczy online).

"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
RWD-9: raport specjalny z produkcji
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 24, 2005, 17:52:31 »
Flight Model erwudziaka jest już na ukończeniu - pozostało tylko "podpiąć automatykę" skrzydła (na razie jedziemy "na ręcznym"). Szkoda że na screenach nie widać, jak się lata ;)
Na stronę wrzuciłem kilka obrazków z naszych lotów testowych - wpadnijcie i zerknijcie sami.




Następnie przyjdzie pora na "dopieszczanie" modelu zewnętrznego i rozpoczęcie prac nad kokpitem 3D (bo panel 2D jest już prawie gotowy). Stay tuned for more ;)
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
RWD-9: raport specjalny z produkcji
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 30, 2005, 16:08:55 »
Trzymajcie kciuki - dzięki pomocy alex.stela (i jego drużyny) poszedł list do czeskiego muzeum. Miejmy nadzieję że udostępnią nam materiały nt. silników Walter, które napędzały wersję RWD-9W.
A tymczasem model wzbogacamy o nowe detale i cały czas testujemy w locie.
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

RWD-9: raport specjalny z produkcji
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 30, 2005, 16:24:34 »
Bravo Alex  :580:  (i jewo kamanda)

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
RWD-9: raport specjalny z produkcji
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 21, 2005, 20:42:51 »
Mam dla Was ciekawą wiadomość: myślę, że mogę już głośno powiedzieć iż namówiłem do współpracy Nicka "MeatWater" Schregera, speca od efektów dźwiękowych (czytaj: ryków silnika).  Jeśli jeszcze nie kojarzycie nicka Nicka ( :wink: ), to może jego referencje w postaci pakietu do "European Air War", współpracy przy "IL-2 Sturmovik" czy kilku samolotach do MSFS2004 przekonają Was, że to naprawdę doświadczony fachowiec.


No i mapujemy już powoli naszego skubańca :lol:

"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"