Autor Wątek: F-14 Tomcat -> przyszłość?  (Przeczytany 54807 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Schmeisser

  • Gość
Odp: F-14 Tomcat -> przyszłość?
« Odpowiedź #150 dnia: Października 16, 2006, 17:16:39 »
http://www.f-16.pl/html/wlasciwosci.html

 :118: :118: :118:
Waleczny Sokół  :118: buahahha To sie wujek ucieszy :D

Ale do rzeczy - Piewrwszy akapit npo inwokacji

Offline Norbertnaviedzony

  • Trolle
  • *
  • Viper all the way :)
Odp: F-14 Tomcat -> przyszłość?
« Odpowiedź #151 dnia: Czerwca 26, 2008, 19:00:00 »
Tak wracając do tematu... tak jak Elvis, F-14 nie umarł i ciągle żyje :118:

Got the Mutcha  :004: ?

http://www.youtube.com/watch?v=rAwRx4XceGg&feature=related

p.s. Całkiem nieźle sobie radzi T o m c a t - w każdym razie mnie szczenka opadła

p.p.s. Pytanie do waidomo kogo, czy wiesz Sun może czy na jakimś evencie w US & A jak Aviation Nation czy Oceana są/będą latały ???
« Ostatnia zmiana: Czerwca 26, 2008, 19:11:29 wysłana przez Norbertnaviedzony »


F-16 is a sexy beast - just the best looking fighter jet in existence - the most beautiful machine human being has ever built!

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F-14 Tomcat -> przyszłość?
« Odpowiedź #152 dnia: Czerwca 26, 2008, 19:11:53 »
Żaden amerykański F-14 nie jest w stanie lotnym. Jedyne latające znajdują sie w Iranie, gdzie ostatnio je ładnie odpicowali i wznowili loty :121:

Offline Norbertnaviedzony

  • Trolle
  • *
  • Viper all the way :)
Odp: F-14 Tomcat -> przyszłość?
« Odpowiedź #153 dnia: Czerwca 26, 2008, 19:16:36 »
Ok, a ten z pożegnania we wrześniu 2006 - przecież latał, co.. chyba go nie pocieli na żyetki, więc tak teoretycznie szansa jest [tak myśle] :banan

I jeszcze tylko jedno mam pytanie, jak to z tym niszczeniem... wszystkie poszłyyyyyy ..czy może część zakonserwowano gdzieś ?

dzięki :001:


F-16 is a sexy beast - just the best looking fighter jet in existence - the most beautiful machine human being has ever built!

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F-14 Tomcat -> przyszłość?
« Odpowiedź #154 dnia: Czerwca 26, 2008, 19:55:45 »
Część F-14A została zakonserwowana i składowana w AMARC wcześniej. Teraz większość pozostałych F-14A została pocięta, F-14B - część została wysłana do muzeów, cześć zakonserwowana, a te najstarsze - pocięte. Co do F-14D prawie wszystkie zostały zakonserwowane.

Offline Norbertnaviedzony

  • Trolle
  • *
  • Viper all the way :)
Odp: F-14 Tomcat -> przyszłość?
« Odpowiedź #155 dnia: Czerwca 26, 2008, 21:48:19 »
To będę ciągł dalej.. wiadomo, 14tki raczej już do służby w USN nie wrócą :005: ale zastanawiałem sie w kontekście, czy gdybyś kiedyś pojawiła sie taka możliwość, że powiedzmy wojsko postanowi sprzedać pare cywilom/byłym piltom, to czy ktoś może wie (@Sun :020:) jakie są koszty utrzymania (bo to ponoć nie tani ptaszek był :006:?) czy np. $$/h lotu ?
« Ostatnia zmiana: Czerwca 26, 2008, 21:54:21 wysłana przez Norbertnaviedzony »


F-16 is a sexy beast - just the best looking fighter jet in existence - the most beautiful machine human being has ever built!

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F-14 Tomcat -> przyszłość?
« Odpowiedź #156 dnia: Czerwca 26, 2008, 22:07:03 »
Zanim amerykańskimi F-14 będą mogli latać prywatni piloci minie około 20 lat. Co do kosztów, to na godzinę lotu marynarka wydawała w przedziale 15 - 20 tysięcy dolarów.

Offline Norbertnaviedzony

  • Trolle
  • *
  • Viper all the way :)
Odp: F-14 Tomcat -> przyszłość?
« Odpowiedź #157 dnia: Lipca 28, 2008, 02:50:01 »
Co prawda to już przeszłość a nie przyszłość jak głosi tytuł wątku... ale co tam :007: ...mam nadzieje, że nie pomyliłem tematów :008:

:::::::::::::: Dedykowane Sun'owi  :004: - choć pewnie widział te fotki zanim jeszcze je zrobiono :118: :::::::::::::::

 :013: http://www.richard-seaman.com/Aircraft/AirShows/Oceana2005/Tomcats/index.html :014:


F-16 is a sexy beast - just the best looking fighter jet in existence - the most beautiful machine human being has ever built!

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: F-14 Tomcat -> przyszłość?
« Odpowiedź #158 dnia: Lipca 28, 2008, 07:46:56 »
Przepiękne fotki, przepiękny samolot. Na marginesie - kiedy ktoś wreszcie zaimplementuje efekt Prandtla-Glauberta do jakiegoś sima? :-)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: F-14 Tomcat -> przyszłość?
« Odpowiedź #159 dnia: Lipca 28, 2008, 08:36:01 »
Na marginesie - kiedy ktoś wreszcie zaimplementuje efekt Prandtla-Glauberta do jakiegoś sima? :-)



"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: F-14 Tomcat -> przyszłość?
« Odpowiedź #160 dnia: Lipca 28, 2008, 09:39:55 »
No ładnie. Aczkolwiek miałem na myśli latanie nieco bliżej ziemi ;-)

Odp: F-14 Tomcat -> przyszłość?
« Odpowiedź #161 dnia: Lipca 28, 2008, 11:24:52 »
W FS9 możesz dodać do dowolnego samolotu (choć wypadałoby, by przekraczał prędkość dźwięku ;)) - tu.

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: F-14 Tomcat -> przyszłość?
« Odpowiedź #162 dnia: Sierpnia 15, 2008, 21:22:09 »
11:05 PM

Odp: F-14 Tomcat -> przyszłość?
« Odpowiedź #163 dnia: Sierpnia 28, 2008, 16:01:38 »
Witam.
F-14 jest moim ulubionym odrzutowcem. Może to co napisze nie wiąże się z przyszłością Tomcata (a jest taka?), to chciałem napisac o przeszłości. Ostatnio widziałem film z serii Modern Marvels o F-14. Pokazano tam ujęcia z pokazu dla szacha Iranu. Eagle coś tam polatał - taki standart. Ale po tym co pokazał Tomcat (a raczej jego pilot) to nie dziwię się, że szach wybrał własnie ten samolot. Zaraz po starcie pionowe wznoszenie i bardzo ciasny zwrot. Widać było, że skrzydła były w trybie ręcznym, bo zaraz po zwrocie skrzydła zostały cofnięte i Tomcat szybko się rozpędził tracąc bardzo niewiele wyskości. Na tym był koniec ujęcia, ale jak dla mnie to strata wysokości po tym zwrocie była mniejsza niż można sobie obejrzeć na Youtube jak robi to Raptor (chociaż F-22 wyżej sie wznosi po starcie - ja wiem że nie ma co porównywac choćby ze względu np. na ciąg). Acha, jeszcze o kobrze:
http://www.youtube.com/watch?v=1lVvfSQGqoc
P.S. Może Tomcat ma przyszłość, ale lepiej żeby jej nie miał, bo wrócą do lini chyba tylko w wypadku wybuchu 3 wojny światowej.
P.S.2. Szkoda, że nie ma siebie godnego następcy, bo wersja morska Raptora to była poracha. W ogóle Raptor przy YF-23 jak dla mnie wypada słabo. Marzy mi się morska wersja "23".
P.S.3. Anytime Baby!!  :020:
'"Pana, pana. Po ile te choinki?"

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F-14 Tomcat -> przyszłość?
« Odpowiedź #164 dnia: Sierpnia 28, 2008, 16:38:59 »
F-22A jest cięższy od F-14A o 3326 funtów, o 7,7% !

Do tego silniki PW dawały pewne unikalne możliwości. Mimo relatywnie dużej zawodności, dużej masie i sporym zużyciu paliwa, w F-14A pozwalały na osiągnięcie sporego ciągu. Stosując mała sztuczkę, polegającą na wyłączni stacji radiolokacyjnej i odcięciu dopływu powietrza do systemu ją chłodzącego (które to pochodziło zza sprężarki silników) można było uzyskać sporo dodatkowego ciągu - nie przeprowadzano żadnych testów, ale z relacji załóg wynika, że ciąg mógł się zwiększać nawet do 135kN - to więcej niż oferował następca - GE F110 (124,5kN) i 20% więcej niż silnik dawał normalnie. Silnik Raptora - F119 jest skonstruowany trochę inaczej, jest zoptymalizowany do lotów na dużych wysokościach i tam ma mieć ciąg w okolicach 156kN. Na poziomie morza i przy małych prędkościach, tyle na pewno nie wyciśnie i jego osiągi będą raczej porównywalne z leciwym TF30.