Autor Wątek: Trymować czy nie trymować? Oto jest pytanie...  (Przeczytany 8555 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Storm

  • Gość
Trymować czy nie trymować? Oto jest pytanie...
« dnia: Czerwca 08, 2005, 13:26:52 »
Ledwo się odrywamy od pasa startowego wypełnionym po brzegi paliwem samolocikiem, naładowanym pod skrzydła full uzbrojenia, dzuiób ciężko podnosi się do góry, na Joyu trzeba mocno rękę zaciskać, ale już lecimy.... Chowamy kółeczka, klapki, osiągamy 500.... 600... Już ręka zaczyna wypowczywać, jednak już za chwilę, tzreba drążek ppychać od siebie, aby dziób nie szedł do góry...
Standardowe ustawienie klawiszy do trymowania w LOMACu jest beznadziejne (w FS9 jest 10 razy lepiej). Jednak co robić, aby nie poprawiać bez przerwy drążka?

Osobiście uważam, że lepiej jest i tak drążek ściągać do siebie i nawet pewien zakres takiego manualnego trymowania uważam za odpowiedni, ale z drugiej strony - no właśnie są pewne granice. (No i używam "H")
A jak Wy sobie z tym radzicie?

Schmeisser

  • Gość
Odp: Trymować czy nie trymować? Oto jest pytanie...
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 08, 2005, 13:36:45 »
tak jak w książkach piszą :) trymujemy ( przynajmniej  w większości)

Na szczęscie lomac pozwala ustawiać mapowania przycisków joya wraz z klawiszami shift, ctrl, alt, tak więc trymer sterów wysokości mam zamapowany na HATcie z altem
osobiści nie wyobrażam sobie celnego bombczenia albo rakietowania niekierowanego bez trymowania :)

Offline F. von Izabelin

  • *
  • Prawy człowiek lewicy
    • CMHQ Flying Circus
Odp: Trymować czy nie trymować? Oto jest pytanie...
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 08, 2005, 14:31:42 »
ja po prostu podłączyłem starego joy'a jako drugi stick, i używam jego przepusticę (logisyf wingman attack 3) jako trymer, co pozwala na bardzo szybkie i dosyć dokładne zmiany trymu (przydatne jak np. lądujesz 109 na trzy punkt)
Chociaż kroczę Dolina Śmierci,
zła się nie uleknę...
bo lecę na 6 kaflach i się wznoszę...

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: Trymować czy nie trymować? Oto jest pytanie...
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 08, 2005, 14:51:27 »
Jak dla mnie to trymowanie to rzecz bardzo nieskomplikowana. Nie rozumiem zatem czemu powstał już drugi temat dot. trymowania. Ja osobiście latam męcząc się drążkiem i tyle(utrudniam sobie latanie, przecie prawdziwi piloci mają znacznie trudniej, a ja jestem fanatykiem realizmu i utrudniania sobie życia). Tylko przy bombardowaniu celów naziemnych (czasem też lądując) wciskam ctrl + T i zeruję trym. Dla mnie to czysta wygoda i komfort :)

Ajti

  • Gość
Odp: Trymować czy nie trymować? Oto jest pytanie...
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 08, 2005, 15:10:28 »
Ja tu nie widze zadnego problemu....w SAITEKu x45 trymerowanie ustawione mam w przepustnicy... na przycisku HAT (palec wskazujacy), a resetowanie trymu to przycisk D (kciuk).
Wilku.... w rzeczywistosci trymer jest wykorzystywany praktycznie w kazdym elemencie lotu... przekonasz sie np na swoim szkoleniu szybowcowym...
Jestem na 100% pewien ze w tak waznych momentach zycia pilota jak bombardowanie- to mus ze sobie wytrymeruje. Gdyby nie mial trymerka... reka zadrzy i bomba spadlaby kilometr od celu... a potem za kare wyczyscic szczoteczka do zebow wszystkie samoloty  :mrgreen:
Trymer w koncu po to jest, zeby go uzywac... to nie jest zaden gadzet- i to jest wlasnie realistyczne :)

Pozdrawiam

Schmeisser

  • Gość
Odp: Trymować czy nie trymować? Oto jest pytanie...
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 08, 2005, 15:46:03 »
hmmm , w pewnym kraju , w odleglych czasach trymer był imperialstycznym luksusem.
Zważywszy na fakt iż i-16 reagował neurotycznie na ubersprawne lotki, lądowanie było doznaniem jedynym w swoim rodzaju :D

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: Trymować czy nie trymować? Oto jest pytanie...
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 08, 2005, 17:06:31 »
Ajti, wcale nie zaprzeczam, ale ja i bez trymowania sobie radzę. Cele atakuję z dokładnością do 5m więc zniszczenie na plus chyba jest. A w realu, na moich kursach to nie wątpię, że będe ich używał. Jeśli nie z własnej woli to z musu bo instruktor będzie się czepiał, że nie robię jak trzeba :D

Storm

  • Gość
Odp: Trymować czy nie trymować? Oto jest pytanie...
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 08, 2005, 23:51:36 »
Tak więc ja używam "H" - czyli defaultowego w Su utrzymywania nakazanej (aktualnej) wysokości. Odpalam H na sekundę (praktycznie 2 uderzenia w klawisz), co powoduje automatycznie jednoczesne ustawienie trymerów odpowiednio do sytuacji, i zaraz potem zwalniam Holda. W pewnym sensie - nierealistyczne, choć podejrzewam, że w realu można zrobić tak samo(?).
A może to bug w grze, że trymowanie jest wykonywane w przeciągu kilkudziesieciu milisekund?

Svarog

  • Gość
Odp: Trymować czy nie trymować? Oto jest pytanie...
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 10, 2005, 16:01:44 »
Hello, I´m first time here and I can´t write polish. I´m sorry.
But I try to answer to Belka any way.
======================================
Trimmering works by servomotors and it takes time for flaps to reach new position.
So time delay is as in reality.
Su-25T has not any "trim reset". Pilot have to do this manual in real life and in game to.
There are 3 light indicators that show RUS (ruchka upravlenija samoletom) position.
If it in neutral all 3 lights (pitch, roll, rudder) will have green lights on. If same parameter
will be not in neutral, correcponding green light will be "off".
On instrument panel and RUS there is white line that show RUS neutral roll position.
Keep control over that 3 indicators and RUS position and you will know what´s goin on.
Firing havy weapon will disbalance your aircraft, remember it too.
Picture 1 - neutral position
Picture 2 - pitch up trim
Picture 3 - pitch down trim
Picture 4 - roll right trim



Schmeisser

  • Gość
Odp: Trymować czy nie trymować? Oto jest pytanie...
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 10, 2005, 16:16:14 »
Thx for complex explanation , but i still have one question , not really coresponding with that topic :) How did You find this forum ,and how do you know what was the problem of thread's author :D?

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Trymować czy nie trymować? Oto jest pytanie...
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 10, 2005, 16:20:19 »
Good job   :564:  

No patrzcie czego reklama nie robi :D  Witamy serdecznie :)
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Svarog

  • Gość
Odp: Trymować czy nie trymować? Oto jest pytanie...
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 10, 2005, 16:32:14 »
I can speak and read polish but my writing is extremly bad...no practis last 10 years.
It is my forth language I kan but not completly :oops:

kaa

  • Gość
Odp: Trymować czy nie trymować? Oto jest pytanie...
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 10, 2005, 16:36:38 »
nice explanation. i've got two questions though:
- does it work like this (no auto reset) in other planes to or just the Frogfoot? from FS9 i know that's the case with small civilian planes (e.g. Cessna 172).
- how are trim settings input by the pilot? via buttons, knobs on the stick or mechanical wheels on cockpit sides like in e.g. WWII planes (or C172 again)?

ps
yeah, that's quite interesting - how did you get here?

ps2
welcome  :)

ps3
so... just realised that I don't need to write in english for ya...  :lol:

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Trymować czy nie trymować? Oto jest pytanie...
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 10, 2005, 16:40:41 »
To na pewno nie ma nic wspólnego zemną przysięgam :mrgreen:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Svarog

  • Gość
Odp: Trymować czy nie trymować? Oto jest pytanie...
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 10, 2005, 17:32:29 »
I´m sorry, I have to go now so I will explane same quastions later.
Spak configuration in game is according real RUS. Trimmering with fore position
press switch.